Ik wil dit jaar met een vijftal vrienden midden september nog eens een rondritje doen in West Coast US.
Dit zou mijn 4e reis in die buurt zijn.
Eerste jaar deed ik, ruwweg, Seattle -> Portland -> Glacier NP -> Yellowstone -> Moab -> Las Vegas -> Los Angeles
Tweede reis was Detroit -> Chicago -> Rocky Mountains -> Grand Canyon South Rim -> Phoenix
Derde reis Dallas -> Big Bend NP -> New Orleans -> Savannah -> Blue Ridge Parkway -> Washington DC
Deze deden we telkens op 4 weken. Deze keer hebben we echter maar +/- 3 weken.
We dachten ditmaal eens alle bekende dingen te bezoeken die we voorgaande keren telkens hebben overgeslaan.

DAG 1: ✈
DAG 2: Las Vegas → Valley of Fire SP → Zion NP (rijtijd: 4u)
DAG 3: Zion NP
DAG 4: Zion NP
DAG 5: Zion NP → Grand Canyon North Rim (rijtijd: 2u)
DAG 6: Grand Canyon North Rim → Page (rijtijd: 2u)
DAG 7: Page
DAG 8: Page → Bryce Canyon (rijtijd: 3u)
DAG 9: Bryce Canyon
DAG 10: Bryce Canyon → Cathedral Gorge State Park → Las Vegas (rijtijd: 6u)
DAG 11: Las Vegas → Mojave National Preserve → Joshua Tree NP (rijtijd: 5u)
DAG 12: Joshua Tree NP → LA (rijtijd: 2,5u)
DAG 13: LA
DAG 14: LA
DAG 15: LA
DAG 16: LA → ergens onderweg Highway 1 (rijtijd: 4u?)
DAG 17: ergens onderweg Highway 1 → San José (rijtijd: 4u?)
DAG 18: San José → Yosemite NP (rijtijd: 4u)
DAG 19: Yosemite NP
DAG 20: Yosemite NP
DAG 21: Yosemite NP
DAG 22: Yosemite NP → Death Valley → Las Vegas (rijtijd: 6u)
DAG 23: ✈
Lijkt dit alles haalbaar?
Grootste bezorgdheden:
- Wij nemen geen tent mee, zijn er voldoende cabins vrij in deze nationale parken rond september (vooral Grand Canyon North Rim lijkt me weinig opties te hebben)?
- Voldoende tijd in Page? Dit zou naast Antelope Upper Canyon en Horseshoe Bend te bezichtigen ook zowat rustpuntje moeten zijn. Half dagje zwemmen en lummelen in en aan Lake Powell, maar ook tochtje met kayak wil ik wel, dus misschien ook beetje druk zo?
- Page naar Bryce zou ik graag via Cottonwood Canyon Road in Escalante rijden, lukt dit in september met minivan huurauto (of eerder SUV nodig)?
- Iemand al eens (stukken) route van Bryce naar Vegas via US56 of US93 gereden? Iemand Cathedral Gorge State Park al bezocht?
- Is Mojave National Preserve de moeite? Iemand daar Rings Trail of Lava Tube Trail al gedaan?
-Highway 1 van LA naar San José (San Francisco laten we bewust links en San José is louter referentiepunt om daar ergens in de buurt motel te zoeken, dit alles omdat we maar 3 weken hebben en we allen meer fan van natuur dan steden zijn (LA 3 dagen omdat we er vrienden hebben wonen)) doen we op 2 dagen. Ik dacht dat Big Sur en stuk dichtbij San Francisco de mooiste stukken waren, dus 2e deel meer tijd voor nemen dan? Waar best slapen tussenin? We zouden ook heel graag redwoods zien in Big Basin Redwoods State Park. Te weinig tijd hiervoor?
- Ik persoonlijk zou in Yosemite heel graag Half Dome day hike doen, maar lees vooral dat die (te) zwaar zou zijn. Hier al mensen ervaring mee? Ik loop 2x per week, dus conditie is ok, maar heb nog niet zoveel ervaring met hiken in algemeen (wandeling van halve dag max in verleden)
- Persoonlijk ook helemaal geen fan van Las Vegas, is meer doorrijden en slapen voor mij. Zijn er betere alternatieven? Van LA helemaal rond langs South Rim naar Page lijkt me een saaie route (ook die route 66 "authentieke" toeristische stadjes interesseren me niks)
Nog verdere tips of omwegen die te overwegen zijn? Monument Valley, Canyonlands en dergelijke rechts van Page hebben we dus allemaal al gedaan.
Alvast bedankt!