Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stalensnuitje: Phoenix - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Reis stalensnuitje: Phoenix - San Francisco

Bericht door stalensnuitje »

Zoals ik al in mijn korte voorsteltopic schreef, ben ik 10 jaar geleden met mijn ouders op familiebezoek/rondreis geweest in Arizona, Utah, Nevada en Oregon. A.s. september is het tijd om dat met mijn vrouw nog eens dunnetjes over te doen. De (verre) familie in Oregon slaan we dit keer over en daarvoor in de plaats komen New York en een gebied westelijk van Las Vegas. Ook hebben we ervoor gekozen om een camper (Cruise America C19) te huren in plaats van met de auto van motel naar motel te rijden.

De route ziet er in principe zo uit:

Dag 1: Vlucht AMS-NYC
Overnachting bij familie in Queens

Dag 2+3: Highlights in Manhattan bezoeken, als het bevalt gaan we vast nog wel eens

Dag 4: Vlucht NYC-PHX (aankomst ±10u) / Phoenix – Willcox – ca.190-220 mijl
Camper ophalen en doorrijden naar familie in Willcox (evt. via Apache Trail en Roosevelt Dam)

Dag 5-7: Familiebezoek, bezienswaardigheden in de omgeving (vorige keer o.a. Aravaipa Canyon Wilderness, Saguaro NP)

Dag 8: Willcox - ??? (Lyman Lake State Park?) ca. 230 mijl
We zien we hoe ver we komen, we rijden in elk geval via Apache National Forest

Dag 9: ??? – Petrified Forest – Chinle – ca. 180 mijl
Spider Rock of Cottonwood campground, nog een goede om voor een van beiden te kiezen?

Dag 10: Chinle – Monument Valley (via US Route 163) – ca. 140 mijl
’s Ochtends Canyon de Chelly bekijken (evt. tour?), overnachting Goulding’s Campground

Dag 11: Monument Valley - Grand Canyon (Mather Campground) – ca. 180 mijl

Dag 12: Grand Canyon

Dag 13: Grand Canyon – Horseshoe Bend – Page – ca. 140 mijl

Dag 14: Page – Glendale? – ca. 110 mijl
’s Ochtends Antelope Canyon (ws. Lower), evt. Glen Canyon Dam en dan door richting Bryce Canyon.

Dag 15: Glendale? – Bryce Canyon NP (North Campground) – ca. 50 mijl

Dag 16: Bryce Canyon NP – Zion NP (Watchman Campground) – ca. 90 mijl

Dag 17: Zion NP
Kijken of we het aandurven om Angels Landing te beklimmen :wink:

Dag 18: Zion NP – Valley of Fire – Las Vegas (Excalibur) – ca. 190 mijl
Camper op de parkeerplaats en 2 nachten in een gewoon bed voor minder geld dan 1 nacht op de KOA: dat die toko nog niet failliet is, snap ik echt niet…

Dag 19: Las Vegas

Dag 20: Las Vegas – Death Valley – ca. 170 mijl
In principe mag dit bij Cruise America (in juli en augustus op eigen risico, maar wij zijn er dus in september). Ik zag op de NPS-site van Death Valley staan dat de “Scenic Route” via de Old Spanish trail gaat en dan vanuit het zuiden langs Badwater. Iemand een idee of dat inderdaad een veel mooiere route is? En enig idee hoe ver je dan normaliter kunt komen eigenlijk? Heeft het nog zin om na Furnace Creek verder te rijden? DV moet volgens mijn info wel mooi zijn, maar…. (zie dag 21)

Dag 21: Death Valley – Lee Vining? – ca. 240 mijl
….ik zou op deze dag wel graag zo ver mogelijk richting Yosemite willen komen. Bijvoorbeeld op Junction Campground, ca. 10 mijl de Tioga pass op. Is dat een realistische afstand om via US395 te rijden?

Dag 22: Lee Vining? – Yosemite (North Pines) – ca. 65 mijl
Hup, de Tioga Pass over met dat ding, ik heb 2 nachten op North Pines Campground weten te boeken :D Is het erg ambitieus om op deze dag nog door te rijden naar Mariposa Grove en die te bezoeken?

Dag 23: Yosemite
Deze dag bijvoorbeeld met een tour naar Glacier Point en daar vandaan terug hiken.

Dag 24: Yosemite – San Francisco – ca. 180 mijl
Ik wilde eigenlijk eerst onze bagage droppen bij het motel aan Lombard Street, maar het drop off point van Cruise America is tegenwoordig in Newark i.p.v. Oakland. Ik denk dus dat we maar met de koffers in de BART stappen. Dan zijn we in elk geval op tijd voor de Alcatraz Night Cruise :wink:

Dag 25: San Francisco
We zitten eraan te denken om een fiets te huren en over de Golden Gate Bridge in het GG Recreation Area een stukje te fietsen.

Dag 26: Vlucht SFO – AMS

En dan zit het er “al” weer op. Ik ben benieuwd of er nog mensen tips hebben, met name bij de vraagtekens hierboven :wink:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis stalensnuitje: Phoenix - San Francisco

Bericht door michelly »

Op dag 10 zou je ook 's ochtends de wandeling naar de White House Ruins kunnen doen. Leuke wandeling en volgens mij de enige die je zonder gids kunt doen. Zie hier voor onze ervaringen.

Elly
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Ha Elly,

Bedankt voor de tip, dat ziet er goed uit! "De vorige keer" hebben we de tour door de Canyon zelf gedaan, maar dat was in mijn herinnering niet de meest memorabele van de vakantie.

Wat een ontzettend gaaf reisverslag op je site trouwens :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lee Vining is idd een prima tussenstop tussen DV en Yosemite.
Je kan eventueel naar Bodie en Mono Lake. Voor Bodie moet je wel over een stukje dirtroad dus de kastjes goed vastmaken :mrgreen:
Verder mooie route hoor ! Zou ze zo meteen rijden.
Mssn haal je verder nog tips uit onze verslagen, zie website in handtekening.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

stalensnuitje schreef:Dag 20: Las Vegas – Death Valley – ca. 170 mijl
In principe mag dit bij Cruise America (in juli en augustus op eigen risico, maar wij zijn er dus in september). Ik zag op de NPS-site van Death Valley staan dat de “Scenic Route” via de Old Spanish trail gaat en dan vanuit het zuiden langs Badwater. Iemand een idee of dat inderdaad een veel mooiere route is? En enig idee hoe ver je dan normaliter kunt komen eigenlijk? Heeft het nog zin om na Furnace Creek verder te rijden? DV moet volgens mijn info wel mooi zijn, maar…. (zie dag 21)
Wij hebben nu meerdere routes tusen DV en LV gereden, en die via Red Rock SP, Shoshone en Badwater (zie ons 2004-verslag) vond ik erg mooi. Kwam misschien ook wel omdat we de route wat later op de dag reden.
Of kamperen aan te raden is weet ik niet, je kunt wel verder rijden, bijvoorbeeld naar Panamint Springs, dan zit je een stuk hoger en dus koeler. In 2011 was ik er in september, toen viel het wel mee met de warmte. Hou er rekening dat het in september vroeg donker is, dus plan de dagen niet te vol.
Vanuit DV naar de oostkant van Yosemite is goed te doen in 1 dag.
stalensnuitje schreef:[]Dag 22: Lee Vining? – Yosemite (North Pines) – ca. 65 mijl
Hup, de Tioga Pass over met dat ding, ik heb 2 nachten op North Pines Campground weten te boeken :D Is het erg ambitieus om op deze dag nog door te rijden naar Mariposa Grove en die te bezoeken?
Ja, dat lijkt me wel wat veel op 1 dag. Alles kan, maar je zult toch ook langs de Tioga road wat tijd willen nemen. Je zou kunnen overwegen om een van de andere groves op weg naar de vallei te bezoeken. Of neem een extra dag in het park, bijvoorbeeld ten koste van Glendale. Wordt naturlijk wel lastig met die reservering; een dag aan het eind erbij zou mooier zijn, dan kun je nog een nacht bij Wawona of net buiten het park gaan staan.

Marianne
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Wij hebben nu meerdere routes tusen DV en LV gereden, en die via Red Rock SP, Shoshone en Badwater (zie ons 2004-verslag) vond ik erg mooi. Kwam misschien ook wel omdat we de route wat later op de dag reden.
Dat lijkt aardig op wat ik van plan was, maar een stukje Interstate inleveren voor een park (Red Rock Canyon) is zeker een goed plan, schrijven we op!
Of kamperen aan te raden is weet ik niet, je kunt wel verder rijden, bijvoorbeeld naar Panamint Springs, dan zit je een stuk hoger en dus koeler. In 2011 was ik er in september, toen viel het wel mee met de warmte. Hou er rekening dat het in september vroeg donker is, dus plan de dagen niet te vol.
Dat zijn 3 goeie tips in een keer: wij er ook in september, maar ik zie inderdaad sunset tussen half 7 en 7 en ik las al in een (jullie?) reisverslag dat dat in DV ook zo een uurtje eerder kan zijn.
Vanuit DV naar de oostkant van Yosemite is goed te doen in 1 dag.
:thumbup:
stalensnuitje schreef:Is het erg ambitieus om op deze dag nog door te rijden naar Mariposa Grove en die te bezoeken?
Ja, dat lijkt me wel wat veel op 1 dag. Alles kan, maar je zult toch ook langs de Tioga road wat tijd willen nemen. Je zou kunnen overwegen om een van de andere groves op weg naar de vallei te bezoeken.
Kijk, dat soort tips kunnen we goed gebruiken. Afstanden/tijden schatten kan soms echt lastig zijn! En inderdaad, onderweg zal er ook genoeg te genieten zijn. Dat blijkt ook wel uit jullie foto's en reisverslag ;) En groves op weg naar de vallei, is dat dan langs de Tioga Pass, of verderop?

In elk geval alvast bedankt voor alle tips en reacties! :thumbup:

Pieter
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je om 10am aankomt in Phoenix zal je nog een paar uur nodig hebben voor de RV p/u en ook een paar uur voor boodschappen doen. Vergeet het dan maar om via AT naar Lake Roosevelt te rijden als je diezelfde dan nog in Willcox wil aankomen. AT is 22 miles unpaved en ik zou er geen RV op loslaten.
Willcox ligt vlakbij Chiricahua NM maar je kan ook een rondje maken via Bisbee en Tombstone. Er zijn zelf wineries in dit gebied.

Willcox naar Lyman is via de oude R666 nu Coronado Trail of hw191. Dit is een van de bochstigste wegen in de USA en neemt heel veel tijd, zeker met een RV. Lyman is een stuk mooier dan de nondescripte plaatsen Eagar en Springerville. Greer is ook niet zo ver weg en prachtig gelegen.
Van Lyman naar Chinle via PF is een gemakkelijke route. Vergeet niet te stoppen bij Hubbell Trading Post. De wandeling naar White House en terug neemt ca 2.5 uur. Idd de enige plaats die je mag bezoeken zonder gids. Geen foto's maken van de Navajo farm onderweg. Mag wel van White House.
Ik ben geen kampeerder maar ik zou zelf eerder in Chinle gaan logeren dan op de Spider Rock cg. Het is niet altijd safe bij Spider Rock. Geen spullen van waarde in je auto laten liggen.
Je komt een stuk sneller in Monument Valley als je 191/IR59/160 en 163 neemt.
Ik zou gewoon van Page naar Bryce rijden en daar kamperen. Onderweg heb je nog Best Friends Animal Sanctuary en Red Canyon.
Via Old Spaniush Trail (vanaf 160 geen roadsign) naar Shoshone en via 178 naar Badwater rd neemt een stuk langer dan via Pahrump en Death Valley junction. Er zijn ook wat bergen onderweg en Badwater rd naar Badwater is heel bochtig. Voorichtig rijden dus. Mooie rit maar ik zou hem liever met een auto doen ipv met een RV.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

stalensnuitje schreef: En groves op weg naar de vallei, is dat dan langs de Tioga Pass, of verderop?
Langs de CA120 heb je de Tuolumne Grove en de Merced Grove (omgeving Crane Flat, zie hier voor de kaart van het park). Er zijn minder bomen en minder grote bomen dan in de Mariposa Grove en je moet iets verder lopen om ze te zien, maar het is nog steeds indrukwekkend, en het ligt min of meer op de route.

Marianne
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Als je om 10am aankomt in Phoenix zal je nog een paar uur nodig hebben voor de RV p/u en ook een paar uur voor boodschappen doen. Vergeet het dan maar om via AT naar Lake Roosevelt te rijden als je diezelfde dan nog in Willcox wil aankomen. AT is 22 miles unpaved en ik zou er geen RV op loslaten.
Daar heb je op zich een punt (wat het ophalen betreft). De vorige keer hebben we'm wel gedaan, maar toen hadden we een minivan en hadden we eerst een overnachting in Apache Junction, dus de hele dag de tijd voor AT. Boodschappen geloof ik wel, dat kan ook prima in de dagen erna als we bij de familie zijn.
Willcox naar Lyman is via de oude R666 nu Coronado Trail of hw191. Dit is een van de bochstigste wegen in de USA en neemt heel veel tijd, zeker met een RV.
Ook die hebben we de vorige keer gedaan en toen kregen we inderdaad al de tip om op tijd te vertrekken en ons niet te verkijken op de afstand. Gelukkig kunnen we in elk geval samen/om en om rijden.
Lyman is een stuk mooier dan de nondescripte plaatsen Eagar en Springerville. Greer is ook niet zo ver weg en prachtig gelegen. Van Lyman naar Chinle via PF is een gemakkelijke route. Vergeet niet te stoppen bij Hubbell Trading Post. De wandeling naar White House en terug neemt ca 2.5 uur. Idd de enige plaats die je mag bezoeken zonder gids. Geen foto's maken van de Navajo farm onderweg. Mag wel van White House.
Bedankt voor de tips!
Ik ben geen kampeerder maar ik zou zelf eerder in Chinle gaan logeren dan op de Spider Rock cg. Het is niet altijd safe bij Spider Rock. Geen spullen van waarde in je auto laten liggen.
Oh, hoe dat? Ik zal 't in elk geval eens nazoeken.
Je komt een stuk sneller in Monument Valley als je 191/IR59/160 en 163 neemt.
Dat scheelt inderdaad wel, maar dan mis je natuurlijk deze view :wink:
Ik zou gewoon van Page naar Bryce rijden en daar kamperen. Onderweg heb je nog Best Friends Animal Sanctuary en Red Canyon.
Hm, die laatste is ook wel een goede zeg! Ook nog Campgrounds in de buurt (voor de nacht erna hebben we een plekje op de North Campground bij Bryce zelf.
Martin & Marianne schreef:Langs de CA120 heb je de Tuolumne Grove en de Merced Grove (omgeving Crane Flat, zie hier voor de kaart van het park). Er zijn minder bomen en minder grote bomen dan in de Mariposa Grove en je moet iets verder lopen om ze te zien, maar het is nog steeds indrukwekkend, en het ligt min of meer op de route.

Marianne
Bedankt voor de hulp en tips maar weer!

Pieter
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bij Spider Rock staan (stonden? Is al weer een tijd geleden) bordjes niets van waarde in de auto to laten.
Die "View" is van mm13 off 163. 's Morgens is het mooiste moment voor foto's. Je kan van MV best even iets noordelijker rijden en daarna naar GC. Als je toch via 191 en 163 naar MV rijdt maak dan even een kort zijtripje naar Gooseneck SP. Ik zal het hier niet over de Moki Dugway hebben maar ik ken mensen die de Dugway met een RV gereden hebben. Gooseneck is heel gemakkelijk te bereiken.
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Tsjonge, ik begin de titel "Amerika-expert" aan de zijkant te begrijpen :wink: :thumbup:

De route bovenlangs hebben we 10 jaar geleden ook gedaan en hoewel we destijds ook de tip voor Horseshoe Bend kregen, hebben we toen de Goosenecks niet gezien. Die gaat er zeker bij op de lijst! :)

Qua camping dan maar kijken naar Cottonwood
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer