Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Bericht door Martin & Marianne »

O, daar had ik overheen gelezen. :oops:
Ik vraag me af wat de bedoeling is van Hanksville. Willen jullie niet bij MV overnachten? Een nacht MV en een nacht Capitol Reef lijken me dan wel zo mooi als je die route neemt.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Brenda038 »

We kunnen de reis voor een groot deel nog wijzigen.. ik heb gister het reis bureau gebeld met de vraag of we de camper een dag eerder kunnen ophalen. Er vanuit
gaan dat dat lukt heb ik de route zo gemaakt.. Dus alleen de eerste 2 dagen staan vast.. vanaf dag 3 zijn we vrij en vanaf dag 24 moeten we weer op een camping
in San Francisco staatn. Daartussen staat alles nog open..

Wat betreft Hanksville.. we hadden geen idee hoe we dit precies moesten invullen. De tip op in MV en Capitol Reef te overnachten neem ik dan ook graag aan en zal dat in de reis
wijzigen! Bedankt.

Wat raden jullie aan wat betreft Bryce en Zion.. daar overnachten of er alleen langs en weer verder?
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Martin & Marianne schreef:O, daar had ik overheen gelezen. :oops:
Ik vraag me af wat de bedoeling is van Hanksville. Willen jullie niet bij MV overnachten? Een nacht MV en een nacht Capitol Reef lijken me dan wel zo mooi als je die route neemt.

Marianne
Waar in Capitol Reef zou u ons aanraden om te overnachten?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Fruita Campground ligt echt prachtig, maar dat was volgens mij wel een first come first serve campground.
Wat raden jullie aan wat betreft Bryce en Zion.. daar overnachten of er alleen langs en weer verder?
Je hebt dat nu staan als 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion. Ik zou dat lekker zo laten. Langs en weer verder is zonde. Bij Zion kan je de camper laten staan en moet je de shuttlebus pakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Capitol Reef is Fruita inderdaad een aanrader. Mocht het niet lukken om daar een plaats te vinden dan kun je in Torrey kijken.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

De Fruita campgrounds ligt inderdaad fantastisch! Maar wel een first come first serve..

Iemand ervaring met campgrounds op mijn route? Worden er bepaalde campgrounds aangeraden of juist niet?
Moet ik alle campings vast leggen of is dit niet nodig?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is al heel veel geschreven over campgrounds. Lees eens mee in andere topics, en lees wat reisverslagen van mensen die met een camper hebben gereisd (zie het reisverslagentopic bovenaan), daar kun je ook ideeën uit opdoen.
oor de parken kun je via de NPS-site zien welke campgrounds er zijn in de parken en hoe snel ze vollopen en of en hoe ze zijn te reserveren.
Voor Yosemite had ik al een link gegeven. Probeer alvast in een ander park iets te reserveren, dan weet je hoe het in zijn werk gaat. Ik zou zeker Zion (Watchman) en de Grand Canyon (Mather) reserveren. Ik denk dat dat nu al kan.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Bedankt! Ik ben nog niet zo handig met het forum haha. Ik ga me even lekker inlezen dit weekend en dan kan het boeken beginnen volgend weekend!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 30 jan 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even gekeken op http://www.recreation.gov en ik zie dat de 13e in Zion al niet meer lukt. Een dag later wel. Ik zou meteen gaan reserveren als je weet wanneer je daar bent.
Zie verder http://www.nps.gov/zion voor meer informatie over campings.
En voor de andere parken http://www.nps.gov/brvca, http://www.nps.gov/grca en http://www.nps.gov/care.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Vanavond gaan me vriend en ik de route definitief vast leggen en dan ook verder dit weekend de parken vast leggen! Bedankt voor de tip, nogmaals!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 30 jan 2015, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Helaas kunnen we de camper niet een dag eerder ophalen.. onze route is dus nu:

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco (Hotelovernachting)
3. San Francisco (Hotelovernachting)
4. San Francisco - Monterey
5. Monterey - Pismo beach
6. Pismo beach - Los Angeles
7. Los Angeles
8. Los Angeles - Kingman
9. Kingman - Grand Canyon
10. Grand Canyon - Page
11. Page
12. Page - Torrey
13. Torrey - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion
16. Zion - Las Vegas
17. Las Vegas - Las Vegas
18. Las Vegas - Bishop
19. Bishop - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - (onbekend)
23. (onbekend) - (onbekend)
24. (onbekend) - Novato (RV Campground, al geboekt)
25. Novato - San Francisco (Hotelovernachting)
26. San Francisco - Amsterdam
27. Aankomst Amsterdam

Nog een aantal vragen:

1. Wij rijden vanaf Page naar Torrey. Is deze afstand haalbaar met de camper of is hij te lang? (via 98, 160, 163, 261, 95 en 24)
We vinden het overigens niet erg om af en toe lange stukken te rijden, dit voorkom je bijna niet.

2. Iemand ervaring met de highway 49 tussen Yosemite en San Francisco? We willen deze graag gedeeltelijk rijden..
Vanaf Mariposa (als dat kan) naar boven.. Is het noodzakelijk om daar dan een overnachting te plannen? Zoja, waar?

3. De National parken moeten uiteraard gereserveerd worden met de camper.. Maar de rest van de parken? Moeten die
gereserveerd worden of is de kans groot dat er altijd wel plek is?

4. 2 overnachtingen in Bryce of Zion? We hebben nu Zion.. zo laten?

5. Zoals te zien in de route is er nog ruimte over aan het eind van de reis.. dus we kunnen ergens nog een dag extra inplannen..
Waar zouden jullie dit doen? Tussen LA en Kingman of tussen Page en Torrey? Of misschien toch een extra dag in Las Vegas?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou een overnachting in MV doen tussen Page en Torrey. Dan zie je MV tegen de avond, en je hebt meer tijd voor zowel de mooie 95 en Capitol Reef. Misschien ben je dan ook zo vroeg in Capitol Reef dat je een plaatsje op Fruita kunt vinden.
Wij hebben in 2006 een stuk van de 49 gereden, maar alleen een deel ten noorden van Yosemite. Dat was een leuk stuk. wWaarom vanaf Mariposa? Wil je daar overnachten?
Twee overnachtingen Zion en 1 nacht Bryce is mooi.
Ik weet niet welke andere parken je bedoelt naast de nationale parken, je hebt nu geen andere parken in je route. Als je bij MV overnacht zou ik Gouldings reserveren.
Kijk even of Bishop handig is; je zou ook bij Lee Vining kunnen staan.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Goeie tip! Zo vroeg mogelijk uit Monument Valley rijden dus..

Zit net even op de kaart te kijken maar ik bedoelde vanaf Groveland naar boven, Mariposa zou niet handig zijn.. Vanuit daar rijden we naar boven. Twijfelen
nog of we een overnachting in Sonora doen (op aanraden van reisbureau) of dat we verder rijden richting Placerville, om vanuit die plaatsen verder te
rijden naar Novato.

En inderdaad heb ik alle Nationale parken al benoemd.. :)

Bishop omdat we vanuit Las Vegas in één keer door rijden, via Death valley.. Denk dat als we door rijden naar Lee Vining dat dit wel een erg lang stuk wordt.
Ik heb vanmiddag het reis bureau gebeld en ze raadde ons aan om vanuit Las Vegas via Pahpump de 190 te pakken en dan naar boven via de 374, dit mocht en kon
geen kwaad.. Dus via die weg willen we uiteindelijk ook in Bishop komen. Ze zij ook dat wanneer we richting Death Valley rijden dat we zelf wel kunnen
beslissen of de hele 190 verantwoord is, ivm de temperatuur.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat vind ik eerlijk gezegd een raar advies en ik zou dat toch echt even goed bij road bear amerika checken (en/of het zwart op wit laten zetten). Ze geven nl op de site duidelijk aan dat je niet door death valley mag. Gebeurt er onverhoopt toch wat, dan zou ik in een land als Amerika toch helemaal ingedekt zijn. En waarschijnlijk zal het ook allemaal wel meevallen, maar ik vind het vreemd. Blijkbaar is dus alleen het laatste steile stuk de vallei uit de reden dat je er niet in mag? Want daar sturen ze je niet langs.

Overigens denk ik dat je met een nacht MV een goede keuze maakt. Je hoeft dan ook niet persé enorm vroeg weg uit Page, want MV is erg mooi in de schemeruren. Als je daarvoor bv een excursie doet, dan heb je aan een middagje en avond wel genoeg. Dan idd de volgende morgen zonsopkomst meepakken en door naar Torrey
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

PSVwally schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd een raar advies en ik zou dat toch echt even goed bij road bear amerika checken (en/of het zwart op wit laten zetten). Ze geven nl op de site duidelijk aan dat je niet door death valley mag. Gebeurt er onverhoopt toch wat, dan zou ik in een land als Amerika toch helemaal ingedekt zijn. En waarschijnlijk zal het ook allemaal wel meevallen, maar ik vind het vreemd. Blijkbaar is dus alleen het laatste steile stuk de vallei uit de reden dat je er niet in mag? Want daar sturen ze je niet langs.
Ze zij inderdaad dat het om het laatste stuk ging.. dat we dus wel voor dat stuk omhoog kunnen via 374. Ik vond het ook een raar advies. Uiteindelijk staan wij met een kokende motor en halen hun hun handen overal vanaf. Even goed over nadenken dus..

En MV staat in de planning! :thumbup:
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Goedenavond!

We willen binnenkort kaartjes voor Antilope Canyon gaan kopen en twijfelen nog of we de Lower of
de Upper gaan doen.. Ik lees veel verschillende reacties en het is heel persoonlijk uiteraard.
Wij rijden 'morgens vroeg vanuit de Grand Canyon richting Page om daar 2 nachtjes te verblijven.. Is het
een optie om die dag met de camper naar de Canyons te rijden en de Lower te doen, vervolgens
overnachten in Page en de volgende dag de Upper te doen met een tour? Of zeg ik nu iets geks? :mrgreen:
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Yosemite reserveren in gelukt! Helemaal blij :thumbup:
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Ik ben opzoek naar een geschikte campground in Los Angeles maar ik kom er totaal niet uit..
Ben al wezen zoeken op het forum maar kan niet de informatie vinden die ik zoek..

We rijden 'smorgens van Pismo Beach richting Los Angeles en verblijven er 2 nachten dus we hebben er 1 volle dag.. de
volgende dag hebben we een lange rit voor de boeg namelijk richting Kingman..
Welke campground raden jullie aan?

En heeft iemand nog tips voor mijn vraag hierboven? :oops:
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Brenda: Wat wil je in LA doen?
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Laat ik het zo zeggen.. LA is niet ons hoogtepunt. Universal studio's en Hollywood zijn dingen die we willen zien en Griffith park voor het
uitzicht. We zitten misschien liever aan het strand maar weten niet of dit mogelijk is met de lange reistijd van de volgende dag. En het
rijden door LA met rv is ook niet echt handig om er mee dingen te gaan bezoeken..

Dockweiler RV park een optie?
Laatst gewijzigd door Aricon op 19 feb 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer