Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te veel "loze" topics?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Misschien maak ik nu ook een 'uitstapje', maar kan er geen chatroom gekoppeld worden aan het forum. Er zijn best veel forumleden die regelmatig online zijn. Dan kunnen we mini-meetings houden of elke week of maand een discussie hebben over een bepaald onderwerp. Lijkt me best grappig om uit te proberen.

Techniek, organisatie en vraag naar dit soort dingen spelen natuurlijk wel mee, maar ik gooi gewoon even een balletje op. :wink:

Chatten heeft toch meer van een live gesprek en daar kun je dingen zeggen die anders een post in beslag nemen.

Groeten,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

eaglelgae schreef:Misschien maak ik nu ook een 'uitstapje', maar kan er geen chatroom gekoppeld worden aan het forum.
Volgens mij was die optie al een keer geopperd..
Edit: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=7128
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een chatroom zou ook geen einde maken aan de "loze" topics, omdat niet iedereen op hetzelfde tijdstip online zal zijn en dus niet de kans krijgt om "goede reis" te wensen.

De forumregel die omtrent dit soort onderwerpen is opgezet is heel duidelijk: niet doen. Je mag zo'n onderwerp niet starten tenzij je van plan bent je reisverslag actief bij te houden; en als zo'n topic toch gestart wordt, dien je hier niet op te reageren. Reiswensen e.d. kun je via PBs of e-mails aan elkaar doorgeven.

Gezien de enorme hoeveelheid berichten die dagelijks op dit forum geplaatst wordt, gaan de mods vanaf nu harder optreden tegen "onnodige" berichten en onderwerpen. Maar het beste is natuurlijk als je zelf van tevoren even kort nagaat of je reactie echt on-topic is, dat scheelt ons een hoop werk!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Volgens mij kun je 3 dingen constateren:

1. Er is behoefte aan discussie en informatie uitwisseling mbt Amerika. Hiervoor zijn verschillende sub-fora aanwezig en dit is de basis van deze site.

2. Er is behoefte aan niet-"echt" Amerika relateerde informatie (hoe ziet je huis eruit, een foto van jezelf) etc. Hoewel off-topic voor de site, zit er wel wat structuur in die draadjes (mits iedereen het topic volgt) Hiervoor is het off-topic forum geschikt

3. Er is behoefte aan "wat ik nu weer heb meegemaakt en wat me dwars zit" discussie. Dit lijkt inderdaad meer op "chat" zoals eerder opgemerkt. Volledig "hak-op-tak", ongestructureerd etc.

Om dit forum toegankelijk te houden, zou ik het volgende voorstellen:

A. Voor punt 1 en 2, blijf on topic. Er is waarschijnlijk, hoe vervelend ook, een grotere rol voor de moderators weggelegd maar zeker ook wat discipline van de forum gebruikers.

B. Er is op dit moment geen faciliteit voor punt 3. Als gevolg hiervan vervuilen je regulieren draadjes onder 1 en 2, daar komen dit soort zakennamelijk terecht. Je zou kunnen overwegen om in het off-topic forum gewoon elke dag een draadje te openen met die naam:

"Donderdag, 12 Juli 2007"

Hierin kan iedereen zijn weetjes, zeurtjes, pijntjes, grapjes, ditjes en datjes kwijt, je hoeft niet on-topic te blijven (dat is er namelijk niet) en je kletst maar een eind aan.

Tis maar een idee.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In dat laatste kan ik me eigenlijk helemaal vinden!
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Wat voor de een loze topic zijn is waar de ander juist voor komt.

Het is onvermijdelijk dat een Nederlandstalig Amerika-forum vooral een vakantieforum is. Omdat vakantie voor vele mensen een van de hoogtepunten van het jaar is, ligt het voor de hand dat je vele berichten over aanloop tot en afloop van de vakantie ziet, inclusief de ins & outs van reisverslagen en het gezamenlijk ophalen van herinneringen. Zoiets loopt vrijwel onvermijdelijk uit op een theekransje, en er is vrijwel niets dat je kunt doen om dat te voorkomen.

Als je alleen maar op zoek bent naar visuminformatie, kun je minstens 95% van de berichten hier overslaan. Gelukkig staan die visumonderwerpen allemaal bij elkaar, zodat je niet lang hoeft te zoeken. Het is wat lastiger om antwoord te krijgen op algemene Amerika-vragen, want het duurt vanwege alle 'ruis' een tijdje voordat je de antwoorden die in het verleden op zulke vragen zijn gegegeven hebt teruggevonden.

Omdat slechts hooguit 10 forumdeelnemers zowel zijn geinteresseerd in politieke onderwerpen als bereid en in staat tot discussie over die onderwerpen, zou men misschien kunnen overwegen de afdeling Amerikaanse Politiek maar op te heffen. Voor serieuze discussies over die onderwerpen zijn er voldoende Engelstalige forums.

Het valt verder best mee met de loze topics. Zolang die maar duidelijke titels hebben als "Mijn Dieetervaringen", "Heerlijk Frikandellenrecept" of "Amerika kan erg veel van Hollanders leren", weten degenen die niet in dergelijke onderwerpen zijn geinteresseerd dat ze die draadjes kunnen overslaan. Dit forum is gewijd aan een weinig specifiek onderwerp, dus de bezoekers zullen altijd een nogal heterogeen geheel vormen. En theekransjes zijn nog altijd te verkiezen boven flame fests. Die theekransjes blijken bovendien in een belangrijke behoefte te voorzien; draadjes over allerlei persoonlijke belevenissen worden hier het vaakst gelezen. Men is daarentegen veel minder geinteresseerd in het correct invullen van het formulier G-325.

--john
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef:In dat laatste kan ik me eigenlijk helemaal vinden!
Dat probeerde ik al de hele tijd duidelijk te maken .. met mijn slowchat :( :wink:
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik vind dat Jan alles keurig op een rijtje gezet heeft zodat het e.e.a. ook zeer duidelijk is.

Wat de voorgestelde maatregelen betreft, ben ik het volledig met hem eens.

En zoals Dennis ook al aangaf, zullen wij als mods, zeker wat betreft punt 1 en 2, in het vervolg "strenger" optreden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dat zou dan ook moeten gelden voor de "we zijn weer thuis" topics .. die zie ik nu ook opduiken in het ZuidWesten bijvoorbeeld.
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sandy schreef:Dat zou dan ook moeten gelden voor de "we zijn weer thuis" topics .. die zie ik nu ook opduiken in het ZuidWesten bijvoorbeeld.
IK ben het helemaal met je eens Sandy. Ik zat gisteren al te twijfelen of ik het zou verplaatsen, maar heb even gewacht om te zien of er nog iets van een soort verslag zou worden geplaatst.

Inmiddels is het onderwerp nu wel verplaatst.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Van mij mogen ze allemaal achterwege blijven, of in één topic komen. Heeft totaal geen toegevoegde waarde, en is ook niet leuk om te lezen.

Bovendien niet verstandig: als iemand kwaad wil, weten ze zeker dat ze weg zijn. Lekker makkelijk voor inbrekers.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mack schreef:Van mij mogen ze allemaal achterwege blijven, of in één topic komen. Heeft totaal geen toegevoegde waarde, en is ook niet leuk om te lezen.

Bovendien niet verstandig: als iemand kwaad wil, weten ze zeker dat ze weg zijn. Lekker makkelijk voor inbrekers.
Behalve als je duidelijk laat weten dat je huis bewoond achter blijft en er ook nog een alarm op zit. Wij laten dat altijd op onze blogs en reisplannen duidelijk naar voren komen!

Maar on-topic: ik vind het wél leuk om te lezen of mensen het naar hun zin gehad hebben, maar informatie over bepaalde ervaringen, wat erg leuk was, wat tegenviel e.d. kan misschien wel weer zinvol zijn in het bewuste forum. Grenzen trekken is moeilijk ...
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ja ik ook hoor ... anders kun je veel topics achterwege laten ..
Mits het allemaal zoals afgesproken in het off topic wordt geplaatst, dan is het toch prima ...
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Maar on-topic: ik vind het wél leuk om te lezen of mensen het naar hun zin gehad hebben, maar informatie over bepaalde ervaringen, wat erg leuk was, wat tegenviel e.d. kan misschien wel weer zinvol zijn in het bewuste forum. Grenzen trekken is moeilijk ...
Maar dat is ook informatie waar iedereen wat aan heeft. Neem het topic van Iris enkele weken geleden waarin zij plus- en minpunten van de reis opnoemt. Dat is heel wat anders dan "wij zijn weer thuis". Wat mij betreft mogen zulk soort topics achterwege blijven. Als je wilt vertellen wat je mee of tegen gevallen is, graag! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer