Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis California31: roadtrip SF-SF september 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
California31
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis California31: roadtrip SF-SF september 2019.

Bericht door California31 »

5 september vliegen wij naar San Francisco. Eerste hotels zijn geboekt. Ik kan wel wat hulp gebruiken wat betreft overnachtingen en planning. Ik ben benieuwd of de onderstaande route/planning realistisch is? Misschien een dag minder LA of LV voor een extra dag SF?
En waar kan ik het beste overnachten in Yosemite Valley? Kon geen geschikte hotels vinden.

Alvast dank voor jullie reacties! :thumbup:

Route:
1. AMS - SF aankomst 17:00 uur.
2. SF- Monterrey
3. Monterrey - Morro Bay
4. Morro Bay - LA
5. LA
6. LA
7. LA - Joshua Three - Needles (of toch overnachten in Kingman?)
8. Needles - GC ( overnachten in Tusayan)
9. GC- Page
10. Page
11. Page - Bryce
12. Bryce - Zion
13. Zion
14. Zion - LV
15. LV
16. LV
17. LV - Death Valley - Lone Pine
18. Lone pine - Lee Vining
19. Yosemite
20. Yosemite - SF
21. SF
22. SF - AMS
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Roadtrip SF-SF September 2019

Bericht door Markstaal »

Mooie nette route!

De verdeling van de steden vind ik persoonlijk prima zo. Eventueel zou je nog een overnachting kunnen plannen in Death Valley.

Kijk in plaats van Tusayan eens naar accomodaties in het park zelf, voordeliger en veel mooier gelegen.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou dag 18 in 1x van Lone Pine naar Yosemite rijden, anders is de tijd in Yosemite NP wel erg beperkt.
in Yosemite Valley zijn weinig hotels. Je hebt de Yosemite Valley Lodge en Ahwahnee Hotel.

Andere opties zijn te bekijken via
https://www.nationalparkreservations.co ... rk/lodges/

Let wel: De genoemde andere opties via de website liggen al snel op 45 minuten - 1,5 uur rijden van de vallei.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yosemite is zo echt heel kort; weliswaar zit je vanaf Lee Vining wel snel in het park, maar in het park heb je nu maar 1 overnachting - hoewel het er twee lijken zoals je het nu schrijft.
California31 schreef:
31 mei 2019, 14:13
En waar kan ik het beste overnachten in Yosemite Valley? Kon geen geschikte hotels vinden.
Wat versta je onder geschikte hotels?
En waar heb je gekeken?
In de vallei heb je behalve de hotels die hierboven zijn genoemd ook nog Half Dome Village, met tenten, cabins en kamers. En er is Housekeeping Camp. Zie voor meer informatie en reserveringen www.travelyosemite.com.

Je kunt ook overwegen om het rondje andersom te doen. Dan zit je wat eerder in Yosemite, en heb je minder kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is door sneeuw.

Marianne
California31
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door California31 »

Hartelijk dank voor de tips!

@Martin & Marianne
Is het verstandiger om vanaf lone pine direct door te rijden naar het park?

Met geschikte hotels bedoel ik hoge prijzen en ongunstige ligging van de hotels. Wij zijn daarnaast niet echt van het kamperen, maar welke opties zijn er met kamers en cabins? Heb je misschien een link voor mij?

Ik ga ervan uit dat er geen sneeuw valt in september 😄
Ik wil liever highway one als eerst doen..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis California31: roadtrip SF-SF september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

De tenten in Half Dome Village hebben gewone bedden. Niet echt kamperen dus. Je vraag naar een link begrijp ik niet, ik heb je hierboven een link gegeven voor deze en andere mogelijkheden in het park. Kijk ook eens in ons 2013- en 2015-verslag om een idee te krijgen van de accommodatie en van de route tussen Las Vegas en Yosemite.
Buiten het park is El Portal de beste optie. Er zijn daar twee hotels. Ook duur.

Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is. Vanuit Lone Pine naar Yosemite rijden is mogelijk maar het geeft je weinig tijd om onderweg iets te doen.

Voor de Grand Canyon kun je reserveren via www.grandcanyonlodges.com. Je bent laat met reserveren dus er zal niet veel vrij zijn. Het loont om regelmatig te checken want er zijn vaak annuleringen.
De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar en prachtig gelegen.
Ik zie nu dat daar op 13 september wat vrij is. Dat past niet volgens je huidige planning maar je zou het alvast vast kunnen leggen. Annuleren is gratis tot een week voor aankomst als ik me niet vergis. Je zou je route wat aan kunnen passen door vanuit LA eerst naar LV te gaan en dan naar de GC. Vanuit Zion rij je dan door tot Death Valley. Kijk daar eens naar de Amargosa Opera House. En dan de volgende dag naar Lee Vining of Mammoth Lakes. Dan heb je dat laatste stuk ook beter verdeeld.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis California31: roadtrip SF-SF september 2019.

Bericht door IngridZw »

Van LA eerst naar Las Vegas is inderdaad niet gek. Je hebt dan wel 2 steden achter elkaar, maar voordeel is dat je een dag bespaart om bij Yosemite te zetten.
Andere optie is om iets verder door te rijden na Lone Pine. Wij hadden tussen LV en Yosemite een overnachting in Bishop en daarna 2 overnachtingen in Yosemite incl. een aantal stops in Death Valley.
Eventueel een dag minder LA of LV t.g.v. Yosemite kan ook maar dat is een keuze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer