Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp/tips bij reisschema zuidwest gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rem
Amerika-ontdekker

Hulp/tips bij reisschema zuidwest gevraagd

Bericht door Rem »

Hallo allemaal,

Na het lang via de zijlijn meelezen van alle berichten eindelijk maar eens zelf een account aangemaakt want t gaat eindelijk gebeuren...April/Mei 2005 vertrek ik samen met vriendin, haar zus en zwager-to-be voor een rondreis naar Amerika!!!! :D
We hebben al een begin aan ons reisschema gemaakt. Omdat het echter voor ons allemaal nieuw is in de zuidwesthoek van Amerika, hoop ik dat jullie hier wat verbeteringen/ tips e.d. aan kunnen dragen. ( Wellicht hebben we te weinig tijd berekend voor het rijden van een bepaalde route of teveel tijd voor bepaalde attracties :?: ) Ik kijk uit naar jullie reacties! Alvast bedankt voor de hulp en adviezen...

Remco

SCHEMA:

Vrijdag ( dag 1 ) : vertrek vanaf Schiphol
Zaterdag ( dag 2 ) : aankomst Las Vegas, inchecken, ophalen auto e.d.
Zondag ( dag 3 ) : Bezoek Grand Canyon, 1 v/d hotel-shows bijwonen 's
avonds
Maandag ( dag 4 ): Trouwerij zwager/schoonzus ;-)
Dinsdag ( dag 5 ) : shoppen, 's middags vertrek met auto naar Barstow
( graag advies m.b.t. leukste route; I-15 pakken
direct naar Barstow of evenwijdig aan Colorado river
afzakken en dan Route 66/ I-40 pakken? )
Woensdag ( dag 6 ) : Barstow --> Los Angeles, inchecken, shoppen.
Donderdag ( dag 7 ) : Universal Studio's of Disneyland
Vrijdag ( dag 8 ) : Venice Beach, Rodeo Drive, Hollywood sign e.d.
Zaterdag ( dag 9 ) : L.A. --> via de 101 richting Hearst
Zondag ( dag 10 ) : Hearst - Carmel - Monterey - San Francisco
Maandag ( dag 11 ) : Cable car, shoppen
Dinsdag ( dag 12 ) : Alcatraz, Pier 39, Golden gate
Woensdag ( dag 13 ) : extra dag voor uitloop..
Donderdag ( dag 14 ) : Vlucht terug
Vrijdag ( dag 15 ) : aankomst Schiphol

Zaterdag/zondag: uitrusten van de jet-lag ;-)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Remco,

Voor dag drie heb je bezoek Grand Canyon en 's avonds bijwonen hotel show dus ben je weer terug in LV, Dan zal je niet veel van de GC zien een enkele reis LV naar GC is 275 MILE.
Dag vijf de omweg over de I-40 is niet de moeite waard je zit net als op de I-15 alleen maar op de snelweg.
Dag negen LA Hearst casle is ongeveer 272 MILE tel daar nog 30 bij om een slaapplaats te zoeken.
Dag tien als je de hyway 1 wil volgen kan je daar de hele dag voor rekenen veel bochten en speedlimits van 25 tot 30 mile.
suc6.
Gr.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Hulp/tips bij reisschema zuidwest gevraagd

Bericht door Petra/VS »

Rem schreef:
SCHEMA:

.
Zondag ( dag 3 ) : Bezoek Grand Canyon, 1 v/d hotel-shows bijwonen 's
avonds
Ik dacht eerst, dat je bedoelde en hotel show bij de Grand Canyon! Maar ik begrijp, dat dat terug in Las Vegas is. Ga je met een helicopter naar de Grand Canyon? Want dat is de enige manier waarop je dit schema kunt waarmaken :).
Mapquest geeft 5 uur en 17 minuten rij tijd naar de Grand Canyon en in onze ervaring is dat langer, want het is een drukke weg. Maar laten we zeggen, dat het zo is, dan zit je bijna 11 uur in de auto en kun je een vlugge blik werpen op de Canyon ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp/tips bij reisschema zuidwest gevraagd

Bericht door rene.jager »

Rem schreef: Dinsdag ( dag 12 ) : Alcatraz, Pier 39, Golden gate
Denk er wel aan dat je tijdig (liefst in Nederland) al reserveert. Doe je dat niet dan vis je net als wij, achter het net.

René
Rem
Amerika-ontdekker

Bericht door Rem »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!!
Petra: excuses voor mijn onduidelijkheid. Het is inderdaad de bedoeling dat we met een helicopter de GC gaan bekijken, dit zal denk ik wat meer ruimte ( tijd ) geven dan dat we per auto de GC opzoeken...

Rene: goede tip, had ik niet aan gedacht :oops: Enig idee waar ik online tickets kan reserveren?

En over de route LV-LA: Rob, heb jij misschien een interessante route? Alleen maar snelweg was eerlijk gezegd niet het avontuurlijke idee wat ik van rijden door woestijn(stadjes) had ;-)

Ik kijkuit naar jullie reacties :D
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hallo Remco,
De tickets voot Alcatraz kun je bestellen op http://www.blueandgoldfleet.com. Je moet de kaartjes dan direct betalen met je creditcard. Bij pier 41 waar je vertrekt kun je je creditcard (dezelfde als waar je mee hebt betaald) door een kastje halen en dan worden direct je tickets geprint. Dit werkt uitstekend. Wij hebben dit van de zomer ook gedaan en op dezelfde manier hebben we kaartjes besteld voor een baseballwedstrijd van de San Francisco Giants.

In LA zou ik zeker voor Universal Studios kiezen. Dit park is echt leuk. 3 Jaar geleden zijn we in Disneyland geweest en dit jaar in Universal Studios. Voor dat laatste park zou ik direct weer kiezen. Disneyland in LA is te vergelijken met Disneyland in Parijs.

Als je kiest voor Universal zou ik bij aankomst in LA zeker voor een hotel in Hollywood kiezen. Zelf hebben we geslapen bij Holiday Inn Express in Hollywood. Om de hoek ligt Hollywood Boulevard en ook Beverly Hills met Rodeo Drive liggen in de buurt.
Dit zou je allemaal nog de dag van aankomst kunnen bezoeken.
Barstow is 10x niks dus je zou ook nog kunnen besluiten door te rijden naar LA zodat je daar iets meer tijd hebt.

Na een bezoek aan Universal zou je dan naar Long Beach kunnen rijden (1 uur rijden) en kunnen overnachten in Hotel Coast Long Beach.
Dit hotel is erg mooi en niet duur. Het ligt heerlijk rustig op een schiereiland voor de kust van LA. 's Avonds heb je een geweldig uitzicht op het water en de stad en naast het hotel ligt het oude cruiseschip Queen Mary. Dit wordt nu gebruikt als hotel dat je kunt bezichtigen en je kunt er ook 's ochtends gaan ontbijten. Echt een aanrader.

Vanuit Long Beach kun je dan langs de kust naar Venice Beach en Santa Monica. Hier moet je toch even de pier en Baywatch hebben gezien.
Santa Barbara is ook een leuk plaatsje.
Persoonlijk zou ik Hearst Castle overslaan en ook de Highway nr. 1 zou ik niet rijden. De route is wel mooi maar duurt erg lang. Ik zou de snelweg 101 nemen en dan via Salinas naar Montery en Carmel gaan. Daarna door naar San Francisco.

In San Francisco kan ik het Holiday Inn Fisherman's Wharf aanbevelen. Goed hotel, prima ligging en redelijke prijs. (Hotels in San Francisco zijn duur).
Ook zou je in San Francisco de 49 miles drive kunnen rijden. Deze route staat aangegeven en je komt zo langs alle bezienswaardigheden van de stad.
Ik wens jullie nog veel vakantievoorpret en mocht je nog vragen hebben kun je ze hier stellen of mij mailen. (frecar.wenders@xs4all.nl)

groetjes, Carola
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Remco,

Omdat je aangeeft dat je 's middags pas wil reizen richting Barstow denk ik niet dat je veel anders kan dan over de interstate, eventueel kan je voor Barstow nog een zijstap maken in Mojave National Preserve, helaas kan ik je daar (nog) niets over vertellen dit park staat voor voorjaar 2005 op onze planning.
Of zoals Carola aangeeft doorrijden naar LA, LV > LA is 275 mile
Gr.
Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

FCRMteB schreef:Hallo Remco,
De tickets voot Alcatraz kun je bestellen op http://www.blueandgoldfleet.com. Je moet de kaartjes dan direct betalen met je creditcard. Bij pier 41 waar je vertrekt kun je je creditcard (dezelfde als waar je mee hebt betaald) door een kastje halen en dan worden direct je tickets geprint. Dit werkt uitstekend. Wij hebben dit van de zomer ook gedaan en op dezelfde manier hebben we kaartjes besteld voor een baseballwedstrijd van de San Francisco Giants.
Uuuuuh, nou........ zo dus. :mrgreen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

FCRMteB schreef:In LA zou ik zeker voor Universal Studios kiezen. Dit park is echt leuk. 3 Jaar geleden zijn we in Disneyland geweest en dit jaar in Universal Studios. Voor dat laatste park zou ik direct weer kiezen. Disneyland in LA is te vergelijken met Disneyland in Parijs.
Hoi Rem,

Universal Studios is zeker de moeite waard, ik ben er geweest in 2002 en heb er een VIP tour gemaakt. Ik heb al in verschillende draadjes erover geschreven, lees dat even op je gemak door (en scheelt mij weer dubbel type werk):

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=212
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=591
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=635

Vooral het feit dat bij dit park de studio's liggen, maakt dat dit park boven het park in Florida uitsteekt. Zeker als je de VIP tour neemt, zie je veel meer van de studio's, en dat is in Florida niet mogelijk. De attracties zijn eigenlijk veelal hetzelfde als in Florida.

Ik ben het alleen niet helemaal eens met Carola over de opmerking dat Disneyland zoveel lijkt op het park in Parijs. Wat veel mensen niet weten is dat Disney in Anaheim inmiddels 2 parken heeft. Het oudste park, Disneyland, is inderdaad vergelijkbaar met Parijs. Maar het nieuwste park, Disney's California Adventure is helemaal nergens mee te vergelijken. http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=232
Ik vond een bezoek aan dit park zeer de moeite waard en voor ons is het zeker 1 van de mooiste Disney parken die we hebben gezien (alle parken in FLorida, Californië en Parijs). Je vind er een aantal hele mooie attracties, die je nergens anders vind, en ook de opzet van het park is heel anders. Je maakt namelijk een reis door Californië, daar is de naam van het park ook aan ontleend, en je maakt kennis met een aantal specifieke dingen uit deze staat. Dat maakt het park heel apart, de sfeer is heel leuk en je ziet weer eens hele andere dingen. Daarnaast zijn de attracties in het park zeer de moeite waard. Onze favoriet was Soaring California. Echt super, helemaal te gek!

In de draadjes die ik hierboven heb genoemd, vind je ook meer informatie over dit Disneypark, dat ik eerder heb geschreven.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

Jacqueline
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

[quote="Jasmino]

Ik ben het alleen niet helemaal eens met Carola over de opmerking dat Disneyland zoveel lijkt op het park in Parijs. Wat veel mensen niet weten is dat Disney in Anaheim inmiddels 2 parken heeft. Het oudste park, Disneyland, is inderdaad vergelijkbaar met Parijs. Maar het nieuwste park, Disney's California Adventure is helemaal nergens mee te vergelijken.
Jacqueline
Hoi Remco en Jacqueline,
Ik ben alleen in het oude Disneypark geweest en had er even niet aan gedacht dat er een nieuw park ligt.
Over dat nieuwe park kan ik niet meepraten want ik ben er niet geweest.
Na het berichtje van Jacqueline zullen we zeker overwegen het park te bezoeken tijdens onze volgende reis.
groetjes van Carola
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je beide parken gaat bezoeken ga dan eens naar de ticketbooth tegenover de ingang van het park (vlak naast Denny's)
Wij hadden daar een hele goede deal met parkhoppers (geldig voor zowel Disney als Adventureland). Wij konden voor een goede prijs tweedehandskaartjes kopen. Dat zijn kaartjes voor bijv.5 dagen die niet opgebruikt zijn.

Toen we de parken bezocht hadden konden we zelfs de kaartjes waarop nog dagen over waren terugbrengen en kregen we daar ook weer geld voor terug.

We hebben ook de kaartjes voor Sea world en Universal daar goedkoper gekregen.

Als je trouwens naar Universal gaat overweeg dan eens om een Front of Line Pass te nemen. Is iets duurder maar je hoeft nergens in de rij te staan je kunt zo doorlopen en bij alle shows heb je gereserveerde plaatsen. Wij waren blij dat we het gedaan hadden want er stonden overal lange rijen.

Groetjes Marjon
Rem
Amerika-ontdekker

Bericht door Rem »

Hallo allemaal!

Bedankt weer voor alle reacties, ook namens de rest van mijn reisgezelschap. Er worden veel tips gegeven waar we echt wat aan hebben, much appreciated!!! Heb naar aanleiding van jullie antwoorden al wat veranderingen in t schema gemaakt. Bij deze het...

...NIEUW SCHEMA:

Vrijdag (dag 1) : Vertrek vanaf Schiphol
Zaterdag (dag 2): Aankomst Las Vegas, inchecken, ophalen auto e.d.
Zondag (dag 3) : Helivlucht Grand Canyon, 's avonds Show pakken
in hotel
Maandag (dag 4): Trouwerij zwager/schoonzus
Dinsdag (dag 5): LV --> LA ( Long Beach- Hotel Coast Long Beach
klinkt geweldig!)
Woensdag (dag 6): Long Beach – Venice Beach - Rodeo Drive – Hotel
in Hollywood ( ‘s Avonds Mann’s Chinese Theatre?
filmpje pakken…)
Donderdag (dag 7): Universal Studio’s
Vrijdag (dag 8): LA --> Monterey ( welke route zijn we nog niet uit,
Highway 1 lijkt ons toch wel de moeite. En
Monterey, goeie hotels anyone? )
Zaterdag (dag 9): Monterey à San Francisco. ( Lombard Street,
Cable Car )
Zondag (dag 10): Alcatraz, Pier 39, Golden gate
Maandag (dag 11): Shop till they ( de vrouwen ) drop
Dinsdag (dag 12): } Deze 3 dagen
Woensdag (dag 13): } als extra dag verblijf in
Donderdag (dag 14): } in LV LA en SF ( nog tips? )
Vrijdag (dag 15): Vlucht terug
Zaterdag (dag 16): Aankomst Schiphol

Zoals jullie kunnen zien hebben we 3 dagen nog niks ingevuld. Nu is het wellicht een optie om deze dagen te gebruiken voor extra activiteiten in de verschillende steden of simpelweg voor extra tijd ( zodat we bijv. per auto naar GC kunnen ipv per Heli. ) Slim of ...? Misschien hebben we weer wat over het hoofd gezien, ik hoor t graag ;-)

Groetjes,

Rem
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Hoi rem,

Ik zou een paar uur extra tijd nemen voor Monterey. Zeker als je via de 1 daar naar toe rijdt (dat duurt bijna een hele dag). Je kan de dag erna de 17-mile drive nemen en het aquarium bezoeken.
De 1 is zeker de moeite waard. Er zitten wel een paar saaie stukken in maar well erg leuk als je niet rijdt!!!!!! De meesten zullen het ermee eens zijn; relax rijden zijn sommige stukken niet. De ene haarspeldbocht na de andere.

Marcel
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Rem betreffende de route LA - SFO. Dit lijkt me vrij onmogelijk om dit op 1 dag te doen in combinatie met sightseeing. Ik ben in september van San Francisco via highway 1 richting LA gereden met
- stop in Santa cruz +/- 1,5 uur
- stop in Monterey voor het aquarium +/- 2,5 uur
- 17 mile drive is echt niet de moeite, ik ben er dan ook halverwege afgereden om highway 1 te blijven volgen
- ik ben dan blijven rijden tot zonsondergang (langer kan niet want je ziet daar geen steek 's nachts) en ben net tot aan Hearst Castle geraakt

Onderweg af en toe gestopt voor wat foto's te nemen en ik houd er een pittige rijstijl op na, op de rechte stukken 10-15 miles boven toegelaten snelheid en lekker bochtjes nemen. Highway 1 is echt de moeite, Hearst Castle mag je zeker niet overslaan zoals iemand anders voorstelde, dit is echt 1 van de hoogtepunten van de omgeving. Je kan kiezen tussen verschillende tours, wij namen de 1st visit tour van 2 uur. Vlakbij Hearst net voor San Simeon heb je trouwens hopen motels en dan kan je 's morgens onmiddelijk Hearst gaan bezoeken, dan is het nog lekker rustig. Ook zou ik eigenlijk niet weten wat je in Carmel of Monterey zou gaan doen, buiten een missionpost en het aquarium is daar echt niets te zien.
link naar mijn post http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=889
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marceljesse schreef:De 1 is zeker de moeite waard. Er zitten wel een paar saaie stukken in maar well erg leuk als je niet rijdt!!!!!! De meesten zullen het ermee eens zijn; relax rijden zijn sommige stukken niet. De ene haarspeldbocht na de andere.
"Saaie stukken" ....... :shock: Ik weet niet welke stukken je dan bedoelt.
Highway 1 staat nog steeds bovenaan ons lijstje van favoriete routes, en wij vonden het allesbehalve saai! En ja, er zitten inderdaad veel haarspeldbochten in de weg, die maken dat het niet echt opschiet. Maar mooi............ neem er de tijd voor om te genieten van de mooie uitzichten!
zrx1100 schreef:Rem betreffende de route LA - SFO. Dit lijkt me vrij onmogelijk om dit op 1 dag te doen in combinatie met sightseeing. Ik ben in september van San Francisco via highway 1 richting LA gereden met
- stop in Santa cruz +/- 1,5 uur
- stop in Monterey voor het aquarium +/- 2,5 uur
- 17 mile drive is echt niet de moeite, ik ben er dan ook halverwege afgereden om highway 1 te blijven volgen
- ik ben dan blijven rijden tot zonsondergang (langer kan niet want je ziet daar geen steek 's nachts) en ben net tot aan Hearst Castle geraakt
Ik ben het ermee eens dat het niet echt mogelijk is om deze weg in 1 dag te doen, als je ook nog niets wil zien. Wij hebben er 3 dagen over gedaan, maar ik zou zeker 2 dagen rekenen. Een stop in Santa Cruz is erg de moeite waard. Er is een leuk centrum, en de boardwalk is ook wel leuk om te zien. Je vind er 1 van de oudste houten achtbanen in Amerika, die volgens kenners nog steeds erg leuk is.

De eerste avond langs deze route hebben we overnacht in Oceanside, vlakbij Monterey (we zijn pas 's middags weggegaan uit San Francisco). De tweede dag zijn we begonnen met een bezoekje aan het Aquarium in Monterey. Wij vonden dat erg mooi en ook leerzaam. Het is mooi aangelegd, en ook het gedeelte dat je buiten kunt bekijken is heel leuk. Zo vind je buiten o.a. het otterverblijf, met een prachtig uitzicht over de oceaan. Het is niet zo heel groot, maar zeker een bezoekje waard.

Daarna hebben we de 17-mile-drive gereden. Deze routen vonden wij ook zeer de moeite waard. Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal. De weg voert je langs een aantal mooie huizen die in het bos liggen, maar het gedeelte langs het water vonden wij het mooist. HIer zien je ook de Lone Tree, en het uitzicht over het water is ook heel mooi.

Na de 17-mile-drive hebben we geluncht bij Nepenthe, een restaurant (met café en souvenirwinkel) vlabkij Big Sur. Vanuit dit restaurant en vanaf het terras heb je een spectaculair uitzicht en het eten was ook heel erg lekker. Ik kan je zeker aanraden hier even een kijkje te nemen, al is het maar met een drankje op het terras.

Vlakbij Big Sur ligt ook het Julia Pfeiffer State Park. Hier kun je een wandeling maken langs een pad naar een waterval, die op het strand kletterd. Helaas hebben wij die destijds niet kunnen maken, omdat ik ziek was. Voor een volgende keer staat die zeker op het lijstje!

Na Nepenthe zijn we doorgereden tot San Simeon, waar ook Hearst Castle ligt. Voordat je het dorp inrijdt vind je langs een strand een kolonie zee-olifanten. Wij vonden het een heel bijzondere ervaring om die van zo dichtbij, in het wild, te mogen zien! Ook hier zou ik zeker even stoppen.

Hearst Castle hebben we bezocht op de 3e dag, en ook dat vonden we zeer de moeite waard. Het huis is echt spectaculair en het verhaal erbij is ook leuk om te weten. Dit zou ik zeker niet overslaan!

Dezelfde dag zijn we doorgereden naar Santa Barbara, waar en een tocht gemaakt hebben met een toeristische tram om het stadje te bekijken. Heel leuk! Daarna hebben we over de pier gewandeld, en lekker gegeten bij Moby Dick, met uitzicht over de haven. Onder het eten werden we geëntertaind door de dieren die er rondzwommen (o.a. zeehondjes) en de pelikanen die op jacht waren naar hun avondeten. Als je geluk hebt, kun je hier ook dolfijnen zien!

Deze route is zo mooi, het zou echt zonde zijn om het af te jakkeren. Je kunt onderweg zoveel mooie dingen zien, ik zou er echt meer tijd voor uittrekken!

Groetjes,
Jacqueline
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

De 1 is een absoluut hele mooie route. Dus die moet je inderdaad zeker niet proberen dat te snel te willen doen. Wij zijn vanaf Long Beach naar SF gereden. Ik vond het begin stuk een beetje saai. Zeker de stukken waar je nog niet helemal in de natuur zit en waar je ook nog geen water ziet maar dat is mijn persoonlijke mening.
Maar 95% van de route is top.
Rem
Amerika-ontdekker

Bericht door Rem »

Hallo allemaal!

T heeft even geduurd, maar achter de schermen zijn we druk doende geweest om ons schema aan te passen en nog wat informatie in te winnen over de hoek die we gaan bezoeken :D ( ik kan bijna m'n eigen reisboekenbibliotheek beginnen haha ). De tickets zijn gekocht, de auto is besproken en we hebben zoveel mogelijk rekening gehouden met de dingen die jullie ons adviseerden naar aanleiding van ons vorige schema. Hieronder heb ik dan ook het nieuwe schema gezet. Er zijn naar mijn idee nog wel wat knelpuntjes ( weet oa niet goed of LV-GC-LA een beetje te doen is in de door mij opgegeven tijdsduur ) dus ik zie jullie opmerkingen en tips weer graag tegemoed!!!

Groetjes,

Rem

DAG 1: Vrijdag 22-4: Vertrek vanaf Schiphol. Aankomst in Las Vegas
namiddag/begin avond plaatselijke tijd.
NACHT 1: Luxor

DAG 2: Zaterdag 23-4: Sightseeing Las Vegas ( Freemont Street, hotels en casino’s.) auto ophalen.
NACHT 2: Luxor

DAG 3: Zondag 24-4: Trouwen zwager/schoonzus
NACHT 3: Luxor

DAG 4: Maandag 25-4: Las Vegas à Grand Canyon ( 5 1/2; uur rijden dus aankomst in de middag- genoeg tijd voor bezichtigen GC? )
NACHT 4: ????

DAG 5: Dinsdag 26-4: Grand Canyon bezichtigen. Begin middag richting LA. Overnachting Halverwege, bijvoorbeeld Barstow? ( GC-LA is 8 1/2 uur rijden! )
NACHT 5: ????

DAG 6: Woensdag 27-4: Barstow - Los Angeles ( Long Beach )
NACHT 6: Long Beach Coast Hotel

DAG 7: Donderdag 28-4: Long Beach - Venice Beach, Santa Monica Pier, Hollywood Sign
NACHT 7: ????

DAG 8: Vrijdag 29-4: Bezoek Universal Studio's.
NACHT 8: Le Meridien

DAG 9: Zaterdag 30-4: Rodeo Drive, Beverly Hills, etc. Shoppen.
NACHT 9: Le Meridien
http://www.lemeridien.com/usa/los_angel ... 1614.shtml

DAG 10: Zondag 01-5: Vertrek uit LA. richting San Francisco.
NACHT 10: Halverwege overnachten in bijvoorbeeld Morro Bay,
Cambria of Pismo Beach

DAG 11: Maandag 02-5: Pismo Beach - Monterey ( de Pacific Coast Highway )
NACHT 11: http://www.marinadunes.com/photos.asp !!!!!

DAG 12: Dinsdag 03-5: Monterey - San Francisco. Golden Gate en Lombard Street meepakken.
NACHT 12: ???

DAG 13: Woensdag 04-5: Alcatraz, Pier 39, cable car.
NACHT 13: ????

DAG 14: Donderdag 05-5: Shoppen ( Union Square etc. )
NACHT 14: ???

DAG 15: Vrijdag 06-5: Dag uitloop. ( Extra nodig voor Grand Canyon / LA ? )
NACHT 15: ???

DAG 16: Zaterdag 07-5: Inleveren auto, vlucht terug naar Nederland.

DAG 17: Aankomst Schiphol +/- 09.30 lokale tijd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zou de uitloop dag zeker gebruiken voor meer tijd aan de Grand Canyon! Nog een extra overnachting, waardoor je op je gemak alles kan bekijken en een leuke rimwandeling kan doen. Of een helicoptervlucht vanuit Tusayan.

Overnachtingstip: bright angel lodge aan de rand van de Canyon.

kijk op http://www.xanterra.com voor reserveringen (moet je zeker vroeg doen; anders vis je achter het net)

Succes!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

De uitloopdag kun je ook gebruiken voor een bezoek aan Sedona en omgeving. Schitterend, dan overnachten in Blythe en de volgende ochtend via het Joshua Tree National Park naar LA.
In LA sliepen wij in het Sportsmen's Lodge op Ventura Blvd. Een prachtig hotel 3 minuten van Universal. (volgens mij http://www.slhotel.com).

Veel plezier
Wendy
J.S.
Amerika-ontdekker

Bericht door J.S. »

FCRMteB schreef:Hallo Remco,
Vanuit Long Beach kun je dan langs de kust naar Venice Beach en Santa Monica. Hier moet je toch even de pier en Baywatch hebben gezien.
Santa Barbara is ook een leuk plaatsje.
Waar werd Baywatch juist opgenomen? Venice of Santa Monica?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer