Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MrJavier (Wouter): 2017 Las Vegas-Yellowstone-Black Hills-Denver-Moab

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MrJavier (Wouter): 2017 Las Vegas-Yellowstone-Black Hills-Denver-Moab

Bericht door MrJavier »

Hallo,

het is nog lang, te lang :-), tot 2017 maar ik ben toch al beginnen plannen en had graag jullie mening geweten. Half mei tot half juni 2017 trekken we met 2 personen voor de tweede keer richting USA.
Vorige keer rondje zuidwesten, dit keer, in korte termen, Las Vegas, Grand Teton, Yellowstone, Black Hills, Denver, Moab, Las Vegas.

Ik heb een route uitgestippeld, wat zeker voor verandering vatbaar is. Ik ben er ook nog niet uit of we deze route met de klok of tegen de klok maken, dit zal afhangen van jullie reacties. Hopelijk zijn alle wegen open, maar dat weet je nooit. Net zoals vorige keer zouden we half hotel, half camping overnachten, dit was ons goed bevallen. Misschien maken we er 3/4 camping van maar ik ben er mij van bewust dat het wel es koud kan gaan worden 's nachts dus ben er nog niet uit.

Hieronder kan je een eerste planning terugvinden.

Dag 1: Zaventem – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Zion NP ( The Narrows of Angel’s Landing )
Dag 3: Zion NP – Salt Lake City ( SLC als tussenstop op weg naar Grand Teton NP )
Dag 4: Salt Lake City – Grand Teton NP
Dag 5: Grand Teton NP
Dag 6: Grand Teton NP – Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone NP – Cody ( Via Beartooth Hwy )
Dag 11: Cody – Black Hills ( Auto dag )
Dag 12: Black Hills NF ( Mt Rushmore en Crazy Horse ) – Custer State Park ( Langs Needles hwy )
Dag 13: Custer State Park ( Wildlife Loop en wandelingen )
Dag 14: Custer State Park ( Trails )
Dag 15: Custer State Park – Badlands NP
Dag 16: Badlands NP
Dag 17: Badlands NP – RMNP
Dag 18: RMNP ( Trail nabij Moraine Park of Bear Lake)
Dag 19: RMNP (Trail Ridge Road of Old Fall River Road tot aan Lake Granby)
Dag 20: RMNP – Grand Junction ( Colorado National Monument)
Dag 21: Grand Junction - Moab
Dag 22: Moab ( Arches NP )
Dag 23: Moab ( Canyonlands NP )
Dag 24: Moab – Capitol Reef ( Langs Goblin Valley SP )
Dag 25: Capitol Reef – Escalante ( Langs Notom Bullfrog Rd en Burr Trail )
Dag 26: Escalante – Zion NP ( Angel’s Landing of The Narrows )
Dag 27: Zion NP – Las Vegas
Dag 28: Las Vegas – Zaventem
Dag 29: Thuis

Kleine toelichting bij bepaalde dingen.

- De keuze voor Las Vegas is gewoon omdat ik opmerk dat het vliegen van Zaventem - Las Vegas meestal goedkoper ligt dan Denver. En ik merk ook op dat de autohuur Las Vegas - Las Vegas goedkoper uitkomt dan Denver - Denver, gebaseerd op modellen van 2016.

- En we gebruiken Las Vegas bewust als start- en stopplaats zonder er te blijven. Dit beviel ons niet zo de vorige keer en we gaan volop voor de natuur.

- Weinig tijd in Zion misschien maar dit deden we reeds is 2015. Toen deden we Angel's Landing en niet The Narrows. Nu gaan we zeker The Narrows doen en misschien nog eens Angel's Landing.

- Dit is slechts een ruwe planning dus we kunnen veel veranderen, opmerkingen zijn welkom. :thumbup:

Wouter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Wouter: 2017 Las Vegas-Yellowstone-Black Hills-Denver-Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit!
Ik zou wel de route zo doen dat je Yellowstone zo laat mogelijk hebt; je zit er nu wel erg vroeg. Dat geldt ook voor RMNP.
De tijd voor South Dakota vind ik behoorlijk ruim. Ik zou een tussenstop doen tussen Cody en SD, dan heb je ook nog tijd voor Cody zelf.
Je zou ook nog een extra dag voor Yellowstone uit kunnen trekken, zeker als je daar ook wilt wandelen.
Kijk eens in ons 2015-verlsag voor Yellowstone en grand teton in juni en in ons 20133-verslag voor Colorado en Moab in mei.
Je bent mooi op tijd om voor Yellowstone betaalbare accommodatie in het park te vinden als je daar niet gaat kamperen.

Marianne
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ik denk dat ik je reisverslagen ondertussen van buiten ken Marianne :D
En ik moet kiezen tussen RMNP en Yellowstone, ik ga in één van de twee inderdaad wat vroeg zijn. Misschien dat ik inderdaad de route omdraai en eerst via RMNP ga. We kunnen door werkomstandigheden niet anders dan de periode half mei, half juni te kiezen.

Ik had eerst Cody-Sheridan en daarna Sheridan-Black hills. Maar ik ga dit toch in één stuk doen.

Ik ga de tijd in South - Dakota nog es bekijken waardoor we een dag extra Yellowstone hebben. Bedankt :thumbup:

Wouter
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou eerst Zion - Capitol Reef - Moab doen en zo richting RMNP om vervolgens naar Yellowstone te gaan. Vanaf Grand Teton kan je met bvb een overnachting in Salt Lake City van daaruit direct verder naar Vegas.

Hoe later je in het noorden komt hoe beter.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis MrJavier (Wouter): 2017 Las Vegas-Yellowstone-Black Hills-Denver-Moab

Bericht door ingrid14 »

Het is natuurlijk gokken met de periode waarin jullie gaan.

Ik denk dat je er sowieso van kan uitgaan dat de Old Fall River Road nog gesloten zal zijn. Wij waren er in 2011 in juli en zowel aan het begin als aan het einde van onze reis was de weg nog gesloten.

Zoals Marcopstal al aangaf zou je misschien beter in de andere richting reizen.
Ik zou dan 2 overnachtingen in Zion in het begin doen. Daarna richting Moab en RMNP. Dan zou je daar rond 25 mei zijn. De Trail Ridge Road zal dan al wel open zijn.

Voor Yellowstone zijn dit de voorziene openingsdata voor 2016
2016 Spring Road Opening Dates

April 15: Mammoth to Old Faithful; Madison to West Entrance; Norris to Canyon.
May 6: Canyon Junction to Lake; Lake to East Entrance (Sylvan Pass).
May 13: Lake to West Thumb, West Thumb to Old Faithful (Craig Pass), and South Entrance to West Thumb; Tower Junction to Tower Fall.
May 27: Tower Fall to Canyon Junction (Dunraven Pass); Beartooth Highway
Volgens jullie huidige planning:
Als jullie op 15-05 vertrekken, rijden jullie op 20 mei naar Yellowstone via de zuid ingang, die weg opent pas op 13-05 (in 2016) dus daar zullen jullie misschien geen problemen hebben.
Het probleem gaat het stuk tussen Tower en Canyon zijn en de Beartooth Highway.
De afsluiting tussen Tower en Canyon kan je ontwijken door om te rijden (maar dat kost je dus uren extra rijden)
De Beartooth Highway zullen jullie niet kunnen rijden.

In 2011 deden wij Cody - Devils Tower - Deadwood op 1 dag. Het was een lange dag maar wel doenbaar.

Als je de richting van de route behoudt, zou ik wel eerst naar Badlands gaan en dan naar Black Hills zodat je rit naar RMNP ietsje korter wordt.

Tussen South Dakota en RMNP zou je met een tussenstop ook tijd hebben voor bv Wounded Knee, Carhenge, Scottsbluf, Fort Laramie, Oregon Trail en Register Cliff (bij Guernsey)

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2011. (zie onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan zou je daar rond 25 mei zijn. De Trail Ridge Road zal dan al wel open zijn.
Nou, hier kan je je nog eens goed in vergissen hoor. Vaak zal de trail ridge road voor een groot deel open zijn op dit tijdstip, maar helemaal open kan je nooit met zekerheid voorspellen. Ik kon er in ieder geval in 2013 maar tot Rainbow Curve komen. Vanaf daar was het gewoon nog 1 grote sneeuwmuur. Ook wordt deze weg vaak na 'opening' nog dag(delen) gesloten, net als de tioga pass bij Yosemite. Alles hangt af van de sneeuwval deze winter...
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Bedankt voor de reacties. Ik neem deze zeker mee in mijn planning. :thumbup:

Wouter
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Hallo,

indien in dan inderdaad de route in omgekeerde richting doe en eerst richting RMNP ga, sla ik dan af richting Grand Lake of rij ik door om de Peak to Peak Highway te rijden? Wanneer ik dan de Trail Ridge Road rij kan ik doorrijden tot Grand Lake, maar moet dan wel weer dezelfde weg terug. Of is dit geen straf ?

Wouter
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je bedoelt dan van Grand Junction naar RMNP?
Als je eerst naar RMNP gaat dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat deze niet open is en dat je dus via de Peak to Peak moet rijden. Dus dan heeft het helemaal geen zin om richting Grand Lake te rijden. Ze gooien de trail ridge road in delen open. Vaak tot bepaalde bochten/parkeerplaatsen. Het kan dus zijn dat je bij wijze van spreken niet kunt rijden van de farview curve tot de Rainbow curve. Dan heeft heel het stuk tussen Grand Lake en de Farview curve naar mijn mening geen nut om te rijden omdat je daarna een pokkeeind terug moet rijden om bij Estes Park RMNP binnen te rijden.
Maar misschien heb je geluk en is de trail ridge wel open? Rond die periode gewoon dagelijks de Facebook en parkpagina in de gaten houden.
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ja ik bedoelde vanuit Grand Junction :wink:
Bedankt voor de info.

Wouter
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Mooie route met ruim de tijd voor alles. Alleen Zion schiet er een beetje bij in. In je planning maak je er op de heen en terug weg een stop. Op de heenweg verlies je tussen Nv en Ut nog een uur tijdsverschil waardoor je minder overhoud om in Zion the wandelen. Als je de route clockwise blijft doen, dan zou ik van LV rechtstreeks naar SLC rijden (lang rijden, maar door jetlag zal je toch vroeg wakker zijn). Op de terugweg kan je dan een extra nacht/dag toevoegen bij Zion. Dan kan je op je gemak Angels Landing doen en the Narrows. Als je het rondje counterclockwise gaat doen geldt eigenlijk het zelfde, maar doe je op de terugweg het stuk van SLC naar LV in een keer.

Linksom of rechtsom, je zult in die tijd zowel bij Yellowstone als RMNP kans hebben op wegafsluitingen door sneeuw.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ik weet dat er wat weinig tijd is voor Zion maar dit deden we verleden jaar reeds dus ik weet wat ik wil doen en niet doen.
De Narrows gaan we zeker in het begin doen. We zijn normaal vroeg wakker in Las Vegas dus zullen we op tijd in Zion zijn.
Misschien dat ik inderdaad beter Zion in twee dagen naeen doe en dan op het laatste van de reis rechtstreeks van SLC naar Las Vegas rij. :thumbup:

Wouter
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het is natuurlijk wel de vraag of de Narrows al begaanbaar is rond die tijd, als er nog veel (smelt)water naar beneden komt kan hij nog gesloten zijn.
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ik had een vraag omtrent het dagschema in Custer State Park. Is het mogelijk om de Wildlife Loop, Crazy Horse Memorial en dan 's avonds Mt Rushmore te bezoeken op 1 dag of is dit te gehaast? We zouden overnachten nabij/in Custer State Park en al vroeg de Wildlife Loop doen, dan doorrijden richting Crazy Horse en dan de 87 (Needles Eye Tunnel) nemen en zo noordwaarts richting Mt Rushmore en in de buurt overnachten.

En is de avondceremonie de moeite? Want daar lees ik tegenstellende berichten over.

Wouter
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat kan op 1 dag. Mbt die avondceremonie is het echt persoonlijk. Ben je geinteresseerd in de geschiedenis van Lewis & Clarke en heb je wat gevoel voor het patriotisme van Amerikanen dan ga je het wel wat vinden. Ik was bij de eerste avondceremonie van 2013 (midden Mei) en ik vond het verhaal wel interessant.

Als je daar een interessante wandeling wilt doen zou je van Sylvan Lake naar Harney Peak kunnen lopen. Tocht van 4 á 5 uur, maar prachtig uitzicht
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ok, bedankt !! :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij zijn ook naar de avondceremonie gegaan.
Het is wel bijzonder om zoveel patriottisme te zien.

Wij zijn overigens de volgende dag nog een keer teruggekeerd, wat vroeger op de avond om meer foto's te nemen.

De inkom is gratis maar je dient parking te betalen (geldig voor 1 jaar, in 2011 was het 11$).

Let wel op als je na de avondceremonie nog gaat rijden. Er zitten daar veel herten, bij ons waren er 3 (elk apart) zomaar overgestoken vlak bij de auto. Dan heb je wel een lichte hartstilstand. Gevolg was dat we daarna aan 10 mph doorgereden zijn. Gelukkig moesten we niet ver, we hadden een hotel in Keystone.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

De avondceremonie werd in onze planning opgenomen. Bedankt voor de reacties !! :wink:

Wouter
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Ik ben nog dagelijks aan het brainstormen over onze route en heb deze wat aangepast. Ook gaan we hem counterclockwise doen, zo zijn we zo laat mogelijk in Yellowstone.
Ook gaan we niet midden mei maar eerder eind mei vertrekken, zo verhogen we de kans op minder sneeuw in RMNP.

Dag 4 en 5 zitten wat vol, maar wij vertrekken graag bij zonsopgang (vinden we helemaal niet erg), zodoende hebben we een volle dag om onze route af te werken.

Op dag 8 twijfel ik om misschien wat verder door te rijden (Glenwood Springs) om de dag erop de reisdag wat korter te maken naar RMNP.

Op dag 16 is er wederom twijfel :D , om in één keer door te rijden naar Cody, dit zien we nog wel.

Op dag 23 vertrekken we vroeg richting Grand Teton NP en hebben we een volle dag tenzij jullie aanraden om er twee dagen te verblijven. Ik zie toch bij de meeste reisverslagen dat 1 dag voldoende is.

Er staat ook bij sommige dagen "indien mogelijk", kunnen we dit niet doen dan hebben we reden te meer om terug te komen.

Opmerkingen zijn altijd welkom !

Dag 1: Ieper – Zaventem – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Zion NP (The Narrows indien mogelijk )
Dag 3: Zion NP (Wandeling naar Observation Point)
Dag 4: Zion NP – Torrey (Via Burr Trail en Notom Bullfrog Rd)
Dag 5: Torrey – Goblin Valley – Hite – Valley of the Gods - Moab
Dag 6: Moab (Canyonlands en Dead Horse Point State Park)
Dag 7: Moab (Arches)
Dag 8: Moab – Colorado National Monument - Grand Junction
Dag 9: Grand Junction – RMNP (Peak to Peak Highway)
Dag 10: RMNP (Bear Lake)
Dag 11: RMNP ( Trail Ridge Road tot Grand Lake indien mogelijk)
Dag 12: RMNP (Old Fall River Rd indien mogelijk + wandeling)
Dag 13: RMNP – Black Hills
Dag 14: Black Hills – Custer State Park – Mt Rushmore - Black Hills
Dag 15: Black Hills – Badlands – Deadwood
Dag 16: Deadwood – Sheridan
Dag 17: Sheridan - Bighorn NF - Cody
Dag 18: Cody – Yellowstone ( Via Beartooth Highway)
Dag 19: Yellowstone NP
Dag 20: Yellowstone NP
Dag 21: Yellowstone NP
Dag 22: Yellowstone NP
Dag 23: Yellowstone – Grand Teton NP
Dag 24: Grand Teton NP – Salt Lake City
Dag 25: Salt Lake City – Cedar Breaks NM – Zion NP (Kolob) - Las Vegas
Dag 26: Las Vegas (shop- en zwembaddag)
Dag 27: Las Vegas – Zaventem - Ieper
Dag 28: Thuis
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in dit geheel 1 dag minder RMNP doen en 1 dag bij de Black Hills, er is zoveel meer te zien en doen dan wat je benoemt. Zoek eens naar de wandeling naar Harney Peak bv.

Verder dag 4 en 5 geven je amper tijd voor Capitol Reef, maar bv ook Valley of the gods ligt echt wel een stuk van de route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer