Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sing
Amerikafan

Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Bericht door Sing »

Hoi!

Wow, wat magisch om hier weer terug te zijn :) En hoe bijzonder om terug te lezen hoe we ‘back in the day’ (vanaf 2007) alles moesten uitzoeken en plannen. Geweldig veel hulp heb ik toen van jullie gehad. Mijn hoop is nu dat ik EINDELIJK na heel veel jaren, volgend jaar zomer weer een USA tripje kan maken.

Ik ben op zoek naar advies voor aanvliegroutes voor het begin om een logisch rondje en/of route te maken. Misschien moeten we one-way of een rondje. Maar dan heb ik in ieder geval een begin.

Het gaat om juli/augustus 2026 en we hebben max 2,5 week. Wat we graag zouden willen zien:
Las Vegas / Grand Canyon / Zion / Bryce (optioneel) / Monument Valley / Arches/Canyonlands / Yellowstone

Wat is het meest logisch of handig om te beginnen?

Heb er alvast weer heel veel zin in!!!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Bericht door FamdeVries »

Hoi Sing,

Wat leuk! Wij gaan voor een heel groot deel hetzelfde doen.
Ons topic vind je hier: viewtopic.php?f=36&t=81881&start=60

Zelf kiezen we niet voor een rondje maar een one-way, waarbij het wel zo is dat de afstand Canyonlands - Yellowstone (in welke volgorde dan ook) een flinke is. Wij hebben er op aanraden van het forum voor gekozen om vanaf SLC naar Yellowstone te rijden via Jackson en Grand Teton. We komen dan met een binnenlandse vlucht vanaf New York. Na Yellowstone rijden we richting Torrey en nemen we gewoon de snelste route. Maar als je, net als wij, dat niet zo'n probleem vinden, dan is het gewoon een hele leuke rijdag.

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Welkom weer!
Allereerst: 2,5 week voor alle parken die je noemt is krap ! Een paar dagen erbij zou mooi zijn, maar zoals het lees denk ik dat dit wel lastig gaat worden ? Kies met 2,5 week sowieso voor een one way en dan SLC-LAS of LAS-SLC. Keuze zou ik laten afhangen van vliegtijden, vliegtarieven, maar zeker ook autohuur. Gewoon alle routes én de autohuur in een excel zetten (gemakshalve ben ik even uitgegaan van een auto, geen camper). Ook belangrijk: accommodatie in Yellowstone. Advies is in het park te verblijven (mogelijk wat duurder), maar scheelt veel rijtijd en nodeloos wachten bij de entree als je bijvoorbeeld in West Yellowstone verblijft. Je kan dus de route ook laten afhangen van wat er nog beschikbaar is: (https://secure.yellowstonenationalparkl ... 6&nights=1.
Indien je start in Salt Lake zou dit het kunnen worden: SLC-Grand Teton-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Monument Valley-Grand Canyon-Page-Zion-Las Vegas.
Zoals je ziet is Yellowstone lastig te combineren met bijvoorbeeld de Grand Canyon. Of je moet de GC noordkant kiezen. Let wel, daar is een heel flinke natuurbrand geweest...
Er staan op het forum héél veel routes waarbij advies gegeven is over rijtijden, hoeveel nachten waar etc etc. Ik denk het best om die eerst te gaan lezen en dan een 1e voorstel hier te plaatsen. Zet de route dan wel in een dag tot dag schema, zoals hier gebruikelijk, zodat je ziet wat rijdagen zijn.
Succes met plannen maken !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wel een uitdaging in 2,5 week! Een one way is wel een must dan lijkt me. Je zou zoiets kunnen overwegen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Grand Canyon NR
Dag 5 Grand Canyon NR - Bryce
Dag 6 Bryce - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab - Jackson (lange rit)
Dag 12 Jackson - Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 17 Salt Lake City

Ik ga dan uit van de North Rim van de GC, de South Rim wordt lastiger te combineren. Je hebt in deze route zowel de UT12 als de UT95, beide prachtige wegen.
Maar je kunt ook Bryce en Capitol Reef overslaan en na de GC naar MV rijden. Dan is een rondje ook een mogelijkheid:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon (South Rim)
Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 Monument Valley - Moab
Dag 5 Moab - Moab
Dag 6 Moab - Moab
Dag 7 Moab - Jackson
Dag 8 Jackson - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 13 Salt Lake City - Zion
Dag 14 Zion - Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas

In beide routes is de tijd voor Grand Teton beperkt. Je noemt dat park weliswaar niet, maar het zou jammer zijn om wel Yellowstone te bezoeken en GT over te slaan.

