Ha die Leen, ja wij zijn ondertussen ook alweer terug en het was weer een fantastische trip! Enkele hoogtepunten: Blue Canyon, de hele dag ATV-en in GSENM naar Hole in the Rock, de Cathedral Valley loop en heel Capitol Reef NP trouwens, de hike naar Observation Point in Zion NP en de Fire Wave in Valley of Fire.
Heel avontuur bij Blue Canyon waardoor wij er helaas net de gehoopte tjd hebben kunnen doorbrengen: mensen geloof mij, als ze zeggen "don't go off the designated roads", geloof ze ajb! Een enkel metertje van de zandweg af maar ongelukkig genoeg precies in een wash en wij zaten hopeloos vast in mul zand! Nou de Navajo kunnen bij mij geen fout meer, wat hebben die mensen ons lief geholpen om er weer uit te komen, op een gegeven moment hadden wij drie families, inclusief babies en grootouders, om ons heen die iets verderop aan het bbq-en waren! Grote pick-up gehaald en binnen een paar minuten hadden zij ons eruit! Veel gelach, veel lawaai... wat een avontuur!
Voor de Hole in the Rock road hebben wij een ATV gehuurd bij High Adventure in Escalante, ontzettend aardige mensen, goede service, goede apparatuur (voor het geval jullie nog een ATV toer overwegen...). Een aanrader! Het was wel een overvolle dag: de HITR road zelf (voor het grootste gedeelte op zich niet zo interessant), de slot canyons, en Hole in the Rock zelf (prachtig!). Wij raakten in tijdnood en moesten zelfs Devils Garden overslaan.
De Cathedral Valley loop was indrukwekkend, wij hebben er zo'n 6,5 uur over gedaan, de overlooks vond ik nog het mooist. Wij hadden een KIA Sportage gehuurd en die had echt geen enkel problem met de River Ford, wij vlogen er als 't ware door heen!

En het had nog wel geregend de voorgaande dagen! Wij konden dat wel merken aan het feit dat wij een paar modderige 'washes' moesten oversteken in de valley maar dat was het dan ook.