ja, we zijn er vroeg bij! We (mijn vriend en ik, begin 30) zijn van plan om in september/begin oktober een rondreis van ongeveer 30 dagen door het zuidwesten te maken. We willen een auto huren en kamperen in de parken combineren met hotels in de steden. Ik heb een eerste route-opzet gemaakt die ik hieronder zal posten. Ik heb overal 'ruim' de tijd genomen en dus een soort 'ideale route' opgeschreven, we zullen nog moeten gaan schrappen aangezien de route te lang is. De route ligt dus nog verre van vast (het duurt immers ook nog even voordat we gaan

- Zien jullie ergens dingen die niet haalbaar zijn en/of scheve verdelingen? Blijven we ergens te lang?
- Voor mijn gevoel zitten 'de steden' nu redelijk op het eind, ik had dit liever wat meer gemixt, maar ik weet niet zo goed hoe. De route zou ook andersom kunnen, maar dan doen we eerst de steden en het lijkt me juist leuker om de eerste dagen direct 'op pad' te gaan. Mijn vriend is dus al eerder in het zuidwesten geweest en zou graag Las Vegas 'in het midden' van de trip bezoeken, vandaar deze opzet. Een en ander zal te zijner tijd ook afhangen van de vliegtickets natuurlijk.
- Het stuk 'Mesa Verde' zie ik maar bij weinigen in de route opgenomen, is dit de moeite? Het 'kost' ons 2 (of evt 3 als we Canyon de chelly ook willen doen) dagen en het lijkt ons wel erg interessant!
- in Moab heb ik alle dingen gezet die we graag willen bekijken, het kan zijn dat de indeling qua dagen nog niet helemaal logisch is, hier moet ik nog naar kijken.
Alvast bedankt!! Groetjes Pleank
Dag 1 Europa – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Joshua Tree
Dag 3 Joshua Tree – Sedona/Flagstaff
Dag 4 Sedona/Flagstaff – Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon – Page (Horseshoe bend)
Dag 7 Page (the Wave, Antelope Canyon)
Dag 8 Page (kayakken op lake Powell)
Dag 9 Page – Monument Valley (via Navajo NM)
Dag 10 Monument Valley – Mesa Verde NP (via Hovenweep NM)
Dag extra??: Canyon de Chelly NM
Dag 11 Mesa Verde NP – Silverton (via Durango en Navajo SP)
Dag 12 Silverton – Moab (Horseshoe Canyon?)
Dag 13 Moab (Island in the Sky, Dead Horse Point SP)
Dag 14 Moab (Needles)
Dag 15 Moab (mountainbiken)
Dag 16 Moab – Torrey (Arches, Green River, Goblin Valley SP)
Dag 17 Torrey – Bryce (Capitol Reef NP)
Dag 18 Bryce – Zion (via Mt Carmel highway)
Dag 19 Zion (hiken)
Dag 20 Zion – Las Vegas (via Valley of Fire SP)
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas – Death Valley
Dag 24 Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 25 Mammoth Lakes – Yosemite NP (via Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
Dag 26 Yosemite NP
Dag 27 Yosemite NP
Dag 28 Yosemite NP – San Francisco
Dag 29 San Francisco
Dag 30 San Francisco
Dag 31 San Francisco – Monterey
Dag 32 Monterey – Pismo Beach
Dag 33 Pismo Beach – Los Angeles
Dag 34 Los Angeles
Dag 35 Los Angeles
Dag 36 Los Angeles - Europa