Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Ja ok ik denk dat we het dan maar zo laten, wil het ook niet opzoeken. Die 2 uurtjes leek me wel te doen maar inderdaad er zal maar net een ongeluk zijn gebeurd met een megafile tot gevolg, dan wordt het geen leuk einde van de vakantie :)
Ik had het liefst van San Diego terug gevlogen maar de tickets waren toch wel een stuk duurder.
Mochten de prijzen wat dalen kan ik ze wellicht nog wijzigen en anders laten we het gewoon zoals het is.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Goede middag,

Inmiddels al een tijd bezig met het maken van ons 'roadbook' en zit nog met een paar dingetjes;

* we willen in Yosemite de Panorama Trail gaan lopen. Nou gaat de eerste bus om 8:30 vanaf de Yosemite Lodge, wij slapen echter in El Portal. Als we rond 6:00 vertrekken uit El Portal dan is er toch nog wel een parkeerplek te vinden bij de Lodge denk ik? (Hoop ik? :D ) Ander idee was om een Uber te regelen vanaf de Cedar Lodge naar Glacier Point, is dat ueberhaupt mogelijk? Dan zouden we ook vroeger kunnen starten met de Panorama trail.
* na Moab gaan we naar Page en de planning was de Monument Valley self drive te doen. Nu lees ik echter ook veel over Valley of the Gods (icm Moki Dugway). Beide rijden lijkt me denk ik te veel van het goede en meningen zijn verschillend natuurlijk, maar ik neig toch naar Valley of the Gods. Of gaan we dan echt veel missen van MV?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet er rekening mee houden dat je niet bij de Lodge mag parkeren Toen wij daar ooit eens overnacht hebben was parkeren bij de lodge alleen voor gasten. Het zal er hoe dan ook druk zijn, ook als je er vroeg bent. Reken er op dat je op de grote parking moet parkeren, Je moet dan nog met de shuttlebus naar de lodge.
Ik raad altijd aan om op tijd te vertrekken en dan bij de lodge te gaan ontbijten.
Andere mogelijkheden zijn er niet echt. Er is weliswaar een bus (Yarts) maar je wilt daar echt niet zonder eigen vervoer zitten.
Kijk ook eens op de NPS-site onder directions and transportations.
Met een goede conditie zou je ook via de 4 mile trail omhoog kunnen lopen en via de PT weer naar beneden.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door stegeman »

Afgelopen jaar sliepen wij in de Lodge (geweldige locatie) en was het idd verboden te parkeren voor niet gasten! Alhoewel we wel zagen dat niet ieder zich daaraan hield. Sommigen zetten zowaar een camper er neer en liepen weg :shock: . Maar wij hebben dus niet gezien of ze ook een boete of iets kregen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Bedankt, dan gaan we gewoon met de auto extra vroeg op pad en ontbijten bij de lodge is ook een goede tip. Omhoog via 4 mile trail zie ik niet zitten, de Panorama vind ik al een uitdaging maar lijkt me wel supermooi om te doen.

Slapen in de lodge willen we wel en ik kijk al weken/maanden of er toevallig iets vrij komt maar helaas. Ik blijf wel proberen maar ga voor nu uit van Cedar Lodge in El Portal.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer