Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag advies over onze route, wegen en hotels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Noëmi
Amerika-newbie

Graag advies over onze route, wegen en hotels

Bericht door Noëmi »

Hallo,

Wij vertrekken 5 September naar the USA.
De vlucht is al geboekt, we vliegen op LA en op 23 September terug via SF.
De route zit globaal in mijn hoofd, ook zijn sommige hotels al gereserveerd.
Maar over een paar dingen twijfel ik nog ietwat, ook door het vele verschillende wat ik te horen krijg en gelezen heb.
Vandaar nu zelf maar eens advies vragen... ;)

We zijn niet echte wandelaars we vinden het niet erg en soms wel leuk een stukje te lopen, maar zullen zeker geen lange tochten afleggen.
Vandaar dat in sommige parken we misschien korter blijven als de rest zou doen.

Dag 01: Amsterdam - LA (aankomst 10:25) Hotel geboekt (Best Western Airport Plaza Inn), vond het wel erg moeilijk hier een keuze te maken en twijfel nog steeds of het wel een goede plek is voor te overnachten.

Dag 02: LA (De bekende plekken bezoeken) misschien ook de Warner Bros VIP Tour

Dag 03: LA (Six Flags Magic Mountain) misschien ook wat anders aangezien de vriendin met wie ik ga niets om achtbanen geeft, maar mee wil gaan om mij te plezieren. :oops:

Dag 04: LA - San Diego (hotel geboekt: BW Seven Seas)

Dag 05: San Diego (Naar de Zoo)

Dag 06: San Diego - ??? Hier bestaat dus nog volop twijfel, dacht eerst aan Laughlin (golden nugget of ander hotel ?) ook omdat het mij leuk leek om dan bij Kingman een stukje Route 66 mee te pakken en zo via Peach Springs naar de Grand Canyon te rijden.

Of toch Naar Phoenix en een overnachting in bijv. Scottsdale ?
Ook dan kunnen we een stukje Route 66 meepakken, wat is de leukste route?

Dag 07: ??? - Grand Canyon (hotel geboekt: Holiday Inn Express)

Dag 08: Grand Canyon - Page (hotel geboekt: Days Inn and Suites Page/ Lake Powell)

Dag 09: Page - Bryce Canyon (hotel geboekt: Bryce View Lodge)

Dag 10: Bryce Canyon - Zion (overnachting: El Rio Lodge Springdale)

Dag 11: Zion - Las Vegas (hotel ??? deze is extra moeilijk omdat we op een zaterdag aankomen, nu dacht ik er al aan om voor die zaterdag nacht een wat goedkoper hotel te pakken en dan die zo/ma een hotel wat centraal op de strip)

Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley (hotel ???)

Dag 15: Deatch Valley - Yosemite (hotel ???)

Dag 16: Yosemite - San Francisco (hotel ???)

Dag 17: SF (De bekende plekken bezoeken)
Dag 18: SF (De bekende plekken bezoeken)
Dag 19: SF - Amsterdam (vlucht om 15:10) :cry:

Als ik via een routeplanner een route laat berekenen dan gaat die natuurlijk standaard over grote wegen, nu lijkt me dat niet altijd de leukste route.
Er zullen veel stukken zijn waar juist die kleinere wegen mooier zijn om te rijden vanwege bezienswaardigheden of het gebied op zich...
Kan iemand hier wat tips geven waar ik juist van die highway af zou moeten gaan?

Heb je in San Francisco echt een auto nodig om plekken te bezoeken of kun je het ook makkelijk af met openbaar vervoer?
Dit aangezien we anders daar de auto de eerste dag al inleveren, want het is zonde om te betalen voor een auto als die toch niet of nauwelijks gebruikt zal worden, ook gezien het parkeertarief wat over het algemeen erg duur is in SF.

Zoals jullie zien nog best wat vraagtekens hier en daar hopelijk kunnen jullie me bij sommige een beetje op weg helpen.. :)
Afbeelding
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Voor Death Valley (Stovepipe Wells en Furnace Creek)kan je kijken op http://www.xanterra.com

Voor Yosemite kan je kijken op http://www.yosemitepark.com/
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Oops dubbel bericht
Laatst gewijzigd door mirdj op 19 apr 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij beginnen in SF en halen onze auto pas op als we daar weggaan, voornamelijk door de parkeerproblemen en de hoge parkeerkosten.
Alles is goed met o.v. te doen (zei ze heel wijs, heb ik ook niet van mezelf maar ook via dit forum, wordt voor ons ook de eerste keer :lol: :lol: )
gr. Paula
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
- hotel in Los Angeles : dichtbij het vliegveld, is misschien niet de beste uitvalsbasis voor de volgende dagen ( meer noordelijke uitstappen, hoe meer je al in die richting zit hoe minder kans op opstoppingen in LA zelf). als jullie toch om 10u25 in de voormiddag toekomen is een hotel/motel meer richting venice/santa monica of hollywood mogelijk. kun je 3 dagen in zelfde motel verblijven ( je sleurt al genoeg met koffers tijdens zo'n vakantie) en verklein je de kans op opstoppingen.
- voor centrum San Francisco heb je inderdaad geen auto nodig, en voor de Golden Gate Bridge is fietsen de beste oplossing.

Bryce en Zion: voldoende tijd
- dag 10 : kun je haast de hele dag Bryce bezoeken en in de late namiddag naar Zion afzakken
- dag 11 : idem, hele dag Zion en dan 2,5 u rijden naar Las Vegas

Yosemite is een beetje nipt....

jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Weet je zeker dat je van de ene metropool (LA) naar die andere grote stad (San Diego) wil. Naar mijn mening besteed je erg weinig tijd aan Page, Zion en Yosemite. Van San Diego naar Phoenix kan natuurlijk maar dan rijd je via I 8 en je komt daar geen R66 stukken tegen. Die liggen in California langs de I 40 en in Arizona ook langs de I40
Overweeg eens deze route:
Dag 1: Aankomst LA .
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA-Omgeving GCSR
Dag 5: GCSR
Dag 6: GCSR-Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page-Bryce
Dag 9: Bryce-Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion-Valley of Fire SP-Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas-Death Valley-Lone Pine
Dag 14: Lone Pine-Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite-SF
Sag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: Vertrek uit SF en je volgende Americareis plannen.
Geeft meer tijd voor de NP's want wat de mens ook heeft gepresteerd, Mother Nature does in far better. Amen.........
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Graag advies over onze route, wegen en hotels

Bericht door Martin & Marianne »

Noëmi schreef:We zijn niet echte wandelaars we vinden het niet erg en soms wel leuk een stukje te lopen, maar zullen zeker geen lange tochten afleggen.
Vandaar dat in sommige parken we misschien korter blijven als de rest zou doen.
Zelfs als je niet veel wilt wandelen is het toch aan te raden wat meer tijd in de prken te plannen dan jullie nu hebben gedaan. En je zult merken dat wandelen in het NP toch heel anders is dan hier; onze kinderen zijn ook geen wandelaars, en toch doen we - ongemerkt - altijd behoorlijk wat wandelingen. Het is DE manier om iets van een park te zien.
Noëmi schreef: Dag 01: Amsterdam - LA (aankomst 10:25) Hotel geboekt (Best Western Airport Plaza Inn), vond het wel erg moeilijk hier een keuze te maken en twijfel nog steeds of het wel een goede plek is voor te overnachten.
Dag 02: LA (De bekende plekken bezoeken) misschien ook de Warner Bros VIP Tour
Wij hebben afgelopen zomer in de Orchid Suites overnacht na een tip op het forum, en dat is goed bevallen; erg goed gelegen en prima hotel.
WB is erg leuk!
Noëmi schreef: Dag 04: LA - San Diego (hotel geboekt: BW Seven Seas)
Dag 05: San Diego (Naar de Zoo)
Voor alleen de Zoo zou ik niet naar San Diego gaan. Ik vind het voorstel van Yeehaw beter, je hebt dan meer tijd voor de rest.
Noëmi schreef: Of toch Naar Phoenix en een overnachting in bijv. Scottsdale ?
Ook dan kunnen we een stukje Route 66 meepakken, wat is de leukste route?
Waarom Phoenix? Neem de route via Prescott en bezoek Sedona en eventueel nog Montezuma's Castle.
Noëmi schreef: Dag 14: Las Vegas - Death Valley (hotel ???)
Furnace Creek en Stovepipe Wells zijn al genoemd. Ik vind het zelf geweldig om in DV te overnachten, maar je kunt ook overwegen om door te rijden naar Lone Pine.
Het is een behoorlijk eind rijden van DV naar Yosemite (7 uur non stop naar Yosemite Valley). Het is jammer om dat in 1 dag te doen, want dan heb je geen tijd voor Mono Lake en de must sees langs de Tioga road.
Voor Yosemite moet je echt meer tijd uittrekken. Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor een overnachting. Camp Curry is betaalbaar (cabin of tentcabin) en je zit midden in het park.
Noëmi schreef: Als ik via een routeplanner een route laat berekenen dan gaat die natuurlijk standaard over grote wegen, nu lijkt me dat niet altijd de leukste route.
Er zullen veel stukken zijn waar juist die kleinere wegen mooier zijn om te rijden vanwege bezienswaardigheden of het gebied op zich...
Kan iemand hier wat tips geven waar ik juist van die highway af zou moeten gaan?
Er zijn vaak weinig kleinere wegen, je zult merken dat je meestal geen andere mogelijkheid hebt dan de directe route. Probeer ergens langs een AAA-kantoor te gaan (de Amerikaanse ANWB) en haal wat kaarten (gratis voor ANWB leden). Op de kaarten per staat is aangegeven welke routes scenic zijn.

Marianne
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Reactie

Bericht door Renatesieb »

Dag 01: Amsterdam - LA (aankomst 10:25) Hotel geboekt (Best Western Airport Plaza Inn), vond het wel erg moeilijk hier een keuze te maken en twijfel nog steeds of het wel een goede plek is voor te overnachten.
Zoals je hierboven al schrijft dat je twijfelt, kun je de kamer nog annuleren? Wij hebben namelijk zoals Marin & Marianne ook in Orchid Suites geslapen. Prima hotel, 5 minuten van de walk of fame, eigen parkeergarage en dus geen probleem met parkeren. En bijna alles op loopafstand. Je kunt 3 minuten wandelen naar het metrostation richting Universal. LA is toch wel ff wennen hoor qua verkeer..... en helemaal omdat je moet wennen aan het feit hoe Amerikanen hun wegen aangeven.
Dag 11: Zion - Las Vegas (hotel ??? deze is extra moeilijk omdat we op een zaterdag aankomen, nu dacht ik er al aan om voor die zaterdag nacht een wat goedkoper hotel te pakken en dan die zo/ma een hotel wat centraal op de strip)
Tja ook hier geld hetzelfde als in LA, heel veel verkeer....... maar de keuze is natuurlijk aan jezelf. Maar voor $30 meer bleef ik lekker in hotel aan de strip. Genoeg keuze hoor!
Wij hebben vorig jaar dezelfde dag in onze reis gehad en hadden geen hotel geboekt. We wilde eerst in Death Valley Furnace Creek Inn gaan slapen maar toen we daar aankwamen, hadden we ook zoiets van: "Wat moeten we hier!" Bloedheet en geen drol verder te beleven. We hebben toen besloten door te rijden naar Lee Vinning.... een hele trip nog. Maar Lee Vinning is een klein dorpje aan de ingang van Yosemite. Hier kun je dus het park inrijden over de TIOGA pass. Check wel ff of die nog open is als jullie gaan. Maar dit raad ik jullie echt aan. Je rijd dan gewoon aan de andere kant het park weer uit. En de tioga pass is echt prachtig. We hebben zelfs beren gezien. Ik weet helaas niet meer hoe het hotel heette in Lee Vinning maar het was het eerste h(m)otel aan de rechtse kant.

Als ik je advies mag geven over S.F. laat dan alsjeblief de auto in de garage staan of breng hem inderdaad al terug (alleen is dan de vraag hoe je op het vliegveld komt)...... wederom gekkenhuis qua verkeer en in S.F. heb je er ook nog bergen en alleen maar eenrichtingswegen bij...... S.F. is prima te doen met bus/Metro en al het andere vervoer zoals Taxi (die valt in prijs best wel mee hoor) Wij hebben een fietstocht gemaakt in S.F. Zijn over de golden Gate bridge gefietst en dan maak je het echt allemaal anders mee dan dat je er in de auto over heen blaast.

Ik hoop dat je wat met mijn adviezen kunt.......... ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen.

Renate & John
http://www.travelmessage.nl/tebaertsintheusa/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zo te lezen zijn Renate en John zo door Death Valley en Yosemite gereden maar ik zou toch willen aanbevelen om in DV de diverse bizonderheden goed te bekijken en zeker een dag in YNP te blijven. De Furnace Creek Inn is in de zomer gesloten maar de Ranch is wel open. Tevens acc. in Stovepipe Wells via Xanterra en in Panamint Springs. In Lee Vining zijn 2 hotels: Lake View Lodge (een voormalige Best Western) en Tioga Lodge. De Tioga Pass is voor 99% zeker open in september. Lone Pine heeft heel wat hotels, wij vinden het Dow Villa Motel het leukst. In town kan je lekker eten bij de Merry-go-round. Tussen Lone Pine en Lee Vining ligt Bishop met een Nederlandse bacery van Erik Schat. Naast de prachtige (maar dure) Best Western. Erik is tot ver in California beroemd. Ik moet er zelf niet aan denken om in SF te gaan fietsen maar misschien is het wel leuk over de GG brug. Dan moet je nog wel een stukje bergop aan de noordzijde van de brug voor de mooiste uitzichten, beste in de middag.
YH
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Death Valley moet je zeker overnachten,en een aantal van de mooiste dingen bekijken.
Persoonlijk raadt ik iedereen aan vanaf LV de 160 te nemen naar Pahrump en dan via Shoshone de 178 te nemen DV in (Badwater Road).
Je komt dan langs Badwater,Artists Palette en Devil's Golfcourse,en kan eventueel overnachten in Furnace Creek.Volgende dag Zabriskie point en Dante's view doen, en terug via Furnace en Stovepipe Wells DV uit rijden.

(je kan ook in Stovepipe Wells overnachten als je tijd genoeg hebt om Zabriskie en Dante op dag 1 te zien)

Death Valley is absoluut niet saai!

Yosemite,heb je eigenlijk meer tijd voor nodig,minimaal een dag.
Overnachten in het park zelf is een aanrader.
(gaat trouwens op voor alle parken,in de Grand Canyon zou ik ook ter plekke slapen,en niet erbuiten,Maswik Lodge is vaak goedkoper dan een overnachting buiten het park,en nu nog wel te boeken voor September)

Auto in SF is misschien niet echt nodig,maar wel erg handig.
Als je reserveert in http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml kan je je auto gratis parkeren,en zit je op loopafstand van Fishermans Wharf,maar heb je toch voor wat verderaf gelegen dingen (Golden gate,Sausolita) de auto tot je beschikking.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

over de parken is hierboven al veel gezegd. Lees vooral wat reisverslagen van anderen die in dat gebied geweest zijn.

Als je vroeg in LA aankomt zou ik persoonlijk niet in de buurt van de airport overnachten.

In SF zou ik de auto wel houden. Wij hebben de 49 miles scenic drive gereden. Leuke route en je doet echt alle hoogtepunten aan.

mbt de ZOO; wij hebben die in SF bezocht, maar die viel erg tegen. Geen aanrader. SD ken ik niet.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Als je toch naar San Diego gaat, kun je misschien beter naar Sea World gaan i.p.v. de Zoo.

Hanny
Renatesieb
Amerika-ontdekker

wat???

Bericht door Renatesieb »

Ik zou duidelijk naar San Diego Zoo gaan ipv Seaworld.
De Zoo is een van s'wereld best aangeschreven dierentuinen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

De SD Zoo is voor ons eigenlijk de topattractie van de reis.
Wilden hier zo graag heen dat het daar mee begonnen is en de rest van de reis er omheen "gebouwd" hebben. :lol: :lol:
Maar ik begrijp ook dat het voor anderen misschien heel anders kan zijn.
Paula
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

paula58 schreef:De SD Zoo is voor ons eigenlijk de topattractie van de reis.
Wilden hier zo graag heen dat het daar mee begonnen is en de rest van de reis er omheen "gebouwd" hebben. :lol: :lol:
Paula
Zeer begrijpelijk gezien je Avatar :D
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Emenem schreef: Zeer begrijpelijk gezien je Avatar :D
Tja, ieder heeft zo zijn eigenaardigheid (sommige noemen het afwijking maar deze is redelijk onschuldig :lol: :lol: )
paula
Noëmi
Amerika-newbie

Bericht door Noëmi »

Bedankt voor alle tips die jullie al gegeven hebben.
Over de route ga ik nu wel nog meer twijfelen... :lol: :oops:
(De hotels die al gereserveerd zijn kan ik dus inderdaad nog annuleren, heb goed de kleine lettertjes gelezen..)

Ik ga de reacties nog eens op mijn gemak doorlezen als ik wat meer tijd heb.
Over Yosemite: het is me wel duidelijk dat we daar eigenlijk te snel doorheen gaan.
Alleen zit ik nu met het probleem dat ik wel erg veel hotels zou moeten omzetten om daar langer te verblijven.
Of 1 dag korter in SF doorbrengen en daar hebben we ook juist erg veel dingen die we willen zien.
En Las Vegas lijkt mij ook helemaal super dus wil ik eigenlijk ook geen dag afhalen.

De 49 miles scenic drive heb ik inderdaad ook veel leuke dingen over gelezen, hiervoor zouden we de auto nog 1 dag langer kunnen houden in SF.
Hoe naar het vliegveld, daar had ik in gedachten een taxi of van te voren een Airport shuttle te reserveren, neem aan dat dit toch wel mee zal vallen met de prijs?

En dan de SD Zoo, daar wilde we erg graag naartoe omdat het een dierentuin is die erg hoog aangeschreven staat en vaak genoemd word als een "must see" en de één van de grootste zou zijn.
Ik begrijp dat hier erg veel verschillende meningen over zijn.
Dat is natuurlijk niet zo gek, alleen komen hier nu weer twijfels omdat we inderdaad daarvoor naar San Diego reizen...

Jullie hebben me dus duidelijk genoeg stof tot nadenken gegeven. ;)
Dat ga ik dan ook maar eens even doen, alles weer stap voor stap op een rij zetten.
Het valt allemaal niet mee om de (juiste) keuzes te maken hoor. :)
Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

paula58 schreef:De SD Zoo is voor ons eigenlijk de topattractie van de reis.
Paula
Wij vonden het een geweldige dierentuin ! En niet alleen om de panda's (waar we desondanks veel tijd doorgebracht hebben). Je moet natuurlijk wel van dieren en de natuur houden, maar ik vond het persoonlijk niet eens waard om te vergelijken met Seaworld :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Noëmi
Amerika-newbie

Bericht door Noëmi »

Hier ben ik dan weer...
We zijn een beetje verder gekomen met de reis.

Het eerste hotel bij the airport zal waarschijnlijk komen te vervallen en een boeking worden bij
het hier op dit forum zo goed aangeschreven Orchid Suites.

Toch zijn er door de verschillende reacties wat twijfels gekomen over de 2 dagen San Diego.
We hadden daar 2 dagen ingepland omdat we daar echt naar de Zoo willen gaan en anders zo zouden moeten haasten
om daar alles (als dat al mogelijk is) te kunnen zien en weer door te reizen.
We gaan immers op vakantie dus dat moet ook wat relaxt zijn.. ;)
Maar misschien toch 1 dag?

Dit hangt ook een beetje af van de vervolg route natuurlijk.
Laughlin leek ons een goede keuze gezien de ligging en goedkope hotels natuurlijk, maar Prescott/Sedona is natuurlijk ook een optie.
Iemand die hier een uitspraak over kan doen wat het meeste waard zou zijn om te zien?

We hebben gezien de afstanden besloten te overnachten in Lone Pine en niet in Death valley zelf, daar hebben we een reservering in het Dow Villa Motel. (Wederom door de goede aanschrijvingen op dit forum)

Bij Yosemite hebben we wel gekozen voor een cabin in het park zelf,
reservering gedaan bij Curry Village, een cabin met Bad en een ontbijt.

Hotels in Laughlin (als het dat word), Las Vegas en San Francisco staan nog niet vast, vind de keuze bij die laatste 2 erg moeilijk.

Las Vegas heb ik gezien de ligging en prijsklasse op het oog:
- Imperial Palace (zou redelijk oud/versleten aan doen?)
- Bill's Gamblin Hall & Casino (Een wat kleiner hotel en ook wat oud/vervallen?) Maar wel geweldige ligging.
- Excalibur
- Tropicana
Misschien iemand die ervaring heeft met een aantal van deze genoemde hotels?

Mijn (grootse) vragen op dit moment nog even in het kort:
  • De 2 dagen in San Diego of toch maar 1 (is dat genoeg)
  • Overnachting/route via Laughlin of Prescott/Sedona ?
  • Wat is het beste ivm. het boeken van een hotel in Las vegas, moet ik bang zijn dat er geen plek meer is (15/16/17 Sept.) als ik langer wacht met boeken en dus snel boeken of kan ik het beste wachten tot er misschien leuke deals komen voor de maand September?
Ik vind het van de ene kant heel erg leuk de dingen zelf uit te kunnen zoeken, maar met sommige dingen valt het echt niet mee.. :lol:
Ben dan ook erg blij met dit forum! :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer