Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kristel De Schryver: eclipsereis april 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Kristel De Schryver: eclipsereis april 2024.

Bericht door Kristel De Schryver »

Voor volgend jaar hebben we ook de eclipse reis op onze planning staan. Een eerste opzet van een mogelijk rondje is als volgt:
01/04 Austin - San Antonio (1,5 uur reistijd)
02/04 San Antonio - Big Bend NP (6,5 uur reistijd)
03/04 Big Bend NP - Guadeloupe Mountains NP (4,5 uur reistijd)
04/04 Guadeloupe Mountains NP - White Sand National Monument (3 uur reistijd)
05/04 White Sand National Monument - Roswell - Carlsbad (4 uur reistijd)
06/04 Carlsbad - ?
07/04 ? - Fredericksburg - Enchanted rock - Pedernales Falls SP - San Antonio/Austin
08/04 San Antonio/Austin (Eclipse)
09/04 San Antonio/Austin - Brazos Bend
10/04 Brazos Bend - Houston (NASA) - Galveston
11/04 Galveston - Port Aransas/Corpus Cristi
12/04 Port Aransas
13/04 Port Arsansas/Corpus Cristi - San Antonio
14/04 San Antonio - Austin (Terugvlucht)
15/04 Thuiskomst

De dagen rond de eclipse staan vast (2 opties: San Antonio of Austin) maar de rest kan nog worden aangepast. Had graag Amarillo er ook bijgedaan maar dat is wat een uithoek ten opzichte van de andere stops en er is ook niet veel tijd helaas. White Sand National Monument stond al een tijdje op het verlanglijstje ook. 8)
hemmie
Amerika-expert

Re: Eclipsereis April 2024

Bericht door hemmie »

Veel te gehaast in mijn ogen.

Waarom rijdt je naar Big Bend als je daar vervolgens helemaal geen tijd hebt ook iets van het park te zien? 2 nachten daar is wel minimaal, ik raadt 3 aan.
Je hebt eigenlijk overal weinig tijd, voor sommige plaatsen is 1 nacht wel voldoende, maar niet overal.
Houd er ook rekening mee dat er bij Guadalupe Mountains zover ik weet eigenlijk geen hotels zijn, tenzij je wil kamperen moet je verder weg slapen, Carlsbad is waarschijnlijk de dichtsbijzijnde optie. Bij Brazos Bend is verder ook niet echt wat, je kunt overnachten in/rond Sugar Land.

Ik zou zeker wat schrappen, zo ben je vooral aan het rijden, maar zie je eigenlijk maar weinig. Heb je al tickets geboekt? Liggen de data vast? Ik zou een keuze maken voor West-Texas en evt. New Mexico, en dan minimaal de kust weglaten, of juist West-Texas/New Mexico weglaten en het houden bij Oost-TX. Als je wel naar het westen wil zou je de aankomstplaats en/of datum moet wijzigen, want aankomst en vertrek in Austin en dan halverwege de zonsverduistering in die.omgeving geeft je domweg niet genoeg tijd om zo ver naar het westen te gaan.
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Kristel De Schryver: eclipsereis april 2024.

@hemmie Dankjewel voor de reactie. Helaas liggen de data van mijn vluchten al vast. Ik hang een beetje vast aan de Paasvakantie doordat dit op het werk makkelijker op te vangen is en de Eclipse valt daar net middenin vandaar de keuze om zowel richting New Mexico te gaan als richting de kust. Mijn route had ik overigens uitgestippeld met de Tioga routeplanner, dus dacht dat deze wel haalbaar zou zijn. Ik herbekijk het nog eens. Bedankt alvast voor je feedback.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zo'n routeplanner zegt niets over de tijd die je ergens nodig hebt natuurlijk.
Heb je al accommodatie voor de nachten rond de eclips? Zo nee, dan zou je het ook nog ergens anders langs de baan kunnen proberen.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Voorlopig staan La Quinta by Wyndham Austin - Cedar Park en HillView Inn at Six Flags Fiesta in San Antonio geboekt. Dat waren nog betaalbare opties in de omgeving van de eclipse.
Misschien moet ik gewoon een deel uit de route halen zodat er meer tijd is voor de plekken waar we dan overnachten. Een lange rijdag erin is op zich niet zo erg.
Steden spreken mij minder aan dus zou me wel echt meer willen concentreren op de natuur in de omgeving. Ik herbekijk het nog eens.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, natuurlijk is het wel haalbaar, maar wat is het nut van dagen in de auto zitten maar dan voor een park als Big Bend, waar je meerdere dagen nodig hebt om alles beetje te zien, maar een paar uurtjes tijd te hebben?

Als je perse naar het westen wil en daar dus maar een krappe week de tijd voor hebt (voor of na de eclips) zou ik inplannen wat daar echt een must is voor je, en dan kijken waar verder nog tijd voor is. De andere week kun je dan gebruiken voor de Hil Country en de kust.
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Heb serieus moeten puzzelen maar heb alvast een tweede poging ondernomen :D
01/04 Austin (13:55 Aankomst) - Graham (3u47 reistijd)
02/04 Graham - Amarillo (4u11 reistijd)
03/04 Amarillo - Roswell (3u28 reistijd)
04/04 Roswell - White Sand Dunes (2u22 reistijd)
05/04 White Sand Dunes - Carlsbad (2u53 reistijd)
06/04 Carlsbad - Midland (2u27 reistijd)
07/04 Midland - San Antonio (4u52 reistijd)
08/04 San Antonio (Eclipse)
09/04 San Antonio - Del Rio (2u34 reistijd)
10/10 Del Rio - Big Bend (3u22 reistijd)
11/10 Big Bend
12/10 Big Bend
13/10 Big Bend - Junction (4u22 reistijd)
14/10 Junction - Austin (2u23 reistijd) (16:00 Terugvlucht)

Hopelijk is dit beter haalbaar.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik neem aan dat je met White Sand Dunes White Sands bedoelt😉

Het laatste stuk lijkt me op zich prima, maar let wel op de reistijden, zo te zien zijn die tot aan de parkgrens maar als je bijvoorbeeld in de Chisos Mountains Lodge slaapt heb je een langere reistijd. Willen jullie de 9e pas later op de dag uit San Antonio vertrekken? Zo niet, dan zou ik verder rijden dan Del Rio. En dan evt op je laatste volle dag in BB al het park uitgaan eind van de dag zodat je in 1x naar Austin kunt rijden en daar nog wat tijd hebt.

Het eerste deel vind ik nog steeds gehaast, veel rijden en maar weinig tijd om wat te zien/ondernemen. Maar kan op zich wel, afhankelijk van wat je wil zien/doen overal. Al zou ik zelf na mijn vlucht niet nog zo ver willen rijden.

Blijft natuurlijk zonde dat je zo veel heen en weer blijft rijden, maar dat zal niet anders kunnen aangezien je de vluchten al geboekt hebt en rekening moet houden met de zonsverduistering, tenzij je een deel van West-Texas/New Mexico schrapt en wat van Oost-Texas toevoegt.
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Dankjewel voor je feedback @ hemmie
hemmie schreef:
01 okt 2023, 18:15
Ik neem aan dat je met White Sand Dunes White Sands bedoelt😉
Inderdaad, dat bedoelde ik :D
hemmie schreef:
Het laatste stuk lijkt me op zich prima, maar let wel op de reistijden, zo te zien zijn die tot aan de parkgrens maar als je bijvoorbeeld in de Chisos Mountains Lodge slaapt heb je een langere reistijd.
Chisos Mountain Lodge is volboekt dus we zullen ergens in Terlingua moeten uitkijken voor een accomodatie.
hemmie schreef:
Willen jullie de 9e pas later op de dag uit San Antonio vertrekken? Zo niet, dan zou ik verder rijden dan Del Rio. En dan evt op je laatste volle dag in BB al het park uitgaan eind van de dag zodat je in 1x naar Austin kunt rijden en daar nog wat tijd hebt.
We zouden ‘s ochtends alweer vertrekken, dus mss kunnen we dan ineens doorrijden tot Terlingua en dan hebben we idd tijd over voor Austin.
hemmie schreef:
Het eerste deel vind ik nog steeds gehaast, veel rijden en maar weinig tijd om wat te zien/ondernemen. Maar kan op zich wel, afhankelijk van wat je wil zien/doen overal. Al zou ik zelf na mijn vlucht niet nog zo ver willen rijden.
Blijft natuurlijk zonde dat je zo veel heen en weer blijft rijden, maar dat zal niet anders kunnen aangezien je de vluchten al geboekt hebt en rekening moet houden met de zonsverduistering, tenzij je een deel van West-Texas/New Mexico schrapt en wat van Oost-Texas toevoegt.
Op zich willen we het eerste deel niet zoveel zien of doen. Vooral Cadillac Ranch in Amarillo en Palo Duro Canyon, mss een deeltje Route 66, White Sands scenic drive en enkele korte hikes, Carlsbad Caverns, Roswell UFO museum, Big Bend NP en de San Antonio River Walk.
Als ik een deel van het Westen schrap, zou dat het volledige deel voor de eclipse worden want het is vooral het gedeelte rond White Sands dat me interesseert. Optie zou dan zijn om het tweede deel van mijn eerste route daar grotendeels te doen.

Optie 1:
01/04 Austin (13:55 Aankomst) - Graham (3u47 reistijd)
02/04 Graham - Amarillo (4u11 reistijd)
03/04 Amarillo - Roswell (3u28 reistijd)
04/04 Roswell - White Sand Dunes (2u22 reistijd)
05/04 White Sand Dunes - Carlsbad (2u53 reistijd)
06/04 Carlsbad - Midland (2u27 reistijd)
09/04 San Antonio - Terlingua (6u46 reistijd)
10/10 Terlingua - Big Bend (Terlingua)
11/10 Big Bend (Terlingua)
12/10 Big Bend (Terlingua)
13/10 Terlingua - Austin (7u17 reistijd)
14/10 Austin (16:00 Terugvlucht)

Optie 2:
01/04 Austin (13:55 Aankomst)
02/04 Austin - Houston (2u39 reistijd)
03/04 Houston
04/04 Houston - Galveston (0u52 reistijd)
05/04 Galveston - Port Aransas (4u15 reistijd)
06/04 Port Aransas
07/04 Port Aransas - San Antonio (2u37 reistijd)
09/04 San Antonio - Terlingua (6u46 reistijd)
10/10 Terlingua - Big Bend (Terlingua)
11/10 Big Bend (Terlingua)
12/10 Big Bend (Terlingua)
13/10 Terlingua - Austin (7u17 reistijd)
14/10 Austin (16:00 Terugvlucht)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zou dan in optie 2 persoonlijk niet Houston en Galveston aanraden. Port Aransas is leuk, maar de andere dagen zou ik voor de state parks in de Hill Country gebruiken, daar zie je in optie 1 niets van, en dat is juist zo zonde.

Je hoeft niet vanuit San Antonio meteen tot Terlingua te gaan, misschien overnachten in Marathon? Dan ben je de volgende dag in een uur of 2 in het park, en rijdt het park door om eind van de dag in Terlingua te zijn. Vanuit Terlingua is het oostelijk deel van BB (en ook wel Chisos Mountains) best een eind, dat zou je die dag dan kunnen meepikken.
Na de laatste dag BB zou je daar evt ook weer kunnen overnachten, scheelt op weg naar Austin.

Ik zou overigens zeker proberen een zonsondergang in White Sands mee te pikken, zo mooi!
Terug in Texas!
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Jammer dat jullie niet tussen 12-20 april in Galveston zijn. Dan is de Country fair daar die echt fantastisch is om mee te maken.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

De Cadillac Ranch kost niet veel tijd. Met een half uurtje ben je zeker klaar. Wij hebben het gedaan onderweg van Palo Duro Canyon SP naar Santa Fé.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Dankjulliewel voor jullie feedback. Heb ondertussen een mail gekregen dat mijn connecties waren gewijzigd waardoor ik dus de optie kreeg om voor een alternatief te kiezen. Bij deze vertrekken we nu dus al op zaterdag 30/03/23 i.p.v. maandag 1/04/23. Dat maakt dat we twee extra nachten hebben en dus iets meer relaxed zijn om dan toch voor route 1 te gaan. :D
Met jullie tips, kom ik op volgende route uit nu:

30/03 Austin (Aankomst 15:15)
31/03 Austin - Forth Worth- Wichita Falls? (4u26 reistijd)
01/04 Wichita Falls? - Caprock Canyons State Park - Amarillo (4u27 reistijd)
02/04 Amarillo (Palo Duro State Park)
03/04 Amarillo - Cadillac Ranch - Roswell (3u31 reistijd)
04/04 Roswell - White Sands Sunset (Alamogordo) (2u23 reistijd)
05/04 White Sands (Alamogordo) - Carlsbad (2u53 reistijd)
06/04 Carlsbad - Guadeloupe Mountains - Midland? (4u14 reistijd)
07/04 Midland? - San Antonio (4u52 reistijd)
09/04 San Antonio - Sanderson (4u25 reistijd)
10/04 Sanderson - Big Bend (Terlingua) (1u51 reistijd)
11/04 Big Bend (Terlingua)
12/04 Big Bend (Terlingua) - Sanderson (2u36 reistijd)
13/04 Sanderson - Fredericksburg? (4u39 reistijd)
14/04 Fredericksburg? - Austin (1u25 reistijd) (16:00 Terugvlucht)

@hemmie In Marathon vond ik niet direct iets, dus we zijn voor Sanderson gegaan.
Laatst gewijzigd door Kristel De Schryver op 15 okt 2023, 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je data staan aan het eind wat verkeerd, en je springt van Sanderson naar Marathon, maar dat moet dus Sanderson zijn begrijp ik.

Op de dag dat je Caprock Canyon bezoekt zou ik niet tot Amarillo rijden, maar bijvoorbeeld in Canyon overnachten. Dat scheelt heen en weer rijden en geeft meer tijd voor Caprock Canyon (als ik het me goed herinner zijn daar niet echt korte wandelingen, dus je bent al gauw wat meer tijd kwijt).

Op de dag dat je van SA naar Sanderson rijdt zou je een bezoek aan Seminole Canyon kunnen overwegen, kost wel wat tijd omdat je een tour met een ranger moet doen, maar wij vonden het erg de moeite waard. Wij waren er een paar jaar geleden half maart, en er bloeiden daar toen ook heel veel wildflowers, daar pak je misschien ook nog iets van mee.
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

hemmie schreef:
14 okt 2023, 21:40
Je data staan aan het eind wat verkeerd, en je springt van Sanderson naar Marathon, maar dat moet dus Sanderson zijn begrijp ik.
:oops: Stond inderdaad helemaal verkeerd, maar heb het aangepast nu. :oops:
hemmie schreef:
Op de dag dat je Caprock Canyon bezoekt zou ik niet tot Amarillo rijden, maar bijvoorbeeld in Canyon overnachten. Dat scheelt heen en weer rijden en geeft meer tijd voor Caprock Canyon (als ik het me goed herinner zijn daar niet echt korte wandelingen, dus je bent al gauw wat meer tijd kwijt).
In reistijd is er niet zoveel verschil als ik het in Google maps ingeef. Is Silverton anders geen optie? Dat ligt dichterbij Caprock Canyon. Is dan wel een uurtje rijden van daaruit naar Palo Duro State Park.
hemmie schreef:
Op de dag dat je van SA naar Sanderson rijdt zou je een bezoek aan Seminole Canyon kunnen overwegen, kost wel wat tijd omdat je een tour met een ranger moet doen, maar wij vonden het erg de moeite waard. Wij waren er een paar jaar geleden half maart, en er bloeiden daar toen ook heel veel wildflowers, daar pak je misschien ook nog iets van mee.
Dat lijkt me inderdaad prachtig en voor San Antonio is er toch genoeg tijd. :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ergens tussen Caprock en Palo Duro overnachten lijkt mij beter dan Amarillo, als er in Silverton iets is is dat prima, ik noemde Canyon omdat ik weet dat daar wel wat hotels zijn. Maar dichter bij Caprock is waarschijnlijk beter in de verdeling.

En als je van steak houdt en een vreetwedstrijd wil zien, niet The Big Texan overslaan in Amarillo. Voor ons vaste prik als we (eens in de paar jaar) door Amarillo rijden😀
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

hemmie schreef:
15 okt 2023, 03:09
Ja, ergens tussen Caprock en Palo Duro overnachten lijkt mij beter dan Amarillo, als er in Silverton iets is is dat prima, ik noemde Canyon omdat ik weet dat daar wel wat hotels zijn. Maar dichter bij Caprock is waarschijnlijk beter in de verdeling.
Silverton was inderdaad niet direct iets te vinden, maar wel in Tulia.
hemmie schreef:
15 okt 2023, 03:09
En als je van steak houdt en een vreetwedstrijd wil zien, niet The Big Texan overslaan in Amarillo. Voor ons vaste prik als we (eens in de paar jaar) door Amarillo rijden😀
Dat lijkt mij een enorme belevenis dus heb het toegevoegd aan ons lijstje :D dankjewel alweer voor de tip :thumbup:

Door wederom een wijziging bij Lufthansa (dag later op het einde) en de kleine aanpassingen, ziet onze route er nu zo uit:

30/03 Austin (Aankomst 15:15)
31/03 Austin - Forth Worth- Wichita Falls (4u26 reistijd)
01/04 Wichita Falls - Caprock Canyons State Park - Tulia (3u38 reistijd)
02/04 Tulia - Palo Duro State Park - Amarillo (1u09 reistijd)
03/04 Amarillo - Cadillac Ranch - Roswell (3u31 reistijd)
04/04 Roswell - White Sand Dunes (Alamogordo) (2u23 reistijd)
05/04 White Sand Dunes (Alamogordo) - Carlsbad (2u53 reistijd)
06/04 Carlsbad - Guadeloupe Mountains - Midland (4u14 reistijd)
09/04 San Antonio - Seminole Canyon - Sanderson (4u25 reistijd)
10/04 Sanderson - Big Bend (Big Bend Resort & Adventures) (2u15 reistijd)
11/04 Big Bend (Big Bend Resort & Adventures)
12/04 Big Bend - Sanderson (2u12 reistijd)
13/04 Sanderson - Fredericksburg (4u39 reistijd)
14/04 Fredericksburg - Austin (1u25 reistijd)
15/04 Austin (15:50 Terugvlucht)
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ondertussen heeft mijn collega laten weten dat hij liever wil annuleren dan de aanpassing te aanvaarden. :cry: Nu ga ik juist de knoop nog moeten doorhakken om ofwel ook te annuleren of om alleen te gaan. Heb tijd tot december om te beslissen wat er met de vluchten moet gebeuren.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ondertussen ben ik al even terug in België en al volop terug aan het werk. Vandaag heb ik eindelijk de tijd eens kunnen nemen om mijn foto's op de computer te zetten. Daarbij kon ik weer even wegdromen bij de mooie momenten die ik heb beleefd. Dat waren voor mij (in volgorde van mijn trip):

Round Rock Donuts (In België ben ik helemaal geen liefhebber van donuts -werk zelf op zondag in een warme bakker- maar hier had ik spijt dat ik er niet meer had gekocht. Onweerstaanbaar lekker. Die met kaneel waren mijn favoriet. En de muffins waren ook heel lekker trouwens.

In Waco heb ik Mammoth National Monument bezocht. Dit was best wel indrukwekkend voor als je in de buurt bent, maar ik zou er persoonlijk niet mijn route naar bepalen. River walk en Suspension Bridge waren ook leuke stops maar geen hoogtepunt.
Forth Worth vond ik wel leuk. Jammer genoeg was er geen stockyards omdat het Pasen was.
Wichita Falls was eveneens een leuke wandeling, maar jammer genoeg waren de watervallen niet aangesloten. Hier zou ik eveneens niet voor omrijden.

Caprock Canyon vond ik de panoramische route geweldig en onderweg enkele leuke korte stops.
Als trail heb ik daar de Canyon Loop Trail / Upper North Prong gelopen en dan weer terug. Op bijna het einde van de trail kwam ik 2 mannen tegen die een confrontatie hadden gehad met een ratelslang op de South Prong en durfde dus niet meer alleen verder. Ben dus met hen dezelfde weg terug gewandeld. :oops:
Door de vele wind die er die dag was, heb ik jammer genoeg niet meer kunnen paardrijden. Quitaque riding stables is blijkbaar een aanrader.
Ik had overigens een fantastische overnachting bij Silver Wind RV Park and Cabins. Ik sliep in de Golden Spread Cabin en dit had echt alles wat ik nodig had. Online reserveren lukt me niet, dus heb telefonisch contact moeten opnemen, maar dit was de beste overnachting van gans mijn vakantie.

In Palo Duro State Park heb ik de Lighthouse Trail gelopen en dit was fantastisch. Heb daar even mijn grenzen moeten verleggen bij de laatste klim, maar het adembenemende uitzicht is het echt wel waard. Daarna ook de CCC Overlook aan het visitor Center gelopen, maar dit was een beetje een tegenvaller.

In Amarillo naar de Big Texan geweest en dit was overigens een heel leuke ervaring. Er is altijd wel wat te beleven en was de lekkerste steak dat ik ooit heb gegeten. Menu werd ook zonder probleem naar mijn persoonlijke wensen en budget aangepast. Heel goede bediening en zeker een aanrader!
Cadillac Ranch vond ik ook geweldig om foto's te maken.

Roswell was voor mij een grote tegenvaller. Veel te gemaakt en niets voor mij. Deze zat er oorspronkelijk in voor mijn collega, misschien was het leuker geweest samen of met een groep vrienden, maar alleen vond ik het maar niets. De beste ervaring hier was voor mij de Mc. Donalds. Deze was in de vorm van een UFO gebouwd en dat was wel leuk, maar verder vond ik er maar niets aan. Ik ben zelfs gevlucht naar het Bottemless Lakes State Park. :oops: Sorry voor de liefhebbers.

In White Sands was ik met een host en hebben we dus niet echt een trail gelopen. We hebben gewoon ergens geparkeerd en dan de duinen ingewandeld om naar de zonsondergang te kijken. Unieke ervaring wel.

Carlsbad Caverns was één van de hoogtepunten van mijn reis. Ik was echt onder de indruk van hoe immens groot het wel is. Jammer genoeg heb ik niet het geluk gehad om de King's Palace Tour te kunnen reserveren, maar toch was het al een heel mooie tour. Ik heb overigens geopteerd om de wandeling naar beneden te maken en dus niet met de lift te gaan. Zeker een aanrader!

In Midland was ik wat te laat om er nog iets te kunnen bezoeken en was de volgende dag ook alweer vroeg op pad, dus jammer genoeg buiten de olieboormachines niet veel kunnen zien daar. Eerst had ik nog getwijfeld om naar de drive in cinema te gaan maar alleen had ik daar nu precies ook niet zoveel zin in.

In San Antonio heb ik The Alamo bezocht en de River Walk gelopen + Cruis erop gedaan. Was een leuke namiddag/avond.

Dan uiteindelijk de eclipse bekeken in Del Rio en vervolgens doorgereden naar Big Bend NP.
Dit was wel 1 van de leukste plekken in Texas. Dit kan ook aan het gezelschap gelegen hebben natuurlijk. Ik was daar op stap met forumleden Martin & Marianne en volgende trails hebben we samen gelopen:
Dag 1: Window Trail en Santa Elena Canyon Trail
Dag 2: Boquillas Canyon Trail, Boquillas del Carmen (Mexico), Rio Grande Village Nature Trail, Hot Springs en Buro Mesa Pouroff Trail
Voor mij waren ze allemaal geweldig op hun eigen manier. Enkel de Buro Mesa Pouroff was mij een beetje tegengevallen, maar dat kwam misschien omdat we al verwend waren door al het schoon dat we eerder hadden gezien.
Ikzelf heb ook nog de Lost Mine Trail gelopen vooraleer ik uit het park ben gereden. Overigens ook een heel mooie wandeling, maar je moet er echt wel heel vroeg bij zijn om een parkeerplek te kunnen bemachtigen.
Eens uit het park ben ik nog naar het Chihuaua Desert Research Center geweest om wat meer te weten te komen over alle planten op mijn foto's. Daarna ben ik naar mijn overnachting in Marathon gereden. Ik verbleef daar in de Beehive house, bijzonder leuke ervaring ook.

Dan terug richting Seminole Canyon voor mijn Fate Bell Shelter Tour. Je kan de rotsschilderingen alleen bekijken onder begeleiding van een gids en de tour was overigens niet beschikbaar op heenweg, vandaar dus maar op terugweg geboekt. Heel mooi bewaard gebleven. Uniek. Overigens heel mooie canyon ook. Jammer dat je deze alleen begeleid in mag, want had hier wel nog wat foto's willen maken anders. Ik vond de tour wel iets te langdradig.
Nadien ben ik doorgereden naar Enchanted Rock SP. Gelukkig had ik gereserveerd, want alles was vol. Daar heb ik dan de Summit Trail gelopen. Heel indrukwekkend. Zeker aan te raden.
Mijn overnachting was in Fredericksburg en dat vond ik best nog wel een aangename plaats om te verblijven.

De volgende ochtend ben ik op tijd opgestaan om daar eerst nog een paar uur rond te wandelen en foto's te maken om dan vervolgens door te rijden naar Pedernales Falls SP. Daar de Pedernales Falls/Cypress Pool Overlook Trail gelopen. Leuk om rond te dwalen tussen de rotsen. Twin Falls was afgesloten.
Daarna ben ik doorgereden naar Austin voor mijn laatste overnachting. Daar heb ik buiten het Capitol de volgende ochtend niet veel meer ondernomen. Ik zat in de omgeving van 6th Street en voelde me daar niet zo veilig eens het donker werd. Heel veel armoede en drugs.

Ik vond de mensen overigens heel vriendelijk in Texas en hulpvaardig. Buiten de laatste nacht in Austin heb ik met niet echt onveilig gevoeld.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hallo Kristel,
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen! Ik was jouw naam al in het verslag van Martin en Marianne tegengekomen, want hun blog volg ik ook. Omdat we zelf in oktober / november ook naar Texas gaan, ben ik blij met alle informatie die ik kan vinden. Onze route lijkt heel erg op die van jou en daarom zijn jouw ervaringen bijzonder waardevol voor ons. Dus nogmaals heel hartelijk dank voor het delen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer