@Paul, no worries, ik voel me zeker niet nagatief benaderd, ik weet dat iedereen hier zit te posten met de bedoeling om mekaar te helpen, en info en tips te geven.
Misschien lag het probleem deels bij mij, ik had reeds een route toen ik me hier aanmeldde, en als dan blijkt dat de meeste mensen hier die veel te enthousiast vinden, tja, dan willen ze je aanraden om je route aan te passen.
Kan ik goed begrijpen, ik doe 't ook op motorfora als mensen info vragen over de Alpen.
Maar als ze zeggend at die route vastligt, dan is 't zo, en geef ik hen tips en leuke weetjes over de route die ze gaan afleggen, of die nu te lang, kort, vierkant of scheef loopt, het zij zo
M'n manier van reageren, wel, misschien een beetje impulsief, maar zoals ik al zei, ik ben een ervaren reiziger, die weet wat hij kan en niet kan (zo is lang en veel rijden voor mij op reis 't zelfde als meditatie, ik wordt er heel rustig en kalm van en geniet er echt van om uren aan een stuk honderden km's te doen, zolang 't maar in een omgeving is die nieuw voor me is) maar nog niet in the VS is geweest. Ik weet ook dat ik geen stadsmens ben, daarom dat ik na een dag Vegas waarschijnlijk het wel gezien heb, hoe gek, mooi, waanzinnig, indrukwekkend het is, geen enkele stad kan het halen bij een natuurpark. Noem het naïef, ik noem het eerder een beetje zelfkennis die ik echt wel wil gebruiken om deze reis in goede banen te leiden.
We zitten met vier in de auto, en hebben allemaal een drukke job (ik twee zelfs) maar ben wel de enige die er kennis van heeft om zo'n reis voor te bereiden. Dan ga ik me niet overdreven bescheiden opstellen, zou alleen maar de verkeerde tips krijgen denk ik dan. Ik zoek 't avontuur deels op, deels net niet op 't randje om m'n gezelschap niet te bruskeren. Trust me, mocht ik alleen zijn, de reis zou er nog een heel pak intensiever uitzien
Bedankt voor de link van AdvRider over Toroweap, is een forum waar ik jaren aanwezig ben maar waar ondertussen zoveel info opstaat dat 't soms onmogelijk wordt om bos/bomen te zien.
Ga waarschijnlijk gewoon Bryce laten vallen, en ons met Zion bezighouden. Bryce is 't meest noordelijk gelegen op onze route, dit kunnen we ooit later wel is doen denk ik maar, samen met Monument Valley als blijkt dat we dat ook skippen. Want dat is anders ook een gepeperde dag van South Rim via Monument Valley naar Page. Zou sowieso Valley of the Gods en Moki Dugway ooit willen rijden, dus terugkeren naar MV staat sowieso dan weer op de planning.
@Koen, dag 2 is inderdaad een flink kaliber. Ff er vanuit gaan dat 't sowieso richitng Tioga gaat, en dat we mikken naar Mammoth Lakes. Ik heb aan de bende al gezegd dat ik graag Titus Canyon wil doen, maar als 't niet lukt inzake tijd, dat we 't kunnen laten vallen. Zou 't heel spijtig vinden, ik heb geen probleem om in 't noordoosten van onze trip een stuk te skippen, die kant kom ik waarschijnlijk nog een keer terug, maar DV, daar zal ik niet zo direct nog terugkeren. Ik zie dat de zon ondergaat omstreeks iets over 20u, als ik tegen 17u het park uitben heb ik nog ruim 3u om tot in Mammoth Lake te geraken, da's 250km van Father Crowley Point, moet lukken toch?
LA - GC, tja, lange dag, die hopelijk met het akkoord v.d groep opgeleukt wordt door Needles - Oatman - Kingman - Seligman via de Route 66 te rijden. Weet ook dat 't dan nog langer rijden is, maar wederom, hoevele keer in je leven kan je één v.d mooiste stukken van Route 66 rijden? Heb ik gerust een uurke of twee extra voor over. En ja, mogelijk komen we laat aan op Mather Campground, who cares, plekske is gereserveerd en als ik zie dat 't laat wordt bellen we wel is op de bevestigen dat we onderweg zijn. Ga gewoon die dag proberen om de troepen heel vroeg gemobiliseerd te krijgen, vertrekken rond 07u00 oid.
Na GC is 't richitng Page, al oof niet via Monument Valley. Waarschijnlijk niet, hebben we aangenaan en rustig de tijd om op de diverse View Points langs de South Rim te stoppen.
In Page verblijven we 2 nachten, omdat ik graag overdag op 't gemak de tijd neem om Antelopen Canyon te doen, en 's avonds (of is 't nu 's morgens) aan Horeshoe Bend foto's wil nemen.
Daarna is 't van Page naar Toroweap, waarschijnlijk laten we North Rim vallen want vanuit Page heb je nu al direct 90km omweg aan je been door Route 89 die nog altijd geblokkeerd en dus afgesloten is.
Van Toroweap zouden we dan waarschijnlijk naar Zion rijden, en daar ook twee nachten blijven. Dan kunnen we 's morgens vroeg aan Angels Landing beginnen, nog voor 't warmste v.d dag.
Van Springdale (waar ik hopelijk nog overnachting gan vinden, want de anderen in m'n groep willen maar nit begrijpen dat 't nu boeken, of strkas niets boeken is) rijden we naar Vegas, langs Valley of Fire. Net te ver, misschien omwegske Hoover Dam aan breien, weet nog niet. Reis is dan ver ten einde, energie is op, zal wel zien, don't know yet
@M&M: Ik weet 't, mij moet je nite proberen overtuigen, ik wil zelfs helemaal niet naar LA. Maar m'n maat wil daar absoluut wel verblijven, en liefst zo lang mogelijk. Ik heb 'm nu gezegd dat we tegen de middag in LA zijn (Santa Monica is ook LA

) en daar hou ik me aan. Geloof mij, 't is een werieus werkske om vier personen hun ding te laten doen, en hun goesting te geven. Nie makkelijk
Inzake de bus naar Galcier Point, m'n maat gaat die dag rusten en rijdt dus met de SUV terug naar beneden, we hebben dus geen bus nodig. Handig.
Heb 't net aan Koen ook al geschreven, die 89 geeft je driect een extra uur onderweg. Mocht 'm open zijn, dan kan ik misschien North Rim nog doen, in de huidige situatie wordt 't waarschijnlijk niet te doen.
Komt allemaal wel in orde, no worries
Grtz, Philip!