Bedoeling is om in juni 2016 voor de 2de keer naar Zuidwest-USA te gaan (voor mij althans), voor mijn partner zal het de eerste keer zijn. Dit alles wel op voorwaarde dat, in het licht van de EUR/dollarkoers, de reis betaalbaar blijft uiteraard
De eerste route in 2013 ging als volgt: LA - San Diego - Joshua Tree NP - Route 66 - Grand Canyon NP - Monument Valley - Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Valley Of Fire SP - Las Vegas - Death Valley NP - Yosemite NP - San Francisco. Enkele hoogtepunten neem ik opnieuw mee, maar het is de bedoeling om vnl. nieuwe gebieden te bekijken.
We gaan een Midsize SUV huren en overnachten in hotels/motels/cabins.
Hieronder vinden jullie mijn voorlopige planning. Het betreft een rondje Las Vegas - Las Vegas, met als voornaamste reden het vermijden van drop off kosten. Indien een vlucht naar SLC in de heenreis veel goedkoper zou uitvallen dan een vlucht naar Las Vegas, dan wordt dit wel herzien.
Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City - Arco
Dag 4: Arco - Yellowstone NP (Canyon Village)
Dag 5: Yellowstone NP (Canyon Village)
Dag 6: Yellowstone NP (Old Faithful)
Dag 7: Yellowstone NP (Old Faithful)
Dag 8: Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 9: Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP - Vernal
Dag 11: Vernal - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Springdale
Dag 18: Springdale
Dag 19: Springdale- Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22/23: Las Vegas - Brussel
De route is bewust met verschillende verblijfsdagen op eenzelfde plek opgebouwd. De eerste reis was op dit vlak nipt te doen, maar iets meer rust was welkom. Er zit nu bewust geen overnachting in MV tussen (in 2013 reeds gedaan).
Met de specifieke dagplanning ban ik ondertussen volop bezig.
Zijn er opmerkingen/suggesties/bedenkingen
Freti