In juni ga ik met m'n vriendin 17 dagen naar Californië, maar bij het opstellen van een planning liep ik toch tegen enkele moeilijkheden aan.
Mogelijks intressant om te weten: we zijn beide rond de 25, redelijk sportief aangelegd maar geen fervente wandelaars. Lange afstanden rijden vind ik niet zo'n probleem, maar het moet natuurlijk een beetje aangenaam blijven... Zelf ben ik al een week naar Las Vegas geweest, met een 2 daagse uitstap naar LA en een daguitstap naar de Grand Canyon. (Grand Canyon Skywalk om precies te zijn, wat ik redelijk commercieel vond...)
We vliegen vanuit NY, waar we enkele dagen verblijven, naar SF. Dus qua jetlag zal het wel meevallen in SF. Alle vluchten liggen al vast.
Ik ben me ervan bewust dat 17 dagen té kort is om de 'standaard' route te doen, dus zal ik bepaalde dingen achterwege moeten laten. De plaatsen die we dan niet bezoeken doen we dan over een paar jaar wel
Volgend schema heb ik zelf al gemaakt:
Day 1 13u Aankomst SFO
Day 2 San Francisco
Day 3 San Francisco
Day 4 SF - Monterey
Day 5 Monterey - Big sur - Pismo beach/cambria
Day 6 Pismo beach -> Yosemite (Curry village)
Day 7 Yosemite ( Panorama trial)
Day 8 Yosemite (Curry village) - tioga road - lone pine ( of mammoth lakes)
Day 9 Lone Pine -> las vegas (via death valley)
Day 10 Las Vegas
Day 11 Las vegas -> ?
Day 12 ?
Day 13 ? -> LA
Day 14 LA dagje pretpark?
Day 15 LA
Day 16 LA
Day 17 14:00 LAX (inleveren auto + vlucht)
Zoals je kunt zien heb ik na LV nog enkele dagen die ik niet echt ingevuld krijg. Graag zou ik Bryce, Zion en eventueel de south rim van de grand canyon (+ helikoptervlucht) erbij doen, maar zoals al gezegd gaat het dan te hectisch worden.
Nu kwam ik pas op het idee om het stuk PCH ( Monterey - Pismo Beach) te skippen, alsook 1 dag LA (+ pretpark) en/ofe en dag SF te laten vallen. Dan zou ik 3 4 dagen winnen en mogelijks wel tijd hebben om Bryce, Page en de grand canyon te doen. Om vervolgens naar LA te rijden via kingsman/needles.
Als ik foto's zie van Big Sur en de rest van de coastal route, vind ik het zeker en vast mooi, maar ik denk dat bryce en zion ( en monument valley) toch nét iets spectaculairder zijn.
Een andere optie was SF helemaal over te slaan en enkel de huurauto op te halen, er van uit gaande dat we dan in de toekomst LA-SFO via de PCH doen met veel dagen strand en surf...
Verder had ik nog opmerkingen over indeling van de dagen in Yosemite NP:
In de late namiddag aankomen, inchecken in Curry Village, mogelijk een hike naar taft point en slapen. Vervolgens vroeg op om de bus naar Glacier Point te nemen en de panorama trial te wandelen. Dan zouden we terug zijn rond 16u, maar wat doen we dan? Waarmee kan ik onze avond nog 'nuttig' vullen tot we de dag nadien uitgerust verder kunnen rijden?
Zoals je ziet tast ik momenteel in het duister, hopelijk kan ik er een mooie planning van maken met wat hulp van de amerika experts hier
Alvast bedankt!