Kijk eens in ons 2015-verslag voor een route beginnend in Las Vegas, met ook Yellowstone erin.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi!
Bedankt voor jullie eerste feedback. Genoeg stof om te overdenken. Komt alleen maar meer moois bij haha.
Ik wilde zelf graag nog een keertje Las Vegas zien (en de Grand Canyon heb ik nog nooit gezien), maar wellicht is het voor de route wel te ingewikkeld.
In een vorige reis heb ik een rondje vanaf Denver gedaan, maar volgens mij had ik toen 3 weken.
We gaan lekker lezen en puzzelen en hopelijk komen we samen tot een SUPER rondje.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi!
Na veel denken en plannen zijn we er 99% uit, het gaat USA worden volgend jaar :)
Van alle tips heb ik nu al gezien dat we beter eerst de ESTA kunnen aanvragen en dan boeken.
Het idee is toch om 1 route van te maken ipv een rondje. We beginnen in Las Vegas en eindigen dan in Bozeman.
Dit heb ik al bekeken qua vluchten en autokosten.

Vraag over vlucht:
Wat is tegenwoordig een comfortabele overstaptijd om te hebben?
Ik zie bijvoorbeeld overstappen van 50 min/1 uur in Minneapolis of SLC.
Ik weet nog wel dat het eens rennen was ...

Advies over de route
Wat vinden jullie van deze route?
Mijn man wil heel graag wel de Grand Canyon zien. Ik twijfel of dat het niet te lastig maakt.
Ik heb het zelf ook nog niet gezien, wel the Canyonlands en dat vond ik al indrukwekkend...
Ik weet niet of je perse moet overnachten bij Grand Canyon of je dan doorgaat naar Bryce.
Het idee is dat het qua afstanden comfortabel te doen is (muv 1 of 2 langere dagen) en dat we niet alles moeten willen zien, gewoon relaxed alles meemaken :)

Dag 1 Naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion – Grand Canyon North Rim
Dag 5 Grand Canyon North Rim – Bryce
Dag 6 Bryce – Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef – Monument Valley
Dag 8 Monument Valley – Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab – Jackson
Dag 12 Jackson – Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone – Grand Teton / Jackson Lake
Dag 16 Grand Teton – Bozeman
Dag 17 Bozeman & vertrek
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het kan zo wel, maar om dit relaxed te noemen….Yellowstone is eigenlijk te veel, beperk je tot het zuid-westen, of neem een week extra.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is veel. Voor Yellowstone zou een dag meer mooi zijn, Dat geldt ook voor Zion. Misschien Monument Valley laten vallen?
Ik begrijp Grand Teton op dag 15/16 niet.
Heb je al iets gereserveerd in Yellowstone?
Sing schreef:
08 dec 2025, 16:43
Ik weet niet of je perse moet overnachten bij Grand Canyon of je dan doorgaat naar Bryce.
Bedoel je dat je in 1 dag van Zion naar Bryce zou willen rijden en onderweg naar de North Rim zou willen? Dat lijkt me veel te veel; een overnachting in het park is echt wel aan te raden, al was het alleen al vanwege om een zonsopkomt en -ondergang mee te maken. Maar een overnachting daar is ook nodig o voldoende tijd te hebben. Heb je ons 2015-verlsag bekeken voor dit stuk?

Voor een overstap op de heenreis zou ik minimaal 2 uur rekenen.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Oh jee, ik dacht dat het wel meeviel.
Ik zal het nog eens onder de loep nemen.

Grand Teton stond verkeerd om 🫣
De overstap is op de terugweg, maar dan houd ik wel de 2/3 uur aan die ik wat meer zie.
Een week extra is helaas niet mogelijk, 2,5 week is wel een beetje de max.

@Martin & Marianne ik heb naar jullie verslag(en) gekeken (WOW wat veel reizen :)) en ga nog eens je routevoorstel in een eerder comment onder de loep nemen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Is Moab een must ?
Wellicht dat je de reis een stuk rustiger krijgt als je Moab eruit laat ?
Met de GC, Bryce en Capitol Reef heb je dan toçh ''rode rotsen'' in combinatie met het groen van GT en YS...

Bovendien zou je vanuit Jackson Hole kunnen terugvliegen ? Scheelt een rit naar Bozeman. De weg naar Bozeman is niet heel interessant en de stad zelf eigenlijk ook niet...

zoiets ?
Dag 1 Naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Grand Canyon South Rim
Dag 4 Grand Canyon South Rim - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley Grand -Page
Dag 6 Page- Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Bryce
Dag 9 Bryce – Capitol Reef
Dag 10 Capitol Reef - ergens onderweg (Salt Lake ? of iets verder)
Dag 11 ergens onderweg – Jackson
Dag 12 Jackson – Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone – Grand Teton / Jackson Lake
Dag 16 Grand Teton / Jackson Lake
Dag 17 Jackson Hole & vertrek: vanaf Jackson kun je ook terugvliegen !

Persoonlijk zou ik zelfs kiezen om en/óf Monument Valley en/óf Capitol Reef ook uit de route te laten. De nacht(en) die je dan over hebt kun je bij GT en YS gebruiken. Dan heb je een mooie balans tussen het Zuidwesten en het noorden. En scheelt veel kilometers en auto-uren die je lekker kunt gebruiken om buiten te zijn ! Het 2e deel van de reis zal ook wat lekkerder zijn qua temperatuur !

Ook een overweging: op dag 6 de nacht Page laten vervallen en op tijd vertrekken uit MV, dan onderweg Antelope Canyon en Horshoe Bend doen en direct naar Zion...

succes met de puzzel !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de Grand Canyon een must is, en je bent er nog nooit geweest dan is het niet gek om naar de South Rim te gaan zoals in de route van Paul.
Meer tijd voor Yellowstone zou fijn zijn; je zou eventueel in 1 dag van Capitol Reef naar Jackson kunnen rijden. Wij deden dat in 2017. Kijk voor wat mogelijkheden eens in ons 2015- en 2017-verslag. Ook een extra vakantiedag zou je al wat meer lucht geven.

In 2015 reden wij van GT naar Yellowstone en toen weer terug naar GT, zoals Paul ook in zijn route heeft staan. Je kunt dan in Grand Teton beide noord-zuid routes meenemen zonder heen en weer te hoeven rijden.

Voor een overstap op de terugreis is 1 uur wellicht voldoende. Om welke luchthaven gaat het?

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Owh ships! Ik was de hele week al aan het puzzelen geslagen, maar ik had de feedback nog niet gezien!
Ik heb wat verslagen gelezen en ook gekeken naar mijn route van vorige reis.
Dit lijkt mij toch wel een prima route, toch nog wel relaxed? Kan ook zijn dat we een dag/halve dag even niet op pad gaan en een momentje pakken aan het zwembad ofzo. Een rustdag.

Ik moet 1 ding vragen, mijn man had het idee dat we de eerste en de laatste overnachtingen vastleggen en daartussen niet.
Dus als een plek mooi is blijven en bevalt het niet, door naar een volgende. Ik ben ervan overtuigd dat het met zo'n vakantie als deze absoluut niet handig is. Als ik een reactie heb van de experts, dan kunnen we daar ook een beslissing over maken ;)

Super bedankt voor jullie tips, ik ga kijken of ik wat van de tips kan toepassen in de route die ik nu heb gemaakt. Vorige keer vloog ik vanaf Bozeman, dus ik ging daar automatisch van uit. Zal de opties eens bekijken! Ik zit niet perse vast aan deze data, maar wilde niet in het weekend in Las Vegas aankomen. Vond het ook een heeeel goed punt dat we het zo ook mooi 50/50 hebben qua klimaat!

27 juli 2026 Thuis -> Las Vegas
28 juli 2026 Las Vegas -> Las Vegas
29 juli 2026 Las Vegas -> Zion
30 juli 2026 Zion -> Zion
31 juli 2026 Zion -> Grand Canyon North Rim
1 augustus 2026 Grand Canyon North Rim -> Monument Valley
2 augustus 2026 Monument Valley -> Moab via Natural Bridges
3 augustus 2026 Moab -> Moab (Arches)
4 augustus 2026 Moab -> Moab (Canyonlands omgeving)
5 augustus 2026 Moab -> Salt Lake City of andere mooie tussenstop
6 augustus 2026 Salt Lake City -> Jackson / Grand Teton regio
7 augustus 2026 Grand Teton regio -> Grand Teton regio
8 augustus 2026 Grand Teton regio -> Yellowstone
9 augustus 2026 Yellowstone -> Yellowstone
10 augustus 2026 Yellowstone -> Yellowstone
11 augustus 2026 Yellowstone -> Yellowstone
12 augustus 2026 Yellowstone omgeving -> Bozeman
13 augustus 2026 Bozeman -> Thuis

Voor de terugvlucht heb ik overstappen van een uur gezien in Salt Lake City, Atlanta en Minneapolis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sing schreef:
13 dec 2025, 13:11
k moet 1 ding vragen, mijn man had het idee dat we de eerste en de laatste overnachtingen vastleggen en daartussen niet.
Dat lijkt me met zo weinig tijd en in die periode absoluut niet handig! Boek in ieder geval Yellowstone. Dat kan nu al, je zult zelfs zien dat er al heel veel volgeboekt is. Kijk wat er vrij is en enigszins betaalbaar. En blijf checken want er zijn altijd annuleringen. Ik zou nu al meerdere nachten vastleggen, je kunt altijd nog gratis annuleren (tot 30 dagen voor aankomst). Het maakt niet heel veel uit waar je zit, maar doe in elk geval niet allee nachten op dezelfde locatie. Zie voor reserveringen www.yellowstonenationalparklodges.com.

Het is jammer dat je geen tijd hebt voor Page en voor Capitol Reef, maar het kan zo prima.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Bedankt Marianne! Het leek mij absoluut niet handig om een groot deel niet vast te leggen. Ik had inderdaad al gezien dat veel al geboekt is.
Een bevestiging van iemand anders helpt om te overtuigen ;)

Ik heb Page en Capitol Reef er bewust uitgelaten zodat het wellicht wat rustiger wordt. De vorige reis heb ik ze ook niet gedaan en vond alles alsnog prachtig! Eventueel zouden we nog een dag kunnen winnen als we in 1x naar boven rijden. Ga zo puzzelen met jullie tips.

Wat denk je van de overstappen op de terugweg, is dat te doen in een uurtje?
"Voor de terugvlucht heb ik overstappen van een uur gezien in Salt Lake City, Atlanta en Minneapolis."
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij boeken altijd alle overnachtingen, campings in ons geval, van tevoren. Het maakt de reis een stuk rustiger als je weet waar je 's avonds slaapt en dan kun je de hele dag genieten en hoef je niet misschien halverwege de middag al op zoek naar een accommodatie, niet wetende waar en wat je aantreft en dus misschien nog weer verder moet rijden omdat het niet bevalt, dicht is, te duur, vol, noem maar op. Bovendien valt het bij ons onder het kopje voorpret. Het is altijd heel leuk, vinden wij, om de overnachtingen uit te zoeken en op die manier een zo evenwichtig mogelijke reis te krijgen qua kilometers en bezienswaardigheden.
Inderdaad, zoals Marianne zegt, toch tenminste Yellowstone en andere highlights boeken, maar als je dan toch bezig bent..... :wink:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

jojostravelusa schreef:
13 dec 2025, 14:34
Wij boeken altijd alle overnachtingen, campings in ons geval, van tevoren. Het maakt de reis een stuk rustiger als je weet waar je 's avonds slaapt en dan kun je de hele dag genieten en hoef je niet misschien halverwege de middag al op zoek naar een accommodatie, niet wetende waar en wat je aantreft en dus misschien nog weer verder moet rijden omdat het niet bevalt, dicht is, te duur, vol, noem maar op.
helemaal mee eens hoor! Mijn vorige reizen zijn al even geleden, maar ik weet nog wel dat zoveel al geboekt was. En ik heb echt geen zin in de stress van het moeten zoeken van een overnachting. Ik ga lekker vooraf plannen zoals ik dat altijd deed :) Goed dat hij het ook van anderen hoort ;)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Onze Esta's zijn goedgekeurd!! HET GAAT ECHT GEBEUREN!
Vooralsnog is dit de planning.

Mogelijk gaan we van Moab direct naar Jackson, zodat we weer een dagje hebben gewonnen.
Terugvlucht ga ik nog even puzzelen wat het beste is.

3 vraagjes:
- Normaal gaan we altijd de jungle in in de zomer, mijn man is een herpeten expert. Is er ergens in onze route nog een mogelijkheid om met iemand op pad te gaan rondom het thema herpeten?
- Ook wilden we graag (ik iets minder haha) een korte paardrijroute doen onder begeleiding, mag ook met overnachting op dezelfde plek. Tips, rondom Jackson denk ik?
- Doen jullie Yellowstone vanaf 1 locatie? De vorige keer deden we dat wel, eerst de bovenste lus en dan de onderste.

1 Thuis Las Vegas
2 Las Vegas Las Vegas
3 Las Vegas Zion
4 Zion Zion
5 Zion Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim Monument Valley
7 Monument Valley Moab via Natural Bridges
8 Moab Moab (Arches)
9 Moab Moab (Canyonlands omgeving)
10 Moab Salt Lake City
11 Salt Lake City Jackson - Grand Teton regio
12 Grand Teton regio Grand Teton regio
13 Grand Teton regio Yellowstone
14 Yellowstone Yellowstone
15 Yellowstone Yellowstone
16 Yellowstone Yellowstone
17 Yellowstone omgeving Jackson
18 Jackson Thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sing schreef:
15 dec 2025, 12:33
Doen jullie Yellowstone vanaf 1 locatie? De vorige keer deden we dat wel, eerst de bovenste lus en dan de onderste.
Ik had in mijn bericht van 13 december hier al iets over geschreven. En kijk eens naar ons 2015-verslag. Daar staat ook een aparte pagina in met de planning voor Yellowstone en een pagina met de overnachtingen.
Kijk per dag wat er beschikbaar en betaalbaar is.
Je kunt ook de dagen Jackson aan het eind doen, afhankelijk van de mogelijkheid om accommodatie te vinden. Wij vinden overnachten in GT ook fijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Colter Bay.

Wat betreft paardrijden; dat kan ook in Yellowstone. Of kijk eens naar een Cook out daar (zie https://www.yellowstonenationalparklodg ... dventures/).
Paardrijden kan ook in Zion of Monument Valley.

Ik had nog nooit van herpeten gehoord. :oops:

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sing schreef:
15 dec 2025, 12:33
- Doen jullie Yellowstone vanaf 1 locatie? De vorige keer deden we dat wel, eerst de bovenste lus en dan de onderste.
Ik ben tot nu toe 5x naar Yellowstone NP geweest. In Canyon Village verbleef ik 3x en in Tower Junction 2x. Steeds voor 3 nachten en overnachtte altijd op 1 locatie. Afgelopen oktober nog voor de laatste keer, en verbleef toen ook in Canyon Village. Canyon Village vind ik persoonlijk de meest ideale locatie omdat je vanuit daar heel eenvoudig het bovenste of onderste rondje kunt nemen. Bovendien hebben ze daar mooie en ruime cabins. Tower Junction heeft ook leuke knusse cabins die in de regel iets goedkoper zijn.

Niet iedereen zal het op deze manier doen maar persoonlijk vind ik het op deze wijze ideaal omdat je gewoon 3 dagen op 1 plek zit en niets hoeft te verplaatsen. 's Ochtends vroeg zelf gemaakt ontbijtje in de cabin en gaan! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Canyon ligt prima als je maar 1 locatie wilt. Maar sinds de renovatie vind ik het wel heel erg duur geworden. En het zal ook lastiger zijn om iets te vinden voor 4 nachten op 1 locatie . Ik vind het qua eten ook wel fijn om op meerdere plaatsen te zitten. Doe in elk geval een of meerdere nachten bij Old Faithful. Het is heel fijn om het geisergebied in de vroege ochtend of tegen de avond te bezoeken.
Kijk voor reserveringen niet bij exacte data maar pak het overzicht van de hele maand: dan zie je per dag wat er mogelijk is.

Roosevelt (bijTower Junction) is een erg leuke locatie!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer