Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis zuidwest USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
oscar
Amerika-ontdekker

reis zuidwest USA

Bericht door oscar »

Komende zomer ga ik met mijn vriendin vier weken naar de States. Omdat dit de eerste keer is en omdat ik niet zo goed tegen onzekerheid kan :oops: :oops: , heb ik - in tegenstelling tot de meeste mensen - wél alle hotels van tevoren geboekt.
Het reisschema (de slaapplaatsen) kan ik dus niet meer aanpassen, wel ben ik erg nieuwsgierig of er tips zijn langs deze route, of dat ik sommige dingen beslist niet of juist wel zou moeten doen.
ALLE suggesties zijn welkom!!! :!: !!! :!:

Ons reisschema (tussen haakjes=> hotel):
22-07 A’dam - Washington DC (Red Roof Inn)
23-07 Washington DC (Red Roof Inn)
24-07 Washington DC (Red Roof Inn)
25-07 Washington - New York (met de trein)
26-07 New York (Washington Jefferson)
27-07 New York (Washington Jefferson)
28-07 New York - Phoenix => huurauto (Dobson Ranch Inn)
29-07 Phoenix - Grand Canyon (Red Feather Lodge)
30-07 Grand Canyon => helikoptervlucht (Red Feather Lodge)
31-07 Grand Canyon - Las vegas (Goldon Nuggut Hotel)
01-08 Las Vegas (Goldon Nuggut Hotel)
02-08 Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
03-08 Death Valley - Mammoth Lakes (Alpenhof Lodge)
04-08 Mammoth Lakes - Yosemite (Cedar Lodge - El Portal)
05-08 Yosemite (Cedar Lodge - El Portal)
06-08 Yosemite - San Francisco (Beresford Arms Hotel)
07-08 San Francisco => Alcatraz (Beresford Arms Hotel)
08-08 San Francisco - Monterey (Sand Dollar Inn)
09-08 Monterey => whale watch (Sand Dollar Inn)
10-08 Montery - Pismo Beach (The Cliffs Resort)
11-08 Pismo Beach - Venice (LA) (Marina Pacific)
12-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
13-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
14-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
15-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
16-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
17-08 Venice (LA)* (Marina Pacific)
18-08 Los Angeles - Schiphol (overstap in Chicago)
19-08 Aankomst Amsterdam :(

* In deze laatste week willen we een aantal dagen relaxen (op ’t strand 8) ) en nog wat uitstapjes doen naar o.a. Universal Studios, Walk of Fame / Hollywood, Joshua Tree (niet te ver? :?: ?) etc.
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Een ganse boterham wordt het.

Wanneer jullie in Venice verblijven, huur je dan een wagen ?
Er is openbaar vervoer,maar het is zeer tijdrovend.
Anders zul je moeten excursies maken die je meestal kunt boeken in je hotel

Makki
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Oscar,

LA naar Joshua Tree NP is ongeveer 150 mile one way, plus de miles binnen het park moet je rekenen op 350 tot 400 mile totaal, het is te doen als je vroeg kan starten en niet om 16.00 uur al terug in het hotel wil zijn.
Indien mogelijk voor de files rond LA beginnen al vertrekken, maak ook gebruik van de carpolebaan, deze mag je gebruiken als er twee of meer personen in het voertuig zitten.
Hou er in Death Valley NP rekening mee dat het er begin augustus bloedheet kan zijn, de amerikanen zeggen niet voor niets dat er rond die tijd alleen maar Europese toeristen in het park komen.

Gr.
Rob
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Hoi Makki,
we hebben vanaf phoenix tot het einde van de vakantie een auto, dus ook in Venice, maar kan je in LA je auto parkeren tegen een redelijk tarief??

Hoi Rob,
Vroeg starten is geen probleem.... maar hoe laat is dat ongeveer?
Mijn vriendin wil ook heel graag naar Seaworld (san diego)... is dat ook een optie vanaf Venice?
Mbt de warmte: is het een goed plan om ter plaatse een koelbox(je) te kopen en deze steeds met ijs koel houden voor de flessen water die we mee gaan nemen? Je kan toch overal ijs krijgen?

bedankt voor jullie reactie's
Oscar
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Hello Oscar,

Parkeren in La en Venice is nergens een probleem ... als je ervoor betaald.
In Santa Monica en Venice hebben de meeste hotels een overdekte parking waarvoor er per dag soms tussen de 10 a 15 US$ gevraagd wordt en dat loopt wel op. Langs de straat staan er eveneens parkeermeters.

Wanneer je vanuit Venice naar San Diego (Seaworld) wil reizen, dan moet je toch rekenen op een rit van ongeveer 1u30.

In een groot warenhuis (zoals Vons) een isomo koelbox kopen (is goedkoopst) en iedere morgen vullen met ijs (ieder hotel heeft "icemakers" ter beschikking waar je gratis ijs kunt verkrijgen), is dit in de zomer zeker geen overbodige luxe.

Alvast een prettig verlof in de States.
Makki
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

oscar schreef: Hoi Rob,
Vroeg starten is geen probleem.... maar hoe laat is dat ongeveer?
Vroeg is zo rond 06.30 in de auto zitten, je kan dan rond 08.30 bij de ziud ingang zijn als je de I-10 blijft volgen.
een mooie rit is ook de I-10 bij White Water verlaten en dan de S-62 noord nemen je kan dan kiezen om bij het stadje Joshua Tree de west entrance of bij Twentynine Palms de noord entrance te nemen, de eerste is volgens mij het beste je kan dan bijna het hele park bekijken zonder dat je wegen twee X te moeten rijden behalve dan naar Keys Vieuw dat is een doodlopende weg dus die moet je wel terug, je verlaat het park dan via de zuid entrance bij Cottonwood Spring en pak de I-10 west terug naar LA.
Je kan het ook andersom doen maar zoals beschreven is makkelijker rijden en je hebt binnen het park ook nog de meeste viewpoints aan de goede kant van de weg.
Denk je er om aan om bij het eerste park wat je gaat bezoeken de National Park Pas te kopen, die is $ 50.00, en dat is goedkoper als bij elk park intree te moeten geven.

Gr.
Rob
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Rob en Makki, bedankt voor de tips, daar gaan we zeker gebruik van maken :!:
De route via de I 10 gaan we ook zeker volgen! thx

Nog wat (andere) vragen:
- Wat en waar zijn de mooie wandelroutes in Yosemite en waarom zijn juiste deze mooi? (ik zoek een mooie wandelroute voor 1 dag)
- Zijn er naast de bekende bezienswaardigheden in San Francisco nog andere places to be?
- zijn de parkeerproblemen in San Francisco echt zo erg als iedereeen zegt???
- Wat vinden jullie van het Aquarium in Monterey?
- Wat vinden jullie van Hearst Castle?
- Zijn er nog andere bezienswaardigheden langs Highway 1 die je niet mag missen?
- Is het de moeite waard om vanuit Venice (LA) een dag naar Seaworld te gaan?
- idem voor Universal Studio's?
- zijn er in en rond LA andere plaatsen / bezienswaardigheden die je niet mag missen?

alvast bedankt voor jullie waardevolle reacties :!: :!: :!:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

oscar schreef:
Nog wat (andere) vragen:
- Wat en waar zijn de mooie wandelroutes in Yosemite en waarom zijn juiste deze mooi? (ik zoek een mooie wandelroute voor 1 dag)

Ik heb er drie voor je.
1) als je via Tioge Pass binnen komt kan je gelijk al beginnen de Tuolumne Meadows hebben een paar schitterende hicks. Veel bloemen en widlife.
2) in Yosemite Valley is de hick naar de Vernal Fall en Nevada Fall zeker een van de mooiste hicks, deze is wel redelijk zwaar, op de heenweg bergop, neem zeker 2 liter water p.p. mee. hopelijk mooie watervallen en prachtige ver gezichten.
3) bij het Hetch Hetchy Reservoir kan je via de O 'shaughnessydam naar de andere kant van het stuwmeer daar heb je een schitterende hick naar 2 naast elkaar gelegen watervallen. Gewoon een schitterende natuur en redelijk zeker watervallen.
Je komt er door net buiten het park op de S-120 bij Big Oak Flat Entrance (de meest logische route richting SFO) rechts de Evergreen Road te nemen je komt dn in het minder druk bezochte deel van Yosemite NP.
Gezien het tijdstip van jullie reis moet je er rekening mee houden dat er waarschijnlijk niet veel water meer door verschillende watervallen zal stromen.

Gr.
Rob
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Rob, heb je ook enig idee hoe lang deze hicks ongeveer zijn?
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Rob en Oscar, ik denk dat jullie hierboven een "hike" bedoelen? Een "hick" heeft een ietwat andere betekenis in het Engels. :D

Hick:
NOUN: Informal; a person regarded as gullible or provincial.
ADJECTIVE: Provincial; unsophisticated. e.g. A hick town.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

hahaha hike dus idd :P
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oscar schreef:- zijn de parkeerproblemen in San Francisco echt zo erg als iedereeen zegt???
Hoi Oscar,
Ik vond het parkeerprobleem eigenlijk wel meevallen. Vlakbij Pier 39 is een grote parkeergarage, waar je je auto kwijt kunt, maar die is behoorlijk pittig geprijsd. Een andere optie is, om je auto te parkeren op een bewaakte parkeerplaats op Mason Street, naast Hotel Bijou (= 111 Mason Street). Op deze parkeerplaats betaal je voor de hele dag ongeveer $8. :idea: Je moet dan wel je autosleutels achterlaten bij de bewaker, omdat de auto's zonder tussenruimte worden geparkeerd. Het kan dus zijn dat je auto gedurende de dag wordt verplaatst, en daarvoor hebben ze je autosleutels nodig.

Vanaf deze parkeerplaats is het ongeveer 5 minuten lopen naar het begin van de kabeltram op Powell Street. Hier kun je dan de kabeltram nemen naar bijvoorbeeld Pier 39, een leuk begin van je bezoek aan de stad. Je krijgt meteen een goed beeld van de stad, en het ritje is echt een bezienswaardigheid op zich. :lol: Op deze plek, aan het begin van de route van de kabeltram op Powell Street, worden de trams ook gedraaid met de houten vlonders. Dat is ook heel leuk om te zien!

Trouwens, deze parkeerplaats ligt ook midden in het shopping district, waar je heerlijk kunt winkelen!
Oscar schreef:- Wat vinden jullie van het Aquarium in Monterey?
Ik vond het heer prachtig aquarium, zeker de moeite waard om te bezoeken! Vooral de jellies zijn schitterend, maar ook de buitenplaats waar de Californische otter zijn verblijfplaats heeft. Deze staat overigens in verbinding met de oceaan, dus de otter heeft alle vrijheid! Het aquarium ligt in een baai, aan het water, en je hebt een prachtig uitzicht!
Oscar schreef:- Wat vinden jullie van Hearst Castle?
Ook zeer de moeite waard! Vooral het verhaal rondom het gebouw is heel leuk. Het was eigenlijk gewoon een heel maf, excentriek persoon, die mijnheer Hearst! :shock: Het gebouw is schitterend, vooral de zwembaden. Wij hadden het niet willen missen. Ik kan je wel aanraden om te reserveren, want anders kan het zijn dat je lang moet wachten voordat er plek is.
Oscar schreef:- Zijn er nog andere bezienswaardigheden langs Highway 1 die je niet mag missen?
Een leuk plaatsje om te stoppen is Santa Cruz. Hier ligt aan het strand een mooie boardwalk, met een aantal attracties, heel leuk om overheen te wandelen. Ook ligt hier de beroemde Giant Dipper, een van de oudste houten achtbanen ter wereld, hij stamt uit 1926, en is onder achtbaankenners nog altijd zeer de moeite waard! 8) Ook heeft het stadje een gezellig centrum, met leuke winkeltjes en restaurantjes. Een pauzebreak waard!

Een andere bezienswaardigheid langs Highway 1 is Big Sur. Dit is werkelijk een prachtig stuk van de route, met indrukwekkende uitzichten. Geef hier je ogen goed de kost, en stop een aantal keren langs de weg op daarvoor aangelegde plaatsen! Het zal zeker veel indruk maken! Voordat je bij Big Sur komt, ligt langs Highway 1 ook Nepenthe. Dit is een restaurent en café, met een prachtig uitzicht. :o Het is heel leuk ingericht, heel gezellig, en je kunt er heerlijk eten! Niet overslaan! Kijk maar eens op de website voor een voorproefje: http://www.nepenthebigsur.com/

En dan als laatste: voordat je bij San Simeon bent, langs Highway 1, kom je langs een plek op het strand waar een kolonie zee-olifanten zich hebben gehuisvest! Heel leuk om te zien. Je kunt er heel dichtbij komen, en het geeft je het gevoel alsof je in een uitzending van National Geographic terecht gekomen bent! Prachtig! :)
Oscar schreef:- Is het de moeite waard om vanuit Venice (LA) een dag naar Seaworld te gaan?
De afstand naar San Diego vanuit Los Angeles, is heel goed te doen. Wij hebben Seaworld niet gezien in San Diego, maar wel in Orlando, Florida. We hebben ervan genoten! Het is een schitterend park, en zeer de moeite waard, maar ik vond het wel een beetje zielig. De killerwhale leeft namelijk gewoon in gevangenschap, en dat kun je ook zien aan de rugvin, want die hangt slap doordat hij in gevangenschap leeft. Het geeft je wel het gevoel alsof je Free Willy zou willen uitvoeren ter plekke! :?

Een andere prachtige bezienswaardigheid in San Diego is de San Diego Zoo en Balboa Park (waar de Zoo in ligt). Dit is met recht één van de mooiste dierentuinen ter wereld! De dieren hebben allemaal prachtige verblijven, met veel ruimte en groen, net alsof ze in de natuur leven. :P Vanwege het klimaat kan deze dierentuin ook veel zeldzame dieren huisvesten, en dat maakt een bezoek heel bijzonder. Ik wil hier graag nog eens terug komen!
Oscar schreef:- idem voor Universal Studio's?
Universal Studios is echt prachtig! Als je het kunt permitteren, kan ik je de VIP-tour aanraden, die is echt schitterend! :lol: Je krijgt dan namelijk met de VIP groep (onze groep bestond uit 14 personen) een uitgebreide rondleiding in de studio's, onder leiding van een gids. Je komt op plekjes, in de echte studio's, waar verder niemand komt, en je hebt de hele dag eerste rangs plaatsen bij elke show en elke attractie! Je hoeft nergens te wachten, en je krijgt overal ook nog een leuk verhaal bij. Maar vooral de rondleiding door de studio's zullen wij nooit vergeten! De tour kost $125 per persoon, maar is zeker het overwegen waard!
Oscar schreef:- zijn er in en rond LA andere plaatsen / bezienswaardigheden die je niet mag missen?
Natuurlijk, moet je even een tochtje maken met de auto over Mulholland Drive (voor het geweldige uitzicht) en over Sunset Boulevard. Ook Rodeo Drive en Melrose Avenue zijn de moeite waard om even overheen te rijden. Maar, stel je er niet teveel van voor, want je hebt het snel gezien.

Wij onden Los Angeles verder maar een vieze, drukke stad. :( Er hangt veel smog, en je kunt het echt niet vergelijken met New York, Washington of San Francisco. Wij zouden er in elk geval nooit meer terug gaan, maar ik ben me ervan bewust dat een heleboel mensen daar echt anders over denken. Smaken veschillen, zullen we maar zeggen.

Vlakbij Los Angeles ligt ook Anaheim, ik denk ongeveer een half uurtje rijden? In Anaheim vind je natuurlijk Disneyland, maar ook Knott's Berry Farm, een ander leuk pretpark. Disneyland bestaat uit 2 parken. Je hebt er het oudste Disneypark van de wereld, dat erg vergelijkbaar is met Disneyland in Parijs en met Magic Kingdom in Florida. Maar daarnaast hebben ze in 2001 een nieuw park geopend, dat met geen enkel ander park van Disney is te vergelijken: DIsney's California Adventure :lol: . Dit is echt prachtig, heel mooi aangelegd, en met hele mooie attracties. Vooral Soaring California is een hele mooie attractie, die staat bij ons hoog boven in onze top 10! Als je voldoende tijd hebt, zou ik dit park zeker aandoen!

Knott's Berry Farm is ook een heel leuk park, maar wel een redelijk traditioneel pretpark. Je hebt er een aantal hele leuke attracties, en Camp Snoopy, gebouwd rondom het stripfiguurtje Snoopy. Vooral de houten achtbaan is een hele mooie achtbaan, die zijn weerga niet kent. Wij waren er erg door verrast, en deze houten achtbaan staat ook hoog in onze top 10! Daarnaast hebben ze hier een hele spectaculaire hypercoaster, waarin je wordt afgeschoten naar een snelheid van 130 km/uur in 2,3 seconden!!! :shock: Vergelijkbaar met een F1 auto.

Ik hoop dat ik je heb geholpen met deze tips.
Wij hebben in 2002 een reis gemaakt naar Californië en Las Vegas en ik heb daarvan ook een verslag gemaakt. Als je dat wil lezen, laat dan even een persoonlijk berichtje voor me achter met je e-mail adres, dan zal ik het je sturen!

Groetjes, en alvast veel voorpret,
Jacqueline
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

oscar schreef:- Zijn er nog andere bezienswaardigheden langs Highway 1 die je niet mag missen?
Hoi Oscar,

Deze tip was ik vergeten: de 17-Mile-Drive. Deze route begint aan Highway 1, vlakbij Carmel. Het is een prachtige autoroute, met mooie uitzichten en mooie huizen. Zeker doen!

Jacqueline
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Oscar,

Sorry van de hick was mijn fout, zoals Redneck al schreef moet het hike zijn.
Voor je vraag hoe lang ze zijn ben ik even in de dagboeken die Annie altijd bijhoud gedoken.
Tuolumne Meadows kun je zo lang maken als je zelf wilt, de kortste is 2 km en de langste meerdere dagen met backcountry camping.
naar de top van Vernal Fall is 3 km en door naar Nevada Fall is nog een keer 3 km let op dit is one way dus totaal 12 km uit en thuis.
Bij Hetch Hetchy kan je weer kiezen, naar de dubbele waterval is totaal 4 km heen en terug.
Hou er bij deze hike rekening mee dat de weg er naar toe veel SSSSSSSbochten zijn je moet hier voor de rit alleen al rekenen op 3 tot 4 uur voor een retour, op de terug weg kan je bij Mather rechts aanhouden je komt dan een stuk verder weer op de S-120 uit.
Happy Hiking :)

Gr.
Rob
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Hoi Rob,
bedankt voor de verschillende HIKES :lol: , heb je ook enig idee of het op deze routes erg druk is (aangezien het echt midden in het hoogseizoen is...) ??? Of valt dat wel mee...?

Heb ik ook nog een andere vraag:

Ik zie op de kaart dat je op verschillende manieren (via verschillende wegen) van Las Vegas naar Death Valley (Furnace Creek) kan rijden. Wat is de mooiste route om te volgen???

BVD :!: oscar
dualband
Amerika-ontdekker

Bericht door dualband »

Dit is de "scenic" route van de Strip, Las Vegas naar Furnace Creek volgens de Rand McNally routeplanner. De totale afstand bedraagt dus 337 km en de geschatte duurtijd bedraagt 4u 45 min. Uiteraard kan de route veel korter maar dit zou de mooiste route zijn, of toch waar je het meeste vd natuur kan bewonderen.

Start trip at Las Vegas Strip,NV
Local Road N <1 8:00 am 0
NV 599 W <1 8:00 am 0
Main StreetSW <1 8:01 am 0
I-515 N 1 8:02 am 1
I-15 S 149 9:28 am 151
CA 127 N 93 11:08 am 244
NV 178 W 3 11:11 am 247
CA 127 N 40 11:54 am 288
CA 190 W 49 12:47 pm 337
Local Road to Furnace Creek,CA S <1 12:47 pm 337
End trip at Furnace Creek,CA 12:47 pm
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Oscar,

De mens is een kudde dier, dus vind je er altijd veel bijelkaar, Yosemite Valley is daarom meestal zeer druk met op vele dagen zelfs filevorming, Tuolumne Meadows is wat rustiger en Hetch Hetchy is voor zo ver ik weet nooit echt druk.
Probeer als het in je reisschema past NIET in het weekend in Yosemite NP te zijn dan is het echt superdruk.
Er zijn 2 routes van Deatch Valley NP naar Yosemite NP.
1) S-190 west gaat over in de S-136 west bij Lone Pine de US-395 noord op en dan bij Lee Vining de S-120 west naar Tioga Pass waar je het park in gaat.
2) In Death Valley NP bij Emigrant links de S-178 zuid op naar Ridgecrest doorrijden tot de S-14 klein stukje zuid en dan de S-178 west nemen en deze volgen tot Bakersfield dit is echt een schitterende route door Sequoia National Forrest je rijd vanaf Lake Isabella langs de Kernriver een mooie route wel met veel SSSSSbochten dus rustig aan, vanaf Bakersfield pak je de I-99 noord tot Fresno waar je de S-41 noord neemt op bij Oakhurst Yosemite NP inrijd.
Je kan op deze route nog een omweg maken, neem dan bij Visalia de S-198 oost deze gaat door Sequoia en Kings Canyon NP en gaat dan als de S-180 west naar Fresno.
Route 1 kan in 1 dag voor route 2 moet je 2 dagen rekenen.
wij hebben beide routes gereden met een camper en dat was goed te doen in de genoemde dagen.
Je kan ook bij Ridgecrest de S-14 zuid nemen tot Mojave en dan via de S-58 en I-99 rijden maar dan zit je alleen maar op de interstate dat is wel sneller maar zeker niet mooier.

Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Oscar,

Las Vegas naar Death Valley NP.
Een andere route is de strip afrijden noordwaards tot de S-159 dat is Charleston Blvd deze neem je west je komt dan langs Red Rock Canyon NCA een schitterend klein parkje waar je een rondrit kan doen van ongeveer 13 mile, op deze rondrit kan je verschillende korte hikes maken, vervolgens neem je de S-160 west tot Pahrump waar je de S-190 west neemt die je via Death Valley Junction naar Death Valley NP brengt.

Gr.
Rob
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Bedankt voor alle reacties!!
Daar kan ik echt verder mee :!:

Heb ik toch nog een paar vraagjes :lol: :

- Is het nodig om alvast tickets te kopen van de whalewatch in Monterey?

- Hebben de huurauto’s in de USA doorgaans een cd-speler???

- Hoeveel kilo bagage mag je meestal meenemen naar de USA (we vliegen met United Airlines, we hebben in de USA ook nog een binnenlandse vlucht)??

Alvast bedankt!!

Oscar
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Nee denk het niet.

De wat duurdere huurwagens wel zeg maar vanaf fullsize en dan praat ik wel over Hertz dat zal ook wel per maatschappij verschillen.

64 kg p/p op transatlantische vluchten!! Wel erg veel in een grote koffer gaat ongeveer 20 kg dus geen problemen mag je wel verwachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer