Volgend jaar gaan we halverwege september voor de eerste keer naar Ijsland. De bedoeling is om zo'n 10-tal dagen te gaan, samen met mijn man en onze 20 jarige dochter. Ik ben mijzelf stilletjesaan wat aan het inlezen en op zoek naar een mooie 'eerste' route voor ons. Bedoeling is dat we er af en toe gaan wandelen. (wij zijn geen grote wandelaars maar houden wel van korte wandelingen van zo'n 5 à 6 km). We houden er ook van om alles op het gemakje te doen en niet overhaast van het ene naar het andere te hollen... Ik heb onderstaande route gevonden en dit lijkt mij wel een mooie route te zijn. Ik vraag mij enkel af of deze route 'rustig' te doen is in zo'n 10 à 12 dagen? Zou fijn zijn als jullie jullie mening hierover zouden willen delen aub?
Dag 1: Brussel (of Amsterdam) - Keflavik - Grindavik
Dag 2: Grindavik - Reykjanes - (misschien Blue Lagoon of een andere Lagoon op een andere locatie?) - Hveragerdi
Dag 3: Hveragerdi - via Zuidkust - Vik (inkopen doen) - Kirkjubaejarklaustur
Dag 4: Kirkjubaejarklaustur - Jokulsarlon (boottocht?) - Skaftafell
Dag 5: Skaftafell - Fjardrargljufur - Fludir (bij deze dag twijfel ik of de verplaatsing niet te groot is voor 1 dag?)
Dag 6: Fludir - Gulfoss - Geysir - Thingvellir - Reykholt (hier 1 of 2 dagen voor rekenen? Dit is volgens mij toch de 'Golden Circle' niet, want daar wil ik sowieso goed mijn tijd voor nemen)
Dag 7: Snaefellsnes Schiereiland (overnachten aan de Westkant van dit schiereiland)
Dag 8: Snaefellsnes Schiereiland (overnachten in Borgarnes)
Dag 9: Reykjavik (Walviscruise?)
Dag 10: Reykjavik zelf verkennen
Dag 11: Reykjavik - Keflavik - Brussel (of Amsterdam)
Dit is nog maar een ruwe planning want ik ben nog niet zo lang bezig met uitzoeken. Wat denken jullie, is dit een mooie route die goed en vooral rustig te doen is in de tijd die we hebben? Alvast vriendelijk bedankt

Frouke