Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tommytom321: van LA naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tommytom321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis tommytom321: van LA naar LA

Bericht door tommytom321 »

Hallo,

Na een aantal weken aandachtig diverse trips op dit forum te hebben gelezen werd het nu tijd om mij aan te melden om zo wat informatie te verschaffen.

Dit jaar gaan mijn vriendin en ik 23 dagen naar de westkust om daar een rondreis per auto te maken van LA naar LA. Wij komen uit enschede en zullen vliegen op 6 mei vanaf Dusseldorf naar Los Angeles om daar de trip te starten. We zullen vervolgens op 28 mei terugkomen in Los Angeles
Eerst wouden wij een georganiseerd reis boeken omdat dit het makkelijkste was, maar na diverse meningen te hebben aangehoord/gelezen toch besloten om de reis zelf te organiseren.

We zullen vliegen met American Airlines en het ticket hebben we inmiddels voor 645 euro pp weten te bemachtigen. Nu de rest nog.

In eerste instantie had ik het volgende in gedachten (dit komt tevens uit een reisgids)

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA -> San Diego
Dag 5: San Diego -> Palm Springs
Dag 6: Palm Springs -> Phoenix/Scottsdale
Dag 7: Phoenix/Scottsdale -> Grand Canyon National Park
Dag 8: Grand Canyon National Park - Monument Valley - Lake Powell/Page
Dag 9: Lake Powell/Page
Dag 10: Lake Powell/Page - Bryce Canyon National Park
Dag 11: Bryce Canyon National Park - Zion National Park - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley National Park
Dag 14: Death Valley National Park - Yosemite National Park
Dag 15: Yosemite National Park
Dag 16: Yosemite National Park - Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco - San Luis Obispo
Dag 21: San Luis Obispo - Santa Barbara - Oxnard
Dag 22: Oxnard - Los Angeles
Dag 23: LA - Dusseldorf

Graag hoor ik of dit haalbaar is, en of ik misschien bepaalde plaatsen niet beter kan schrappen of toevoegen.

Hierna kan ik dan verder met het boeken van hotels, waar ik vast ook nog wel vragen over heb :)

Alvast bedankt voor jullie mening.

Groet Tom
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis tommytom321: van LA naar LA

Bericht door Hockey »

Vergeet dag 4, zo zie je niets van San Diego. Vergelijkbaar met Amsterdam naar Maastricht en de dag erna naar Groningen.
Dag 20, mik op San Simeon. Dag 21, vergeet Oxnard, niks te beleven. Blijf in Santa Barbara of rij in een keer door naar LA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Tom, welkom op het forum!
Prima begin, maar ik zou zelf een aantal dingen anders doen. Van Bryce naar Las Vegas betekent dat je geen tijd hebt voor Zion. Ik zou daar zeker 1 maar liever nog 2 nachten voorzien. Van Death Valley naar Yosemite is een lange rit. De Tioga Pass zal vermoedelijk nog niet open zijn als jullie er zijn, dus je moet onderlangs rijden, of via een noordelijker gelegen pas. Als je naar MV gaat blijf er dan overnachten. Het is zoveel mooier als je er tegen zonsondergang bent. De volgende dag kun je vroeg naar Page, dan heb je daar ook nog voldoende tijd.
Ik zou de stop in Phoenix laten vallen en ook Lake Tahoe laten vallen en die dagen voor Zion.

Marianne
tommytom321
Amerika-ontdekker

@ Hockey: Tnx, ik vroeg me al af of Oxnard wel een goede stop zou zijn. Deze zal dan ik dan vervangen voor Santa Barbara.

@Marianne: Bedankt voor de tips. Wel heb ik daar een vraag over. Zoals jij het omschrijft met de extra overnachtingen, is dit dan gebaseerd op de hele dag wandelen (5 a 6 uur) per park? Of rij je van de ene bezienswaardigheid naar de andere? Ik weet namelijk niet zo goed wat ik mij er bij voor moeten stellen.

Tevens heb ik gekeken op google maps om eens uit te stippelen hoe mijn dagschema er dan uit zou komen te zien met de aanpassingen, maar ik kom er niet zo goed meer uit als ik eerlijk ben.
Wat stel jij voor, als ik vragen mag?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zoiets doen:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Palm Springs of Kingman
Dag 3 Palm Springs of Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Lone Pine
Dag 13 Lone Pine - Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF
Dag 17 SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF - SLO
Dag 20 SLO
Dag 21 LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA

Je kunt nog wat schuiven. Wel of niet een volle dag GC hangt af van hoever je op dag 2 wilt rijden en wat je in het park wilt doen. Waar houden jullie van? wil je een aantal wandelingen maken, met een ranger op stap, veel fotograferen, iets meer weten van de geologie etc? Een stuk naar beneden lopen? Een helikoptervlucht maken?
Twee stops tussen Las Vegas en Yosemite is ook mooi, dus in DV en dan in Mammoth Lakes of Lee Vining als de Tioga Pass open is, en ergens onderweg (Fresno?) als de pas niet open is.
Langs de kust zijn 2 stops ook mooi, maar dan zou ik het wat anders verdelen dan jij deed; het eerste stuk is het mooiste.
Ik ga niet uit van een hele dag wandelen, maar wel van een paar uur wandelen en ander activiteiten ondernemen. Het hangt van het park af hoe je je tijd gaat indelen. Een rit met de shuttlebus, rijden naar Glacier Point in Yosemite, een bezoek aan de Mariposa Grove etc etc. Kijk voor de activiteiten in de parken op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites onder plan your visit/things to do.

Ik heb nu LA op het laatst gezet, maar als je meer kans wilt hebben op een open Tioga Pass )en Glacier Point raod) kun je die dagen het beste aan het begin zetten. De tickets liggen al vast?
Kijk ook even hoe het Memorial day weekend valt. Reserveer op tijd voor dat weekend.

Koop hier alvast een kaart (bv de Hallwag nr 5 en 6), dat is handig met het uitstippelen van de route.

Marianne
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas

Dit moet je echt op Deze manier zo doen, anders heb je echt spijt van Zion, vind dit persoonlijk een van de mooiste parken in die regio, en hier heb je minimaal 2 dagen nodig.
Bryce is ook schitterend, maar hier zou je ook gewoon alle viewpoints kunnen doen en heb je een rede om terug te gaan:lol:. Page heb je dan ook voldoende tijd om iig antelope canyon (ik zou de lower doen), horsheshoe bend en Glen canyon dam te bezoeken. En dan naar bryce gaan waar je dan nog op tijd bent voor de zon ondergaat.

Death valley - yosemite is wel te doen, hebben wij ook gedaan in september maar het houdt niet over.
2013; westkust USA
2015; Florida
tommytom321
Amerika-ontdekker

@ Marianne: Je hebt me weer behoorlijk wat handvaten en stof tot nadenken gegeven. Bedankt daarvoor.

Ik denk dat ik onze reis nu zo goed als klaar heb. En ben op onderstaande uitgekomen.

Dag 1: Naar LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page -Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe - San Fransisco
Dag 18: San Fransisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco - San Simeon
Dag 21: San Simeon - Santa Barbara
Dag 22: Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara - (LAX) Naar huis

Waarom ik heb gekozen om monument valley hierin niet op te nemen is omdat ik vanuit Page 1 hele dag heb om die kant op te rijden en het daar te bekijken om vervolgens weer terug te rijden naar Page.
Volgens google Maps is dit ongeveer 2 uur heen en 2 uur terug,..

Een paar uur wandelen per park is niet echt wat voor ons,.. Althans dit hebben we nog nooit gedaan. Wij willen er meer van proeven en de mooiste punten mee pakken ipv 4 of 5 uur te gaan hiken.

Ik heb de reis laten beginnen in LA en heb daar meteen wat dagen er bij gepakt. Dit met de achterliggende gedachte dat de Tioga pass dan open zal zijn. Hoewel ik niet zeker weet of we daar over heen gaan gezien ook Lake Tahoe op mijn lijst staat.

Wat denk je van de reis zoals ik hem nu opgesteld heb?

@ Andys: Tnx voor je tips. Antelope Canyon, Horsheshoe Bend en Glen Canyon gaan we zeker bekijken.
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Ik zou die volle dag page inzetten voor een volle dag Zion, maar als je lake powel wil gaan doen voor te chillen een dagje of een tochtje op het water , dan niet, maar anders ga je het echt wel als je op tijd uit de veren bent redden in een halve dag(antelope canyon/horsheshoe bend/Glen canyon) ligt allemaal lekker kort bij elkaar.

MV heb je goed gedaan om te skippen, is jammer, maar heb je een reden erbij om terug te gaan :thumbup:
Ik was en ben ook geen hier, maar geef het een kans in Zion, doe angels landing, emerald Pools of obversation point, ga je ook als niet hiker 100% geen spijt van krijgen, en wil je niet een paar uurtjes hiken, doe dan wel iig canyon overloop trail in Zion, dit is een hele korte, maar leuke wandeling ( 20 minuten enkel) met ook een fantastisch uitzicht.
2013; westkust USA
2015; Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je zeker weet dat je naar MV wilt dan kun je beter vanuit de GC naar MV rijden en de volgende dag naar Page. Dat is minder ver rijden en je hebt dan de mooiste uren voor MV. Vanuit Page heen en weer rijden is echt zonde van je tijd.

Dus:
dag 7 GC-MV
dag 8 MV-Page

in plaats van
dag 7 GC-page
dag 8 Page -MV -Page

Waarom Lake Tahoe? Je hebt er weinig tijd voor, die dag zou ik voor Zion of voor Yosemite gebruiken.

Marianne
Alcazar79
Amerika-ontdekker

Bericht door Alcazar79 »

Grapppig.... Ik ga dezelfde reis maken van 31/7 tot 24/8.... Wellicht hebben wij beide iets aan elkaars reisschema
tommytom321
Amerika-ontdekker

@ Andys:
Ik heb de volle dag Page er in opgenomen omdat ik vanuit daar MV wilde bezoeken en op de terug weg Antelope Canyon en Glen Canyon mee wilde pakken. Echter lees ik nu dat dit niet zo'n verstandige keuze is.
Wat betreft Zion, ik heb mij er eens even in verdiept en de Angels Landing lijkt me een hele leuke route om te "hiken".

Wanneer wij vanuit Bryce Canyon smorgens vroeg vertrekken hebben wij nog genoeg tijd voor de Angels Landing lijkt me? Ik zag dat de afstand rond de 105 mijl lag tussen Bryce en Zion. Of zie ik iets over mijn hoofd?
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een dag extra Zion?

@ Marianne:
Lake Tahoe leek me mooi,.. ik zag wat foto's van kristal helder water etc. Of is daar niet veel te zoeken in mei?
Ook hier geld als ik vroeg vertrek vanuit Yosemite dan heb ik nog een "hele" dag voor bij Lake Tahoe. Althans dat lijkt me,.. uitgaande van de afstanden dan.

@ Alcazar:
Ik ga zeker je topic in de gaten houden! Ben dan ook zeer benieuwd hoe jullie schema er uit komt te zien. Wordt dit ook jullie eerste keer Amerika? Voor ons wel namelijk :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je 's morgens al vroeg vertrekt uit Yosemite voor Lake Tahoe hou je helemaal geen tijd over voor Yosemite. Kijk eerst eens wat je daar allemaal kunt en wilt doen. Ik zou voorkomen dat je alleen maar aan het heen en weer rijden bent. blauwe meren heb je in Yosemite ook. Niet zo groot en diep, maar minstens zo mooi. Je zou het af kunnen laten hangen van het open zijn van de wegen: als de Tioga raod en Glacier Point Road open zijn dan zoveel mogelijk tijd voor Yosemite uittrekken, zo niet, dan eventueel een nacht Lake Tahoe. Maar je zou ook naar Hetch Hetchy kunnen gaan. En naar de Mariposa grove. En een volle dag voor de vallei. Zie hier en hier om een idee te krijgen van de vallei eind mei/begin juni.
Wat je ook doet: reserveer alvast. Waar zit je met het Memorial Day weekend?

Angel's LAnding zou ik niet doen als je van Bryce komt. Je kunt die wandeling het beste zo vroeg mogelijk doen; dan is het minder druk en minder heet. Bovendien is het aan te raden om op weg van Bryce naar Zion eerst de Canyon Ovelrook Trail in Zion te lopen. De trailhead ligt iets voorbij de ingang van Zion, nog voor de tunnel. Een volle dag Zion is echt niet verkeerd; naast Angels's Landing en de Canyon Overlook Trail heb je nog veel meer wandelmogelijkheden. Bovendien is Springdale een leuke plaats en lijkt mij het weer in mei erg aangenaam. Een volle dag geeft je ook de mogelijkheid om op weg naar Las Vegas nog Valley of Fire te bezoeken.

Marianne
tommytom321
Amerika-ontdekker

Wow wat gaaf om je blog te lezen en wat een mooie foto's.

Zijn Hetchy Hetch en Mariposa Grove niet alleen te bereiken via de Tioga road? Ik heb het dan wel over mijn huidige route waarin ik Lake Tahoe dan eventueel weg laat.
De hele dag in de auto zitten ben ik zelf ook geen voorstander van. Maar een uurtje of 3 a 4 moet te doen zijn op een dag.

Welke stad bij Yosemite Park is het beste om te overnachten?

26 mei zullen wij overnachten in Santa Barbara volgens de huidige planning.

*aanvulling: welke kant moet ik eigenlijk Yosemite park in? Is dit de kant van Mariposa of via Mono Lake? Anders snap ik het verhaal van Lake Tahoe.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je de kaart op http://www.nps.gov/yose al bekeken? Is te vinden linksonder bij view park map. Of kijk eens onder directions voor meer kaarten, dan wordt het allemaal wat duidelijker.

Als de Tioga Pass gesloten is rij je via Oakhurst het park binnen; dit is de 41. Vanaf Lone Pine rij je dan via Bakersfield naar Yosemite. Googlempas geeft nu ook deze route. Is de pas wel open dan kun je via Lee VIning en Mono Lake rijden. In beide gevallen kun je naar Yosemite Village rijden en daar overnachten, of je overnacht in El Portal. Zie voor de mogelijkheden in de vallei http://www.yosemitepark.com. Betaalbare opties - relatief gezien dan - zijn Curry Village en Housekeeping Camp.

De ingang van Hetch Hetchy ligt bij de 120, aan de westkant van het park. De Mariposa grove ligt bij de zuidingang van het park. Als de pas gesloten is kom je daar dus langs als je van Lone Pine komt Is de pas open dan kun je het bezoeken als je van Yosemite naar SF rijdt. wil je nog naar Lake Tahoe dan zul je heen en weer moeten rijden voor de Mariposa grove. Of je bezoekt een van de andere groves.

Marianne
tommytom321
Amerika-ontdekker

Het wordt mij nu allemaal wat duidelijker. Ik ga er van uit dat de Tioga Pass nog gesloten is omdat wij er rond 19 mei zullen zijn.

Omdat de afstand tussen LV en Yosemite toch vrij groot is lijkt het mij verstandiger om er 2 overnachtingen tussen te plaatsen. Maar wat zijn dan leuke plaatsen om te overnachten.
Ik heb het nu als volgt:
Dag 13 Las Vegas - Indian Wells (via DV)
Dag 14 Indian Wells - Fresno
Dag 15 Fresno - Yosemite
Dag 16 Yosemite

Maar wanneer ik google op de plaatsen Indian Wells en Fresno dan is hier volgens mij niet zo veel te beleven. Zijn er leuke plaatsen waar ik beter een overnachting kan pakken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou in elk geval in Death Valley overnachten. Is prachtig om een zonsondergang/opgang mee te maken bij bijvoorbeeld Zabriskie Point. De andere nacht zou ik open laten, wie weet is de pas vroeg open, dan kun je alsnog via de 395 richting Lee Vining.
En anders Fresno of Oakhurst.

Marianne
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Overnachten death valley is idd prachtig, met geluk en heldere hemel heb je ook nog een unieke sterrenhemel en kun je de Melkweg zien. Als je bijvoorbeeld stovepipe Wells' of furnace creek overnacht lig je 11u 's avonds in het zwembad onder een prachtige sterrenhemel in de woestijn, wat wil je nog meer dan........ Biertje of een ander lekker drankje ja ....

Wat betreft Zion: afstand bryce - Zion is niet al te ver, dat klopt, maar de wandeling naar angels landing duurt al gauw 4 uurtjes, en je mag niet met auto park in en dus dien je shuttle te nemen. Da canyon overloop trail met je ook absolut meepakken. Is hele korte wandeling en de moeite waard. Je zult zeker tijd te kort komen als je vanuit bryce komt en je ook nog wandeling gaat doen en nog wat meer van park. Maar goed, het is nu eenmaal keuzes maken.
2013; westkust USA
2015; Florida
tommytom321
Amerika-ontdekker

Pff vind het zo lastig allemaal... Al die keuzes, en alles is zo prachtig/indrukwekkend.

Ik denk echter wel dat ik er een beetje uit ben qua route, maar zit nog wel met de vraag of de extra nacht bij de grand canyon de beste keuze is.
Als ik jullie verhalen lees dan krijg ik het gevoel dat ik deze het beste in kan zetten voor Yosemite of Zion namelijk,...

Het liefst had ik nog helemaal geen hotels op voorhand geboekt om zo de vrijheid te behouden, maar helaas wil mijn vriendin op voorhand de hotels geboekt hebben zodat ze weet waar we terecht komen.
Vandaar dat ik er eigenlijk al van uit ga dat de Tioga pass dicht zit rond midden mei, en ik onderlangs moet rijden. Hierdoor heb ik ook gekozen om niet in DV te overnachten omdat de afstanden anders te groot worden. Bijkomend lijkt me DV indrukwekkend om te zien, maar lang niet zo mooi als bijvoorbeeld GC, Zion of Yosemite.

Ik kom nu op deze verdeling:

6-mei Dag 1 Naar LA
7-mei Dag 2 LA
8-mei Dag 3 LA
9-mei Dag 4 LA - Kingman
10-mei Dag 5 Kingman - Grand Canyon
11-mei Dag 6 Grand Canyon
12-mei Dag 7 Grand Canyon - Page
13-mei Dag 8 Page
14-mei Dag 9 Page -Bryce Canyon
15-mei Dag 10 Bryce Canyon - Zion
16-mei Dag 11 Zion - Las Vegas
17-mei Dag 12 Las Vegas
18-mei Dag 13 Las Vegas - Indian Wells
19-mei Dag 14 Indian Wells - Fresno
20-mei Dag 15 Fresno - Yosemite
21-mei Dag 16 Yosemite
22-mei Dag 17 Yosemite - San Fransisco
23-mei Dag 18 San Fransisco
24-mei Dag 19 San Fransisco
25-mei Dag 20 San Fransisco - San Simeon
26-mei Dag 21 San Simeon - Santa Barbara
27-mei Dag 22 Santa Barbara
28-mei Dag 23 Santa Barbara - (LAX) Naar huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is helemaal niet zo gek om alvast te reserveren, zeker voor de parken, maar ik zou Fresno echt niet vastleggen. Als je iets wilt reserveren wacht dan tot je weet of de pas open is. Of leg iets vast dat geannuleerd kan worden. Je kunt ook kort van te voren reserveren als je vrij zeker weet of de pas wel of open is. Je wilt echt niet in Fresno zitten als de Tioga Pass open blijkt te zijn.
Ik begrijp Indian Wells niet, waar ligt dat? Ik zou Lone Pine of DV kiezen. Als je wel door Death valley rijdt dan kun je daar toch ook overnachten? Dat betekent niet dat je er extra tijd voor kwijt bent. Van DV naar Fresno of Lee Vining is heel goed te doen. Zie daarvoor onze reisverslagen (2004, 2006, 2013).
Ik zou een dag minder GC, Santa Barbara of Page doen en een extra dag Zion of Yosemite, maar het is maar net wat je overal wilt doen. Lees daarvoor eens wat reisverslagen om een idee te krijgen.

Marianne
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Ook ik raad je aan een dag santa Barbara of page in te leveren of inderdaad een dag GC als je niet van plan bent naar beneden te wandelen. Deze dan extra toevoegen aan Zion of yosemite, die keuze is aan jou, allebei prachtige parken.

Wat wil je exact in page doen? Als je antelope canyon/horsheshoe bend/ Glen canyon dam wilt zien, dan kun je daar makkelijk een dag inleveren, Marja het zijn allemaal keuzes, is niet makkelijk, je gaat iig een top vakantie hebben :clap:
2013; westkust USA
2015; Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer