Reis Mier37: 2020 SF-LV-Yellowstone?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mier37
Amerika-ontdekker

Reis Mier37: 2020 SF-LV-Yellowstone?

Bericht door Mier37 » 15 jul 2019, 15:09

Na een fantastische reis in Mei/Juni (rondje zuidwesten) besloten volgend jaar er weer voor te gaan :clap:
Ik hoop dat jullie met me mee willen denken over een route waar ik over zit te peinzen. We willen waarschijnlijk eind mei weer te vertrekken en dan ongeveer 3 en een halve week inplannen. We wilden in eerste instantie in september gaan, maar omdat we graag Yellowstone willen aandoen, besloten dit in Juni te doen na het lezen van de vele voors en tegens over bezoek in september.
Vraag is alleen, is de route die we willen maken realistisch en goed te doen? En wat kunnen we beter skippen, veranderen of toevoegen? We hebben afgelopen reis veel gereden en vonden dit heerlijk. We wisselen elke 2 uur af en hebben dit op lange routes niet als vervelend ervaren. Omdat we erg onder de indruk waren van Yosemite willen we hier graag weer een bezoek aan brengen. Idee is om Yosemite mee te nemen, Death Valley, Yellowstone en we willen als het even kan, Moab nog aandoen.
Ik dacht dat het makkelijkste zou zijn om te starten in SF en eindigen in LV, of andersom. Als er suggesties zijn, hoor ik het graag.
De tickets zijn nog best prijzig, dus ik wacht geduldig af en we willen weer een SUV gaan huren en hotels/motels nemen.

Een eerste opzetje als volgt:

Dag 1: aankomst SF
Dag 2: SF naar Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite-Mammoth Lakes of lone pine (rijdag) Suggesties?
Dag 6: Mammoth lakes of Lone pine -Via Death Valley naar Las Vegas? Suggesties?
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas-Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion- Salt lake city
Dag 11 Salt lake city
Dag 12 SLC -Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone-Denver?
Dag 16 Denver?
Dag 17 Denver- Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab- Mesquite
Dag 21 Mesquite- LV
Dag 22 LV
Dag 23 LV-naar huis

Ik twijfel heel erg over Denver, maar weet niet zo goed wat ik kan zetten tussen Yellowstone en Moab, of wat de moeite waard is om te bezoeken, beter dan Denver. Er kan nog een dag extra tussen geplaatst worden ergens. De reden waarom ik niet een dag extra Zion doe, is omdat we deze dit jaar al uitgebreid bezocht hebben, een dagje is dan meer dan voldoende volgend jaar. Tussen DV en Zion heb ik Vegas gezet als rustpunt, of hebben jullie een betere suggestie? Ik hoop dat volgend jaar de Tioga open is, anders moet ik sowieso rekening houden met een alternatieve route. Dat moest ik dit jaar ook en was blij dat de Sonora op tijd op onze route werd geopend. Ook kan het plan nog (deels) veranderen als ik bv een mooie ticketdeal vind en misschien dan een andere luchthaven aan moet doen.
Alles staat eigenlijk nog open :help:

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mier37: 2020 SF-LV-Yellowstone?

Bericht door Mr. Patrick » 15 jul 2019, 18:14

Ha Mier,
Als ik je route in mijn hoofd visualiseer, zie ik een hoop onnodige km. Waarom vlieg je niet terug vanaf Salt Lake City? Je bent in de route als eens langs Vegas gekomen en rijdt er dan later weer naar terug. Doe bijvoorbeeld als volgt: als je van Zion naar Moab rijdt kom je langs Capitol Reef en Goblin Valley State Park. Vervolgens rijd je via Vernal naar Grand Teton (niet overslaan!!!) en dan naar Yellowstone en vervolgens naar SLC.
Denver zou ik dan schrappen vanwege de overbodige km of er minimaal 3 dagen voor nemen in totaal met Rocky Mountain NP.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 15 jul 2019, 18:26

hallo,

zoals Patrick aangeeft : laat Denver vallen ( veel kilometers), rijdt van Zion naar Moab en vlieg terug vanaf Jackson of Salt Lake City. Zeker paar dagen nemen voor Grand Teton, prachtig park en vooral prachtig wandelpark. Minimum 1 dag meer Yellowstone, of beter nog 2 dagen meer. Van Moab kan je gerust in 1 dag naar Jackson rijden ( met 2 chauffeurs, rustige wegen). Uitkijken en wachten tot goede vluchten vanaf Jackson of SLC, heb dit jaar slechts in januari geboekt voor heenvlucht naar SF en terugvlucht vanaf Jackson. Terugkeren vanaf Jackson bespaart rijdag naar SLC, te vertalen als extra wandeldag.

Waarschijnlijk nog niets geboekt in Yellowstone zelf, best zo vlug mogelijk doen, en indien momenteel niks vrij blijven kijken, komen geregeld kamers vrij. Eén overnachting Old Faithful is ideaal om dat geyserbasin 's morgens vroeg en na 17u00 te bezoeken zodat je de drukte van de eendagstoeristen vermijdt, voor de rest van het park is het centraal gelegen Canyon Village ideaal.

Jacques

Maritabma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma » 15 jul 2019, 18:37

Ik heb voor een volgende reis dit in gedachten, misschien heb je er iets aan.

1. (zat) Salt Lake City – aankomst
2. (zo) Salt Lake City – Old Faithfull Yellowstone
3. (ma) Yellowstone
4. (di) Yellowstone
5. (woe) Yellowstone (Cody)
6. (do) Cody – Grand Teton
7. (vrij) Grand Teton – Vernal (dinosaur monument)
8. (zat) Vernal – Moab
9. (zo) Arches NP + Dead Horsepoint SP
10. (ma) Canyonlands - Canyon de Chelly
11. (di) Canyon de Chelly – Coal Mine Canyon
12. (woe) Coal Mine Canyon – Sedona
13. (do) Sedona - LV
15. (vrij) LV
16. (zat) LV – Joshua tree NP
17. (zo) Joshua Tree NP - Anaheim
18. (ma) Anaheim
18. (di) Anaheim – Big Sur
19. (woe) Big Sur – San Fran
20. (do) San Fran
21. (vrij) San Fran
22. (zat) Vertrek vanaf San Fran
23. (zon) Aankomst schiphol

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 15 jul 2019, 22:20

Denver is een vreemde keus vind ik. Ik zou via Grand Teton rijden, en dan via Vernal naar Moab.
Ga tijdig naar accommodatie kijken in Yellowstone; dat is nu al te reserveren. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Yelowstone etc in juni.

Marianne

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 15 jul 2019, 22:51

Ik zou kiezen om op Denver terug te vliegen, dat geeft je ook tijd voor the Black Hills wat ook heel erg de moeite waard is. Zo kan je ook Cody, Devils Tower, Badlands enz meenemen. Verder zou ik ook zeker via Grand Teton rijden!
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 15 jul 2019, 23:57

Als je zou kiezen voor de route die Markstaal aangeeft kun je Moab aandoen na Zion NP. Daarna via SLC - Grand Teton - Yellowstone - Cody - South Dakota (Custer SP/Mount Rushmore/Badlands NP) naar Denver. Ik vraag me dan wel af of je niet in de knel komt met de dagen die je hebt te besteden. Zonder South Dakota en met een extra dag s dit misschien een optie met RMNP op het eind.
Dag 10 Zion- Salt lake city
Dag 11 SLC - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 GT - Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone-
Dag 16 Yellowstone - Vernal
Dag 17 Vernal- Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab- Grand Lake
Dag 21 Grand Lake - RMNP
Dag 22 RMNP
Dag 23 RMNP -Denver
Dag 24 - Denver - naar huis
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 » 16 jul 2019, 16:36

@Mr. Patrick Ik denk eraan om via LV terug te vliegen omdat ik dacht dat ik dan geen drop off kosten heb via Alamo als ik daar de auto achterlaat. Ik weet niet of dit ook geldt voor SLC of Jackson? Als dat zo is, zijn dit zeker opties om naar te kijken.

Zoals gezegd hink ik op 2 benen met Denver, Ik zie een paar dingen voorbij komen waar ik eens rustig naar kan kijken en overleggen met partner wat hem ook mooi lijkt om te doen. Grand Teton heb ik genoteerd :thumbup: Black Hills ga ik ook nalezen.
En zodra we de route een klein beetje gevormd hebben reserveer ik meteen Yellowstone. Ik had al vernomen dat dit snel moest gebeuren.

Maritabma, zoals ik lees rijden jullie onderlangs terug, misschien is het eerste gedeelte van je reis interessant, want dit jaar hebben we Joshua tree gedaan en LA. Dit deel willen we skippen en willen bovenlangs weer meepakken.

Maar zijn jullie het erover eens dat het te doen is om Yosemite en DV mee te pakken? Of wat dat teveel in 1 reis?

bedankt voor alle suggesties :flower:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 16 jul 2019, 21:41

Het is lastig te zeggen of het te veel wordt als je Yosemite en DV meeneemt. Dat hangt er van af wat je verder wel of niet meeneemt en hoe lang je overal wilt blijven. Wat je ook doet; je kunt altijd een aantal nachten in Yellowstone vastleggen; annuleren kan tot een maand voor aankomst. En als je losse nachten boekt is er wellicht altijd wel een nacht die je dan wel kunt gebruiken.

Ik had je al naar ons 2015-verslag verwezen voor een route met die parken er in. In 2017 hebben we ook Yosemite, DV en Yellowstone in 1 reis gecombineerd. Misschien heb je ook iets aan die verslagen.

Een one way met SLC er in zal waarschijnlijk inderdaad betekenen dat je een drop off fee hebt. Dan is een one way met Denver misschien aantrekkelijker.

Marianne

Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 » 17 jul 2019, 15:41

Hoi Marianne,

Dankjewel voor je respons. Ik ben een beetje je verslagen aan het lezen en heb hier zeker heel veel aan :thumbup: Ik denk dat ik toch Denver waarschijnlijk laat vallen en een stukje uit jou reizen meepak. Want of ik nu vlieg op SLC of terugvlieg vanuit Denver, drop- off kosten heb ik dan sowieso met de auto heb ik al gelezen. Ik denk dat ik wel een deel van de reis ga omdraaien, dus eerst het gedeelte met Zion en Yellowstone en later naar Yosemite. We willen eind mei gaan en als ik de reis omdraai is de kans iets groter dat de Tioga open is, deze wil ik graag gaan rijden, want dit jaar hebben we Sonora gedaan.
Ik denk, als ik de onnodige km via Denver laat vallen, een stuk meer ruimte heb, dus ik ga weer even puzzelen.

Ik ga idd maar zsm boeken voor Yellowstone, dan kan ik idd annuleren als het moet.

Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 » 26 jul 2019, 10:55

Ik ben weer even een stukje verder met puzzelen, ik kom op het volgende uit, als ik de reis omdraai ivm de wat grotere kans op de opening van de tiogapass

1. Aankomst Salt Lake City
2. SLC- Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone -Grand Teton
7. Grand Teton-Vernal
8. Vernal- Moab
9. Moab
10. Moab
11. Moab
12. Moab-MV-Capitol Reef
13. Capitol Reef-Zion
14. Zion
15. Zion-Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Lone pine via DV
18. Lone Pine- Yosemite
19. Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite-San Francisco
22. San Francisco
23. San Francisco-naar huis

Ik zit nog met het volgende, ik weet niet zo goed waar ik Monument Valley kan plaatsen, is dat beter in het stuk vanaf Vernal naar Moab? Of nà Moab en vóór Capitol Reef?
Ik zit ook nog te twijfelen over een overnachting in DV en dan bv een tussenstop bij Mammoth Lake of Lee Vining en dan de dag op het einde in SF laten vallen (we hebben in principe afgelopen vakantie hier alle hotspots wel gezien nml. Hoe vinden jullie de route tot zover?

Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 » 03 aug 2019, 14:27

Ik wil nu graag gaan boeken voor Yellowstone, maar heb toch hier ook nog een kleine vraag over. Er zijn kamers in Old faithful Lodge vrij, dus deze wil ik nu gaan vastleggen. We blijven 4 nachten in Yellowstone eind mei (26 t/m 30 mei). Maar niet alle lodges zijn dan al open (of erg duur). Ik dacht eerst om alle vier de nachten in Old faithful te verblijven, maar twijfel om tussendoor een nachtje Mammoth Springs erbij te nemen :?:
Of is het goed te doen om vanuit Old Faithful het rondje te maken?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 03 aug 2019, 17:05

Ik zou het niet gek vinden om op meerdere locaties te gaan zitten. Dat scheelt je toch weer wat reistijd. En je hebt wat variatie qua eetgelegenheden. Cooke City is ook een mogelijkheid.
Dat ligt ideaal voor de Lamar Valley.

Wat je vorige vraag betreft: ik zou MV tussen Moab en Capitol Reef doen. Dan kun je de UT95 ook rijden.
En ja, een extra stop tussen Las Vegas en Yosemite is wel mooi. Zie voor de mogelijkheden daar ons 2013- en 2015-verslag.

Marianne

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 04 aug 2019, 06:20

hallo,

alle nachten OF is zeker niet ideaal. Als Canyon niet lukt eventueel Roosevelt of inderdaad net buiten het park Cooke City.

Jacques

Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 » 04 aug 2019, 21:00

Dank Marianne en Jacques,
Ik heb het vastgelegd, Old faithful, een pittoreske B&B in Gardiner en een in Canyon.
MV ga ik tussen Moab en CR doen :thumbup:

Ben echt blij met alle input van ieder..Dat heeft ook mijn eerste reis ZW onvergetelijk gemaakt :love1:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer