Reis Angelique67: rondreis LV-Yellowstone-LV 2020 feedback

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angelique67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Angelique67: rondreis LV-Yellowstone-LV 2020 feedback

Bericht door Angelique67 » 13 aug 2019, 13:24

Dag allemaal, ik ben bezig met het samenstellen van ons reisschema voor de vakantie van volgend jaar. Ik wil een heen- en terugreis rondom Yellowstone en Grand Teton doen en een aantal plekken meenemen die in onze Zuidwesten reis van 2017 niet pasten vanwege tijdgebrek. Die plaatsen moeten er dus in. Daarnaast is het vanwege gezondheidsredenen belangrijk om niet te vaak lange reis (lees rij-)dagen te maken en rustdagen in te bouwen én we houden ervan om met de tent te kamperen en dan liefst 2 overnachtingen op 1 plek te doen. Dat lukt gezien onze bestemmingen niet altijd. Graag jullie advies over deze opzet. Ik twijfel bijv. over Yellowstone: 1 centrale plek zodat we niet alles hoeven te verkassen, of toch 2 uitvalspunten. (Ik lees over fileleed). Is de volgorde zo logisch? Ik doe expres CG in het begin want ik begrijp dat het anders aan het eind maar 'tegenvalt'. En als tussenstop is het wel fijn/nodig. De andere kant van Zion willen we graag kort bezoeken, evenals bepaalde andere overnachtingsplekken. Ik voeg graag nog bezienswaardigheden voor langere ritten toe, zodat we soms kunnen ontspannen onderweg. We zijn geen grote wandelaars voor lange trails, maar willen wel veel zien, klimmen en lopen. Maar laten we zeggen, de Panorama Trail was voor ons een eenmalige actie :lol: Op onze vorige reis gedaan: GC SRim, Zion, Bryce, Page. (En we hebben ook al in LV gezeten.) We gaan voor zoveel mogelijk tentkamperen.
Dag 1 Ams-LV
Dag 2 LV - Zion / Kolob Canyons (245km)
Dag 3 Kolob - Grand Canyon North Rim (241km)
Dag 4 CG - Monument Valley (392km)
Dag 5 Monument Valley-Moab (253km)
Dag 6 Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - Dinosaur NM (305km)
Dag 9 Dino NM - Bear Lake SP (225km)
Dag 10 Bear Lake - Grand Teton 225km)
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 GT - Yellowstone (110km)
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone - Craters of the Moon (374km)
Dag 17 Craters - Salt Lake City (409km)
Dag 18 SLC - Capitol Reef NP (351km)
Dag 19 Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - Dixie National Forest (227km)
Dag 21 Dixie - LV (294km)
Dag 22 LV
Dag 23 LV-Ams
Dag 24 Thuis

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Angelique67: rondreis LV-Yellowstone-LV 2020 feedback

Bericht door Markstaal » 13 aug 2019, 13:45

Mooie plannen!

Wat betreft Yellowstone vind ik het wel fijn om in ieder geval op 2 plekken te zitten. Het park is behoorlijk groot en je rijdt niet zo even van de ene naar de andere kant toe. Canyon campground vonden wij een mooie uitvals basis om het 8je te rijden.

Om dubbele stukken in Yellowstone te vermeiden zou je er eventueel aan kunnen denken om vanuit Moab richting Cody te reizen (wel met tussenstop) en vanuit daar via de Beartooth Highway Yellowstone in te rijden en dan via Lamar Valley richting Canyon. Dan daar 2 a 3 nachten verblijven en vervolgens door naar Old Faithful, Grand Tetont enz..

Het omrijden voor Craters of de Moon is een lastige vind ik, de ene vind het de moeite waard de ander niet. Wij hebben deze naar twijfel uit onze afgelopen reis gehaald.

Welke tijd zouden jullie willen gaan? In Yellowstone kan het 's avonds behoorlijk afkoelen, ook in de zomer.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 13 aug 2019, 14:53

@Markstaal Via Cody: daar had ik ook al aan gedacht maar ik heb eigenlijk ook een volgende reis al weer in gedachten, vanuit Denver. En daar komen Cody en de Beartooth HW ook in voor :lol: Luxeprobleem, ik weet het. Ik ga er nog eens naar kijken. Maar voor in Yellowstone, ik dacht zelf ook aan Canyon Village en vanuit daar alles doen. Rondrijden vinden we niet erg, in de file liever niet. Eventueel 2 nachten bovenin en dan alvast wat afzakken is misschien ook een optie. Craters is een wens van manlief en die bemoeit zich verder zo weinig met het samenstellen van de trip, dat ik hem deze bestemming eigenlijk wel gun, ondanks de onhandige ligging. We gaan begin juli 2020 is het plan.

Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal » 13 aug 2019, 15:20

In principe kan je wel heel veel bezoeken van je lijstje als je bijvoorbeeld een one way neemt vanuit Las Vegas en eindigd in Denver (of andersom). Is 24 dagen het maximale? Met een toevoeging van 2 of 3 dagen zou je namelijk bijna alles van het lijstje kunnen doen inclusief Black Hills, RMNP enz. Ik weet natuurlijk niet wat jullie wensen voor de volgende reis zijn. Een excuus om weer terug te gaan is natuurlijk ook geen straf :wink:
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 13 aug 2019, 16:38

Eigenlijk zou het mooier zijn als je de weg tussen Capitol Reef en Monument Valley zou kunnen rijden. De ut95 is volgens vele dé mooiste weg van het zuidwesten.

Dus ik zou Zion daarom misschien aan het einde zetten als je Kolob Canyon gaan bezoeken en beginnen met de GC north en dan via Bryce en de Ut12 naar Capitol Reef rijden. Je rijd dan gewoon rechtdoor waar je rechtsaf naar Bryce Canyon NP zou gaan. Van de GC naar Capitol Reef kan je dan een dagtocht maken en tussen Bryce en Torry heeft de ut12 zijn of haar eigen internet pagina https://scenicbyway12.com/
En dan van Capitol Reef naar Monument Valley via de ut95 en dan naar Moab. Terug via Salt Lake City en dan gewoon de snelste weg naar Zion Kolob Canyon.

Persoonlijk zou ik Bear Lake niet tussen Dinosaur en Grand Teton zetten, je kan dan beter na het bezoek van Dinosaur (afhankelijk of je beide delen van het park bezoekt) in Vernal overnachten. Bezoek je alleen de quarry dan zou ik vanaf Moab al zeker tot Flaming Gorge of Green River (let op de Wyoming versie) rijden. Als je beide delen van het park bezoekt (liggen ver uit elkaar) dan zou ik dus naar Vernal rijden en daarna in 1 ruk door naar Grand Teton.

Bear Lake, als dat zo'n must is zou ik dan tussen Craters of the moon en SLC aandoen.

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 14 aug 2019, 09:18

@Markstaal Oh, Black Hills en RMNP staan al ergens met stip genoteerd! Om heel eerlijk te zijn, dat was inderdaad mijn excuus om meteen nog een reis te plannen :lol: Ik had oorspronkelijk nl. een reis samengesteld met vertrek vanaf Denver en de RMNP erin, maar ik kwam zoveel interessants tegen, daarmee zou ik zeker meer dan een maand weg moeten gaan. Ik kon geen keuzes maken om dingen te laten vervallen op die route en toen dacht ik, kom waarom splits ik het niet in 2-en. En dan wil ik nu graag eerst weer de regio bezoeken met de bestemmingen die ik de vorige keer met pijn in mijn hart moest laten voorbijgaan... Verder heb ik ook nagedacht over een one-way, bijv. ook LV heen en SLC terug, maar vanwege de dingen die we willen zien lijkt het logischer om gewoon een rondje te maken.

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 14 aug 2019, 09:40

@PSVwally Ik ben met je adviezen aan de slag geweest. Dan zou de route er misschien zo uit kunnen zien. Op zich ben ik hier blij mee, maar de afstanden zijn toch wel weer wat groter met langere reistijden. (Zodra een reisdag richting de 400km gaat, vind ik dat lastig.) Die afstanden maken het wat onrustiger/vermoeiender en daar moet ik echt zoals eerder gezegd, rekening mee houden. Om voldoende rust in te bouwen wil ik dus of 2 overnachtingen te doen, of een korte afstand te overbruggen als we na 1 overnachting direct weer doorreizen. Nog een hele puzzel dus zo. Dag 2-3 zijn nu gelijk wel flinke stukken om te rijden zo.
Dag 1 AMS-LV
Dag 2 LV- Grand Canyon North Rim (427km)
Dag 3 GC - Capitol Reef NP, dagtocht via UT12 (431km)
Dag 4 Capitol Reef
Dag 5 Capitol Reef - Monument Valley, via UT95 (287km)
Dag 6 Monument Valley - Moab (234km)
Dag 8 Moab - Vernal/bezoek aan Dinosaur NM (349km)
Dag 9 Vernal - Grand Teton (466km)
Dag 10 GT
Dag 11 GT - Yellowstone (110km)
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone - Craters of the Moon (374km)
Dag 16 Craters
Dag 17 Craters - Salt Lake City (422km)
Dag 18 SLC
Dag 19 SLC - Zion Kolob Canyon (433km)
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Las Vegas (245km)
Dag 22 LV
Dag 23 LV-Ams

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 aug 2019, 13:15

Ik zou geen volle dag Craters of the Moon doen. Misschien die dag bij de North rim zetten, of ergens anders waar een rustdag prettig is?
Bij de NR is het fijn kamperen.
Een tussenstop tussen NR en Capitol Reef is ook wel mooi, dan heb je tijd voor dingen als de Lower Calf Creek fall, of Kodachrome etc.

Wij deden in 2015 een vergelijkbare route, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 14 aug 2019, 13:28

Ik vind de route ook niet beter op deze manier. Je hebt ineens heel weinig tijd meer voor Moab staan. Ik zou die volle dag Craters of the moon daar direct neerzetten. Ik zou het zo doen.

Dag 01 Ams-LV
Dag 02 LV - Grand Canyon North Rim evt via valley of fire sp
Dag 03 Grand Canyon North Rim - Hatch/Tropic (dan heb je nog bijna de hele dag voor de GC)
Dag 04 Tropic/Hatch - Capitol Reef
Dag 05 Capitol Reef
Dag 06 CR - Monument Valley
Dag 07 Monument Valley - Moab
Dag 08 Moab
Dag 09 Moab
Dag 10 Moab - Vernal
Dag 11 Vernal - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 GT - Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone - Craters of the Moon
Dag 18 Craters - Salt Lake City
Dag 19 SLC - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - LV
Dag 22 LV
Dag 23 LV-Ams
Dag 24 Thuis

Volgens mij is het op deze manier goed te behapstukken. Je zou ervoor kunnen kiezen om dag 7 bv al Canyonlands en Dead Horse SP aan te doen. Dan kost je een halve dag om te bezoeken, afhankelijk van de wandelingen die je wilt doen. Dan zou je een dag Moab naar bv SLC kunnen zetten. Ik zou het persoonlijk zo doen en dan heb je overal goed de tijd om rond te kijken.
Je hebt op deze manier dag 3 ook een veel kortere rijdag. Dag 2 zijn velen vaak heel vroeg wakker, dus je kan ook voor dag en dauw op pad.
Hatch ligt zeg maar aan de 89 tussen Zion en Bryce, Tropic ligt net voorbij Bryce. Je zou ook nog voor Escalante kunnen kiezen, maar dat is al weer een stuk verder door. Je zou ook voor Kanab kunnen kiezen, maar dan heb je de dag naar CR weer 1 1/2u meer rijtijd.

Hou er wel rekening mee dat je in parken zoals Grand Teton, maar zeker Moab Canyonlands en Arches én vooral Yellowstone echt best nog wel een grote afstand in de parken aflegd die nooit bij de totale kms worden betrokken. Die 8 in Yellowstone is prachtig om bij zonsopkomst en zonsondergang gewoon te gaan rijden. Dan is het minder druk en veel meer wildlife op of vlak langs de wegen. Maar de hele 8 is al ruim 250km.
Mocht je in dinosaur behalve de quarry ook de canyon aandoen. Dan ligt het mooiste stuk helemaal achterin/bovenin aan harpers corner road. Dat is op en neer ook al 100km en dan moet je nog door richting Vernal.

Ik zou overigens vanaf Vernal naar Dutch John/Manilla rijden en dan aan de linkerkant van Flaming Gorge rijden. Dat is ook ietsje om, maar mooiere route. Gewoon de cruise control aan op de lange rechte stukken en rijden maar (wel zorgen dat je niet in slaap valt)

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 15 aug 2019, 10:06

@PSVwally Jeetje, dat was me dus helemaal ontgaan met schuiven, tuurlijk moet Moab langer. Pfff. Bryce en Page en Tropic ken ik van de vorige reis dus die aanwijzing komt goed. Dan is jouw indeling mooi zeg, bedankt voor het meedenken :clap: Ik twijfel nu een beetje of we Dinosaur NM wel moeten doen. Zoals het beschreven wordt door jou slokt het veel (reis-)tijd op. Voegt het wel zoveel toe aan het toch al megaprogramma van sightseeing... Op enig moment word je ook wel moe ervan, merk ik, en dan komen alle indrukken niet meer zo intens binnen. Dan sla ik liever eens wat over (voor een volgende reis ook, blijf je redenen hebben om terug te keren zoals jullie dat doen!) Ik ga me eens goed inlezen over Dinosaur NM en overleggen met de andere reizigers. Martin & Marianne[/mention] Een overnachting bij de GC NR erbij klinkt wel weer aantrekkelijk: wij vonden de Mather Campground tijdens onze vorige reis heerlijk. Ik merk op het forum dat een aantal mensen het maar zo zo vinden de ervaring bij de Grand Canyon, in vergelijking tot al het andere moois. Maar op ons heeft het wel een onuitwisbare indruk gemaakt. Misschien ook wel door alle natuurschoon, na een tentkampeernacht in Joshua Tree. Een groter verschil kun je haast ook niet hebben dan he :lol: (Hoewel we Joshua ook geweldig vonden hoor!)

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 15 aug 2019, 19:48

Ik denk dat als je bij Dinosaur het quarry deel bezoekt.
Kost je voor het VC en de quarry zelf hooguit 1,5u het wel gezien hebt. Het andere deel kost idd veel tijd en eigenlijk is het echt het mooiste als je daar dirtroads wilt rijden.
Maar maak zeker de ochtend erop een tussenstop bij flaming Gorge

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 22 aug 2019, 12:10

Ok, het volgende dilemma dient zich aan. Ik ben flink reisverslagen gaan lezen (weer). Ik heb offertes opgevraagd voor de huur van een camper én auto. Voor de vroegboekkorting is het wel nodig om snel te besluiten. :roll: De UT12 en de UT128 gaan we rijden. Ik overweeg vanaf SLC te gaan plannen en LV, GC North Rim en Kolob Canyons te schrappen. LV niet als aanvliegroute zullen de jongvolwassenen (3) vooral jammer vinden, maar ik zie nog steeds op tegen al die km op 1 dag. We rijden in Europa met een caravan en de laatste jaren zijn wij met 400 km regelmatig meer dan 6 uur onderweg. Met tanken, wisselen, plaspauze, lunch enz is eigenlijk 80km per uur geeneens haalbaar. En dan ben je bij aankomst ook nog niet 1-2-3 klaar. We hebben eerder al een intensieve rij- en tentkampeer Zuidwest Amerikareis gemaakt. Ik geloof niet dat ik op die manier zo’n reis weer wil maken. Zijn er camperaars met ervaring in reisafstanden van 400 km of meer, regelmatig in een reis? Viel dat mee of tegen? Zeker met een tussenstop, worden rijdagen wel erg lang vrees ik.

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 22 aug 2019, 16:55

Als we nou LV, GC en Zion eruit laten zou de route zo kunnen zijn. Lijkt mij rustiger met de afstanden en overnachtingen, of vergis ik me misschien? We beginnen rustig, houden rekening met de tijd die gemoeid gaat met het ophalen van de camper en auto en boodschappen doen. De afstanden zijn zo beperkt, grotendeels. Is dit wat?
Dag 01 AMS - SLC: auto ophalen, hotel
Dag 02 SLC - Bear Lake (247km): camper ophalen/boodschappen
Dag 03 Bear Lake - Grand Teton (233km)
Dag 04 GT
Dag 05 GT - Yellowstone (110km)
Dag 06 Yellowstone
Dag 07 Yellowstone
Dag 08 Yellowstone
Dag 09 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Idaho Falls (237km)
Dag 11 Idaho Falls - Craters of the Moon (145km)
Dag 12 Craters - Great Salt Lake (483km)
Dag 13 Great Salt Lake
Dag 14 Great Salt Lake - Capitol Reef (364km)
Dag 15 Capitol Reef
Dag 16 CR - Monument Valley (287km)
Dag 17 MV - Moab (234km)
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab - Vernal (349km)
Dag 21 Vernal - SLC (275km)
Dag 22 SLC
Dag 23 SLC - AMS
Dag 24 thuis

covri
Amerikakenner

Bericht door covri » 22 aug 2019, 16:56

Wij zijn een keer of 6 met een camper op stap geweest. Wij proberen de dagafstanden niet meer dan 150 mijl = 240 km te doen. Met stops is dit een mooie afstand en ben je redelijk op tijd op de camping om nog lekker te relaxen. We hebben er wel altijd langere rijdagen tussen natuurlijk, maar dan gaan we niet boven de 250 mijl = 400 km uit. Dan zijn we er ook echt klaar mee.
Maar het is goed te doen. Je kunt zo'n dag niet teveel plannen.

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 22 aug 2019, 17:13

De toer is niet zo logisch volgens mij. Ik zou er meer een rondje van maken, dus SLC - Craters - Idaho Falls- Grand Teton - Yellowstone - Vernal - Moab - Monument Valley - Capitol Reef - Great Salt Lake - SLC
In jouw voorstel heb je op het eind nog twee relatief lange reisdagen over. Misschien heb je hierdoor wel eens een langere reisdag, maar als je daarvoor een extra nacht ergens ter plekke kunt nemen, dan compenseert dat weer ruimschoots!

Bear Lake valt er hierdoor wel uit, al vond ik dat wel prachtig. Wij zijn er echter alleen langs gereden.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 22 aug 2019, 17:49

@covri Dank voor je reactie. Precies wat ik dacht, dat is de manier waarop ik het wil plannen ook! Ga kijken of het zo lukt.

Angelique67
Amerika-ontdekker

Bericht door Angelique67 » 22 aug 2019, 17:52

@Mr. Patrick Patrick Ok. Ik was zelf ook nog niet zo zeker van de volgorde van bestemmingen. Ik ga het zo ook uitschrijven. Eens kijken wat me dat oplevert!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer