Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke plaatsjes?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Leuke plaatsjes?

Bericht door ienekje »

Wij gaan van SF via Yosemite en DV naar LV, daarna rondje tegen de klok in GC-MV-CL/Arches-Capital Reef-Bryce-Zion en eindigen weer in LV.
(Hihi, wat een afkortingen :D )

De route gaat hoofdzakelijk over natuurschoon, maar zijn er onderweg ook nog leuke stadjes die je niet mag missen?
ienekje
Amerikafan

Re: Leuke plaatsjes?

Bericht door ienekje »

Geen 1?
Is het zo ongezellig/oninteressant daar?
Laatst gewijzigd door ienekje op 17 apr 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Bodie mag je niet missen.
Verder zou ik het (nog) niet zeker weten...
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wat heet "niet mag missen" ??
Het merendeel van je reis gaat door prachtig natuurschoon, aardige stadjes moet je met een lantaarn zoeken op het deel
GC-MV-CL/Arches-Capital Reef-Bryce-Zion. Toch een paar leuke dingen:
Bluff heeft een aardig café/museum - Twin Rocks Café - waar we een overheerlijke appelkruimelpunt hebben gegeten
Blanding heeft een aardig museum: Edge of the Cedars State Patrk Museum
Moab (natuurlijk) zo ongeveer het enige echte stadje in wijde omtrek
Green River: typisch Amerikaans en begint al een beetje een spookstadje te worden op sommige plekken; uitgangspunt voor een bezoek aan de Crystal geyser
Torrey heeft een paar aardige winkeltjes
Springdale en als je in bent voor nog een spookstadje rij dan nog naar Grafton
Onze beste cappucino hebben we gedronken in Red Coyote Cafe in Virgin langs Highway 9

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet eigenlijk niet wat je met "leuke stadjes" bedoelt. Wat zou je er willen doen?
ienekje
Amerikafan

Bericht door ienekje »

Bodie: stond in de planning :)

Dank je voor je lijstje Jaap.

Yeehaw: tja, leuke stadjes....gezellig, knus, leuk gebouwd, iets te doen(anders dan boodschappen :wink: ).
Ik weet dat het niet te vergelijken is met Europa, dat het vaak nogal rechtoe/rechtaan is opgezet, maar dan zal er toch wel verschil zijn in de stadjes onderling?

Juist omdat het zoveel natuurschoon is lijkt het me fijn om ook regelmatig leuke stadjes te verkennen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo, het leuke aan die stadjes zoals bv Tropic ( bij Bryce) en Kanab en Kayenta en zelfs Springdale is dat het geen stadjes zijn maar plus minus éénstraatdorpjes waar je na een dagje natuur in alle rust verder kunt genieten van de ....rust. Weddden dat, bij het opnieuw binnenrijden van Las Vegas, jullie na al die natuur + rust zullen denken : ,,wat een zottekot is dat hier?" Een plezant zottekot natuurlijk. In Tropic heb je het huis ven Ebenezer Bryce, de gast die achter zijn koeien aanmoest in Bryce Canyon en die omdat de gsm nog niet uitgevonden was kwam te laat thuiskwam voor het eten, maar voor het overige : 1 benzinestation, een paar restaurants en motels en een paar zijstraten met huizen van de inboorlingen. En zo zijn er heelwat mini-dorpjes....

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jta schreef: In Tropic heb je het huis ven Ebenezer Bryce, de gast die achter zijn koeien aanmoest in Bryce Canyon en die omdat de gsm nog niet uitgevonden was kwam te laat thuiskwam voor het eten,
Ja, "a hell of a place to lose a cow!"

Marianne
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

ienekje schreef:Wij gaan van SF via Yosemite en DV naar LV, daarna rondje tegen de klok in GC-MV-CL/Arches-Capital Reef-Bryce-Zion en eindigen weer in LV.
(Hihi, wat een afkortingen :D )

De route gaat hoofdzakelijk over natuurschoon, maar zijn er onderweg ook nog leuke stadjes die je niet mag missen?
Een paar interessante plaatjes die wij zijn tegengekomen;

* Chloride - langs de 93 tussen Las Vegas en Kingman (semi-ghosttown)
* Hackberry / Valentine - Aan route 66 tussen Kingman en Williams
* Williams - Leuke hoofdstraat met zelfs een paar terrasjes
* Torrey - Bij Capitol Reef (niet veel te doen, maar een leuk motel om te overnachten.)
* Panguitch - Heerlijk restaurant (Cowboy's Smokehouse)
* Boulder - Anasazi Village State Park
* Kanab - Leuke winkel voor souvenirs http://www.dennyswigwam.com/

Al die kleine dorpjes zien er vaak leuk uit.
Nadeel is wel dat er niet zo veel te beleven valt.
Wij vinden dat dan weer een voordeel. :mrgreen:

Oh ja! Las Vegas schijnt inderdaad ook wel leuk te zijn :roll:

Have Fun

Bert & Hilda
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ienekje
Amerikafan

Bericht door ienekje »

:D Gelukkig dat Ebenezer nog wat leven in de brouwerij kon brengen en ze er nogsteeds op kunnen teren :D

En wat Las vegas betreft; ik heb nu al lol in de tegenstelling!
Ik ben benieuwd hoe gek we gaan worden.
Of juist "bijkomen" van al die rust :wink:

En gelukkig zijn er dus blijkbaar veel leuke kleine dorpjes onderweg, dus dat komt wel goed.

Dank voor de reacties.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En wat Las vegas betreft; ik heb nu al lol in de tegenstelling!
Ik ben benieuwd hoe gek we gaan worden.
Of juist "bijkomen" van al die rust
Wij gaan voor de derde keer naar Las Vegas en ik heb nog steeds een onbestemd gevoel. Vind ik het nou leuk of vind ik het vreselijk? Ik weet niet nog steeds niet!

Ik ben echt van de kleine dorpjes, mij maak je blij met een cowboytent en wat authentieke en fotogenieke gebouwtjes.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Bertorelli schreef:
Boulder - Anasazi Village State Park
Ook nog: Boulder Trading Post: sterke koffie en aardige spullen te koop
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ah! De trading post...

Dat is in Boulder West toch, het park is in Boulder Oost... :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

nieuwenoord schreef: Wij gaan voor de derde keer naar Las Vegas en ik heb nog steeds een onbestemd gevoel. Vind ik het nou leuk of vind ik het vreselijk? Ik weet niet nog steeds niet!

Ik ben echt van de kleine dorpjes, mij maak je blij met een cowboytent en wat authentieke en fotogenieke gebouwtjes.
Helemaal mee eens, Monique.

Wij zijn, jaren geleden, 1x in Las Vegas geweest en dat was genoeg. Wel een paar keer van plan geweest om het toch nog eens een keer te proberen, maar als we dan LV inrijden hebben we het meteen wel weer gezien en rijden we weer lekker door, op zoek naar een klein plaatsje.

Panguitch vonden wij overigens ook erg leuk, we zijn er eens uitgenodigd door de plaatselijke sheriff om naar zijn lammetjes te komen kijken, die met de fles werden gevoerd.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ienekje schreef:Juist omdat het zoveel natuurschoon is lijkt het me fijn om ook regelmatig leuke stadjes te verkennen.
dat heb ik ook heel erg, een beetje op zoek naar "smalltown america", hoeft niet veel te beleven zijn, gewoon, kleine aardige stadjes/dorpjes.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Shoshone als 'oase' als je uit Death Valley komt. Stelt natuurlijk ook niks voor (1 straat, een diner en een tankstation) maar dat soort dorpjes heeft zoveel charme. In de diner hebben ze beton als vloerbedekking en wordt er uit jampotjes gedronken.
Ook leuk om even te stoppen in Bishop: http://www.erickschatsbakery.com/ 'Authentiek Hollandse bakkerij...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Of komend vanaf SF richting Yosemite voordat je de "wildernis" in gaat de stadjes/dorpen uit Gold Country bv: Jamestown/Sonora. Je schijnt zelf in Jamestown nog goud te kunnen zoeken. Een echt filmplaatsje.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

En St. George na Zion, een echte mormonenstadje, met de derde tempel van het land, een tabernakel (historisch kerkje met rondleiding) en andere historische gebouwtjes. Nou ja historisch, eind 19e eeuw, dat vinden ze daar al oud :wink:
jor
Amerika-ontdekker

Bericht door jor »

Een eindje ten zuiden van het plaatsje Boulder (hierboven al eens genoemd) heb je een weg dat je door een prachtig en indrukwekkend ravijn leidt. Deze weg, de Burr-trail gehetn, hebben wij met de camper bereden en we zijn hem zo'n 16 km gevolgd, toen zijn we weer gedraaid (het duurt een aantal km voordat je het echte ravijn inrijdt vanaf de 12 gerekend). Echt een leuke route om te rijden. Weinig mensen weten van deze mooie rotsenmassa's en dat maakt het juist zo leuk. Het is dan wel geen pittoresk dorpje maar zeker de moeite waard om deze weg eens in te rijden.
Boothill Graveyard Tombstone:

He was right
We was wrong
But we strung him up
and now he's gone
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

'jor': bedoel je de Long Canyon Overlook ( ... 054762958/) ??
Inderdaad een mooi ommetje vanaf Boulder; wij hebben er nog even in een beekje gelopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer