in september vertrekken we voor 17 dagen naar de VS. Ik wilde eerst al eventjes zeggen dat ik al veel inspiratie heb opgedaan op dit forum en al veel goede tips heb gekregen van mensen, waarvoor bedankt! Ik hoop dat onze route nu op punt staat
Waar ik me nu over wil buigen, is hoe we onze dagen juist gaan invullen, welke routes we zeker moeten nemen, welke wandelingen in de NP's aan te raden zijn (voor mensen die het niet echt gewoon zijn om veel te wandelen zeg ik er maar al bij) en wat eventueel goede restaurants/cafés zijn op onze route. Dus: al jullie tips en wat volgens jullie zeker moet ingepland worden zijn echt welkom! Ik vind het zelf een beetje moeilijk om dit overzicht te maken en ik zou echt graag het beste uit de reis halen! (het is de allereerste keer dat we naar de VS gaan)
Onze route:
1. Brussel - Phoenix (aankomst rond 22u - hotel aan luchthaven)
2. Phoenix - Sedona (auto ophalen om 10u) - overnachting in Kings Ransom Inn
3. Sedona - Grand Canyon - overnachting Bright Angel Lodge
4. Grand Canyon - Kanab (via Page): 's morgens vertrekken richting Antilope Canyon, naar Lake Powell en overnachten in Kanab Victorian Inn
5. Kanab - Bryce Canyon: Pink Sanddunes? (Ruby's inn geboekt, maar ga dit herboeken tot country cabins of iets in die aard in Tropic)
6. Bryce - Zion NP - Desert Pearl Inn
7. Zion NP - Desert Pearl Inn
8. Zion NP - Las Vegas: via Valley of the Fire (overanchting nog niet geboekt)
9. LV
10. LV - Death Valley - overnachting Furnace Creek Ranch
11. Death Valley - Lee Vining: via Bodie, Mammoth Lakes (?), 's avonds zonsondergang aan Mono Lake (overanchting nog te boeken)
12. Lee Vining - Yosemite - Curry Village
13. Yosemite - Curry Village
14. Yosemite - SF - overnachting Hayes Valley Inn
15. SF
16. SF
17. SF - Brussel
Al jullie tips/aanraders zijn meer dan welkom!