Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis StijnDL: San Diego - Grand Canyon - San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
StijnDL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis StijnDL: San Diego - Grand Canyon - San Diego.

Bericht door StijnDL »

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb hier al heel veel op gelezen, maar zou toch eens jullie mening vragen ivm mijn reisroute.
Wij (mijn vriendin, kind van 5 maand en ik) hebben onze tickets geboekt om van 23 maart tot 7 april naar San Diego te gaan.
We moeten sowieso in San Diego blijven tot 29 maart, omdat mijn vriendin daar een lezing moet geven. Dus tijd genoeg om de stad te gaan verkennen voor mij en mijn dochter!
Ik heb vooral vragen bij de trip achteraf.
We zouden dus 29 maart in de namiddag of 30 maart in de ochtend vertrekken uit San Diego en zouden heel graag naar de south rim van de Grand Canyon gaan en erna terug naar San Diego voor de vlucht op 7 april.
Op het forum las ik zowel goede dingen over Sedona/Flagstaff als van Joshua Tree NP/Las Vegas.
Daarom kwam ik momenteel uit op volgende route:
San Diego - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - Las Vegas - Joshua Tree NP - San Diego.
Dit komt neer op +/- 2.000 km volgens google maps.

Nu zat ik met de volgende vragen:
- Is dit haalbaar op een 8tal dagen? (aangezien we een kindje van 5 maand meehebben moeten we genoeg stops inrekenen) of moeten we bepaalde zaken laten vallen?
- Hoeveel dagen Grand Canyon moeten we zo rekenen, we kunnen wel een wandeling doen met de draagzak?
- Joshua Tree NP: is dit meestal een dagstop, of toch best overnachten?
- Welke andere zaken zouden we zeker op onze route moeten aandoen (ik las veel over Julian, Palm Springs, ...)?

Het komt toch een beetje dichterbij. Normaal boeken wij pas alles last minute, maar nu zou ik toch mss al wat hotels willen vastleggen. Hebben jullie daar een idee van rond welke locaties we dus best zouden stoppen?

Ik dacht bv. (ik twijfel nu eventjes om de route eventueel omgekeerd te doen):
30 maart: San Diego - Palm Springs
1 april: Palm Springs - Joshua Tree NP
2 april :) : JTNP - Las Vegas
3 april: LV - Grand Canyon
4 april: Grand Canyon extra dag
5 - 6 april: Sedona/Flagstaff - San Diego (mss ergens tussenstop met overnachting om geen rit van 8u te doen).

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Stijn
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: San Diego - Grand Canyon

Bericht door stegeman »

Van de plekken waar je heen wilt gaan zijn wij alleen LV en GC geweest dus kan alleen daar iets over zeggen. Maar LV heb je echt wel een nacht extra nodig. Een lange rit naar Vegas toe en Van LV naar de GC kun je mooi via de Hooverdam en stukje route 66, tussen Seligman en Kingman en dus ook een lange dag en dan zie je niks tot weinig van LV. Dus als je de 29e al naar Palm Springs zou kunnen zou mooi zijn.
GC kan wel koud zijn maart april denk ik.
zou overnachten in de bright angel Lodge.

Groetjes Alice
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis StijnDL: San Diego - Grand Canyon - San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Las Vegas is inderdaad wel erg kort. Het is ook wel veel rijden allemaal. Waarom heb je geen terugvlucht vanuit Las Vegas of Phoenix geboekt?

Iets eerder vertrekken geeft je wat meer ruimte. Kijk ook eens of Palm Springss handig ligt. Wat wil je in Joshua Tree doen? Misschien heb je iets aan aan ons 2011/2012- verslag. Toen waren wij in december in die omgeving.

Als je niet naar de Grand Canyon gaat zou je wat meer tijd voor Las Vegas kunnen nemen en via Death Valley terug kunnen rijden.

Marianne
StijnDL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door StijnDL »

We hadden inderdaad proberen regelen om terug te vliegen van Las Vegas, maar dit mocht niet van mijn vriendin haar werk en aangezien die haar vluchten betaald hadden we daar weinig speling in.
Joshua Tree zouden we ook een wandeling willen doen van een 3tal uur (heel misschien zou ik snachts ook eens proberen de galaxy te spotten)
Palm Springs is geen verplichting, ik had gewoon gelezen dat dit ook soms een mooie tussenstop kan zijn, maar ik kan dit gerust overslaan om een dag vroeger in Vegas toe te komen (+29ste in de namiddag te vertrekken).
We hadden besloten niet super lang in Vegas te blijven omdat ik had gelezen dat je met een baby toch nergens binnen mag gaan en het vooral snachts de moeite loont.

Death Valley oogt inderdaad super mooi, maar we zijn 2 jaar geleden naar the salt lakes in Bolivia (Uyuni) geweest en ik denk dat dit een beetje hetzelfde zal zijn, van daar onze voorkeur naar de Grand Canyon.

Nu al bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de 29e vertrekt kun je naar Palm Springs rijden en daar overnachten en dan de volgende dag in Joshua Tree de Park Boulevard nemen en een aantal wandelingen maken. Je kunt dan nog een stuk rijden richting de Grand Canyon of Sedona.

Je mag best met een baby in de hotels in Las Vegas rondkijken, en ook overdag is het de moeite waard. Of ga overdag naar Red Rock Canyon of Valley of fire
Forumleden Elly en Michel (www.michelly.nl) zijn gisteren naar Red Rock Canyon geweest vanuit LAs Vegas, kijk eens in hun verslag.
StijnDL schreef:
08 feb 2020, 07:47
Death Valley oogt inderdaad super mooi, maar we zijn 2 jaar geleden naar the salt lakes in Bolivia (Uyuni) geweest en ik denk dat dit een beetje hetzelfde zal zijn,
DV is wel meer dan een zoutvlakte, en zo vroeg in het jaar is het wel mooi lijkt me, maar goed, je moet keuzes maken.
Misschien wel iets reserveren in Grand Canyon Village (zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com) en een paar dagen voor aankomst kijken hoe het weer is en of je van je planning af wilt wijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 feb 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je had 31 maart vergeten. Met jouw wensen zou je zoiets kunnen doen. Je hebt dan 2 nachten Sedona en Las Vegas. Beide plekken zijn mooi om er een extra dag te verblijven. Voor de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting zo vroeg in het seizoen ruim voldoende

29 maart: alvast 's middags naar Palm Spings (reken op 2,5 uur rijden)
30 maart: Palm Springs via Joshua Tree naar een tussenovernachting richting Sedona
31 maart: Tussenovernachting - Sedona
1 april: Sedona
2 april: Sedona - Grand Canyon
3 april GC - Las Vegas via gedeelte route 66
4 april LV
5 april LV - Barstow
6 april Barstow - San Diego
7 april: terugvlucht
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida