volgend jaar willen we naar Florida (zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=50464) en vervolgens door vliegen naar LA om vanuit hier verder te gaan. Hieronder heb ik een 'concept planning' opgesteld, ik ben erg benieuwd wat de experts er van vinden en of dit ook haalbaar is. Ik heb ook de hotels / omgeving erbij gezet, ik ben erg benieuwd of de buurt dan ook wel een beetje goed is. Uiteraard heb ik hier op gezocht op internet, maar ik vind het altijd wel fijn als iemand uit NL kan vertellen hoe de buurt is. Ik denk dat een gemiddelde Amerikaan of Aziaat misschien andere definities heeft van een 'veilige' buurt
Ook ben ik benieuwd of de geplande bezienswaardigheden de moeite waard zijn of misschien dat we teveel proberen te doen op 1 dag?
Nou, hier gaan we dan. Vakantie data half juni 2014, nog niet definitief. Los van onderstaande planning gaan we ook vijf/zes dagen voordat we in LA landen naar Florida, dus ongeveer 2,5 week in totaal. Langer lukt helaas niet.
Dag 1: Van Miami naar Los Angeles met het vliegtuig, proberen vroeg te landen in Los Angeles (perfect zou zijn laat in de avond vanuit Miami de dag van te voren gaan, slapen in het vliegtuig, en vroeg in Los Angeles aankomen. Dit had ik dit jaar vanuit Las Vegas naar NYC ook. Nog wat van Los Angeles gaan bekijken met huurauto (ophalen op vliegveld).
Dag 2: Los Angeles – hoogtepunten bezoeken
Dag 3: Van Los Angeles naar San Simeon rijden via de kustroute. In San Simeon overnachten.
Dag 4: Vanuit San Simeon naar San Francisco, onderweg stoppen bij bezienswaardigheden.
Dag 5: Volledige dag San Francisco bezienswaardigheden kijken.
Dag 6: Vanuit San Francisco (laat in de middag) naar een overnachtingsplek dichtbij Yosemite, ik denk Mariapose dan?
Dag 7: Vroeg vanuit Mariapose / Jamestown naar Yosemite.Vanuit Yosemite doorrijden naar Lone Pine of een andere gunstige plek hier in de buurt om te overnachten, late aankomst maar is alleen maar om te slapen.
Dag 8: De Alabama Hills bekijken in de ochtend en dan via Death Valley naar Las Vegas rijden. In Death Valley nog wat hoogtepunten bekijken, late aankomst in Las Vegas niet zo erg voor ons.
Dag 9: Las Vegas, eventueel naar Zion Park.
Dag 10: Las Vegas. Nog verder te plannen deze dag.
Dag 11: Vanuit Las Vegas naar Los Angeles rijden. Hier nog een nacht aan het strand overnachten en de dag erna dan (hopelijk) een late vlucht terug naar Nederland.
Dag 12: Vanuit Los Angeles terug naar Nederland.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden en wat er nog verbeterd kan worden of wat ik misschien vergeten ben of niet goed doordacht heb.
Fijne zondag alvast!