Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe forumversie online!

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nieuwe forumversie online!

Bericht door kastelke »

lelie schreef:Ook vind ik het niet zo mooi dat de avatars rechts staan.
Bij mij gaat het niet eens om 'mooi' , maar vooral om praktisch. Wij zijn gewend om van links naar rechts te lezen. Dus vroeger zag je de avatar en dan las je de tekst. Je hoorde als het ware die andere persoon dat zeggen.
Nu lees je een stuk tekst, en dan ga je kijken "Wie zegt dat?".
Komt zo onnatuurlijk over voor mij.
Kan dat gewijzigd worden? Zijn er nog mensen die daar voorstander van zijn indien dat mogelijk is?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, klopt Elke, het lijkt me andersom ook logischer. Dus als het kan, graag.

En net als Sandy mis ik alle codes en de smilies in het spellenforum.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@ Sandy: ik kan wel mijn laatst geplaatste bericht weghalen ... zie ik net.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef:@ Sandy: ik kan wel mijn laatst geplaatste bericht weghalen ... zie ik net.
Haha ja, ik heb het net ook ontdekt .. ik had het al aangepast in mijn bericht :)
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Zit op m'n werk :oops: dus nog geen tijd om alles uit te proberen. Wel twee punten die opvallen: avatars aan de rechterkant bevordert het lezen op het forum niet echt vind ik. Wat ik echt heel irritant vind is dat als je op een link klikt (van een weblog of als iemand een link geeft naar een site voor meer informatie) deze in hetzelfde window opent, vroeger was dat in een nieuw window en véél makkelijker.
Just my 0.02.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoewel ik erg moet wennen aan de nieuwe lay out, vind ik de nieuwe mogelijkheden die er nu zijn een geweldige vooruitgang op een paar dingetjes na:

- De avatar aan de rechterkant vind ik niet logisch en niet prettig. Je leest uiteindelijk van links naar rechts en ik vind het prettig om eerst te zien wie iets gepost heeft. Je oog valt aan de linkerkant daar nu eenmaal gemakkelijker op, zeker als je een breed beeldscherm hebt.

- Iemand toevoegen als vijand ben ik niet zo'n voorstander van, zeker niet op dit fijne forum. Nu bestaat het gevaar bijv. dat je "groepjes" gaat creëren en kweek je wellicht wantrouwen als je niet zeker weet of je alle berichten wel kunt lezen als iemand je geblokkerd heeft.

- Verder valt mij op dat er nogal een groot verschil zit in de getoonde informatie bij "gebruikersstatistieken" van de diverse forumleden. Bij de een kun je bijvoorbeeld wel lezen hoeveel berichten hij of zij plaatst in het Offtopic forum en in welk onderwerp het meest wordt gepost. Bij andere gebruikers zie ik dat weer niet.

- Ik mis nog de link naar de homepage, maar daar wordt aan gewerkt begreep ik. Verder kun je op de homepage van AllesAmerika.com nog niet de laatste postings van het forum aflezen. Maar ook dat zal wel vast goed komen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Jasmino schreef:
Toen ik gisterenavond wilde surfen op het forum, kreeg ik trouwens niet de teller waarover anderen het hebben in hun posts, ik zag helemaal niets.....
Dit was bij mij ook het geval.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jasmino schreef: Toen ik gisterenavond wilde surfen op het forum, kreeg ik trouwens niet de teller waarover anderen het hebben in hun posts,.
Idem hier.
Enkel in het adres kon ik zien dat er 'update' bij stond.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kreeg ook alleen maar een blanco scherm te zien. Aan de URL kon ik zien dat de update in gang was gezet.

Gebruiken de anderen die het wel zagen misschien een andere internetbrowser? (Ik gebruik IE 7).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Coyote schreef: Gebruiken de anderen die het wel zagen misschien een andere internetbrowser? (Ik gebruik IE 7).
Die gebruik ik ook. En ik zag dus even weinig als jij.
Elke
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik zag ook alleen een blanco scherm en in de adresregel de toevoeging "update. html". Daaraan kon ik dus zien dat er een update plaatsvond.

Verder is mij nog opgevallen dat als ik een reactie wil plaatsen en op de betreffende knop "plaatsreactie" (Ned. versie) klik, ik deze niet meer kan openen in een nieuw tabblad, hetgeen ik toch erg lastig vind. Ik houd graag het oorspronkelijke onderwerp "open" zodat ik heen en weer kan klikken om e.e.a. nog eens te bekijken indien nodig.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De avatars links zou ik ook wel wat handiger vinden, aan de ene kant leest het wel prettig zoals het nu is, maar je bent zo gewend om links direct te zien, voor je iets leest, wie het heeft geschreven, dat avatars links voor mij natuurlijker overkomt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

hekkie schreef:Verder is mij nog opgevallen dat als ik een reactie wil plaatsen en op de betreffende knop "plaatsreactie" (Ned. versie) klik, ik deze niet meer kan openen in een nieuw tabblad, hetgeen ik toch erg lastig vind. Ik houd graag het oorspronkelijke onderwerp "open" zodat ik heen en weer kan klikken om e.e.a. nog eens te bekijken indien nodig.
Toch maar Firefox installeren. Daar kan het nog wel in. Volgens mij staat de knop als een background image ingesteld. Daar kun je in Internet Explorer niks mee..

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

kastelke schreef:
Coyote schreef: Gebruiken de anderen die het wel zagen misschien een andere internetbrowser? (Ik gebruik IE 7).
Die gebruik ik ook. En ik zag dus even weinig als jij.
Ik gebruik firefox en zag de pagina wel.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dennis schreef:De nieuwste versie van de forumsoftware is nu online geplaatst, met dank aan onze hardwerkende techmod Sander! :D De komende dagen zullen we nog wat moeten testen en kleine foutjes wegwerken, dus wees niet ongerust als iets niet 100% functioneert. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties, dus laat me weten wat je ervan denkt!
Dank aan Sander voor al zijn werk in deze.
Dat er verder getest moet worden en dat er onvolkomenheden aangepast moeten worden, is natuurlijk duidelijk bij zo’n grote verandering.

Gisteravond heb ik na de upgrade even rondgesurft over het forum, vanmorgen weer en nu ook al weer een tijdje, maar ik kan nog niet echt enthousiast zijn. Sorry!
Natuurlijk moet ook ik wennen aan de nieuwe lay-out, maar op de één of andere manier is het beeld te onrustig, niet duidelijk afgescheiden berichten, ik weet het niet precies, maar het komt op mij (nog) niet lekker over. Ik merkte aan mijzelf, dat ik bij de derde keer inloggen weerstand had om het forum op te gaan.
Ik wil niet alleen maar negatief zijn hoor. Ik zie ook wel andere leuke toepassingen, die in dit, en het andere topic over de vernieuwing, naar voren zijn gebracht.
Njit schreef:Misschien een idee om Subsilver2 ook als mogelijke forumstijl toe te staan?
Deze lijkt het meeste op het oude forum. Of deze: http://demo.phpbb3styles.net/fisubsilver2
Persoonlijk vind ik avatars aan de rechter kant niet echt een verbetering. Dit was ook zo krom met vbulletin - snel weer terug veranderd.
Al door menigeen aangegeven, ook ik vind de opmaak met de avatars aan de rechterzijde zeker geen verbetering. De forumstijl, die Njit hier aangeeft, zou voor mij een verbetering zijn ten opzichte van de huidige stijl.
Jasmino schreef:Aan elke verandering moet je natuurlijk enorm wennen, vooral als je bijna blind op het oude forum kon surfen. En dat heeft gewoon even tijd nodig....

Mijn eerste reactie was "help", maar inmiddels ben ik alweer gekalmeerd :lol:. Je moet natuurlijk met de tijd meegaan, en techniek maakt nu eenmaal een vooruitgang. De layout vind ik, en dat is natuurlijk heel persoonlijk, niet echt een verbetering. Het oude forum vond ik veel overzichtelijker, de scheiding tussen de verschillende posts was duidelijker, en ik vind het persoonlijk onhandig dat de avatars nu rechts staan in plaats van links. En dat laatste is denk ik hetgene waaraan ik het meest moet wennen. Ik ben actief op meerdere forums, en alleen bij dit forum staat de avatar nu rechts, dat vind ik wel jammer.
Met het in rood aangegeven ben ik het eens.
kastelke schreef:
lelie schreef:Ook vind ik het niet zo mooi dat de avatars rechts staan.
Bij mij gaat het niet eens om 'mooi' , maar vooral om praktisch. Wij zijn gewend om van links naar rechts te lezen. Dus vroeger zag je de avatar en dan las je de tekst. Je hoorde als het ware die andere persoon dat zeggen.
Nu lees je een stuk tekst, en dan ga je kijken "Wie zegt dat?".
Komt zo onnatuurlijk over voor mij.
Kan dat gewijzigd worden? Zijn er nog mensen die daar voorstander van zijn indien dat mogelijk is?
Hiervoor ben ik voorstander.
Aïda schreef:Wat ik echt heel irritant vind is dat als je op een link klikt (van een weblog of als iemand een link geeft naar een site voor meer informatie) deze in hetzelfde window opent, vroeger was dat in een nieuw window en véél makkelijker.
Dit vind ik ook erg hinderlijk.

Beschouw dit s.v.p. als opbouwende kritiek en zoals ik bovenaan al liet weten, ik heb er begrip voor, dat één en ander nog fijngeslepen moet worden.
Dennis en Sander, succes en hartelijk dank voor al jullie inzet en het mogelijk maken van dit fantastische forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Daarom zou het het makkelijkste zijn als Dennis/Sander de Subsilver2 skin ook beschikbaar zouden stellen. Hoef je het minste te wennen..

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

mirdj schreef:
kastelke schreef: Die gebruik ik ook. En ik zag dus even weinig als jij.
Ik gebruik firefox en zag de pagina wel.
Same here.. en ik gok dan Sander ook Firefox gebruikt. Misschien niet getest in IE?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik vind het wel mooi hoor! Moet nog even wennen en goed kijken maar het ziet er fraai uit. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Wel wennen die nieuwe lay-out...

Bericht door ndekker »

Het is zeker wennen, vind het erg mooi dat wel. Maar tot nu toe staat alles rechts wat vroeger links stond. Vind links persoonlijk logischer, dat is tenslotte ook onze lees richting. Het zal iid wel wennen op den duur!
can't wait to travel again.....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind de nieuwe lay-out erg mooi, maar ik zal er zeker nog even aan moeten wennen. Wat iemand al eerder zei, op het oude forum kon ik zo'n beetje blind surfen, en dat moet nu even opnieuw geleerd worden. Maar ik vind de kleuren erg mooi.

Ik kan alleen totaal niet wennen aan de avatar rechts. Ik schaar mij volledig achter iedereen die dit al gezegd heeft, maar je leest van links naar rechts, en ik vind het heel fijn om te zien wie wat zegt. Nu heb ik vaak niet eens meer door wie de schrijver is, en moet ik bewust naar de avatar kijken, terwijl dat eerst automatisch ging.

De pagina die ik eerder kreeg, met percentage werk al verricht was trouwens super!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer