Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routeadvies/feedback Update

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rosaki
Amerika-ontdekker

Routeadvies/feedback Update

Bericht door rosaki »

Beste medeforummers,

zoals de meesten van ons geloof ik die in 2007 gaan,ben ook ik driftig bezig met de voorbereidingen( je moet toch wat doen met kerst :D ).
Uiteraard zit ik net als bijna alle anderen met het dilemma van zoveel mogelijk proberen te zien in de altijd te korte beschikbare tijd.
Is trouwens wel een luxeprobleem, want zat mensen zijn niet in de gelegenheid om iets uit te kunnen stippelen. :!: .
Ik heb een aardige rits van reisschema's en verslagen doorgeworsteld om tot iets te komen wat mij wel aardig lijkt.Ook Mapquest was af en toe best wel handig.Graag jullie op- en aanmerkingen zodat ik her en der misschien nog iets aan kan passen,zodat ik echt zo efficient mogelijk mijn dagen doorbreng.(Dit klinkt wel heel zakelijk, het plezier van de reis staat uiteraard voorop. :wink: ).
Mijn eerste reisschema luidt alsvolgt:

Za. Amsterdam-New York
Zo. New York
Ma. New York
Di. New York
Wo. New York-Las Vegas
Do. Las Vegas
Vr. Las Vegas -Zion 256 km 2:30 u
Za. Zion-Bryce 140 km 1:45 u
Zo. Bryce-Moab 448 km 4:45
( Lange rit, ik zat te twijfelen over overnachting in Torrey,
maar ben liever dag extra in Arches en omgeving)
Ma. Moab ( Arches )
Di. Moab- Mesa Verde 201 km 2:25 u
(overnachting waarschijnlijk Fairview Lodge)
Wo. Mesa Verde - Monument Valley 250 km 3:00 u
Do. Monument Valley - Page (Antelope Canyon!) 225 km 3:00 u
Vr. Page- Grand Canyon 222 km 2:45 u
Za. Grand Canyon - Las Vegas 446 km 4:50 u
( wel weekend, maar rondje andersom komt hetzelfde uit)
Zo. Las Vegas- Mammoth Lakes 512 km 6:25 u
(optie was eerst via Death Valley-ook best leuk- ,maar moesten dan
echt door Yosemite heen racen.Verloren 1 dag dan.Is het park
veel te mooi voor)
Ma. Mammoth Lakes -Yosemite 165 km 2:30 u
Di. Yosemite
Wo. Yosemite - San Francisco 307 km 3:45 u
Do. San Francisco
Vr. San Francisco
Za. San Francisco - Amsterdam

De meeste afstanden heb ik uit de diverse schema's die al op het forum staan, aangevuld met Mapquest.Ik wil proberen om zoveel mogelijk in, of in ieder geval heel dichtbij, de parken te logeren.Tips voor hotels zijn dan ook uiteraard zeer welkom.Dit geldt uiteraard ook voor tips over niet te mogen missen bezienswaardigheden onderweg.Mocht ik ergens in de fout zijn gegaan met afstand en/of tijd:schroom niet en laat het me aub weten.

Alvast bedankt voor het lezen, best wel lang stuk :oops: , en de eventuele reacties,

gr,

robert
Laatst gewijzigd door rosaki op 21 jan 2007, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Routeadvies/feedback

Bericht door Rob »

rosaki schreef:Mijn eerste reisschema luidt alsvolgt:

Vetrek 14 juli, laatste dag 4 augustus
Za. Amsterdam-New York
Zo. New York
Ma. New York
Di. New York
Wo. New York-Las Vegas
Do. Las Vegas
Vr. Las Vegas - Valley of Fire SP - Zion 256 km 2:30 u
Za. Zion-Bryce 140 km 1:45 u
Zo. Bryce-Moab 448 km 4:45
( Lange rit, ik zat te twijfelen over overnachting in Torrey,
maar ben liever dag extra in Arches en omgeving)
Ma. Moab ( Arches )
Di. Moab- Mesa Verde 201 km 2:25 u
(overnachting waarschijnlijk Fairview Lodge)
Wo. Mesa Verde - Monument Valley 250 km 3:00 u
Monument Valley kost je 2 á 2,5 uur misschien doorrijden naar Page zo heb je wat meer tijd voor 1 van de ander parken
Do. Monument Valley - Page (Antelope Canyon!) 225 km 3:00 u
Vr. Page- Grand Canyon 222 km 2:45 u
Za. Grand Canyon - Las Vegas 446 km 4:50 u
( wel weekend, maar rondje andersom komt hetzelfde uit)
Misschien is Henderson of Pahrump een optie of als je via de I-15 zuid verder gaat mogelijk Primm op de grens met CA
veel te mooi voor)
Ma. Mammoth Lakes -Yosemite 165 km 2:30 u
Di. Yosemite
Wo. Yosemite - San Francisco 307 km 3:45 u
Do. San Francisco
Vr. San Francisco
gr,

robert
Ik weet niet of het in het hoogseizoen wat uitmaakt maar meestal is door de week vliegen goedkoper.
Een andere optie is NY op het eind van de reis zetten, is ook beter voor de jetlag.
Zo kan je LV in het weekend omzeilen.
Rob
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Rob,

bedankt voor de snelle respons.
Tickets zijn al geboekt.Heb eerst New York gedaan ivm met tijdverschil NY-LV. Als je het andersom doet verlies je bijna een reisdag.
New York is bovendien een nogal hectische stad, kunnen we aan de Westkust-SF-wat meer relaxen aan het eind.

gr,

robert
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

veel te mooi voor)
Hallo Robert,
Als je van Las Vegas naar Mammoh Lakes rijdt, is de snelste route via Death Valley, dat hoef je dus niet te missen. Wel jammer dat je geen tijd hebt voor een overnachting daar, want nu zul je er op het heetst van de dag doorheen rijden. Maar toch de moeite waard.
Kijk even welke route je neemt; je kunt onderlangs (eventueel nog bij Las Vegas de scenic route door Red Rock Canyon) en dan via Pahrump en Shoshone vanuit het zuidoosten DV binnenrijden. Je komt dan langs Badwater en je kunt langs Artists Drive en Devils Golfcourse rijden. Verderop kom je langs de Sand Dunes.
Een alternatief is om noordelijker vanuit Las Vegas te vetrekken en dan vanuit het oosten DV binnen rijden (via de 95 en dan 373). Dan kom je langs Zabriskie Point. Wil je nog langs Dante's View dan kan dat ook via deze route, maar het is wel een omweg.
In beide gevallen kom je uiteindelijk op de 190 naar Lone Pine.

In Mammoth Lakes hebben wij goede (betaalbare) ervaringen met Motel6. Ligt gunstig, met een leuk restaurant aan de overkant.
In Yosemite zou ik zeker in het park overnachten. Je kunt dan de eerste dag het oostelijke deel verkennen, en de volgende dag de vallei en bv Glacier Point. Voor tips zie ons reisverslag vanaf 1 augustus en vanaf 11 augustus.

Marianne
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Marianne,

bedankt.Ga nu eerst even werken(vakantie moet tenslotte eerst verdiend worden :) ), maar ga vanavond zeker je verslag lezen.Lijkt me inderdaad toch wel leuk om een stuk door Death Valley te rijden.

gr,

robert
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hele mooie reis, maar ik denk ook heel, heel erg vermoeiend!!!

Natuurlijk zie je zo heel veel, maar je zit bijna elke dag in de auto om maar weer verder te "moeten" naar de volgende attractie / park en dan weer naar het volgende hotel waar je weer in moet checken (en uiteraard de volgende dag weer uit moet checken!!), dus weer met koffers sjouwen enz. enz.

Ik bedoel het niet verkeerd, want je zal in de ene na de andere verbazing vallen van al het moois dat je krijgt te zien, maar ik vrees dat je SF ook vanuit de auto zal zien omdat je geen stap meer kan zetten!! Tenzij je dus ECHT alles vanuit de auto bekijkt en dus nergens een wandeling maakt, maar dat zou weer zonde zijn :(
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Hoi Pete99,

inderdaad een stevig programma om maar te zeggen.Toch lijkt het ons wel te doen.We hebben al eerder een aardige rondreis met de auto gemaakt in west-usa, dus hebben wel een beetje ervaring met dagelijks wisselen van hotel.Kan ook een voordeel zijn dat je elke keer weer moet verkassen: nog een reden om zo min mogelijk mee proberen te nemen :D .
We proberen om die reden al een beetje te plannen nu, zodat je zoveel mogelijk hotels al vantevoren kan regelen, met name in de parken.Scheelt weer tijd met zoeken.We gaan maar een beetje in training om toch niet afgepeigerd in San Francisco aan te komen :lol: , want uiteraard willen zo min mogelijk als noodzakelijk in de auto doorbrengen.

gr,

robert
Renaatje
Amerika-newbie

Onze ervaringen

Bericht door Renaatje »

Hi Robert,

Ja inderdaad is dat een luxe probleem dat je zoveel mogelijk wilt zien.
Wij zijn van 29 Aug tm 22 September ook ongeveer in dezelfde regio geweest. Wij hadden net zoals jullie een route in ons hoofd en ook wij hadden er zeer lange reisdagen tussen zitten. Ons werd bijna door iedereen geadviseerd dit niet te doen! En hebben dit dus ook geschrapt uit onze route!! Helaas tot onze grote spijt.... achteraf hadden we echt zoiets van: Hadden we maar gewoon gedaan wat we van plan waren!
Dus wil je deze route perse maken, gaat je dit echt wel lukken. Er zullen zeer lange reisdagen tussenzitten, maar de omgeving is prachtig en je zult je niet vervelen. Als je in omgeving Monument Valley bent, zou je kunnen overnachten in Bluff, Utah in Desert Rose Inn, wij waren helemaal verliefd op dit hotel. Zoals ik al zei, volg je eigen ideeën! Geniet er in ieder geval van. Wij hebben helemaal niets van te voren geboekt, en we hebben van de 24 dagen maar 1 dag pech gehad en geen hotel/motel kunnen vinden. Dus ik zou gewoon op de "Bonnefooi" gaan!
Lees onze ervaringen: http://www.travelmessage.nl/tebaertsintheusa/

Gr. John & Renate
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

@Marianne,

heb inmiddels een groot stuk van je reisverslag gelezen, heel leuk!!
Ga denk ik je tip opvolgen om via Badwater naar Mammoth Lakes te rijden.

bedankt en gr,

robert
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

@ John & Renate,

Denk wel dat het ons gaat lukken, bedankt.We zijn wel van plan om zoveel mogelijk vooraf hotels te boeken.Misschien wel iets duurder soms, maar scheelt (kostbare) tijd met zoeken.Het andere aspect wat meespeelt is dat je wel verder 'moet' gaan.Kan een nadeel zijn, maar soms ook een voordeel: je blijft misschien te lang hangen terwijl er nog zoveel moois te zien is.
Zit nog even na te denken om overnachting in Page over te slaan, kan je extra tijd aan Grand Canyon doorbrengen.
Route zou dan worden die dag: Monument Valley-Page(Antelope Canyon rond middaguur), en daarna door naar Grand Cayon.In ieder geval dan extra zonsondergang, toch ook misschien wel lange reisdag waard.
Hebben jullie, of anderen ook uiteraardm, hier ervaring mee soms?

gr,

robert
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Hierbij, na aardig wat gepuzzel en gezoek, de aangepaste planning voor onze reis met de gereserveerde hotels:

Za. Amsterdam-New York Salisbury
Zo. New York
Ma. New York
Di. New York
Wo. New York-Las Vegas nnb
Do. Las Vegas nnb
Vr. Las Vegas -Zion Cliffrose Lodge
Za. Zion-Bryce BW Ruby's Inn
Zo. Bryce-Moab Sleep Inn
Ma. Moab
Di. Moab- Cortez BW Turqouise Inn
Bezoek Mesa Verde
Wo. Cortez-Kayenta Hampton Inn
Via Goosenecks naar Monument Valley
Do. Kayenta-Page-Grand Canyon BW Squire Inn
Antelope Canyon geboekt 11.30u
Vr. Grand Canyon
Za. Grand Canyon - Las Vegas nnb
Zo. Las Vegas- Bishop HI Express Inn
via Death Valley. oa Badwater
Ma. Bishop-Yosemite Wawona Hotel
Di. Yosemite-Mariposa BW Way Station
Wo. Yosemite - San Francisco Nob Hill MotorInn
Do. San Francisco
Vr. San Francisco

We hebben er voor gekozen om toch zoveel mogelijk hotels al van tevoren vast proberen te leggen.Voordeel was voor ons dat je ter plekke niet meer hoeft te zoeken( ook al is er misschien toch wel plaats zat ergens). Wat we onderweg willen zien staat toch redelijk vast.Op deze manier hebben we, via met name Tripadvisor, toch de leukere(hoop ik), en soms toch best wel betaalbare, hotels eruit kunnen pikken.Ter plekke zou het misschien soms iets goedkoper kunnen misschien, maar zoektijd is ook best kostbaar.Ook waren sommige keuzes al niet meer mogelijk, bv Yosemite zat al aardig vol op de dagen dat wij er zijn.
Alleen Las Vegas Hotels staan nog open.Keuze genoeg, en nog even wachten op de aanbiedingen van de leukere hotels, Bellagio misschien :lol: .
Als jullie nog op/aanmerkingen/tips hebben: heel graag zelfs. :wink:

gr,

robert
Laatst gewijzigd door rosaki op 28 jan 2007, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niks mis met Bishop (koop brood, broodjes en vele andere lekkernijen bij Erik's Bakery naast de Best Western) maar Lone Pine heeft een mooiere locatie en je hebt wat meer tijd voor DV. Verder is het veel rijden, veel zien en de reis van je leven!!!
YH
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Yeehaw schreef:Niks mis met Bishop (koop brood, broodjes en vele andere lekkernijen bij Erik's Bakery naast de Best Western)
gaan we zeker proberen!!
maar Lone Pine heeft een mooiere locatie en je hebt wat meer tijd voor DV. Bishop ligt dichter bij Yosemite, daar wat meer tijd nu
Verder is het veel rijden, veel zien en de reis van je leven!!!
3203 km volgens Streets & Trips, maar zal her en der nog wel iets bijkomen, vind het nog meevallen :)
YH

bedankt en gr

robert
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tel er maar 20% bij, voor alle zekerheid.
Have fun!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer