Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer Thailand (3 weken)

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer Thailand (3 weken)

Bericht door RiverCola »

Hahaha, een goede vriend van mij zei voordat we gingen: Thailand is zo onzettend goedkoop dat het uiteindelijk toch nog duur wordt! Wij hebben het over het algemeen toch echt goedkoop gehouden.

Ik kan me nog herinneren dat ik opzoek was naar een hotel in Bangkok en op een gegeven moment ernstig zat te twijfelen tussen een leuk uitziend hotel van 35 euro per nacht en een simpeler hotel van 28 euro per nacht. Uiteindelijk voor die van 28 euro gekozen :lol: . Was toch een verschil van 7 euro per nacht x 5 nachten ofzo.....van dat prijsverschil kun je je de rest van de vakantie elke dag laten masseren, bij wijze van spreken.

Dat deed ik dus ook elke dag :mrgreen: . Massages varierend in prijs van 6 euro voor een uur tot 2,5 euro per uur. Een verse fruitshake: 0,20 cent. Ritje met een taxi van Bangkok centrum naar luchthaven (45 minuten in de taxi) ongeveer 8 euro. Eten met 2 man op de markt in Chaing Mai, ongeveer 5 euro met z'n 2-en, in een restaurant op het eiland, met z'n 2-en incl. biertjes misschien 8 of 10 euro. We hebben in hotels/guesthouses/bungalows geslapen varierend in prijs tussen de 15 euro per nacht (Chiang Mai en Tratt nabij eiland Koh Kood) tot 45/50 euro per nacht (wederom Chiang Mai maar ook op Koh Kood) tot 120 euro per nacht (op het eiland in Bangkok, een ecoresort op palen aan de rivier en midden in de natuur van het eiland).

Op de vluchten na, was het het de goedkoopste vakantie ooit.

Dat ecoresort trouwens was heel bijzonder, vooral vanwege de ligging op het eiland in Bangkok. Touristen komen er nauwelijks, de mensen wonen in een soort moeras in woningen op houten palen temidden van jungle. Bij de overnachting zat een fietstocht inbegrepen met een lokale gids, een Amerikaan. Ook zat er heel bijzonder ontbijt bij. Wij zij vrij lang in Bangkok gebleven, en hebben er daarvan 2 doorgebracht in dit resort: http://www.bangkoktreehouse.com/
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ons prijslijstje (prijzen voor 2)
tickets (incl annulatieverz): € 1375
hotel BKK, 4 nachten: €135 (was wel ok maar niet zo'n heel bijzonder hotel)
hotel CM, 5 nachten: € 170 (aanrader! zie boven)
Bungalow Koh samed, 4 nachten € 140
binnenlandse vluchten BKK - CM heen en terug: € 216
Elephant Nature Park: €140 duur naar Thaise normen maar echt leuk
kookcursus: € 55
fietstocht BKK: € 55
(mijn excelleke staat nog op mijn laptop)

op straat eten is echt belachelijk goedkoop en fantastisch lekker voor een paar €€. Op Koh samed hebben we eens "duur" gegeten in een prachtige setting op het strand, lampionnetjes in de bomen,... verse gegrilde vis, hot plate met vis en groenten, fles wijn (da's daar wel wat duurder), voor €30 ofzo en je kon ons over het strand rollen!

Alles tesamen hebben we +/- 3500-4000€ uitgegeven voor een lekkere verwenvakantie van 2 weken. De uitstapjes erbij maken het beetje duurder. Maar het is heerlijk dat alles zo goedkoop is dat je er niet moet op letten (en zo geef je natuurlijk weer meer uit haha, maar het is dan ook vakantie he ;-) )
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Door schoolvakanties moeten wij in juli gaan.
Ik maak me wel zorgen over het regenseizoen.. terechte schrik??

Ik probeer hotelletjes te zoeken met een gemiddelde van 30 euro per nacht (voor een kamer). Soms wat meer, soms wat minder... Op m'n verjaardag wil ik wel eens decadent doen (afhankelijk van waar we dan zijn ;)).
De vluchten die ik momenteel vind zijn 649 euro. Er zijn ook iets goedkopere maar slechtere uren en minder goede maatschappij. Die van 649 is met turkish airlines en daar had ik naar Afrika goede ervaringen mee.

Denk je dat 1500 euro pp realistisch is?
Ik kom aan een kleine 1000 euro per persoon voor vlucht en hotels. Is 500 euro per persoon voor uitgaven (eten en drinken, paar excursies en bus/nachttrein) iets wat makkelijk kan?
Laatst gewijzigd door Valerie op 16 jan 2015, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

In de zomervakantie is het inderdaad regenseizoen in Thailand. Normaal betekent dat dat het soms even heel hard kan regenen (vaak eind van de middag/begin van de avond). Als je pech hebt langere tijd regen. Vochtigheid is sowieso erg hoog in deze periode dus zweten doe je snel.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmmm... meevallertje precies... De prijzen bij Turkish Airlines zijn voor meedere data gezakt naar 558 euro!!
Dat vind ik wel erg mooi! Nu moet m'n vriend nog z'n verlof kunnen regelen! Grrr stress :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

mooie prijs, vlug boeken! :thumbup:
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik heb ook geboekt voor Thailand voor augustus, dus ga uw onderwerp ook een beetje meevolgen. :D
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Nieuwe poging... maar 3 dagen teveel haha :)
Wie kan kiezen in mijn plaats waar ik moet weglaten? Ik dacht aan Khao SOk omwille van het regenseizoen maar het lijkt qua natuur wel weer heel mooi. Wil dan ook weer geen overdaad aan stad en gebouwen.... Hmmm, moeilijk!

1. Bru – Bangkok
2. Bangkok (aankomst)
3. Bangkok (Grand Palace & What Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown – dinner in Baiyoke Sky Tower)
4. Bangkok (Fietstocht)
5. Bangkok  Kanchanaburi (stop bij floating market Damnoen Saduak)
6. Kanchanaburi (erebegraafplaats, oorlogsmusea, Bridge over River Kwam, rit met de trein over Death Railway, Hellfire Pass en de Erewan watervallen)
7. Kanchanaburi
8. Kanchanaburi  Ayuttahaya (bezoek oude tempelruïnes)
9. Ayutthaya  Sukhothai (via apenstad Lopburi)
10. Sukhotai  Chiang Mai
11. Chiang Mai
12. Chiang Mai
13. Chiang Mai
14. Chiang Mai
15. Chiang Mai  Bangkok  nachttrein naar Surat Thani)
16. Surat Thani – Khao Sok NP
17. Khao Sok NP
18. Khao Sok NP
19. Khao Sok NP – eiland
20. Eiland
21. Eiland
22. Eiland
23. Eiland – Bangkok
24. Bangkok - Bru
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

dag 5 Bangkok Kanchanaburi (stop bij Floating Market): Floating Market is erg vroeg en omdat Kanchanaburi niet ver van Bangkok ligt ben je al vroeg in Kanchanaburi, daar is verder niet heel veel te doen op de dingen na die je op dag 6 doet dus dag 7 Kanchanaburi zou ik schrappen.
Verder zou je nog de treinreis naar Surat Thani kunnen skippen en vliegen vanaf Chiang Mai naar Phuket (rechtstreeks) of naar Surat Thani (denk alleen via Bangkok), dat scheelt je ook nog een dag.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Amai, wat een gepuzzel :)

Ik dacht eruit te zijn... met de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang mai, maar nu ik Sukothai erin wil passen is dat precies niet meer logisch....

Bovendien twijfel ik nu wel over welk eiland!
Ik las ergens dat Koh Samet het meest zonuren heeft van alle eilanden... Misschien niet onbelangrijk in het regenseizoen??
Maar dat ligt dan weer niet zo ver van Bangkok, en dus totaal niet in de buurt van Phuket en het NP...

Luxeprobleem zeker? :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Koh Samet ligt inderdaad wat uit de richting, wat wel in de buurt ligt:

Phuket
Koh Samui
Koh Pha Ngan (full moon parties)
Koh Tao
Phi Phi eilanden
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal,

ik heb een schema uitgedokterd voor onze reis naar Thailand.
Ik twijfel alleen nog heel erg over Khao Sok National Park.
Het lijkt me héél mooie natuur... een welkome afwisseling naast Bangkok en vele tempels....
Alleen moeten we dus in het regenseizoen gaan.
Bovendien zie ik door het bos de bomen niet meer om die dagen goed te plannen... Wat doen we daar :)

Dit is m'n schema met Khao Sok er nog in. Een mogelijkheid is om het dus toch te laten vallen en dus iets relaxter op reis te zijn (en eventueel Sukothai er nog tussen te steken, want dat lieten we nu vallen wegens dagen te weinig.

1. Brussel – Bangkok
2. Bangkok (aankomst)
3. Bangkok
4. Bangkok
5. Bangkok --> Kanchanaburi (bus)
6. Kanchanaburi
7. Kanchanaburi
8. Kanchanaburi --> Ayutthaya
9 Ayutthaya --> Chiang Mai (nachttrein)
10 Chiang Mai
11.Chiang Mai
12. Chiang Mai
13. Chiang Mai
14. Chiang Mai -->Surat Thani (vlucht)
15. Surat Thani --> Khao Sok NP (bus)
16. Khao Sok NP
17. Khao Sok NP
18. Khao Sok NP --> Koh Samui (bus+ferry)
19. Koh Samui
20.Koh Samui
21. Koh Samui
22. Koh Samui – Bangkok (vlucht)
23. Bangkok - Brussel
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Geboekt :)
We vliegen 7 juli via Istanbul naar Bangkok en terug op 29 juli.
Tickets inclusief dossierkosten 572 euro per persoon... Mooie deal denk ik :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

heel mooie prijs, proficiat! :thumbup:
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Mooie prijs!! :thumbup:

Met welke maatschappij vlieg je?

(ik volg ook even mee... Thailand en omgeving staat ook nog op mijn lijstje!)
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

We vliegen met turkish airlines. Daar heb ik goede ervaringen mee gehad naar Afrika.
Vrij comfortabele stoelen, grote touchscreens met heeeeel veel films, ...
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij hebben vorig jaar januari -februari een maand door Thailand gereisd.
3 dagen Bangkok, tempels, fietstocht met Ko van Kessel.
met de bus naar Kanchanaburi, 1 dag rondgekeken bij begraafplaats, brug enz.
dag 2 excursie naar Erawan, met terugtocht vanuit Nam Tok over de dodenspoorlijn met de trein
vanuit Kanchanaburi met taxi naar Ayutthaya.
Daar 1 volle dag rondgefietst tussen de ruines!
Volgende dag met trein terug naar Bangkok en binnenlandse vlucht naar Chiang Mai.
6 nachten Chiang Mai.
Binnenlandse vlucht via Bangkok naar Krabi.
4 dagen Krabi, daarvandaan kun je heerlijke dagtrips maken naar prachtige bounty eilanden. Bootje zet je in de ochtend af en ze komen eind vd middag de mensen weer ophalen.
Met boot naar Koh Lanta, daar 6 dagen gebleven.
Terug richting Bangkok met vliegtuig.
Wij hebben de binnenlandse vluchten ruim van te voren geboekt via Air Asia. Lekker goedkoop en snelle manier om van Noorden naar Zuiden te reizen.

In Bangkok is ook de weekend markt erg leuk, chatuchak.
Eten op de Bayoke Tower vonden wij tegenvallen! Wel leuk om over de stad uit te kijken.
Wij hebben laatste dag ook nog een excursie gedaan met Bangkokbiking, met de auto naar Damnoen Saduak en daarna fietsen door koksplantages, was ook erg de moeite waard!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ondertussen weer een hele tijd verder...
Wat zijn jullie ervaringen met prijzen en gemak met vooraf boeken of ter plaatse?

Ik ben wel een planner dus m'n eerste plan was zoals ik met Amerika altijd deed : route uitstippelen, hotels vooraf boeken (en in geval van Thailand ook de tickets voor tussenvluchten en nachttrein).
Nu lees ik wel vaker dat Thailand zoooo makkelijk is, geen hoogseizoen,........
Ik twijfel dus wel wat.
Aan de andere kant, als je vooraf je goed inleest over wat je wil doen, dan verandert er ter plaatse toch niet zoveel denk ik?
Ik wil de tussenvluchten we vooraf boeken... ik denk dat de prijzen anders wel eens zouden kunnen tegenvallen.
Dus eigenlijk hang je toch redelijk vast aan een schema.

Wat zijn jullie ervaringen?
En zouden hotels goedkoper rechtstreeks zijn dan vooraf via hun site of booking.com?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Voor onze Thailandreis hadden we bijna alle accommodaties vantevoren geboekt, want inderdaad, speling hadden we toch nauwelijks meer in ons schema. De overnachtingen die we open hadden gelaten pakten nu net niet zo geweldig uit. Vanuit Chiang Mai zouden we twee nachten naar Chiang Dao gaan, wat niet bepaald bekend staat als toeristische hotspot. Daar aangekomen, na een busreis van bijna 1,5 uur, hadden we geluk dat er nog 1 resortje was die toevallig die nacht een gecancelde reservering hadden. 1 nacht kunnen verblijven dus, en de volgende dag weer terug naar Chiang Mai, waar we voor die nacht vanzelfsprekend geen reservering hadden. We hebben ongeveer anderhalf uur door de stad gelopen opzoek naar een kamer. Uiteindelijk gelukt (en nog leuk ook!), maar het was wel een inspanning om nog wat te vinden.

De andere nacht die we open hadden gelaten was in Trat, waar we de volgende dag de boot naar het eiland zouden nemen. Dit was totaal geen probleem, redelijk wat keuze en prima overnacht voor een prikkie. Maar we hadden het net zo goed vantevoren kunnen reserveren, want de tickets voor de boot hadden we toch al gekocht (en dat werd ook aangeraden ivm drukte in de kerst/nieuwjaarperiode).

Vluchten moet je echt van tevoren boeken! Misschien zijn de prijzen nu alweer een stuk duurder dan twee maanden geleden en zijn bepaalde vluchten zelfs al uitverkocht! Dat was ook het geval voor onze aankomende reis in Maleisie. Ben dus blij dat ik de vluchten heb kunnen boeken die we nodig hadden, voor eenb aantrekkelijke prijs.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij hadden ook alle hotels van te voren geboekt, prima bevallen.
Ook binnenlandse vluchten ruim van te voren geboekt, waren toen nog lekker goedkoop.
Hoewel onze dochter 3 maanden alleen heeft rondgetrokken door Thailand, niets geboekt en ook zij had steeds snel een slaapplek. Alleen voor de binnenlandse vluchten was zij meer geld kwijt, maar nog steeds niet duur! Maar je loopt dan wel het risico dat je een dag later pas kunt vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer