Heb nu wel al 10 keer geprobeerd een route ineen te steken voor onze reis naar de Westkust in mei 2012, maar het wil maar niet lukken. Ik dacht dat ik hem goed had, en dan zie ik dat de overnachtingen LV op een vrijdag en zaterdag vallen, pfff. Kan dus opnieuw beginnen. Ik wil het ook zo plannen dat we als we bv een dag veel km doen, we de volgende dag slechts weinig km moeten rijden, het moet leuk blijven. Maar er mag bv. gerust een dag tussen zitten waar we 8u rijden en enkel stoppen voor foto's. We hebben eigenlijk nog maar een 2-tal weken beslist om naar de Westkust te reizen, en begin deze week hebben we onze vluchten geboekt.
We landen 14 mei rond 18u en vertrekken weer 29 mei om 22u30 beide in SF. We hebben 15 dus volle dagen ter plaatse, en ik weet wel dat dit kort is en de meeste mensen langer gaan, maar het kan nu eenmaal niet anders door ons werk.
Wij houden van reizen met een afwisseling tussen natuur en stad.
Ik moet nog beginnen met reisgidsen te lezen en alles op te zoeken, maar in grote lijnen weet ik wel al wat ik graag zou zien daar:
San Francisco (de typische toeristendingen bezoeken, evt paar uurtjes shoppen)
Yosemite park (nog geen idee wat mooiste plekjes zijn, graag ook een wandeling maken hier)
Death Valley (doorrijden en af en toe stoppen voor foto's)
Las Vegas (wil dit wel eens gezien hebben, en er een nachtje overnachten, maar lijkt me niet nodig hier verschillende nachten te blijven)
Grand Canyon (willen we zeker zien, en graag ook helikoptervlucht over Canyon maken)
Los Angeles (relaxen op het strand, Universal studios, Hollywood boulevard, Santa Monica Pier, misschien beetje shoppen...)
de kustroute van LA naar SF lijkt me mooi om op het einde te doen, aangezien we terug van SF naar Brussel vliegen
Wat ik laatst als route had was dit, maar hierbij vallen de overnachtingen in LV op een zat-zon, dus ik zal dit weer moeten veranderen...
San Francisco 15+16 + vm 17 mei
San Francisco – Yosemite NP 4u30 rijden nm 17 mei
Yosemite 18 mei
Yosemite NP - Death Valley - Las Vegas 8u rijden 19 mei
Las Vegas 20mei
Las Vegas – Grand Canyon 5u rijden vm 22 mei
Grand Canyon 23 mei
Grand Canyon – Los Angeles 8u rijden 24 mei
Los Angeles 25+26+27 mei
Los Angeles – Morro Bay 4u rijden 28 mei
Morro Bay – San Francisco 4u rijden nam 29 mei
Heeft iemand wat advies voor mij?