Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ArianneV: tips gevraagd route SF-SF juli/aug 2016 - kamperen (campervan)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ArianneV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ArianneV: tips gevraagd route SF-SF juli/aug 2016 - kamperen (campervan)

Bericht door ArianneV »

Op advies van andere forumleden n.a.v. een andere vraag over kamperen plaats ik hier onze 'planning' voor de reis die we komende zomer willen gaan maken naar het zuidwesten van Amerika. Het is denk ik wel goed om te weten dat de planning nog niet vast staat. Vluchten, campervan en appartementen in NY en SF (laatste 3 dagen) zijn wel geboekt en staan dus vast. De rest is flexibel. We zijn een gezin met 3 meiden in de leeftijd van 14,12 en 8. Verder houden we van kamperen en het liefst wil ik zonder vaste planning, maar dat is geloof ik niet zo heel handig :wink:

Bij de planning van de route had ik nog wel een aantal punten waarbij ik jullie advies graag zou willen.
* We hebben een campervan met rooftoptent gehuurd, waarbij we evt. een klein tentje op willen zetten. Is kamperen op alle plekken qua temperatuur te doen of zijn er plekken waarbij jullie dat afraden.
* We willen de route graag starten van SF langs de kust naar beneden omdat aangeven was dat dit dan de mooiste manier was om de kustlijn te zien en dat was bovendien handiger met stops. Ik weet niet of we dat dan helemaal tot LA moeten doen of evt afbuigen naar Sequoia en Kings Canyon (maar dit lijkt met wel een 'grote lus') en dat dan niet op de terugweg.
* We mogen met onze campervan niet naar Death Valley staat in de voorwaarden, vandaar dat we gedacht hadden om dan via de westkant van sequoia/kingscanyon en yosemite te rijden. Bij yosemite wilden we dan wel 'doorsteken' naar het oosten.
* Zijn er nog 'must-do's' die we nu gemist hebben? Tsja ik weet natuurlijk dat er heeeeel veel mooi/leuk enz is :wink:

11 juli maandag vlucht naar New York
12 juli dinsdag NY
13 juli woensdag NY
14 juli donderdag New York- San Francisco Ophalen campervan -Monterey
15 juli vrijdag West coast ???
16 juli zaterdag Santa Barbara ( kan ook een andere plaats zijn, maar is meer om de westkust in 'stukjes' op te delen)
17 juli zondag Los Angeles
18 juli maandag Pretpark LA
19 juli dinsdag Palm Springs/ Joshua Tree NP
20 juli woensdag Joshua Tree
21 juli donderdag Prescott/Sedona (Montezuma Castle) ??
22 juli vrijdag
23 juli zaterdag Grand Canyon (South Rim)
24 juli zondag Grand Canyon
25 juli maandag Lake Powell
26 juli dinsdag Lake Powell/ Page
27 juli woensdag Monument Valley/Route 163/Cortez
28 juli donderdag Mesa Verde NP
29 juli vrijdag Moab/Arches NP
30 juli zaterdag
31 juli zondag Reef NP
1 aug maandag Bryce Canyon NP
2 aug dinsdag Zion NP
3 aug woensdag Zion NP
4 aug donderdag Las Vegas
5 aug vrijdag Las Vegas
6 aug zaterdag Sequoia NP
7 aug zondag Sequoia NP
8 aug maandag Kings Canyon
9 aug dinsdag Yosemite NP
10 aug woensdag Yosemite NP
11 aug donderdag Lake Tahoe
12 aug vrijdag Sacramento???
13 aug zaterdag Inleveren campervan SF
14 aug zondag SF
15 aug maandag SF
16 aug dinsdag San Fransico-Amsterdam
17 aug woensdag thuis
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: tips route SF-SF juli/aug 2016 - kamperen

Bericht door ingrid14 »

Dat ziet er een mooie route uit.

Persoonlijk zou ik enkele punten wijzigen.

15 juli: een goede stopplaats (en haalbaar vanaf Monterey) is Morro Bay (of Cambria)
16 juli: van Morro Bay naar Santa Barbara is maar een korte rit en ook op 17 juli is een korte rit
Ik zou misschien 2 nachten Monterey doen (dan kan je daar ook gaan whale watchen of naar het aquarium), dan 1 nacht in vb Morro Bay en van daar in 1 rit naar LA
Voor LA zelf te bezoeken zou ik 1 dag uittrekken.

Joshua Tree in de zomer zou ik geen 2 nachten doen. (het is daar behoorlijk heet en op een halve dag heb je ook al veel gezien)

Jullie hebben er de tijd voor dus ik misschien 2 nachten Sedona, daar is veel te doen.

Rondom Moab zou ik een overnachting extra vastleggen. Je hebt er Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, ... 3 nachten is ideaal.

Na Las Vegas zou ik eerst naar Yosemite gaan en daarna Sequoia zodat jullie de mooie Tioga Pass kunnen rijden.
Las Vegas - Death Valley (of Lone Pine, ik weet niet als jullie met een campervan door DV mogen)
Death Valley (of Lone Pine) - Mammoth Lakes of Lee Vining
Mammoth Lakes of Lee Vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Kings Canyon
Kings Canyon - Sequoia
Sequoia
Sequoia - San Francisco

Ipv Lake Tahoe en Sacramento zou ik eerder San Diego toevoegen voor 2 of 3 nachten (tussen LA en Palm Springs)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een route schrijf je best in een van - naar vorm, dan is duidelijk waar je van plan bent te overnachten, want ook dat is belangrijk !!

14 juli de vlucht naar SF, ophalen van de campervan, boodschappen doen en dan naar Monterey is zeer ambitieus en mogelijks niet haalbaar afhankelijk van het tijdstip van aankomst op SFO en wanneer je de campervan mag afhalen.

18 juli: pretpark LA = ?? dit is wel bepalend ivm je locaties.

19 juli: Joshua Tree, Palm Springs: verwacht temperaturen in de schaduw van 40 tot 45°C.

Je gaat hopelijk toch een overnachting in Monument Valley plannen ?

Voor Moab lijkt de tijd me te beperkt te zijn. Je hebt er Canyonlands (twee delen), Dead Horsepoint, Arches.

Las Vegas naar Arches is een flinke rit. Maar je kan het wel zo plannen. Van Yosemite kan je naar Lake Tahoe via de Tioga Pass, Mono Lake en Bodie, de tijd voor Yosemite lijkt mij evenwel te beperkt te zijn.

Sacramento lijkt me niet echt een meerwaarde.

Jammer van die dagen NY vooraan, met die extra dagen kan je de perfecte route samenstellen. Zonder is het een beetje puzzelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je hebt een mooie route maar de verdeling kan her en der wat beter. Ik ben het eens met de opmerkingen hierboven.
Overigens vind ik dat je tijd genoeg hebt voor het westen voor een mooie route ondanks dat je eerst New York doet.
Moab verdient zeker wat extra tijd, er is daar erg veel te zien. Een overnachting in Monument Valley is mooi. Joshua Tree is erg (te?) heet om te kamperen. Ook in Moab en Page zal het warm zijn maar dat lijkt me wel te doen. Voor de rest prima plekken om te kamperen. Ik zou in deze route overigens Sacramento overslaan.

Misschien kun je wat inspiratie halen uit onze [url=http://www.michelly)]verslagen[/url]? Wij hebben vaak gekampeerd in het zuidwesten met onze 3 kinderen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ArianneV: tips gevraagd route SF-SF juli/aug 2016 - kamperen (campervan)

Bericht door Martin & Marianne »

Overweeg ook eens om de route andersom te doen zodat je eerder in Yosemite bent. Dat kan net het verschil maken tussen nog wel en niet een waterval kunnen zien of wel of niet kunnen raften.
Wij hebben meerdere keren met onze dochters een reis door het zuidwesten gemaakt, misschien heb je iets aan onze verslagen, zoals dat van 2008.
Die dag in Joshua Tree zou ik overslaan, daar is het echt te heet dan. En Lake Tahoe en Sacramento zou ik ook overslaan.

Met alle tips, en in omgekeerde volgorde zou het er zo uit kunnen zien:
11-jul ma naar NY
12-jul di NY
13-jul wo NY
14-jul do NY - SF
15-jul vr SF - ?
16-jul za ? - Sequoia
17-jul zo Sequoia
18-jul ma Sequoia - Kings Canyon
19-jul di Kings Canyon - Yosemite
20-jul wo Yosemite
21-jul do Yosemite - Lee Vining
22-jul vr Lee Vining - Las Vegas
23-jul za Las Vegas
24-jul zo Las Vegas - Zion
25-jul ma Zion
26-jul di Zion - Bryce
27-jul wo Bryce - Capitol Reef
28-jul do Capitol Reef - Moab
29-jul vr Moab
30-jul za Moab
31-jul zo Moab - Mesa verde
1-aug ma Mesa verde - Monument Valley
2-aug di Monument Valley - Page
3-aug wo Page - Grand Canyon
4-aug do Grand Canyon
5-aug vr Grand Canyon - Sedona
6-aug za Sedona
7-aug zo Sedona - Palm Springs
8-aug ma Palm Springs - Los Angeles
9-aug di Los Angeles
10-aug wo Los Angeles
11-aug do Los Angeles - Pismo Beach
12-aug vr Pismo Beach - Monterey
13-aug za Monterey
14-aug zo Monterey - SF
15-aug ma SF
16-aug di SF

Er zit nog ruimte in voor bijvoorbeeld een extra dag Page of Capitol Reef bijvoorbeeld, in plaats van twee nachten Grand Canyon of Sedona.

Marianne
ArianneV
Amerika-ontdekker

Re: Reis ArianneV: tips gevraagd route SF-SF juli/aug 2016 - kamperen (campervan)

Bericht door ArianneV »

Bedankt voor alle reacties. Inmiddels ook weer een heleboel reisverslagen gelezen die door jullie aangeraden zijn en hier weer allerlei leuke tips uitgepikt. We zijn weer aan het stoeien geweest met de route. Handig is om te weten dat we een campervan hebben met een rooftoptent ( en evt een klein tentje), dus het opzetten van de tent zal niet veel tijd kosten. Vandaar dat we op meerdere plekken maar 1 nacht blijven en dan gewoon met ons hele hebben en houden weer lekker verder trekken. Als we ervoor kiezen om op dezelfde plek te blijven en even boodschappen of zo moeten doen, moeten we immers ook de campervan weer 'rij-klaar' maken :wink:
Bij Joshua Tree/Phoenix/Tucson en Las Vegas overwegen we evt om een hotelletje oid te boeken als dit te warm zal zijn om te kamperen. Ervaringen van mensen die in juli/aug in deze gebieden gekampeerd hebben zijn nog welkom, zodat we een weloverwogen beslissing kunnen nemen.
We hebben in onze planning nu meer dagen in Moab zitten zoals meerdere mensen geadviseerd hebben. Yosemite heeft in onze planning niet echt heel veel tijd. Misschien moeten we bij Moab toch een dag weghalen, de afstand van Mesa verde naar moab is immers ook niet heel erg groot en dan zouden we die dag bij Yosemite kunnen plakken.
De route ziet er nu als volgt uit:

maandag 11-jul Amsterdam- 15.20 New York -17.47 ( appartement op Staten Island)
dinsdag 12-jul NY
woensdag 13-jul NY
donderdag 14-jul New York 8.15-San Francisco 11.45 ( campervan ophalen en doorrijden tot Monterey- camping willen we hier reserveren)
vrijdag 15-jul Monterey- Pismo Beach of Morro bay (ongeveer –nog nader te bepalen camping)
zaterdag 16-jul Pismo beach- Santa Barbara (ongeveer – nog nader te bepalen camping; goede mogelijkheid tot surfen ergens? Wil namelijk
oudste dochter graag)
zondag 17-jul Santa Barbara- Los Angeles (deze dag is om LA te bekijken-camping RV Anaheim ivm pretpark)
maandag 18-jul naar pretpark ( Disney?)
dinsdag 19-jul LA/Anaheim- Joshua Tree (Black rock campground?)
woensdag 20-jul Joshua Tree-Phoenix
donderdag 21-jul Phoenix-Tucson ( Biosphere II-onderweg bezoeken en naar Saguaro NP- camping reserveren in Catalina SP)
vrijdag 22-jul Tucson -Sedona ( onderweg Arcosanti ;camping reserveren manzanita campground /Lo Lo Mai Springs)
zaterdag 23-jul Sedona - Grand Canyon (South Rim) ( via oak creek canyon - route 89a -slide rock state park – camping in GC reserveren-
Mather campground?)
zondag 24-jul Grand canyon Village- Page ( camping Lone pine rock)
maandag 25-jul Page ( antelope canyon bezoeken?)
dinsdag 26-jul Page/Lake powell-Mesa Verde ( onderweg Monument valley; camping reserveren in morefield campground in Mesa Verde)
woensdag 27-jul Mesa verde – guided tour – welke? Nog uitzoeken
donderdag 28-jul Mesa Verde-Moab (camping reserveren – welke? Nog uitzoeken)
vrijdag 29-jul Moab (Arches)
zaterdag 30-jul Moab (Canyonlands NP)
zondag 31-jul Moab-Reef (Fruita campground)
maandag 1-aug Reef -Bryce
dinsdag 2-aug Bryce-Zion (watchman campground)
woensdag 3-aug Zion
donderdag 4-aug Zion-Las Vegas ( onderweg valley of fire state park- camping of hotel?LA reserveren)
vrijdag 5-aug LA
zaterdag 6-aug Las Vegas-Lake Isabella
zondag 7-aug Lake Isabella-Sequoia nat. Park/Kings Cayon (lodge pole campground)
maandag 8-aug sequoia/kings canyon bezoeken
dinsdag 9-aug Sequoia nat. Park/Kings Canyon - Yosemite Valley (camping reserveren – indien (nog) mogelijk)
woensdag 10-aug Yosemite Valley-Yosemite/Lee Vining ( of ander deel yosemite – we willen via de Tiogapas naar de andere kant)
donderdag 11-aug Yosemite/Lee Vining - Lake Tahoe (emerald bay) - langs Bodie)
vrijdag 12-aug Lake Tahoe – Napa ( ivm vroeg moeten inleveren camper op 13 aug)
zaterdag 13-aug Napa - San Francisco (campervan inleveren om 10 uur- appartement in Oakland)
zondag 14-aug SF
maandag 15-aug SF
dinsdag 16-aug San Fransisco 13.50
woensdag 17-aug Amsterdam 9.15

Nog tips/aanpassingen??
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zou zowiezo kiezen voor Morro Bay ipv Pismo beach, dan heb je meer tijd voor de kustroute. (soms kan je niet te vroeg vertrekken omwille van de mist).

Houd er in LA rekening mee dat je locatie toch in functie moet zijn van het pretpark dat je wil doen. Nu staat er Disney met een ?, dit moet je echt wel vooraf beslissen. Stel je wil Universal doen, dan ligt Anaheim helemaal niet goed.

Monument Valley onderweg vind ik wat zonde, dit is echt wel een overnachting waard.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien komt het omdat ik op de gsm kijk, maar het staat allemaal wat scheef opgeschreven? Zo zit je in Vegas ineens in LA?

Je zou idd een nacht minder Moab kunnen doen als je het zo inplant.

Ik vraag me alleen af waarom je eerst seki doet en dan yosemite? Ik zou als je niet door death valley wilt (of wel) ipv lake isabella naar Bishop/Mammoth Lakes/Convict lake rijden, dan naar Yosemite en dan via Seki naar SF. Ik zou dus de dagen in Moab laten staan en de nacht Lake Tahoe eruit halen, vooral omdat je maar 1 nacht daar hebt. Misschien is het we lekker om bv 2 nachten in Capitol Reef op de Fruita Campground te staan.

Kijk ook eens hoe je planning uitkomt als je eerst naar Tucson en dan naar Phoenix rijd.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi Arianne,

Waar heb je de campervan gehuurd? Wij gaan met 3 jongens in vergelijkbare leeftijden. Wij wilden ook een campervan met tentje erbij maar kunnen het nergens vinden om te huren....?

Hartelijk dank, Ruth
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

http://www.jucyrentals.com
http://www.escapecampervans.com

Dit zijn er een paar. Tentje moet je zelf aanschaffen.
ArianneV
Amerika-ontdekker

Bericht door ArianneV »

Wij hebben inderdaad bij Escape campervans gehuurd. Het model Marverick hebben ze vanaf januari ook met 5 gordels. Stond niet op de website, maar ik had een mailtje naar hen gestuurd met de vraag of zij mogelijkheden hadden/wisten voor 5 personen. We huren de rooftoptent erbij en kopen/huren evt nog een klein tentje. Ze gaven aan dat het niet heel ruim is, maar ja in onze gewone auto zitten ze ook 'krap' op de achterbank en daarmee gaan we in de zomer ook zo op pad :wink: . Bovendien zijn de Amerikaanse standaards geloof ik wel anders :lol: Het bed wat je in de campervan kan maken is 1.68 breed. Wij willen daar de 3 meiden leggen en wij in de rooftoptent. ( in de vakantie liggen we op matjes van 55 cm breed en dan liggen ze ook met z' drietjes naast elkaar. We hopen dat dit ook zo lukt. Zo niet dan in het kleine tentje ernaast. Met zo'n campervan ben je flexibeler dan een camper, maar is het toch wat 'luxer' dan alleen met een tent. Dit is hoop ik praktischer met koken en spullen wegruimen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb je route even wat korter genoteerd voor de leesbaarheid:
11-jul naar NY
12-jul NY
13-jul NY
14-jul NY - Monterey
15-jul Monterey - Pismo Beach
16-jul Pismo Beach - Santa Barbara
17-jul Santa Barbara - Anaheim
18-jul Anaheim
19-jul Anaheim - Joshua Tree
20-jul Joshua Tree - Phoenix
21-jul Phoenix - Tucson
22-jul Tucson - Sedona
23-jul Sedona - Grand Canyon
24-jul Grand Canyon - Page
25-jul Page
26-jul Page - Mesa Verde
27-jul Mesa Verde
28-jul Mesa Verde - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Capitol Reef
1-aug Capitol Reef - Bryce
2-aug Bryce - Zion
3-aug Zion
4-aug Zion - Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las Vegas - Lake Isabella
7-aug Lake Isabella - Sequoia
8-aug Sequoia
9-aug Sequoia - Yosemite
10-aug Yosemite - Lee Vining
11-aug Lee Vining - Lake Tahoe
12-aug Lake Tahoe - Napa
13-aug Napa - SF
14-aug SF
15-aug SF
16-aug SF

Ik zou zo hier en daar wat aanpassen. Voor Mesa verde is een middag ook voldoende, dus ik zou een nacht Monument Valley doen in plaats van 2 nachten Mesa verde. Het is echt heel mooi om daar tussen die rode rotsen te staan. Zie ons 2008-verslag voor onder andere Mesa Verde, Antelope Canyon en Monument Valley en Moab.
Zoals hierboven ook is gezegd zou ik ook de route via de Tioga Pass nemen en Lake Tahoe vergeten. Je hebt nu nauwelijks tijd voor Yosemite, Het zou er dan zo uit kunnen zien:

11-jul naar NY
12-jul NY
13-jul NY
14-jul NY - Monterey
15-jul Monterey - Pismo Beach
16-jul Pismo Beach - Santa Barbara
17-jul Santa Barbara - Anaheim
18-jul Anaheim
19-jul Anaheim - Joshua Tree
20-jul Joshua Tree - Phoenix
21-jul Phoenix - Tucson
22-jul Tucson - Sedona
23-jul Sedona - Grand Canyon
24-jul Grand Canyon - Page
25-jul Page
26-jul Page - Monument Valley
27-jul Monument Valley - Mesa Verde
28-jul Mesa Verde - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Capitol Reef
1-aug Capitol Reef - Bryce
2-aug Bryce - Zion
3-aug Zion
4-aug Zion - Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las Vegas - Lee Vining
7-aug Lee Vining - Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - Sequoia
10-aug Sequoia
11-aug Sequoia
12-aug Sequoia - Napa
13-aug Napa - SF
14-aug SF
15-aug SF
16-aug SF

Je kunt ook een dag meer voor Yosemite uittrekken en een dag minder voor Sequoia/Kings Canyon. Zie voor beide parken ons 2006-verslag (met kinderen) en ons 2013-verslag.
Als je niet naar Disneyland gaat maar bijvoorbeeld naar Universal Studios zou ik niet in Anaheim gaan zitten.

Marianne
ArianneV
Amerika-ontdekker

Bericht door ArianneV »

Ik snap niet zo goed waarom er geadviseerd wordt om vanuit Las Vegas via Bishop/Mammoth Lakes/Convict lake rijden, dan naar Yosemite en dan via Seki naar SF.
Voor mijn gevoel is dat heel erg 'om'. We mogen niet door Death Valley dus moeten er dan volgens mij onderlangs omheen of via route 95 en 6.
We hadden het idee om bij Lake Isabella, langs de Kernriver omhoog te gaan door Seqoia NF en daarna door naar Seqoia NP en Kings Canyon.
Kan iemand aangeven waarom dit dan geen goede/ logische route zou zijn?
Is Lake Tahoe niet de omweg waard? Ik vind de foto's daarvan wel mooi.

N.B. Ik heb trouwens beide routes qua afstand even vergeleken en het is als we van Las Vegas via lee vining gaan niet echt meer zoals het voor mijn gevoel wel is. Maar het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken omdat bij onze route we ook Lake tahoe erbij hebben en binnendoor rijden bij Seqoia NF.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonder Lake Tahoe zou ik eerst naar Yosemite gaan omdat je dan via de TIoga Pass rijdt. De route onderlangs is een stuk minder aantrekkelijk. Jullie zullen geen probleem hebben met de 198 maar voor campers is die ingang van Sequoia niet aan te raden voor langere campers, wat ook weer een reden is om via het noorden te rijden.
Als je naar Lake Tahoe gaat via de Tioga Pass vervalt het argument van de Tioga Pass natuurlijk. Maar voor 1 nacht vind ik Lake tahoe niet echt de meoite. Wij zijn er meerdere keren geweest en ik vond het vooral erg druk. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2006-verslag daarvoor.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 jan 2016, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

In de zomer raad men steeds de route via het oosten aan om zo de Tioga Pass te nemen. In jullie geval neem je de Tioga Pass wel, met name richting Lake Tahoe. Jullie route is in dat opzicht dus wel degelijk logisch.

Velen gaan evenwel niet verder door naar lake Tahoe en de Tioga Pass missen is zonde. In dat geval is dus Mammoth lakes - Yosmeite - Sequoia aangewezen.

Op zich is Lake Tahoe wel mooi om te zien.

Theoretisch mag je idd niet door Death Valley, maar je mag niet vloeken ook. Als je alleen de belangrijkste zaken doet zie ik het probleem niet. Het zijn heel goeie wegen en warm zal het op andere plaatsen ook zijn. Ik zou persoonlijk Death Valley niet overslaan.

PS. je mag geen dirtroads doen met huurwagens ook, toch rijden dagelijks honderden huurwagens bvb door monument valley over dirtroads.

Sequoia NF via de Kern River naar SEKI gaat je wel wat meer tijd kosten en ik vermoed dat je zo moeilijk helemaal tot in SEKI komt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het daar deels wel mee eens Marc, maar wat als jij nou eens de uitzondering bent en dat er wel wat met de camper gebeurd. Ik wist overigens niet dat je ook met een campervan er niet doorheen mag.

Als het weer prima is en TS wat avontuurlijk zouden ze ook nog kunnen overwegen om de 9mile canyon road en dan de sherman pass road te nemen ipv eerst naar Lake Isabella.
ArianneV
Amerika-ontdekker

Bericht door ArianneV »

ook al zegt een van jullie dat het best zou mogen/kunnen.... we doen het toch niet. Het risico dat er net bij ons iets zou gebeuren nemen we echt niet. Er blijft genoeg moois over om te zien. Ik ga eens kijken welke routes jij bedoelt Paul. (9mile canyon road en dan de sherman pass road )
Bedankt in ieder geval dat jullie zo goed meedenken!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Los van wel of niet door DV zou ik wel nadenken over Lake Tahoe. Zonder dat heb je een veel rustiger route met meer tijd voor Sequoia en Yosemite.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp het omrijden via Phoenix en Tucson niet zo goed.
In Phoenix zelf is niet zo heel veel te doen, de omgeving wel maar daar hebben jullie geen tijd voor.
Ook voor Tucson en Sedona is er weinig tijd.

Je zou van Phoenix via Apache Trail (is wel deels een onverharde weg) naar Sedona kunnen rijden en dan 2 nachten in Sedona blijven.
Of ga van JT naar Prescott, volgende dag Prescott-Sedona. De dag die je dan wint kan je voor Yosemite gebruiken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik snap niet zo goed waarom er geadviseerd wordt om vanuit Las Vegas via Bishop/Mammoth Lakes/Convict lake rijden, dan naar Yosemite en dan via Seki naar SF.
Even puur zonder Lake Tahoe gerekend is het zo'n 5,5 á 6u rijden van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Vanuit daar over de Tioga Pass nog 2,5u naar Yosemite Village.
Van Vegas naar Three Rivers aan de voet van Sequoia NP is ook een uur of 8 rijden(de rit via bakersfield, niet door sequoia NF). Dus puur qua tijd ben je naar beide parken ongeveer evenveel tijd kwijt.
Van Yosemite Village naar San Francisco is 4,5u rijden. Van de general Sherman Tree (beetje midden Seki) naar San Francisco is ongeveer een uurtje verder. Dus zo heel veel scheelt het allemaal ook weer niet. De rit van Vegas naar ML boven death valley langs is een beetje of je door death valley rijdt. Kaal en rots/zand. Maar eenmaal in de buurt van ML prachtige omgeving. Hetzelfde met de rit onderlangs over de gewone weg. Tot voorbij Lake Isabella enorm saai. Daarna door Sequoia NF mooi, via Bakersfield saai.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer