In september van dit jaar trouw ik met mijn vriendin en we zijn van plan om voor onze huwelijksreis een rondreis te maken in het Zuidwesten. Voor mij is het mijn zesde keer Amerika, maar de eerste keer in het Zuidwesten. Voor mijn vriendin zal het de eerste keer Amerika zijn.
We hebben drie weken en zouden op zondag 13 september vertrekken. Ik heb zelf al een beetje een route uitgestippeld op basis van een route uit de Connections brochure. Alleen hebben we een paar wijzigingen aangebracht en vooral dingen geschrapt eigenlijk (de kustroute van San Fransisco naar LA hebben we geschrapt en Yellowstone ook... met spijt in het hart want Yellowstone wouden we eigenlijk héél graag doen, maar bij nader inzien, en na hier op het forum wat gelezen te hebben, lijkt het ons best om dat dan toch maar over te slaan omdat het zo ver uit de richting ligt)
Hier is dus voorlopig onze route:
dag 1. Brussel-LA
dag 2. LA
dag 3. LA
dag 4. LA-Palm Springs
dag 5. Palm Springs-Flagstaff
dag 6. Flagstaff-Mesa verde
dag 7. Mesa verde-Moab
dag 8. Moab-Salt Lake City
dag 9. Salt Lake City-Capitol Reef
dag 10. Capitol Reef-Bryce Canyon
dag 11. Bryce Canyon-Zion
dag 12. Zion
dag 13. Zion-Las Vegas
dag 14. Las Vegas
dag 15. Las Vegas-Death Valley
dag 16. Death Valley-Yosemite
dag 17. Yosemite
dag 18. Yosemite-San Fransisco
dag 19. San Fransisco
dag 20. San Fransisco
dag 21. San Fransisco
dag 22. San Fransisco-Brussel
Zo ziet het er voorlopig uit... maar omdat we nog veel dagen San Fransisco hebben, zou ik eventueel wel nog graag een dagje daarvan afstaan om ergens anders in te plannen, bv. tussen Palm Springs en mesa verde, omdat dat twee dagen met lange routes zijn, maar ik weet niet goed waar ik dan best nog een tussenstop zou maken...misschien dat jullie mij daar mee kunnen helpen... (we zouden daar ook wel Page, Lake Powell, Monument valley eventueel willen bezoeken)
De overnachtingen zouden we ook via connections boeken, wegens tijdgebrek om dat zelf allemaal te boeken (naast de voorbereidingen voor den trouw zijn we ook nog aan het bouwen, dus superdruk
Maar ik denk wel dat we eventueel soms wel zelf hotels of motels kunnen aanbrengen... de route kan je sowieso zelf samenstellen, wat ik al heel belangrijk vind, want inderdaad die rondreizen die bij reisbureaus voorgesteld zijn, dat is allemaal wel een beetje te veel van het goede
Heeft er iemand trouwens al ervaring met connections?
Bedoeling is om zaterdag bij connections langs te gaan met ons voorstel en daar dan alles te laten berekenen... we willen er graag op tijd bij zijn om van die acties bij connections te kunnen profiteren natuurlijk
Alle tips en aanbevelingen zijn dus meer dan welkom!