Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Hallo,

Wij gaan volgend jaar in augustus met onze 2 kinderen de westkust vd USA doen. Maar, ik wil heel graag zowel sequoia np doen als de tioga pass, 2 fantastische dingen die ik echt niet wil missen. Het moet natuurlijk mogelijk zijn, en te doen voor de kinderen (12 en 14).
Ik had het volgende gedacht, maar ik weet natuurlijk niet of dit te doen is qua route (van s fr naar sequoia en van sequoia naar yosemite) en rijtijd voor de kinderen. Zijn er betere oplossingen?

1/aankomst sfr
2/sfr
3/sfr
4/san francisco naar visalis
5/bezoek SEKI en route van visalis naar yosemire valley
6/yos
7/yos via tioga pass naar mammoth lakes
8/mammoth naar death valley
9/DV naar las vegas
10 las vegas
11 las vegas naar zion
12 zion
13 van zion naar bryce
14 van bryce naar ofwel page ofwel monument valley
15 van page of monument valley naar grand canyon
16 grand canyon
17 lange zit naar LA
18 LA
19 LA
20 vertrek huis
21 thuis

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route naar sequoia np vanuit san francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik vind dit zo veel te veel, je hebt zo geen tijd voor Sequoia, zeker niet als je in Visalia overnacht. Waarom wil je naar Sequoia? Als dat alleen is om de sequoia's te zien kun je ook overwegen om in Yosemite naar de Mariposa Grove te gaan.
Een volle dag Grand Canyon is daarentegen weer ruim. Als je naar LA wilt zou ik wel een stop inplannen tussen de GC en LA. Maar misschien is het wel zo rustig om in Las Vegas te eindigen.

Misschien heb je iets aan aan ons 2006-verslag voor Sequoia en Yosemite met onze kinderen. En ons 2013-verslag .

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Beste,
Vooral sequoia´s natuurlijk. Blijkbaar is sequoia NP echt het summum daarin, wat ik altijd al wou zien. Blijkbaar is get park zo impressionant dat het niet te vergelijken is met Mariposa grove.
Ik had in allerlei reisroutes gezien dat er veel mensen van yosemite naar sequoia np rijden op 1 dag, evenals mensen die van sequoia naar LA (400km), wat slechts 50 km minder is dan san francisco.
Ik wou het zo graag inlassen, eventueel iets anders uit de route laten vallen, maar zeker niet yosemite en tioga pass.
We hebben 3 weken tijd tussen 1 juli en 31 augustus. Wat zou het best zijn qua temperatuur? Ik las ook wel dat de school in california terug begint 19/8/2024, wat me wel leuk leek voor universal studio's.
Bedankt voor je tips!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad staan er meer Sequoia's in SeKi dan in Yosemite. Maar als je ze nog nooit gezien hebt, kun je ook prima sequoia's bekijken in de Mariposa Grove (of zelfs in de Tuolumne, vonden wij mooier dan de Merced grove, beide in Yosemite). Die bomen zijn hoog en groot. 5 meter hoger maakt dan eigenlijk ook niet meer echt uit.

Punt is een beetje: als je het op deze manier doet, heb je helemaal geen tijd om Sequoia te bezoeken. Dat is wat Marianne ook bedoelt.
Je kunt het prima toevoegen, en op deze manier doe je dat in ieder geval op de juiste volgorde zodat je inderdaad ook de Tioga pas mee kunt nemen. Maar dan moet je er wel tijd voor hebben natuurlijk.
Ik ken dan weer helemaal niemand die Yosemite naar LA rijdt met 1 overnachting rondom Sequoia/Kings Canyon (SeKi). Wij zijn zelf ook wel eens vanuit SeKi naar LA gereden. Maar hadden wel 2 overnachtingen bij het park.

Persoonlijk zou ik SeKi laten vallen. je hebt er geen tijd voor op deze manier, en die overnachting kun je inzetten om zowel naar Page als naar MV te gaan. Daarnaast zou ik niet 2 nachten Grand Canyon doen. Tenzij je naar beneden wilt lopen heb je daar meer dan genoeg tijd. Je kunt in de middag langs de rim lopen, en de volgende morgen ook nog of zelfs een helikoptervlucht. Die nacht die je dan over hebt zou ik liever inplannen voor een stop tussen GC en LA zodat je bijvoorbeeld ook tijd hebt om een stuk Route 66 mee te nemen.

De temperatuur zal niet veel verschil uitmaken. Reken op warm weer, zeker voor alles na de Tioga pas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je echt naar Sequoia wilt zou ik niet naar Visalia rijden (en waarom na het bezoek asn Sequoia weer via Visalia rijden?) maar bijvoorbeeld overnachten in Grant Grove Village. Zie daarvoor de verslagen waar ik naar verwezen heb. En dan zou ik twee nachten uittrekken voor Sequoia en Kings Canyon. Ik neem aan dat je dan zeker de General Sherman Tree wilt zien maar als je echt veel en grote sequoia's wilt zien moet je e Congress Trail meenemen. En het is eigenlijk heel jammer om wel naar Sequoia te gaan maar niet de mooie Kings Canyon Scenic Byway mee te nemen.
Is het niet mogelijk om een dag langer te gaan?
Liesbethds11 schreef:
13 jun 2023, 17:20
Blijkbaar is sequoia NP echt het summum daarin, wat ik altijd al wou zien. Blijkbaar is get park zo impressionant dat het niet te vergelijken is met Mariposa grove.
Maar dan is het toch jammer om het te doen onderweg van Visalia naar Yosemite? Dat kost je al bijna een dag aan reistijd. Je moet echt wel de auto uit om iets te kunnen zien, anders is de Mariposa Grove echt een prima alternatief.
Liesbethds11 schreef:
13 jun 2023, 17:20
Ik had in allerlei reisroutes gezien dat er veel mensen van yosemite naar sequoia np rijden op 1 dag, evenals mensen die van sequoia naar LA (400km), wat slechts 50 km minder is dan san francisco.
Dat kan ook prima, er is toch niemand die zegt dat het niet kan. Maar blijven ze daar dan ook maar 1 nacht? En zo ja, wat hebben ze dan allemaal gedaan en vooral: niet gedaan?

Heb je al naar onze verslagen gekeken om een indruk te krijgen?

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Hey dames,
Ik begrijp jullie zeker, ik heb gevraagd om de mening van kenners en zal er zeker naar luisteren.
Een extra dag sequoia is zeker mogelijk, de reis ligt nog niet vast. Maar als jullie van mening zijn dat de bomen in mariposa grove even cool zijn dan die in SEKI, dan gaat natuurlijk mijn voorkeur daarnaar uit. Ook als jullie zeggen Page en Monumental Valley te verkiezen boven SEKI, geloof ik jullie.
Dus het zal zoiets worden:
1/aankomst san francisco
2/san francisco
3/san francisco
4/van san francisco over mariposa grove en ´s avonds aankomen in yosemite valley
5/yosemity vallzy
6/van yosemity valley over de tioga pass naar mammoth lakes
7/van mammoth lakes naar death valley
8/van death valley naar las vegas
9/las vegas
10/van las vegas naar zion
11/van zion naar bryce
12/van bryce naar page
13/van page naar monumental
14/van monumental naar grand canyon
15/van grand canyon naar tussenstop op route 66
16/route 66 naar LA
17/LA
18/LA
19/vertrek LA
20/thuiskomst.
Ziet er druk uit :lol:
Dan heb ik nog ev 2 nachten over om tussendoor even uit te rusten.
Goed zo?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door josea »

Één van die twee nachten zou ik zeker als extra nacht bij Zion zetten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Sequoia (en ook de Grant Grove in Kings Canyon) echt veel indrukwekkender dan de Mariposa Grove, maar dan moet je wel voldoende tijd uittrekken voor het park. Als je geen tijd hebt voor Sequoia en je wilt toch sequoia's zien is de Mariposa Grove een prima alternatief. Voor onze ervaring daar kun je ons 2019-verslag bekijken.
En zoals gezegd is het ook van belang dat je de overnachtingslocaties goed kiest. Dat scheelt veel tijd.

Je nieuwe route is goed te doen maar dan wel weer met een extra nacht Zion, die is gesneuveld zie ik. En misschien een extra dag voor Yosemite.

Als je Sequoia mee wilt nemen zou je ook kunnen kiezen voor 2 nachten SF. Je kunt dan de 2e dag in de ochtend nog iets doen in de stad en dan aan het begin van de middag naar Grant Grove Village rijden. Je hebt dan ook nog tijd om daar de General Grant te bekijken.
In 1 dag kun je al heel veel doen in SF, en met nog een halve dag erbij heb je voldoende tijd voor de meeste highlights.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

(Hopelijk) laatste vraagje, dames, als ik dan toch 2 dagen sequoia doe tussen SF en Yosemite, welk park laat ik dan vallen: page, bryce of monumental?
Gr
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Monument Valley, geen Monumental.
En Page is geen park.
Mijn suggestie om een dag minder SF te doen vind je niets?
Bryce zou ik niet laten vallen. MV eventueel wel. Wat zijn de plannen bij Page? Misschien is dat te doen op weg van Bryce naar MV? Je moet zelf de keuze maken, het is erg afhankelijk van waar jullie van houden en wat je overal wilt doen.

Nog een optie is om vanuit SF nasr Grant Grove Village te gaan. Daar de Grant Grove bekijken en de volgende dag naar Yosemite. Je mist dan de General Sherman Tree maar de Grant is nummer 2 qua volume.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou absoluut Monument Valley schrappen, als je Sequoia wilt zien. MV is mooi, maar wat mij persoonlijk aangaat alleen als het echt op je route ligt. Zeker niet de moeite om voor om te rijden, eerlijk gezegd. Maar daar zullen velen anders over denken!
Overigens is de Mariposa Grove indrukwekkend genoeg, qua grote bomen, maar ook dat is mijn mening.

Verder zou ik zelf ook een dag LA opgeven, vreselijke stad, tenzij je natuurlijk echt iets wilt zien daar of pretparken wil doen.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Bedankt!
Ik lees ook in allerlei reisverslagen dat de rit van yosemite village over de tioga pass en mammoth lakes en uiteindelijk death valley ongeveer 400 km is maar door de slechte wegen wel 8a9 uur duurt?
Mss kunnen we dan beter vanuit vanuit grant grove village via bakersfield naar death valley rijden via een tussenstop? En dan de tioga pass passen, maar wel sequoia np 2 dagen doen?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Tantelotje »

Dit zou ik echt nooit doen!
Bovendien is dat toch helemaal niet erg want je doet dit traject in meerdere dagen?

Je route zoals je die als laatste gepost had, was juist prima.
Ik zou de ene nacht die je over hebt toevoegen aan Zion. Je moet daar de shuttle bus gebruiken om het park in te gaan en hebt daar gewoon wat meer tijd voor nodig.
De andere nacht zou ik, samen met 1 nacht die je van SF af haalt, gebruiken voor SeKi. Maar dan dus wel met overnachtingen in het park.
Als je dan op dag 3 begin middag naar SeKi rijdt, daar 2 nachten hebt en vervolgens doorrijdt naar Yosemite heb je zowel de grootste concentratie Sequoia's als de Tioga pas.

Ik zou in ieder geval nooit de Tioga pass skippen voor een bezoek aan SeKi en vervolgens via een route waar echt helemaal niks is naar Death Valley te rijden.

Als je echt niet eerder uit SF weg wilt, zou je ook een dag later in LA aan kunnen komen zodat je op die manier toch 2 nachten SeKi kunt doen. + die extra nacht in Zion. Als je beide steden niet wilt inkorten zou ik een extra nachtje in LV plannen. Leuk voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Liesbethds11 schreef:
14 jun 2023, 16:16
Ik lees ook in allerlei reisverslagen dat de rit van yosemite village over de tioga pass en mammoth lakes en uiteindelijk death valley ongeveer 400 km is maar door de slechte wegen wel 8a9 uur duurt?
Ik begrijp niet waar je dat hebt gelezen. De Tioga Road is een prima weg net als de 395 en de weg door Death Valley. Heb je dit wel goed gelezen?
Kijk eens in onze verslagen, zoals die van 2015 en 2019. Dan zie je ook welke bezienswaardigheden er langs de route liggen.
Jouw voorstel zou ik echt niet doen.

Jammer dat je niet ingaat op de suggesties die worden gegeven.
Die 400 km en 8 uur, tot waar is dat? Van Yosemite Village naar Furnace Creek is het ongeveer 6 uur rijden.
Misschien kun je aangeven wat je precies waar hebt gelezen over die slechte wegen? Wellicht kunnen we je dan overtuigen dat het niet klopt.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door jojostravelusa »

Ik denk dat die 8 uur wel kan kloppen, maar dat komt omdat er veel gestopt wordt omdat er zoveel te zien is.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Dank je wel, allemaal voor jullie raad. We hebben deze ter harte genomen.
1/aankomst SF
2/SF
3/SEKI
4/SEKI
5/YOS
6/YOS
7/Mammoth
8/DV
9/Las V
10/Las V
11/zion
12/zion
13/bryce
14/page
15/page
16/monument V
17/Grand C
18/stop route 66
19/LA
20/LA
21/LA
22/vertrek LA
23/thuis.
Nu nog wat hotels zoeken&klaar!
Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit!
Liesbethds11 schreef:
15 jun 2023, 17:53
Nu nog wat hotels zoeken&klaar!
Onderschat dat niet!

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Liesbethds11 »

Als er iemand goede prijs/kwaliteit tips heeft voor een lodge/hotel langs de route, laat maar weten!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb in dit topic net wat tips gegeven, misschien heb je daar iets aan.
Je kunt ook eens in onze laatste reisverslagen kijken. Daar hebben we een aparte pagina met hotels opgenomen.
Voor Zion is de Zion Park Motel in Springdale een goede optie. Kijk daar ook rechtstreeks bij het hotel, en niet alleen bij Booking.
Springdale heeft een gratis shuttlebus naar het park. In Zion stap je over op de Park shuttlebus.
Wil je de wachttijden bij de shuttlebus in het park vermijden, dan is overnachten in de Zion Lodge in het park een aanrader.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Page of moab

Bericht door Liesbethds11 »

Opmerking moderator

Topics betreffende dezelfde reis samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hallo, amerikakenners!
Ik had voor onze route voor volgend jaar nog een vraagje: regio page/kanab of regio moab? Welke is de mooiste/leukste regio? We hebben sowieso 4 dagen (5 met 1 nacht monument inbegrepen) dus tijd voor 1 van de 2, maar niet beide, als we van Bryce naar Grand Canyon gaan (sowieso via monument valley).
Aan de ene kant neig ik meer voor moab, de mooie route 12 via escalante, via de valley of the gods, dead horse point etc. Maar is weer 200km verder.
Aan de andere kant heb je ook page met horseshoe bend, antilope canyon, kanab (wat is er daar in de buurt te doen?), en kent er iemand iets van cave lakes canyon? Mss leuk om met de kids te zwemmen...
Moeilijk he, die keuzes maken!
Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer