Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JR2007: routeadvies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JR2007
Amerikafan

Re: Reis JR2007: routeadvies

Bericht door JR2007 »

De route naar Kolob View Point staat inderdaad op de lijst, vanaf daar mogelijk een wandeling. En dat geldt ook voor Observation Point. Wat ik bedoelde te zeggen is dat wij geen wandelingen gaan maken die hele dagen (of meerdere) gaan duren. En voor een aantal must sees maak ik natuurlijk graag een uitzondering. Na de wandeling naar Observation Point zullen wij het verder die dag waarschijnlijk rustig aan gaan doen in plaats van nog even één te pakken ;-) .

Ik wild inderdaad Capitol Reef nog graag toevoegen aan de reis en de route die jij noemt is bij mij bekend. Heb schitterende foto's en verslagen gezien van deze route.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Helder :thumbup: .

Na Observation Point zul je inderdaad wel behoefte hebben aan wat rust; wij waren ook redelijk kapot daarna (vooral van het dalen). Gouden tip: begin zo vroeg als je kunt aan de wandeling. Het is dan nog rustig (wel zo aangenaam, zeker boven).

Al met al zou ik dan 1 nacht Zion skippen en deze bij Capitol Reef inzetten ( je kunt dan slapen in het plaatsje Torrey). Een mooie wandeling aan de UT12 is de Lower Calf Creek Falls Trail.
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je 'alles' wil zien wat je zelf hebt opgeschreven en per plaats of park ook nog fatsoenlijk wat tijd wil besteden, is het in 2 maanden niet te doen. Amerika is daarvoor echt te groot, daarvoor ben je minstens 2x zo veel tijd nodig. Beperk je wensen.
NYC, WASH, Niagara is toch 2 weken
Zuid Florida ook
En het westelijk deel vanaf Denver naar SF / LA daar is geen tijd voor te geven, daar is zo veel te zien.

Maak keuzes.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Hoi Hans. Bedankt voor je reactie. Echter is het reisplan inmiddels flink gewijzigd. Ik zal kijken of ik de beginpost aan kan passen.

Bedankt voor de tips Mrvanilla.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Als je je nieuwste route wilt plaatsen kun je het beste een nieuw bericht in dit topic plaatsen en niet de beginpost aanpassen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf je route eens in een van/naar schema. dat is veel duidelijker. Je hebt nu geen 3 dagen Zion, maar 3 nachten.

In Zion is alles wel toegankelijk lijkt me. Maar als je niet heel veel wilt wandelen is 1 volle dag (dus 2 nachten) daar ook voldoende.
Tussen Zion en Las Vegas zou je een overnachting kunnen plannen in valley of Fire, dat mag je in die tijd van het jaar niet overslaan vind ik.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Oké, komt ie dan.

1. Düsseldorf - Needles (komen rond de middag aan op LAX, gelijk door richting Needles)
2. Needles - Sedona
3. Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Blanding (via Monument Valley, Valley of the Gods)
7. Blanding - Moab
8. Moab
9. Moab
10. Moab - Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP
14. Zion NP - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Death Valley
18. Death Valley - Lee Vining (Bodie NP, maar nog altijd onder voorbehoud omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn)
19. Lee Vining - Yosemite NP
20. Yosemite NP
21. Yosemite NP
22. Yosemite NP - San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco - Pismo Beach
27. Pismo Beach - Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles - Düsseldorf

Zoals hier boven ook al voorgesteld wordt zou ik graag nog een dag aan Bryce Canyon toe willen voegen, ik twijfel echter waar deze vandaan te halen.

Ik heb Sedona, Moab en Zion nu min of meer ingepland wat te doen enzo, en voor mijn gevoel zou ik een nacht Zion het makkelijkst kunnen laten vallen.

Wat ik me afvraag, wat zouden de kenners doen in Sedona, Moab en Zion als ik in één van die plaatsen een nacht minder zou besteden.

Sedona: Zoals ik het nu heb zullen we ergens halverwege tot laat in de middag aankomen in Sedona. Er moet dan nog tijd zijn voor een mooie wandeling (ergens zonsondergang?). De dag erna een volle dag in Sedona, voor deze dag zat ik te denken aan West Fork Oak Creek Trail, Courthouse Butte Loop Trail en/of Devil's Bridge Trail. Misschien nog ergens mooie uitzichten met de auto? De dag erna door naar de Grand Canyon, mogelijk op de ochtend nog iets zien/doen.

Moab: Van Blanding naar Moab wilde ik een bezoek brengen aan Canyonland Needles, daar een aantal niet al te lange wandelingen. Op de middag door naar Moab, La Sal Mountain Loop doen. Dag dag erop naar Deadhorse Point en Island in the Sky, ook hier een aantal wandelingen en uitzichten. De laatste volle dag in Moab wil ik in Arches NP besteden, Park Avenue, Windows, Double Arch, Fiery Furnace en Devils Garden.

Zion: Hier wil ik dolgraag Observation Point en Angels Landing doen. Eventueel aangevuld met één van de Emerald Pool Trails, Kolob Canyon en The Narrows. Kolob Canyon Overlook zou op de dag dat we naar Las Vegas rijden (via Valley of Fire en een uitstapje naar de Hoover Dam) nog wel kunnen.

Vraag me af of ik qua tijd enzo wat goed zit hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat voorstel voor een extra nacht Bryce niet. Lijkt me ook niet nodig. Ik zou een stop doen tussen Moab en Bryce. En leg zo snel mogelijk iets vast in Moab want dat is in die periode erg populair.
Je kunt een nacht Zion laten vallen maar een nacht minder voor Yosemite/SF zou ook kunnen.
Hoe heb je nu de route naar Yosemite gedacht?
In plaats van een derde nacht Zion of Las Vegas zou je ook nog een nacht bij Valley of Fire kunnen doen.
Ik denkt dat je tijd voor het Needles district wat weinig is. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek. Dat was toen veel te kort.
Voor de wandeling bij Fiery Furnace moet je reserveren. Ik denkt dat je planning voor Arches aardig ambitieus is. kijk ook daarvoor eens in ons reisverslag.
Met 2 nachten Sedona zou ik de dag erna meteen naar de GC rijden anders is je tijd daar wel erg kort. Wij vonden het prachtig om bij zonsopgang een stuk van de South Kaibab Trail te lopen.
Het is wel erg ver om nog naar Needles te rijden. Misschien iets eerder stoppen en Joshua Tree meenemen?
Vergeet in Death Valley niet om de pupfish te bekijken.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik vind je route prima.
Op dag 11 heb je genoeg tijd voor de wandeling in Bryce.
De rit naar Zion is twee uurtjes.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

JR2007 schreef: 1. Düsseldorf - Needles (komen rond de middag aan op LAX, gelijk door richting Needles)
Niet is onmogelijk, maar ik vind het wat ambitieus om na een lange vlucht nog 300 mile (±5 uur) te gaan rijden.
Op welke tijd kom je aan.
Moet je nog langs de immigration procedure of heb je die elders in de VS al gehad.
Auto halen ben je ook even tijd mee kwijt.
Calculeer enkele files in.

Zorg in ieder geval voor een alternatief als Needles niet gehaald wordt.

Welke route neem je verder naar Sedona.
Verder vind ik je tijd in Page wat kort, maar voor wat kleine dingen kan het.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je rond de middag in LA aankomt moet je nog door immigrations en dergelijke. Reken op een 1.5u minimaal voor je je auto opgehaald hebt.
Je hebt, behalve als je op vrijdags aankomt, waarschijnlijk dan wel geluk met het verkeer, want je kan voor de avondspits begint (meestal rond 16u) LA al achter je hebben gelaten. Ik zou persoonlijk na zo'n reis en het tijdverschil nooit meer naar Needles rijden, maar uiterlijk naar Barstow, maar dat is persoonlijk. Waarom rij je trouwens via Needles naar Sedona? Dat is niet de snelste weg namelijk.

Ik zou een dag San Francisco eraf halen voor Bryce, zodat je dag 10 ook nog een tussenstop in Capitol Reef kunt maken.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Bedankt voor alle feedback.
Martin & Marianne schreef:Ik zie dat voorstel voor een extra nacht Bryce niet. Lijkt me ook niet nodig. Ik zou een stop doen tussen Moab en Bryce. En leg zo snel mogelijk iets vast in Moab want dat is in die periode erg populair.
Je kunt een nacht Zion laten vallen maar een nacht minder voor Yosemite/SF zou ook kunnen.
In plaats van een derde nacht Zion of Las Vegas zou je ook nog een nacht bij Valley of Fire kunnen doen.
Ik denkt dat je tijd voor het Needles district wat weinig is. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek. Dat was toen veel te kort.
Voor de wandeling bij Fiery Furnace moet je reserveren. Ik denkt dat je planning voor Arches aardig ambitieus is. kijk ook daarvoor eens in ons reisverslag.
Met 2 nachten Sedona zou ik de dag erna meteen naar de GC rijden anders is je tijd daar wel erg kort. Wij vonden het prachtig om bij zonsopgang een stuk van de South Kaibab Trail te lopen.
Het is wel erg ver om nog naar Needles te rijden. Misschien iets eerder stoppen en Joshua Tree meenemen?
Vergeet in Death Valley niet om de pupfish te bekijken.

Marianne
Bryce zou inderdaad voor een bezoek aan Capitol Reef zijn.

Voor Needles District zou ik wel wat meer kunnen plannen. In principe hebben we wel een hele dag tijd om daar te vertoeven.

Wat betreft Arches zullen we inderdaad wat keuzes moeten maken over de wandelingen die we gaan doen. Planning is om daar één dag te zijn.

De dag van aankomst willen we gewoon zo ver mogelijk zien te komen richting Needles. Als ik jullie allemaal zo hoor zal dat inderdaad wat ambitieus zijn.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

PSVwally schreef:Als je rond de middag in LA aankomt moet je nog door immigrations en dergelijke. Reken op een 1.5u minimaal voor je je auto opgehaald hebt.
Je hebt, behalve als je op vrijdags aankomt, waarschijnlijk dan wel geluk met het verkeer, want je kan voor de avondspits begint (meestal rond 16u) LA al achter je hebben gelaten. Ik zou persoonlijk na zo'n reis en het tijdverschil nooit meer naar Needles rijden, maar uiterlijk naar Barstow, maar dat is persoonlijk. Waarom rij je trouwens via Needles naar Sedona? Dat is niet de snelste weg namelijk.

Ik zou een dag San Francisco eraf halen voor Bryce, zodat je dag 10 ook nog een tussenstop in Capitol Reef kunt maken.
We zullen op donderdagochtend 11:45 aankomen.

De rit naar Sedona doen we via Needles omdat we graag het stuk van Needles tot aan Seligman over Route 66 willen rijden.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Martin & Marianne schreef:...
Mochten we naar Bodie gaan dan zullen we de dag erna het beste via Lake Tahoe en vanaf daar weer naar het zuiden naar Yosemite rijden. Volgens NPS.gov is dat zo'n acht uur omrijden.

Vraag is of het dat waard is, maar Bodie lijkt me ontzettend bijzonder om te bezoeken, vandaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou de ca 88 nemen als de Tioga pas en de Sonora pas gesloten zijn, dat is sneller.

Als je Capitol Reef wilt bezoeken is een overnachting in Torrey aan te raden, dat doe je niet vanuit Bryce.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Zo. We zijn weer ongeveer een maandje verder en de route, inclusief hotels, is zo'n beetje klaar. Wat we op de verschillende dagen gaan doen heb ik ook wel aardig in het hoofd. Alles is nog te annuleren, dus we hebben nog genoeg ruimte om wat te wijzigen.

Met de tips die ik hier gekregen heb zijn er nog een aantal wijzigen gemaakt ten opzichte van de vorige keer dat ik deze lijst plaatste.

1. Düsseldorf - Barstow (komen rond de middag aan op LAX, gelijk door richting Barstow)
2. Barstow - Seligman
3. Seligman - Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Blanding (via Monument Valley, Valley of the Gods)
7. Blanding - Moab
8. Moab
9. Moab
10. Moab - Capitol Reef
11. Capitol Reef - Bryce Canyon
12. Bryce Canyon - Zion NP
13. Zion NP
14. Zion NP - Valley of Fire (overnachten bij Moapa Valley)
15. Valley of Fire - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Lone Pine
19. Lone Pine - Bridgeport (Bodie NP, maar nog altijd onder voorbehoud omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn)
20. Bridgeport - Yosemite NP
21. Yosemite NP
22. Yosemite NP
23. Yosemite NP - San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco - Monterey
27. Monterey - Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles - Düsseldorf

Ik zal later komen met wat we zo'n beetje gaan doen van dag tot dag. Waar ik nog over twijfel is om één nacht Yosemite te laten vallen voor een overnachting voor of na dat park. De rit naar Yosemite zal vrij lang zijn vanaf Bridgeport omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Misschien dat we meer naar het noorden ergens een overnachting kunnen doen. Ik weet alleen niet goed wat daar te zien en te beleven is. Een bezoek aan Calaveras Big Trees SP werd mij al geadviseerd. Iemand verdere tips?

Een ander idee is om vanaf Yosemite alvast naar San Francisco te rijden en aan de oostelijke kant van de Golden Gate Bridge een overnachting te pakken om de dag erna zo snel mogelijk in SF aan te komen.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Is er accommodatie in Seligman ?
Rij naar Williams, leuk stadje.

Zelf zou ik Sedona laten voor wat het is, je schiet op je route een behoorlijk stuk naar het zuiden.
Je hebt al allemaal rode rotsen (wat is dan de meerwaarde van Sedona - ook rode rotsen).
Neem deze tijd om in je eerste 5 dagen de Grand Canyon en Page iets ruimer te bezoeken.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou het ook niet zo gek vinden om Sedona te vergeten en meer tijd voor de GC of Page uit te trekken. Misschien loten voor de Wave? Je kunt deze maand loten voor een permit in april.
JR2007 schreef:Waar ik nog over twijfel is om één nacht Yosemite te laten vallen voor een overnachting voor of na dat park. De rit naar Yosemite zal vrij lang zijn vanaf Bridgeport omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Misschien dat we meer naar het noorden ergens een overnachting kunnen doen. Ik weet alleen niet goed wat daar te zien en te beleven is. Een bezoek aan Calaveras Big Trees SP werd mij al geadviseerd. Iemand verdere tips?
Je wilt de rit naar Yosemite opsplitsen omdat het anders te ver is - dan is het toch niet zo relevant of daar dan iets te doen is? Je zoekt dan puur een overnachtingsplaats. Ik zou ter plekke kijken hoe ver je komt. En wat er bereikbaar is. Calaveras is leuk als het toegankelijk is en als je graag sequoia's wilt zien. De route zelf is ook leuk. Zie voor de 88 en de 49 ons 2006-verslag. En voor Calaveras ons 2013-verslag.
Je zou kunnen overnachten in Sonora, of Groveland.
Van Monterey naar LA is een flinke rit; ik zou iets verder rijden of die dag Yosemite gebruiken voor een extra overnachting aan de kust.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij hebben nou net een nacht extra gepland voor Sedona. We blijven er nu 3 nachten. Ik ben er al eens geweest en het is een geweldig mooi gebied.
Inderdaad, rode rotsen, maar heel anders. Een hele mooie vallei met heel veel mooie wandelingen.
We hebben nu bewust gekozen voor een camping in het centrum zodat we 's avonds lopend de plaats in kunnen want het is ook een hele gezellige plaats.

Dan zou ik zelf eerder een dag LA laten vallen.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Trails schreef:Wij hebben nou net een nacht extra gepland voor Sedona. We blijven er nu 3 nachten. Ik ben er al eens geweest en het is een geweldig mooi gebied.
Inderdaad, rode rotsen, maar heel anders. Een hele mooie vallei met heel veel mooie wandelingen.
We hebben nu bewust gekozen voor een camping in het centrum zodat we 's avonds lopend de plaats in kunnen want het is ook een hele gezellige plaats.

Dan zou ik zelf eerder een dag LA laten vallen.
Als je al vaker in Amerika geweest bent, kan ik me bovenstaande heel goed voorstellen.
Zelf ga ik in maart ook enkele wandelingen bij Sedona maken.
Maar voor een éérste keer en met de krapte die al in de route van JR2007 zit, zou ik het overslaan.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