Ingrid, PSVwally en Toetjero, dank voor jullie info.
De boodschappen doen we voordat we de camper gaan ophalen (er zit een supermakrt in de buurt) en halen die later op. Dat de eerste camper dag een uitdaging wordt weten we. Ik kijk er eigenlijk naar uit. Camper rijden vinden we alle 3 heerlijk, lekker een lang stuk rijden, muziekje aan (playlist ben ik al aan het samenstellen) zo nu en dan een kopje koffie cq cola

Ik ga uit van minimaal 7 uur rijden (ik rij behoorlijk door). Dat we pas tussen 20 en 21.00 uur aankomen bij Mono Lake vinden we geen probleem. We hebben immers al 3 dagen kunnen ontspannen in LV. Maar mocht het toch te ver zijn, parkeren we de camper ergens om te overnachten. Inpakken van de camper doen we de volgende ochtend wel
De route langs de kust gaan we zeker op ons gemak doen, vandaar dat we daar nog geen enkele camping hebben gereserveerd (behalve die in Santa Barbera). De kans is zeer groot dat we na het whalewatching nog een stuk gaan rijden. En als het nodig is slapen we 1 nacht minder in Santa Barbera, ook al zou dat jammer van de kosten zijn.
De GC wil al sinds mijn 4e zien. En die wil ik rustig bij me "binnen laten" komen. Camper parkeren en dan op ons gemak naar de kloof en dan maar kijken.... Vandaar dat we pas de volgende ochtend met de heli gaan vliegen. Ook daar kijk ik enorm naar uit.
We hebben al een aantal camperreizen achter de rug (Nieuw Zeeland, Canada en Alaska) en de grootste les die we iedere keer weer hebben is dat we teveel willen zien en te weinig "vakantie" hebben. Vandaar dat we het dit jaar rustiger aan willen doen. Fruita camping staat hoog op ons verlanglijstje maar we pinnen ons er niet aan vast. We gaan daar alleen naar toe we dat alle 3 ook willen. Maar de kans is ook groot dat we tegen die tijd "rode rotsen" moe zijn. Overigens is er dan geen man over boord. Ik weet nu al zeker dat we nog een keer naar deze regio komen (er is al een plan om vanuit Denver of LV via Yellowstone naar Seattle te gaan)
Nogmaals dank voor al jullie input, wij waarderen het alle 3 enorm en kijken enorm uit naar onze trip. Volgende week donderdag eerst maar oefenen met de campings voor Yosemite, en dan camping in GC reserveren (die staat foutief in mijn route al als gereserveerd)
Gr Peter
Gr Peter
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen