Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis avandeweerdt: rondreis vanuit LA met 3 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
avandeweerdt
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis avandeweerdt: rondreis vanuit LA met 3 kinderen

Bericht door avandeweerdt »

Hallo,

Wij gaan deze zomer (juli) naar Amerika met onze drie kids. De vlucht is al geboekt, we vliegen op Los Angeles en hebben 19 nachten.
Ik heb hier al veel tips en advies gelezen en op basis daarvan een route uitgestippeld. Maar ik twijfel heel hard of mijn alternatieve route, in de andere richting) niet beter is. Ik hoor graag jullie comments! Nota: onze kids zijn 6, 11 en 13 en hopen wel zo nu en dan eens een paar uur in een zwembad te kunnen duiken :-)

ROUTE A
dag 1: aankomst in LA 19u30 -- overnachting vlakbij luchthaven
dag 2: van LA naar Grand Canyon = stevig stukje rijden maar met jetlag hoop ik dat de kids in de namiddag een dutje kunnen doen in de auto :-)
dag 3: Grand Canyon
dag 4: van Grand Canyon naar Page
dag 5: Page
dag 6: van Page naar Zion
dag 7: van Zion naar Mesquite (eerst Zion bezoeken en dan door tot Mesquite: even uitrusten aan hotel met zwembad)
dag 8: bezoek aan Valley of Fire
dag 9: van Mesquite naar Las Vegas
dag 10: van Las Vegas naar Mammoth Lakes
dag 11: van Mammoth Lakes naar Yosemite via Tioga pas
dag 12: Yosemite
dag 13: van Yosemite naar San Fransisco
dag 14: San Fransisco
dag 15: San Fransisco
dag 16: van San Fransisco naar Pismo Beach (onderweg stop in Monterey en Carmel)
dag 17: van Pismo Beach naar LA
dag 18: LA
dag 19: Universal Studios
dag 20: huiswaarts

Mijn buikgevoel zegt me echter dat de rit in omgekeerde volgorde meer sense maakt...

ROUTE B:
dag 1: aankomst in LA 19u30 -- overnachting vlakbij luchthaven
dag 2: van LA naar Pismo Beach (onderweg bezoek aan Santa Barbara)
dag 3: van Pismo Beach naar San Fransisco (onderweg bezoek aan Monterey en Carmel)
dag 4: San Fransisco
dag 5: van San Fransisco naar Yosemite
dag 6: Yosemite
dag 7: van Yosemite naar Mammoth Lakes via Tioga pas
dag 8: van Mammoth Lakes naar Las Vegas
dag 9: van Las Vegas naar Mesquite, met onderweg bezoek aan Valley of Fire
dag 10: van Mesquite naar Zion
dag 11: Zion
dag 12: van Zion naar Page
dag 13: Page
dag 14: van Page naar Grand Canyon
dag 15: Grand Canyon
dag 16: van Grand Canyon naar ? (tussenstop tussen GC en LA)
dag 17: van ? naar LA
dag 18: LA
dag 19: Universal Studios
dag 20: huiswaarts

Ik heb in mijn planning Las Vegas proberen te vermijden op vrij, zat of zon. Vandaar dat route A nog andere verschillen heeft dan route B.

Alle tips zijn welkom! Ik ben zelf al in deze streek geweest, maar dat was 17 jaar geleden, zonder kinderen en op minder tijd. Dus helemaal anders...

Bedankt alvast!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: rondreis vanuit LA met 3 kinderen

Bericht door Marcopstal »

Enkele zaken die me in opvallen:

Route A:

Waarom in 1 ruk naar de GC als je dan de volgende dag een volledige dag daar hebt. Ik zou dan toch eerder iets vroeger stoppen.
De tijd in Zion is beperkt, ik zie Mesquite niet echt als een meerwaarde
Slechts 1 nacht Vegas ? Hier is zoveel te zien en te doen, dat lijkt me zonde, zeker aangezien je de volgende dag naar Mammoth Lakes zou willen. Wat dan met Death Valley, daar heb je amper tijd voor en dat is toch wel erg jammer.
SF naar Pismo Beach is al een flinke rit, niet dat het onmogelijk is.

Route B:
Idem met de rit Pismo - SF
Idem mbt Death Valley
Idem mbt Vegas
Hier is wel voldoende tijd voor Zion
Er lijkt me teveel tijd voor de GC en dan het stuk naar LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis avandeweerdt: rondreis vanuit LA met 3 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom de route in de ene richting beter zou zijn dan in de andere richting. Kijk hoe de weekeinden vallen of kijk wat de beste richting is om nog accommodatie te vinden.
Ik zou in Cambria overnachten in plaats van Pismo Beach. Dat geeft je meer tijd voor het mooiste deel van de kust.
Ik zou wat meer tijd uittrekken voor Yosemite. Dan heb je ook nog ruimte voor de Mariposa Grove en voor Glacier Point of om te wandelen of fietsen of raften of zwemmen. Kijk eens in ons 2002 verslag voor ons bezoek. Onze kinderen waren toen 7 en 9.

Marianne
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Aan beide routes zijn nog wel wat verbeteringen aan te brengen. Route B zou mijn voorkeur hebben, daar lijken de afstanden per dag wat beter te overbruggen, dus daar zal ik even op schieten.

Zoals aangegeven, een hele dag Grand Canyon is echt niet nodig. Als je zorgt dat je vóór de zonsondergang in het park bent kun je die mee pakken en de volgende morgen nog wat mooie viewpoints doen of evt. een helicoptervlucht over de canyon.
Pismo Beach - San Francisco: Bedenk dat dit het mooiste stuk van de highway 1 is en je vaak zult willen stoppen. Een extra overnachting in of rond Monterey is aan te bevelen.
Effectief ben je nu 1,5 dag in San Francisco, dat lijkt me iets te kort, maar het kan wel in principe.
Yosemite is voor een eerste indruk prima zo, maar lees je goed in betreffende de mogelijkheden wat je daar allemaal kunt doen. Een korte wandeling lijkt me het meest ideale. Kijk op http://www.yosemitehikes.com voor mogelijkheden.
Mesquite zou ik er uit halen. Is er een specifieke reden dat je daar naar toe wilt? Een dagje extra Las Vegas voor de kids is nooit weg, lijkt me.
Las Vegas - Zion, via Valley of Fire, is prima te doen op een dag.
Tussen Grand Canyon en L.A. zou ik kiezen voor Kingman of Palm Springs (heet!). Palm Springs heeft mooiere resorts en zwembaden.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door claudia1975 »

Ik lees maar even mee!
Wij gaan ook deze zomer met 3 kinderen deze kant op!
Altijd leuk om te zien hoe anderen de route indelen!
Zelf zijn wij nog flink aan het puzzelen!
Moeten ook nog de tickets kopen....
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Eens met voorgangers; de wijziging die ik sowieso zou aanbrengen is Mesquite verwijderen en gewoon van LV naar Zion of andersom.
Geeft je een nacht extra voor Las Vegas en een nacht voor Zion (gewoon slapen in Springdale, als je dat duur vindt, kijk naar Zion Motel in de hoofdstraat).

En als je niet echt een wandeling een stuk naar beneden wilt gaan maken, is één nacht Grand Canyon wel voldoende. Gezien de jetlag kun je misschien al vroeg beginnen met rijden en ben je nog redelijk op tijd daar. Met de nacht die je wint kun je misschien nog Bryce Canyon toevoegen na Page, of een overnachting bij Death Valley inplannen....
En als je bij Page alleen de Horseshoe Bend en een slot canyon zou willen zien, dan zou het misschien zo te plannen zijn, dat één nacht volstaat en dat je zowel Bryce Canyon en Death Valley kunt toevoegen.

Dus zoiets:
1. Thuis - LA
2. LA - GC
3. GC - Page
4. Page - Bryce
5. Bryce - Zion
6. Zion
7. Zion - Valley of Fire - LV
8. LV
9. LV - Death Valley
10. Death Valley - Mammoth Lakes
11. Mammoth Lakes - Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite - SF
14. SF
15. SF
16. SF - Cambria
17. Cambria - LA
18. LA
19. Universal Studio's
20. LA - huis
21. Thuis

Route 1 zou trouwens mijn voorkeur hebben, vanwege de lange rit naar GC die je dan maar vast gehad hebt (jetlag voordeel).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Route A zou mijn voorkeur hebben. Ik vind eigenlijk helemaal niets mis met de volle dag grand canyon, maar ik zou ook niet op dag 2 die lange rit maken. Ik zou hooguit tot Kingman of Williams (is wat leuker) rijden.

Ik zou niet ook naar Mesquite rijden maar gewoon bij zion blijven.

Je komt eigenlijk net 1 of 2 dagen te kort om het net wat meer rust te geven. Ik zou zelf de volle dag Page naar Las Vegas zetten in jullie trip dat je ongeveer in het midden een ‘rustdag’ hebt. En ze hebben daar hotels met megazwembaden dus dat is voor de kids wrs ook erg leuk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer