Wij gaan over minder dan 3 maanden al naar Californië! We gaan nu omdat onze dochter van 3,5 jaar nog niet naar school hoeft en we dus buiten het hoogseizoen kunnen en omdat het ook financieel behoorlijk scheelt dat onze zoon dan nog geen 2 is (maar 16 maanden). Het betekent wel dat we niet heel veel voorbereidingstijd hebben. Vlucht en camper zijn geboekt en we hebben een idee van de route, maar ik hoor graag jullie tips!
Onze kinderen zijn niet dol op autorijden dus we hebben een route bedacht waarbij we steeds 2 a 3 uur (uiterlijk 3,5 uur) rijden. Dat betekent dat we wel veel dagen rijden. We willen dan 's ochtends iets bekijken en in het begin van de middag rijden zodat de jongste (en misschien ook soms de oudste
Dag ochtend middag
Ma 7 mei Vliegen AMS-SFO San Francisco
Di 8 mei San Francisco San Francisco
Wo 9 mei Camper halen (vroeg) Rijden naar Monterey
Do 10 mei Walvistocht Rijden naar Hearst Castle
Vr 11 mei Hearst Castle Rijden naar ca Santa Barbara
Za 12 mei Strand Strand
Zo 13 mei Strand Strand
Ma 14 mei Strand Rijden naar Los Angeles/Anaheim
Di 15 mei LA LA
Wo 16 mei Disney Disney
Do 17 mei LA Rijden naar San Diego
Vr 18 mei Sea World Sea World
Za 19 mei Legoland/Zoo? Legoland/Zoo?
Zo 20 mei San Diego Rijden naar Palm Springs
Ma 21 mei Palm Springs Palm Springs
Di 22 mei Palm Springs Rijden naar Barstow
Wo 23 mei Calico Rijden naar Bakersfield
Do 24 mei ? Rijden naar Sequoia
Vr 25 mei Sequoia NP Rijden naar Yosemite
Za 26 mei Yosemite Yosemite
Zo 27 mei Yosemite Yosemite
Ma 28 mei Yosemite Rijden naar onder Stockton oid
Di 29 mei ? Rijden naar Oakland
Wo 30 mei Camper inl. voor 11u Oakland -SF
Do 31 mei Vliegveld -> Amsterdam
Zoals jullie zien hebben we sowieso nog wat vraagtekens in onze plannen:
* Kun je een strand vlakbij (boven of ter hoogte van) LA adviseren?
* Welke delen van LA vond je het meest de moeite waard? En waarom?
* In San Diego, dag 2: Legoland, de Zoo of de stad San Diego in met kinderen van 3,5 en bijna 1,5?
* Wat vond je bij Palm Springs het meest de moeite waard? En waarom?
* De meeste mensen slaan het gedeelte tussen Barstow en Sequoia over lijkt het. Wij willen echter niet teveel rijden op 1 dag en ca halverwege een tussenstop maken. Iemand een tip waar we dat zouden kunnen doen, waar ook iets te doen/beleven is? Al is het een mooie camping met speeltuin of zwembad (is het daar eind mei warm genoeg voor??).
* Yosemite: We zijn natuurlijk veel te laat voor een camping in Yosemite. Ik heb wel info gevonden over campings net buiten Yosemite, bijv de Mariposa KOA of de High Sierra RV park. Nog tips welke we het beste kunnen kiezen? Het gaat me eigenlijk vooral om: hoe bezoek je het park als je er niet in verblijft? Het lijkt me geen doen om elke keer met die camper van 30 ft het park in te gaan. Zijn er campings die nog te reserveren zijn, waar een shuttle bus gaat? Of is een auto huren een idee? Of parkeer je die toch meteen weer op een parkeerplaats omdat het in mei te druk is in het park?
Ik vind het idee om met zulke kleine kinderen een beer tegen te komen ook niet tof. Op safari in Afrika begreep ik dat wilde dieren kleine kinderen als uitstekende prooi zien. Ook slangen word ik een beetje zenuwachtig van. Kunnen we korte trails onze dochter gewoon laten lopen of is dat onverantwoord? Is het handiger om (grotendeels) per auto het park te verkennen?
* Tips voor een tussenstop tussen Yosemite en Oakland bij SF waar we de camper weer inleveren? 4 uur is wat te lang rijden voor ons, zeker omdat die 2 smurfen de dag erna weer 11 uur in het vliegtuig moeten zitten. Liefst tips voor een tussenstop waar ze even goed uit kunnen razen
Excuses als ik vragen stel die ik had kunnen vinden op het forum. Het is zoveel info dat het me allemaal een beetje duizelt en ik wil me in de korte tijd die we hebben zo goed mogelijk voorbereiden.
Zoals jullie zien een reis die behoorlijk is afgestemd op de kinderen, maar waar wij ook enorm veel zin in hebben!
Alvast bedankt voor reacties en tips!
Groetjes, Laura