Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sing
Amerikafan

Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Bericht door Sing »

Hoi!

Wow, wat magisch om hier weer terug te zijn :) En hoe bijzonder om terug te lezen hoe we ‘back in the day’ (vanaf 2007) alles moesten uitzoeken en plannen. Geweldig veel hulp heb ik toen van jullie gehad. Mijn hoop is nu dat ik EINDELIJK na heel veel jaren, volgend jaar zomer weer een USA tripje kan maken.

Ik ben op zoek naar advies voor aanvliegroutes voor het begin om een logisch rondje en/of route te maken. Misschien moeten we one-way of een rondje. Maar dan heb ik in ieder geval een begin.

Het gaat om juli/augustus 2026 en we hebben max 2,5 week. Wat we graag zouden willen zien:
Las Vegas / Grand Canyon / Zion / Bryce (optioneel) / Monument Valley / Arches/Canyonlands / Yellowstone

Wat is het meest logisch of handig om te beginnen?

Heb er alvast weer heel veel zin in!!!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Bericht door FamdeVries »

Hoi Sing,

Wat leuk! Wij gaan voor een heel groot deel hetzelfde doen.
Ons topic vind je hier: viewtopic.php?f=36&t=81881&start=60

Zelf kiezen we niet voor een rondje maar een one-way, waarbij het wel zo is dat de afstand Canyonlands - Yellowstone (in welke volgorde dan ook) een flinke is. Wij hebben er op aanraden van het forum voor gekozen om vanaf SLC naar Yellowstone te rijden via Jackson en Grand Teton. We komen dan met een binnenlandse vlucht vanaf New York. Na Yellowstone rijden we richting Torrey en nemen we gewoon de snelste route. Maar als je, net als wij, dat niet zo'n probleem vinden, dan is het gewoon een hele leuke rijdag.

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Welkom weer!
Allereerst: 2,5 week voor alle parken die je noemt is krap ! Een paar dagen erbij zou mooi zijn, maar zoals het lees denk ik dat dit wel lastig gaat worden ? Kies met 2,5 week sowieso voor een one way en dan SLC-LAS of LAS-SLC. Keuze zou ik laten afhangen van vliegtijden, vliegtarieven, maar zeker ook autohuur. Gewoon alle routes én de autohuur in een excel zetten (gemakshalve ben ik even uitgegaan van een auto, geen camper). Ook belangrijk: accommodatie in Yellowstone. Advies is in het park te verblijven (mogelijk wat duurder), maar scheelt veel rijtijd en nodeloos wachten bij de entree als je bijvoorbeeld in West Yellowstone verblijft. Je kan dus de route ook laten afhangen van wat er nog beschikbaar is: (https://secure.yellowstonenationalparkl ... 6&nights=1.
Indien je start in Salt Lake zou dit het kunnen worden: SLC-Grand Teton-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Monument Valley-Grand Canyon-Page-Zion-Las Vegas.
Zoals je ziet is Yellowstone lastig te combineren met bijvoorbeeld de Grand Canyon. Of je moet de GC noordkant kiezen. Let wel, daar is een heel flinke natuurbrand geweest...
Er staan op het forum héél veel routes waarbij advies gegeven is over rijtijden, hoeveel nachten waar etc etc. Ik denk het best om die eerst te gaan lezen en dan een 1e voorstel hier te plaatsen. Zet de route dan wel in een dag tot dag schema, zoals hier gebruikelijk, zodat je ziet wat rijdagen zijn.
Succes met plannen maken !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wel een uitdaging in 2,5 week! Een one way is wel een must dan lijkt me. Je zou zoiets kunnen overwegen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Grand Canyon NR
Dag 5 Grand Canyon NR - Bryce
Dag 6 Bryce - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab - Jackson (lange rit)
Dag 12 Jackson - Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 17 Salt Lake City

Ik ga dan uit van de North Rim van de GC, de South Rim wordt lastiger te combineren. Je hebt in deze route zowel de UT12 als de UT95, beide prachtige wegen.
Maar je kunt ook Bryce en Capitol Reef overslaan en na de GC naar MV rijden. Dan is een rondje ook een mogelijkheid:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon (South Rim)
Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 Monument Valley - Moab
Dag 5 Moab - Moab
Dag 6 Moab - Moab
Dag 7 Moab - Jackson
Dag 8 Jackson - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 13 Salt Lake City - Zion
Dag 14 Zion - Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas

In beide routes is de tijd voor Grand Teton beperkt. Je noemt dat park weliswaar niet, maar het zou jammer zijn om wel Yellowstone te bezoeken en GT over te slaan.

Kijk eens in ons 2015-verslag voor een route beginnend in Las Vegas, met ook Yellowstone erin.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi!
Bedankt voor jullie eerste feedback. Genoeg stof om te overdenken. Komt alleen maar meer moois bij haha.
Ik wilde zelf graag nog een keertje Las Vegas zien (en de Grand Canyon heb ik nog nooit gezien), maar wellicht is het voor de route wel te ingewikkeld.
In een vorige reis heb ik een rondje vanaf Denver gedaan, maar volgens mij had ik toen 3 weken.
We gaan lekker lezen en puzzelen en hopelijk komen we samen tot een SUPER rondje.
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer