Wij hadden ons ook erg op deze helikoptervlucht verheugd, maar op de site heb ik nergens zien staan dat je met zoveel personen tegelijk ingeblikt zou worden.1250 schreef:Sonja ik schrik hier echt heel heel erg van.
Ik ga in Augustus de tour doen en dacht dat het fantastisch was maar nu schrik ik echt heel erg!
Wat is de privé-tour?
We hebben in 1993 eens een helicoptervlucht over Bryce Canyon gedaan en dat was echt heel erg leuk.
Toen zaten we met z'n 2en achterin een bolkop helikopter met hele grote ramen en meer dan genoeg ruimte.
Verder was daar de plaats vanwaar we opstegen vrij dicht bij de canyon en bleef die piloot ook een aantal keren op dezelfde plaats in de lucht hangen en draaide hij daar rond waarbij we een 360° beeld over Bryce kregen.
Dat is een van de dingen die vliegen met een helikopter juist leuk maakt. Bij Papillon doen ze dit niet.
We hebben toen op een vlucht van 15 minuten meer van Bryce Canyon gezien dan we nu op een vlucht van 45 minuten van de Grand Canyon hebben gezien.
De 1e en laatste 10 minuten vlogen we over bomen om bij de Grand Canyon te komen en weer terug naar het vliegveld te vliegen. Verder hebben we vanwege bewolking ook nog uit moeten wijken waarbij we ook alleen over bomen gevlogen zijn.
Ik geloof dat we alles bij elkaar hooguit 10 minuten boven de Grand Canyon gevlogen hebben.
Wat die privé-tour precies inhoud weet ik niet, maar dat zal zeker niet goedkoop zijn.
Die man van Papillon wilde ons een folder daarvan geven, maar die hebben we niet aangepakt.
Jullie kunnen natuurlijk het geluk hebben dat het niet druk is als jullie die tour gaan maken en er niet zoveel mensen in jullie helikopter zullen zitten (hoewel ik daar in het hoogseizoen niet al te veel op zou rekenen).oh, oh, wij hebben ook de Imperial Air Tour van Papillon geboekt!
Hoop dat het bij ons niet zo tegenvalt!
Persoonlijk zou ik deze tour nooit aan iemand aanraden, maar jullie moeten natuurlijk zelf beslissen of jullie het wel of niet gaan doen.
De enige tip die ik zou willen geven is dat je bij het herbevestigen van de vlucht navraagd hoeveel personen tegelijk met jullie die tour gaan vliegen.
Cancelen is mogelijk tot 24 uur vantevoren en dan moet je ook je vlucht herbevestigen. Ik weet niet of ze je willen (of kunnen) vertellen met hoeveel personen je vliegt, maar als je dan te horen krijgt dat je ook met 6 personen de lucht in gaat kan je nog altijd overwegen om de vlucht te cancelen.
Je kan trouwens niet zelf een plaats in de helikopter kiezen.
De plaatsen worden verdeeld aan de hand van je gewicht voor de balans van de helikopter. Dit is natuurlijk wel logisch, maar je hebt dus ook de kans dat je in het midden komt te zitten.