Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te veel "loze" topics?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Te veel "loze" topics?

Bericht door Iris_1982 »

Allereerst wil ik hier niemand aanvallen en bedoel ik dit tegen niemand persoonlijk, maar gezien de groei van dit forum wil ik toch even mijn idee hierover kwijt.

Ik vind namelijk dat er wel erg veel "wij gaan morgen weg" ,"over 3 uur stappen wij in het vliegtuig" en "groetjes uit san francisco!!" topics geopend worden.
Topics die eigenlijk niks bijdragen aan het forum (ik bedoel: geen info. bevatten) en het forum alleen maar voller maken, waardoor nuttige topics over bijv. goede motels of routes sneller ondersneeuwen en wegzakken naar bijv. pagina 2.

ik snap dat het leuk is als je over 5 uur vertrekt, of als je in amerika bent en op dat moment in San Francisco zit...en als het een tiental mensen zijn die daar een topic over openen is het niet erg, maar aangezien we hier al ruim 3000 leden hebben, wordt het chaos als iedereen dit soort topics opent

ik weet niet of ik de enige ben die dit gevoel heeft, maar misschien is het wel handig om bijv. een topic te openen waarin mensen vlak voor vertrek nog even kunnen melden dat ze bijna gaan en waar anderen hen dan een goede reis kunnen wensen. Of een topic waarin mensen die op reis zijn even iets kunnen posten, ipv topics te openen met slechts de zin "we zijn vandaag in LA en het is echt super!!"
Dat soort dingen zou je overigens misschien wel weer in je eigen topic waar je bijv je route hebt besproken kunnen mededelen.

Nogmaals: wil hier niemand voor het hoofd stoten ofzo, maar een forum is nou eenmaal een plaats waar veel mensen komen en niet elke persoonlijike beslommering uit jouw leven is even interessant voor de overige 3000 leden.

Of sta ik hier in nou alleen? :lol:
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Geef je helemaal gelijk. Als iedereen zo'n topic gaat openen wordt het een zooitje.
Afbeelding
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Te veel "loze" topics?

Bericht door lelie »

Iris_1982 schreef:

Of sta ik hier in nou alleen? :lol:
Nee hoor, was mij ook al opgevallen.

Misschien kan er een speciaal topic komen waar we mensen een goede reis kunnen wensen, net wat Iris zegt?
Of dat ze het in hun eigen topic zetten waar ze daarvóór om tips hadden gevraagd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik erger me er totaal niet aan .. je kunt die topics toch gewoon overslaan?
Ik lees ook niet alle topics, sla sommige bewust over! Ik vind het juist wel leuk, want vaak houden deze mensen ook een verslag bij en posten op het forum ook updates tijdens hun reis. En dat vind ik veel meer passen op dit forum, dan bijvoorbeeld "een huisdieren" topic of een "nieuwe bril" topic. (Voorbeeldje hoor Larissa, ik vind die topics juist leuk ;))

Dennis heeft er wel eens iets overgeschreven in dit topic
Maar daar zijn eigenlijk nooit maatregelen in genomen of iets van gezegd ...
Dennis schreef:Ik wil iedereen verzoeken om felicitaties in welke vorm (dus ook "heb een fijne tijd", "welkom terug", "we vertrekken morgen", e.d.) dan ook vanaf nu via privé-emails of PB's te doen.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is mij eerlijk gezegd ook opgevallen, dat er veel van dat soort topics lopen, op het moment, vooral in het Zuidwesten forum. Ik denk, dat dat wel iets tijdelijks is, omdat op het moment natuurlijk veel mensen op het punt staan te vertrekken of al vertrokken zijn.

Als er echt behoefte aan is, wil ik wel een speciaal topic hiervoor openen in het Off Topic Forum, maar ik denk persoonlijk, dat het een tijdelijk fenomeen is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Op een ander forum hebben we hier een 'Het grote "goedemorgen, -middag, -avond"-topic' voor. Hier kunnen alle loze opmerkingen in geplaatst worden.

Werkt op zich wel goed..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Sandy schreef:En dat vind ik veel meer passen op dit forum, dan bijvoorbeeld "een huisdieren" topic of een "nieuwe bril" topic.
Maar die staan in het Off-Topic gedeelte, dus wel volledig op hun plaats.

Ik vind ze ook niet alles, maar sla ze niet over, bang dat ik misschien interessante info zou missen. Maar meestal is het 3 pagina's een copy paste van "goede reis".
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Chi Sin X schreef: Maar die staan in het Off-Topic gedeelte, dus wel volledig op hun plaats.

Ik vind ze ook niet alles, maar sla ze niet over, bang dat ik misschien interessante info zou missen. Maar meestal is het 3 pagina's een copy paste van "goede reis".
Klopt, en zo'n goede reis topic, wat Njit aanhaalt is zeker een goed idee ..

Maar je hebt ook topics zoals van Rob, de nieuwenoordjes (Albert & Monique), de hekkies en Ess (om even als voorbeeld te nemen) waar ze aangeven te vertrekken en vervolgens tijdens hun reis die draad gebruiken voor updates, verwijzingen naar hun blog en andere up to date informatie en/of foto's .. en dat vind ik reuze interessant, want je reist met ze mee ..

En ach ja .. als daar tussendoor een rits van 'goede reis' tussenstaat, houd je niet tegen. Misschien als daar een specifiek topic voor komt!?
Sandy
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Sandy, het komt waarschijnlijk ook omdat je hier vaker komt. Ik merk zelf dat als je er een tijdje niet bent geweest, het onmogelijk is om door de bomen het bos nog te zien. Dat geldt overigens niet alleen voor het aantal draadjes, maar ook voor het aantal posts per draadje. Niet alle posts zijn even relevant voor het besproken onderwerp.

Ik heb ooit al eens een "slow-chat" forum voorgesteld waar mensen de dagelijkse beslommeringen konden bespreken. Het houdt de Amerika gerelateerde draadjes schoon en relatief bondig. Het gaat me niet om het slow-chat forum maar meer om het idee de Amerika gerelateerde draadjes schoon en relevant te houden. Het forum groeit als kool, dus dat wordt alleen maar belangrijker.

Het is aan Dennis om er iets mee te doen, het is uiteindelijk zijn forum/website.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

jvinch schreef:Ik heb ooit al eens een "slow-chat" forum voorgesteld waar mensen de dagelijkse beslommeringen konden bespreken. Het houdt de Amerika gerelateerde draadjes schoon en relatief bondig. Het gaat me niet om het slow-chat forum maar meer om het idee de Amerika gerelateerde draadjes schoon en relevant te houden. Het forum groeit als kool, dus dat wordt alleen maar belangrijker.
Gewoon vaker komen Jan ...
Ik heb het idee voor een slowchat laatst weer onder de aandacht gebracht, maar volgens mij gaat het er niet van komen :(
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?p=149150
Sandy
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Re. slow chat - er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Re. vaker komen - tja, passwords ;)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zie een forum zoals Martijn voorstelt wel zitten. Net als met verjaardagsfelicitaties (stond er vandaag ook weer een, terwijl dat al tijden geleden niet meer gedaan zou worden), zou een goede reis-wensforum wat mij betreft naast het off-topicforum heel goed zijn.

Als mensen zoals wij, maar nu ook bijvoorbeeld Elly en Michel, Karin en eerder Rob en Annie, Marjan en Esther dan via het forum updates van hun blog of stukjes van hun reisverslag willen plaatsen, dan kan dat toch ook nog? Je ziet vanzelf of zo'n draadje dan doorloopt doordat er steeds weer updates komen of dat het na het vertrek en alle goede wensen weer ophoudt.

Ik zal me echt niet verbannen voelen of zo als zoiets van het Zuidwestenforum naar off-topic of een speciaal 'goede wensenforum' gaat.

Ik kijk heel regelmatig op het forum en ja, ik zie soms ook door de bomen het bos niet meer.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Het lijkt me een goed idee om een topic te openen voor reisverslagen, die men dan kan bijhouden vanaf vertrek. Zo houdt je de regionale topics vooral informatief en voor mensen met vragen. De mensen die interesse hebben in de verslagen kunnen ze dan lekker doorspitten.

Groeten,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Een topic zoals bijv. van Hekkie waarin tijdens de reis geupdate wordt en dus ook meer staat dan alleen "we vertrekken over 24 uur!!" vind ik weer een ander verhaal.
Maar die andere topics worden idd alleen maar een soort copy-paste van "goede reis!!" en verder gebeurd er niks meer in zo'n topic

Natuurlijk kan je ze overslaan, maar ze "vervuilen" toch wel een beetje de lijst. Bovendien kan ik niet aan elke titel zien wat er in het topic staat en klik je er vaak toch op.
Het is ook niet iets waar iik me vreselijk aan erger hoor, maar het is wel iets wat misschien een beetje aan banden gelegd moet worden voordat iedereen zich straks geroepen voelt een dergelijk topic te openen

Een centraal topic waar je ff kwijt kan wanneer je vertrekt en wat je weblog-adres is, lijkt me geen slecht idee hoor....
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Iris_1982 schreef:Een centraal topic waar je ff kwijt kan wanneer je vertrekt en wat je weblog-adres is, lijkt me geen slecht idee hoor....
Dat is er al..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Iris_1982 schreef: Een centraal topic waar je ff kwijt kan wanneer je vertrekt en wat je weblog-adres is, lijkt me geen slecht idee hoor....
uuuhm, wat denk je hiervan :

Op een rijtje naar Amerika...

en

Wie, Wanneer, Hoe...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik denk dat ze wat anders bedoeld. Dat je één of meerdere dagen vantevoren kunt aangeven DAT je vertrekt (en hoe ze te volgen zijn), zodat iedereen je een fijne vakantie kan wensen.
En dat in een centraal topic.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

lelie schreef:Ik denk dat ze wat anders bedoeld. Dat je één of meerdere dagen vantevoren kunt aangeven DAT je vertrekt (en hoe ze te volgen zijn), zodat iedereen je een fijne vakantie kan wensen.
Niet zo zeer in een centraal topic, maar meer in een apart forum denk ik ...
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

lelie schreef:Ik denk dat ze wat anders bedoeld. Dat je één of meerdere dagen vantevoren kunt aangeven DAT je vertrekt (en hoe ze te volgen zijn), zodat iedereen je een fijne vakantie kan wensen.
Misschien een topic met de titel: Aftellen.

Kan een ieder aangeven hoe lang het nog duurt en het eventuele web adres.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Interessante discussie! Ik zal eens kijken of ik een meer permanente oplossing kan bedenken en kom hierop terug.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer