Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis linders: rondje Denver-Las Vegas-Denver

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
linders
Amerika-newbie

Reis linders: rondje Denver-Las Vegas-Denver

Bericht door linders »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal weken geleden een vlucht naar Denver en een camper geboekt. Via via kwam ik op deze site terecht, en ik heb inmiddels al aardig wat reisverslagen door zitten lezen. Erg leuk en informatief :D Samen met mijn man en 2 kinderen van 8 en 10 jaar willen wij in de meivakantie 2 weken rondreizen met een camper en in ieder geval de volgende parken bezoeken: Rocky Mountain NP, Canyonlands NP, Arches NP, Grand Canyon NP, Monument Valley. Uiteraard willen we ook zeker een dag of twee in Las Vegas rondneuzen. In 1997 hebben we met zijn tweeën ook al een camperreis gemaakt en hebben we Bryce en Zion NP al bezocht.
Aangezien we maar 2 weken hebben, vraag ik me af hoe ik de route het beste kan plannen. Ik heb eigenlijk geen idee van de afstanden en in 1997 hebben we zo'n 7000 km gereden in 3 weken. Dat was erg veel, ook veel gezien, maar we hebben nu 2 kinderen bij ons en willen ze niet te veel vervelen met (te) veel reistijd. We willen nu graag wat meer de tijd nemen voor de parken. Wie heeft er een suggestie voor de route??
Ik wacht met spanning op reacties..........

Groetjes,

Monique
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: rondje Denver-Las Vegas-Denver

Bericht door Rob »

Omdat jullie met twee kinderen reizen ga ik er vanuit dat je in de meivakantie gaat.
Zo vroeg inmei zal er in RMNP nog niet veel open zijn, je kan ook niet dwars door het park richting Moab maar zal terug moeten naar Denver om daar de I-70 richting Moab te nemen, gezien het korte tijdbestek (2 weken) zou ik in dit geval RMNP overslaan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis linders: rondje Denver-Las Vegas-Denver

Bericht door hekkie »

Hallo Monique,

Allereerst van harte welkom op ons forum. Leuk dat jij je aangemeld hebt als lid.

Ik begrijp dat de tickets en de camper al geboekt zijn en het heeft dus weinig zin om te zeggen dat Denver als aanvlieghaven eigenlijk minder geschikt is voor die dingen die jullie willen gaan zien. De meest genoemde bezienswaardigheden liggen in en om Utah nl. en RMNP kan begin mei nog moeilijk toegankelijk zijn zoals Rob ook al aangaf.

Toch zullen we met z'n allen best een mooie route voor jou in elkaar kunnen zetten al is 2 weken maar erg kort voor zo'n trip. Wat in eerste instantie belangrijk is om te weten is het preciese aantal dagen. Als ik uit ga van 14 dagen, dan ben je al 2 dagen kwijt voor de heen en terugvlucht plus de eerste dag na aankomst (camper ophalen, boodschappen doen) en laatste dag voor vertrek weer de camper inleveren.

Dan nog twee dagen in Las Vegas doorbrengen en als ik dat optel ben je al 6 dagen kwijt waardoor er dan nog maar 8 overblijven voor all the rest. Dat is te krap voor wat jullie allemaal rustig aan willen doen. Misschien heb je iets meer dagen en de volle 2 weken om daar te zijn? Belangrijk om te weten voor de routebepaling.

Dus geef ons eerst wat meer exacte informatie en de forumleden zullen zeker behulpzaam zijn bij het maken van een geschikte route.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
linders
Amerika-newbie

Bericht door linders »

Hallo,

We hebben op vrijdag 30 april een early pick up en moeten de camper op 15 mei om 15.00 uur inleveren, dus we hebben 13 dagen om te reizen.
Dan moet je toch een leuke route kunnen maken, lijkt mij.

Groetjes,

Monique
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Komen die twee dagen LV daar nog achteraan of is dat voor je de camper in moet leveren.
Na het inleveren van de camper heb je sowieso al een nacht hotel omdat de vluchten vanuit LV 's morgens vertrekken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ze vertrekken niet vanaf Las Vegas maar moeten terug naar Denver, Rob.

Ik zal alvast een eerste opzetje maken, dan moeten de andere forum leden er maar verder op schieten :D

30/4 Denver- alvast stuk op weg naar Moab
1/5 ?? - Moab
2/5 Moab
3/5 Moab
4/5 Moab- Monument Valley
5/5 Monument Valley- Page
6/5 Page -Grand Canyon
7/5 Grand Canyon- Las Vegas
8/5 las vegas
9/5 Las Vegas
10/5 Las Vegas- Zion
11/5 Zion - Capitol Reef
12/5 Capitol Reef
13/5 ??
14/5 ?? - Denver
15/5 inleveren camper

Mooier zou zijn om van Denver eerst via Durango naar Mesa Verde/ Monument Valley te gaan en dan pas na Capitol Reef naar Moab. Dan hoef je niet twee keer het stuk Denver-Moab te rijden. Maar ik heb geen idee hoe het in mei in die omgeving is en of je dan door de sneeuw moet rijden.
Misschien kunnen andere forumleden daar antwoord op geven.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef:Ze vertrekken niet vanaf Las Vegas maar moeten terug naar Denver, Rob.
Sorry, dat had ik niet begrepen uit de openings post :oops:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Denver-Moab is in 1 dag prima te doen, dus een extra overnachting is in principe niet nodig. Je zou eventueel na Grand Junction via Scenic Backway 128 naar Moab kunnen gaan. Na Capitol Reef zouden ze in Green River kunnen overnachten. De rit Green River - Denver is prima te doen. Om die route te ondebreken en niet helemaal het zelde te laten zijn als de rit van Denver naar Moab zou een bezoekje aan het Colorado NM een leuk uitstapje zijn.

30/4 Denver - Moab
1/5 Moab
2/5 Moab
3/5 Moab - Monument Valley
4/5 Monument Valley - Page
5/5 Page - Grand Canyon
6/5 Grand Canyon - Las Vegas
7/5 Las Vegas
8/5 Las Vegas
9/5 Las Vegas - Zion
10/5 Zion
11/5 Zion- Bryce
12/5 Bryce - Torrey
13/5 Torrey - Capitol Reef - Green River
14/5 Green River - Colorado NM - Denver
15/5 Inleveren camper

Wat ook zou kunnen ipv een hele dag in Zion, is een extra dag in Page te blijven voor Antilope of een boottochtje.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet of het verstandig is om 4/30 eerst de RV op te halen en dan nog helemaal naar Moab te rijden met de toeslaande jetlag, maar behalve dat heb je een mooie route gekregen. Zou ik niet veel meer aan veranderen.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

daarom had ik ook een tussenstop erin gezet. Eerst moet 's morgens nog de camper opgehaald en ingericht worden en eventueel boodschappen gedaan. Dan lijkt zo'n lange rit naar Moab me net iets teveel.
In Bryce en Zion zijn ze al geweest dus die hoeven er in principe niet in. Ik had alleen Zion erin gezet als tussenstop tussen LV en Capitol Reef omdat het voor de kinderen misschien wel leuk is, die hebben dit park nog nooit gezien.
Dan zal Bryce natuurlijk ook wel leuk zijn voor de kinderen.

Marjon
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mochten ze Denver-Moab in een keer niet halen, dan zijn ze de volgende dag rond het middag uur zeker in Moab. Ze zouden dan 's middags naar de "kijkparken" Dead Horse Point en Canyonlands Isle in the Sky kunnen gaan. De volgende dag kunnen ze de hele dag besteden aan Arches. Ze zouden dan dus met een nacht minder in Moab toe kunnen, al is dat natuurlijk niet ideaal. Wat ook nog zou kunnen als je toch meer tijd voor Moab wil hebben, is i.p.v. overnachten in Monument Valley doorrijden naar Kayenta en de volgende dag in een ruk naar Grand Canyon. Je hebt nog zeker een halve dag aan de Grand Canyon, wat op zich voldoende is. Alleen ik weet niet of er in Kayenta een camping is, er is wel een grote supermarkt voor de boodschapjes. Page zou dan als etappeplaats vervallen.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

In de omgeving van Kayenta zit geen campground je moet al doorrijden naar Navajo NM om een campground tegen te komen 16,4 mile voorbij Kayenta aan de SR-564.
Het is wel een prachtige campground in een mooi park en de campground is ook nog eens gratis.
Wij hebben er in 2005 gestaan zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html dag 7
Van MV naar Kayenta is trouwens maar 28,7 mile dus zoveel win je niet.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Monique,

Ik ben ook nog even met jouw route aan het knutselen geweest en daarbij rekening houdend met wat jullie willen zien, wat voor de kinderen leuk is en geen al te lange rijdagen. Het ziet er wel anders uit dan de hierboven voorgestelde routes (die zijn overigens ook prima hoor).

Omdat je aangaf naar Rocky Mountains NP te willen en deze periode daar eigenlijk niet heel erg geschikt voor is en uit de route, heb ik een andere werkelijk prachtige route dwars door de Rockies voor je uitgestippeld zodat je op dat punt toch aan je trekken komt. Deze wegen zijn normaal gesproken dan goed te berijden en de uitzichten op de besneeuwde bergen zijn fantastisch. Wij waren hier vorig jaar ook weer begin mei en hebben erg genoten van deze tocht en de mooie bergwereld in die periode.

Ik heb de zuivere rijtijden (bij benadering en zonder stops en in werkelijkheid dus langer) er tussen haakjes bij vermeld voor je beeldvorming. De hele trip is dan een mix van bergen, rode rotsen, steden en woestijn, canyons en cultuur met rustpunten van 2 x 2 volle dagen (Vegas en Moab). Ik heb ook een routekaartje bijgevoegd.

De route zou er dan als volgt uit kunnen zien en wellicht kun je hier wat mee.

Afbeelding

30/4 Denver- Canon City (2 u) (Royal Gorge Bridge)
Geen lange afstand deze 1e dag. Via de Interstate en Colorado Springs over de 115 en de 50 naar Royal Gorge Bridge even voorbij Canon City. Een prachtige canyon met een soort pret- en dierenparkje erbij wat denk ik ook leuk is voor de kids. Dit park gaat 25 april open. Je kunt o.a. met de incline tram naar beneden, of met de kabelbaan de canyon over of lopen over de machtige suspension bridge. Je moet overigens wel entree betalen. In de omgeving van Canon City zijn voldoende campgrounds.

1/5 Canon City - Montrose (3:15 u) (Black Canyon of the Gunnisson Nat. Park)
Dit Nationale park kom je onderweg tegen en is een bezoek meer dan waard. Black Canyon of the Gunnisson NP. Er zijn campgrounds in dit park, maar ik zou nog wat doorrijden naar Montrose of iets verder.

2/5 Montrose - Cortez (3 uur) (San Juan scenic byway via Telluride)
Deze route is werkelijk fantastisch. Bij Ridgeway moet je de 550 verlaten en de 62 nemen naar Telluride. Dit is een hooggelegen historic wintersportplaats en daarom worden de goede brede wegen ook altijd schoongehouden. Je kunt ook de 550 blijven volgen en via Silverton en Durango naar Cortez gaan, maar dan ben je meer tijd kwijt en deze Million Dollar Hwy is hier en daar smal met afgronden en als je niet ervaren bent, minder geschikt voor (grote) campers.
Vanuit Cortez zou je 's middags nog een bezoek kunnen brengen aan het Mesa Verde Nat. Park

3/5 Cortez - Gouldings (2 uur) (Monument Valley)
Onderweg kun je nog Four Corners aan doen, dat is maar een klein omweggetje. Je hebt de hele middag tijd om Monument Valley te bekijken en evt. een guidetour te doen. Vanaf de campground in Gouldings heb je een fantastisch gezicht op MV vooral met ondergaande zon. De camping beschikt over een indoor zwembad wat ook leuk is voor de kids.

4/5 Monument Valley - Page (2 uur) (Antelope Canyon, Horse Shoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
Genoeg te doen en te zien deze bijna volle dag in Page. Deze dag "verdien" je ook nog een uur extra door een andere tijdszone.

5/5 Page - Grand Canyon (2 uur naar de eastentrance van het park)
Voordat je naar de campground rijdt kun je al de viewppoints langs de eastrim mee pakken. "

6/5 Grand Canyon - Las Vegas (4:30 uur) (Seligman R66 en Hoover Dam)
Onderweg de Interstate 40 even verlaten bij exit 123 voor een bezoekje aan historic Seligman waar je nog leuke Route 66 dingen tegenkomt. Twee mijl verder kun je de Interstate weer op (exit 121). Op de grens van Arizona en Nevada kom je dan nog over de Hoover Dam waar je evt. ook een guidetour kunt doen.

7/5 Las Vegas
8/5 Las Vegas

9/5 Las Vegas - Kanab (3:30 uur)
Misschien een verrassing, maar ik "stuur" je niet door Zion maar onderlangs. Je bent al in dit park geweest las ik en bovendien zijn ze daar nogal met wegopbrekingen bezig. Bij Hurricane afslaan en de 59 nemen die verderop in Arizona overloopt in de 389. Onderweg naar Kanab kom je nog het Pipe Spring Nat. Monument tegen. Een andere optie is binnendoor te steken naar Kanab via Coral Pink Sand Dunes State Park. In Kanab heb je een hele mooie camping met binnenzwembad Kanab RV Corral.

In de loop van de middag kan ik je van harte een bezoek aanbevelen aan Best Friends Animal Sanctuary. Het is Amerika’s grootste opvangcentrum voor zieke, verwaarloosde, gehandicapte of kansloze dieren. Er zijn hier permanent 1800 tot 2000 dieren die een speciale verzorging krijgen. Het gaat hierbij om allerlei soorten dieren, zoals honden, katten, vogels, maar ook paarden, ezels en ander groot en klein wild. Je kunt in dit centrum een guidetour maken met een Van die zo’n anderhalf uur duurt. Je rijdt dan door de prachtige Angels Canyon en bezoekt Dogtown, Catsvillage, Bunny House etc. De paarden kun je vooraan bij het Welcome centrum zien.

Het ligt maar 5 mijl ten noorden van Kanab, afslag aan de US 89, en door borden aangegeven. Niet alleen interessant voor volwassenen maar zeker ook leuk voor de kinderen. In mijn Liveverslag van die dag kun je er nog meer over lezen en foto's zien zowel van dit park als de campground.

Hou er wel rekening mee dat je deze dag een uur "verliest", dus vroeg op pad gaan.

10/5 Kanab - Capitol Reef (4 uur) (Red Canyon, Mossy Cave, scenic UT 12)
Deze wat langere rijdag staat in het teken van een bijzonder scenic route. Je passeert eerst Red Canyon en dan Bryce (heb je al bezocht), maar een vrij kort wandelingetje naar Mossy Cave aan de andere kant van Bryce (4 mijl voorbij de hoofdingang richting Tropic) kan ik je aanbevelen. Ook geschikt voor de kids.

Verder rij je dan over de scenic UT 12, een van de mooiste wegen van Utah, naar Capitol Reef. In het park is een campground (Fruita), first come first serve, waar kinderen altijd in de rivier badderen en de hertjes 's morgens over de campground lopen. Er zijn ook luxere campings in Torrey te vinden mocht je voorkeur daar naar uitgaan.

11/5 Capitol Reef - Moab (2:30 uur) (Goblin Valley State Park)
Onderweg van Hanksville over de lange saaie weg 24 naar Green River heb je links de afslag naar Goblin Valley State Park, een prachtig park wat de kinderen ook mooi zullen vinden tussen de "kabouters" door te lopen. Het loont de moeite deze omweg even te maken en is een leuke onderbreking van de rit.

Je komt dan op woensdag aan in Moab en zult dan voldoende kampeerplek kunnen vinden. Echter voor de vrijdag zou ik zeer zeker van te voren een plaats reserveren op een campground. De weekenden zit Moab tegenwoordig barstens vol en zijn ook bijna alle kampeerplekken al lang van te voren gereserveerd. Wij hebben dat ook vorig jaar weer mogen ervaren in dezelfde periode april/mei.

12/5 Moab
13/5 Moab

14/5 Moab - Denver (6 uur) (scenic 128)
Een lange rit vandaag. Vanuit Moab is het zeer de moeite waard eerst via de scenic 128 langs de Colorado River te rijden naar de Interstate 70. Dit maakt in tijd haast niets uit.

15/5 Denver - inleveren camper

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

5/5 Page - Grand Canyon (2 uur naar de eastentrance van het park)
Voordat je naar de campground rijdt kun je al de viewppoints langs de eastrim mee pakken. Deze dag "verdien" je ook nog een uur extra door een andere tijdszone.
Dat uur verdien je volgens mij de dag er voor al als je van MV naar Page gaat.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bravo Marjan! Ik zou alleen die reistijden nog eens goed bekijken want die zitten er regelmatig ver naast. Canon City-Montrose 2.15??? Binnen 3 uur naar Cortez met een RV?? Prachtige route overigens.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@ Hans, ik heb er ook bij gezet dat het "zuivere" rijtijden zijn en bij benadering en dat je er in werkelijkheid langer over doet. De rijtijden zijn gebaseerd op de afstanden volgens Streets & Trips en zijn in dit geval voornamelijk bedoeld als vergelijking per dag zodat je een idee hebt over de diverse afstanden. Canon City - Montrose is 3:15 uur en heb ik aangepast in het bericht. Bedankt voor je attentie.

@Rob, je hebt volkomen gelijk. Vergissing van mijn kant. Het uur "verdien" je inderdaad tussen Monument Valley en Page en niet van Page naar Grand Canyon. Ik heb dit dan ook aangepast in mijn bericht. Ook jij bedankt voor deze correctie.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
linders
Amerika-newbie

Bericht door linders »

Beste forumleden,

Geweldig zoals er mee gedacht wordt om een route uit te stippelen.
Zo ver waren wij zelf nog niet eens gekomen. En ook nog met een kaart erbij......super! :D
We zullen er dit weekend eens voor gaan zitten!
Heel erg bedankt!

Monique
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

wauw, mooie route Marjan, daar zit een hoop werk in.
Die route had ik ook in gedachten maar ik dacht dat het in mei niet mogelijk was. i.v.m sneeuw.
Maar jouw route is veel mooier dan mijn voorstel.

marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad een prachtige route Marjan! Ik ga daar ook wat van gebruiken voor onze planning (die maar niet wil lukken).
Is het niet de moeite om Great Sand Dunes toe te voegen of kost dat te veel tijd?

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Die optie heb ik ook bekeken Marianne maar is niet toe te voegen vanwege tijdgebrek en je mist dan bovendien de prachtige tocht door de Rockies. Wel kun je dit als alternatief gebruiken mochten de wegen onverhoopt niet sneeuwvrij zijn door een hele barre lange winter. In dat geval kun je vanaf Denver via de Interstate naar beneden en Great Sand Dunes mee pakken op weg naar Cortez.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer