Reis westveld: Amerikareis met de 3 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
westveld
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis westveld: Amerikareis met de 3 tieners.

Bericht door westveld » 02 dec 2018, 10:07

Hallo allemaal,

Wij gaan voor de eerste keer met onze kinderen de laatste gezinsreis maken, als afsluiter gekozen voor het Zuidwestelijk deel van Amerika. In al onze onschuld zijn we het reisbureau binnengestapt en zijn daar de tickets geboekt (13 juli aankomst Phoenix - 2 augustus vertrek Los Angeles).
Er zijn ondertussen 3 weken overheen gegaan en kreeg ik gisteren na mijn telefoontje dit voorstel. Zouden jullie hier over mee willen denken. De beloofde kennis is erg beperkt heb ik helaas gemerkt (en als ik niet had gebeld, zou ik nog geen voorstel hebben gehad).

13/07 2 nachten Phoenix / Scottsdale
15/07 2 nachten Grand Canyon
17/07 2 nachten Bryce Canyon
19/07 2 nachten Zion
21/07 2 nachten Las Vegas
23/07 2 nachten Death Valley - Sequoia National Park
25/07 3 nachten San Francisco
28/07 2 nachten Monterey - Carmel - Pismo - Santa Barbara
30/07 3 nachten Los Angeles strandlocatie

Eventueel zou je bij de Grand Canyon ook een nacht Kingman kunnen doen en een nacht Grand Canyon.

Ik probeer naar hotels/appartementen te kijken waar je met vijf personen op een kamer/appartement kunt.

Laat maar even weten of het schema zo goed is, dan ga ik er verder mee aan de slag.

Dit is het mailtje van het reisbureau, zijn er Amerika-experts die hier even naar willen kijken a.u.b?
De tickets die geboekt zijn, is voor een reisbureautarief, daardoor zijn we minimaal 6 hotelovernachtingen of autohuur bij ze verplicht.
Omdat wij met 5 pers. zijn, lijkt het mij ook handig af en toe een Airbnb te boeken?
Please.. help?? :D

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis westveld: Amerikareis met de 3 tieners.

Bericht door michelly » 02 dec 2018, 10:32

Dat wordt vast een fantastische reis! Ik zou dan gaan voor de autohuur via het reisbureau en de overnachtingen lekker zelf boeken.
Hier op het forum staat een voorbeeldroute beschreven waarin alle highlights staan. Dat zou een mooi uitgangspunt kunnen zijn. De route vind je hier.
Willen jullie per sé voor hotels gaan of is een camper ook nog een optie? Of kamperen met een tent? Je kunt dit laatste ook afwisselen met hotels.
Willen jullie 2 kamers nemen of is het geen probleem om met z'n allen op 1 kamer te slapen. Dat scheelt nogal in de kosten. Over het algemeen is het geen probleem om met 5 op een kamer te slapen, er kan vaak een bed bijgeplaatst worden of je neemt zelf een slaapmatje mee voor de 5e persoon. Zo hebben wij het vaak gedaan. Je moet dit natuurlijk wel willen :wink:
Kijk voor inspiratie eens op onze site, wij maakten in het verleden vele reizen met z'n vijven.

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 02 dec 2018, 10:44

23/07 2 nachten Death Valley - Sequoia National Park

Als je een rechte lijn trekt van Vegas naar SF dan zou dit logisch lijken, maar om in Sequoia NP te komen moet je vanaf DV een flink eind omrijden, de ingang is nl aan de westkant van het park. Je zou dan 1 nacht hebben voor Sequoia wat feitelijk niet meer is dan een doorreis langs het park. Sequoia (en Kings Canyon NP, dat ligt tegen elkaar aan) zou je makkelijk 2/3 nachten voor kunnen gebruiken.
En dan heb ik het nog niet eens over Yosemite, wat ook in de buurt ligt en wat je nu helemaal overslaat...
Laatst gewijzigd door sanook op 02 dec 2018, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 02 dec 2018, 10:58

Dit lijkt, zoals te verwachten was, dus echt nergens op.

2 nachten Phoenix/Scottsdale: totaal nutteloos om hier twee nachten te blijven. Afhankelijk van het tijdstip van aankomst zou ik er zelfs geen enkele nacht blijven.
2 nachten GC: goed als je daar lange wandelingen plant, anders heb je aan één nacht genoeg. De bijkomende suggestie van Kingman houd geen steek als je van Phoenix komt.
2 nachten Bryce: totaal zinloos, Bryce is een klein park en daar volstaat één nacht
Van Page hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord ?
2 nachten Death Valley / Sequoia: dit is dan wel de topper inzake onkunde, Sequoia National Park ligt op 6 uur rijden van Death Valley
Van Yosemite hebben ze blijkbaar nog niet gehoord ? Ik zou ze uit curieusiteit die vraag eens stellen.
3 nachten SF is wat veel in verhouding met de totale reis.
2 nachten Monterey - Carmel -Pismo - Santa Barbara: ze hebben duidelijk geen benul hoe de kust er uitziet en waar je tijd moet besteden

Blijf aub ver weg van dit reisbureau en laat je hier niet aan vangen. Neem dan noodgedwongen de autohuur erbij. Ik vraag me af wat dan dit "gunstig" tarief wel is.

Houd er in ieder geval wel rekening mee dat kamers vinden voor 5 personen verre van evident zal zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

westveld
Amerika-ontdekker

Bericht door westveld » 02 dec 2018, 11:09

Wow.. Michelly wat een reizen, ga het later doorspitten, met 3 kinderen is het altijd meer een uitdaging.
Onze kinderen zijn wel wat gewend, en 1 op een slaapbank-matje moet wel af en toe kunnen. Camper is niet de bedoeling, gewoon autohuur en hotels,of kant en klaar kampeervoorzieningen mag ook in de parken.

Hoe kunnen ze nu Yosemite overslaan :shock: .. op mijn doorgegeven wensen lijstje staat minimaal 2 nachten.
Bedankt, voor je opmerkzaamheid.... we gaan weer snel zelf aan de bak.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 02 dec 2018, 11:14

De keuze van Sequoia is hierin wel heel bijzonder en echt zinloos. De voorbeeldroute, met Yosemite (en dus ok de mooie route via de CA395 en de Tioga Pass) is een betere optie.
Het zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:

13-jul-19 naar Phoenix
14-jul-19 Phoenix - Grand Canyon
15-jul-19 Grand Canyon
16-jul-19 Grand Canyon - Page
17-jul-19 Page - Bryce
18-jul-19 Bryce - Zion
19-jul-19 Zion
20-jul-19 Zion - Las Vegas
21-jul-19 Las Vegas
22-jul-19 Las Vegas - Death Valley
23-jul-19 Death Valley - Mammoth Lakes
24-jul-19 Mammoth Lakes - Yosemite
25-jul-19 Yosemite
26-jul-19 Yosemite - San Francisco
27-jul-19 San Francisco
28-jul-19 San Francisco
29-jul-19 San Francisco - Monterey
30-jul-19 Monterey - Pismo Beach
31-jul-19 Pismo Beach - Los Angeles
1-aug-19 Los Angeles
2-aug-19 Los Angeles

Het nadeel van deze route is dat je in het weekend in Las Vegas bent; dan zijn de hotelprijzen hoger dan buiten het weekend. Maar ik denk dat je er niet echt aan ontkomt. Ik zou zelf een nacht minder GC doen en een extra nacht Yosemite, maar als je onderweg van Phoenix naar de GC nog iets wilt doen zijn 2 nachten daar wel mooi.
Je kunt kiezen tussen het vastleggen van de autohuur óf 6 nachten hotel? Dan zou ik ook voor de autohuur kiezen. En anders de nachten in de steden door het reisbureau laten vastleggen.
Het zal een zoeken zijn naar mogelijkheden voor 5 personen maar dat moet wel lukken. Zoals Elly al schreef is kamperen net een tent ook een mogelijkheid; wij deden dat vorig jaar in de zomer, zie daarvoor ons 2017-verslag. Maar met 4-persoonskamers en een matje en slaapzak erbij zal het ook lukken.
In Yosemite Valley zijn er tenten voor 5 personen; je zou daar eens kunnen kijken (zie http://www.travelyosemite.com bij Half Dome Village).

Marianne

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 02 dec 2018, 18:06

Ik heb geen ervaring met deze regio (in de zomer), dus even algemeen. Als je op tijd gaat boeken zijn kamers voor 5 personen meestal wel te vinden, natuurlijk vaak net iets duurder dan een kamer voor 4, maar goed te doen. Ik zoek persoonlijk graag via hotels.com, dan krijg je goed te zien welke hotels 5 personen op een kamer accepteren. In sommige van die kamers heb je ook een slaapbank voor die 5e persoon (en heel soms heb je bijvoorbeeld een kamer met 3 twee-persoonsbedden, of 2 queen en een stapelbed), maar zo niet dan gebruiken wij een matje en slaapzak. Uiteindelijk boek ik overigens niet altijd via hotels.com, rechtstreeks bij het hotel is soms goedkoper, maar ik vind hotels.com veel makkelijker zoeken dan booking.com, die laat me nl. ook kamers zien waar je maar met 4 op mag, dus daar heb ik niets aan.
Terug in Texas!

Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cindysimone » 02 dec 2018, 21:22

Drie jaar geleden waren we met drie tieners gemiddeld 100 euro per nacht kwijt. Geen matje nodig gehad. Gewoon goed kijken waar je een extra bed op de kamer kunt laten plaatsen. Afgelopen zomer zaten we rond de 150 euro gemiddeld. Toen veel gekozen voor grotere kamers met drie twee persoonsbedden. Voor de afwisseling en om wat goedkoper te overnachten boeken we voor ongeveer eenderde van de reis blokhutten bij de koa campings.
Veel succes met zoeken

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 02 dec 2018, 23:18

100 euro per nacht, in het zuidwesten ????

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Doockles » 03 dec 2018, 10:20

De voorbeeldroute van Marianne is echt ideaal voor een eerste reis. Hoef je niet teveel meer aan te veranderen. ;-)

Ik zou ook wel een nacht minder Grand Canyon doen. De eerste dag ben je meestal vroeg wakker, dus kan je ineens doorrijden naar de Grand Canyon. Je kan daar de volgende dag ook nog tijd doorbrengen voor je naar Page gaat.
Wij hebben onze eerste reis de route Las Vegas - Yosemite met 1 tussenstap gedaan in Lone Pine en geen 2. Die eerste dag (Las Vegas - Lone Pine) was wel een lange rij-dag, maar eerlijk gezegd was het zo warm in Death Valley dat we daar toch niet veel konden doen.

't Is maar een beetje waar je interesses liggen. ;-) Voor Yosemite trek je toch ook best genoeg tijd uit denk ik.

westveld
Amerika-ontdekker

Bericht door westveld » 03 dec 2018, 13:21

Heel erg bedankt tot zover! We hebben besloten alleen de autohuur door het reisbureau verder te laten regelen, maar ik merk dat ik er wel zenuwachtig van ben geworden. Vind het wel spannend.
Ik ga het schema van Marianne aanhouden, ik heb al veel van je gelezen. Wat ontzettend leuk ook dat jij ( en anderen ) zoveel moeite erin steken om nieuwkomers te helpen :thumbup:
Nu had onze oudste als wens graag een stukje route 66 te zien ( hij had dat bij Kingman gedacht) maar volgens mij niet in te plannen, of je moet echt een heel stuk om. ( heen en terug lijkt het wel)
Ik ga er aan beginnen om hotels te vinden, maar zie dat er op de parken toch al veel volgeboekt is ( hoogseizoen he).
Booking, Expedia en Hotel.com las ik hier als tip.
Waarschijnlijk kom ik nog wel met vragen :-D

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 03 dec 2018, 13:24

Ik zou me niet te veel voorstellen van route 66. Een stukje meepikken als je er toch passeert, ja, maar zoals in jullie geval hier speciaal voor gaan omrijden, nee.

mpaauwe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door mpaauwe » 03 dec 2018, 15:18

Ik zou voor de Route 66 ook zeker niet omrijden.
De Grand Canyon kan prima 1 dagje minder. Ik zou (omdat je met tieners gaat) een extra nacht Las Vegas of een extra nacht Los Angeles doen.
Mijn kinderen (17/14) vinden de natuur allemaal erg mooi, maar na een aantal dagen willen ze toch ook wel wat steden zien. Las Vegas zijn we nu 2x geweest en ze zijn nog niet uitgekeken. Los Angels is ze beide keren zo goed bevallen dat we nu in de voorjaarsvakantie een weekje LA doen.

Ik boek de hotels meestal rechtstreeks bij de ketens. Hyatt (place) heeft vaak kamers met 2queen bedden en een sofabed. Ook bij Best Western en Spring Hill Suites vind je dit vaak. Voordeel is dat er ook vaak ontbijt bij zit.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 dec 2018, 10:30

westveld schreef: Ik ga er aan beginnen om hotels te vinden, maar zie dat er op de parken toch al veel volgeboekt is ( hoogseizoen he).
Booking, Expedia en Hotel.com las ik hier als tip.
Waarschijnlijk kom ik nog wel met vragen :-D
Ik had al een suggestie gedaan voor Yosemite. Daar was ook nog iets vrij op de datums in mijn routevoorstel. Boek dat alvast. Je kunt altijd nog annuleren.
Voor de parken moet je niet op de boekingssites zijn. En kijk voor de andere accommodatie ook altijd rechtstreeks op de site van het hotel. In Page kun je naar het Red Rock Motel kijken. Erg ruim met ook een keuken.

Een tent voor in de parken vind je niets?

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 06 dec 2018, 23:43

Het is in andere topics al vaker genoemd maar voor Zion NP is het Zion Park motel een goede en financieel gunstige optie. Wij hebben daar in 2011 en 2017 overnacht. Je hebt er ook kamers met 3 tweepersoons bedden. Voor reserveringen moet je op de eigen site boeken. www.zionparkmotel.com

Voor Bryce NP kun je ook eens kijken naar de plaats Tropic. Dit ligt ook vrij gunstig t.o.v. het park. Wij hebben daar overnacht in Bryce Pioneer Village. Een cabin met 3 tweepersoons bedden. Eén van de goedkopere accommodaties. Wij hebben dit geboekt via Booking.com.

Verder hebben we ook regelmatig overnacht in een suite met een aparte slaapkamer en slaapbank in het woongedeelte. Voordeel is dat er vaak een keuken bij aanwezig is.

Als je van Phoenix naar de Grand Canyon rijdt ga dan zeker langs Sedona. Hele mooie tussenstop en erg indrukwekkend als je voor het eerst de prachtige rode rotsen ziet. Als je hiervoor tijd inruimt dan zou ik de 2 nachten Grand Canyon zo houden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

westveld
Amerika-ontdekker

Bericht door westveld » 08 dec 2018, 10:24

Dank weer tot zover.
Zionpark hotel was helaas al vol op onze datum.

Ik twijfel over San Francisco, ik heb wel een aardig hotel gevonden in het centrum een motel met een redelijk goede score 3 nachten voor nog geen 800 euro.
Nu heb ik ook een leuk huis gevonden via airbnb, 3 slaapkamers, tuintje, keuken en fantastische rates. maar het ligt op Alameda Island. Dan moeten we met de auto pendelen.
Wat is wijsheid? het lijkt ons na al die hamburgers, steaks en pizza ook weer fijn om zelf te koken. Maar in hoeverre heb je daar de tijd voor, we willen ook graag veel zien.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 dec 2018, 10:44

Als je eens zelf wilt koken is in Page de Red Rock Motel een aanrader, heb je daar al naar gekeken?
Veel motels hebben ook een magnetron, dan zou je daar ook wel eens iets klaar kunenn maken. Of ga onderweg barbecuen; er zijn picknickplaatsen waar dat mogelijk is.
In Yosemite kun je ook naar Housekeeping Camp kijken; daar kun je ook barbecuen. Of heb je Half dome Village al vastgelegd? Ik zou daar zo snel mogelijk iets boeken. Je kunt ook Yosemite West proberen voor huisjes, maar die zijn behoorlijk prijzig en vaak een minimum verblijf van meerdere nachten.
Voor Springdale is de Desert Pearl Inn prachtig; ook met magnetron en eettafel.

Marianne

westveld
Amerika-ontdekker

Bericht door westveld » 08 dec 2018, 11:03

hallo Marianne,
Half Dome ligt vast ( tent)
Ik kan Red Rock in Page niet boeken, of het is al vol of het aantal personen teveel, ik kijk nog even op andere sites .

Wat betreft San Francisco, toch maar centrum zegt mijn gevoel.

EllenVakantie
Amerika-ontdekker

Bericht door EllenVakantie » 08 dec 2018, 11:26

Voor San Francisco kun je ook naar Fisherman’s wharf hostel kijken. Heel centraal met ontbijt en gratis parkeren en je kunt zelf koken in de keuken. Mijn tieners vonden de sfeer ook erg leuk. Wij hadden een 3p kamer, ik weet niet of ze grotere kamers hebben, maar ze waren via de mail snel en erg behulpzaam. Een van de hoogtepunten van onze reis was Peek-a-boo slot canyon in de buurt van Boulder. Uitdagende klautercanyon voor (de ouders van) tieners. Veel leuker en mooier dan Canyon X. Je hebt wel een 4WD nodig voor de laatste mijl, check bij het ranger station of er een flash Floor warning is en neem heel veel water mee! (Tip: ingevroren flesjes als dat lukt in je hotel)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer