Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Standaardroute zuidwesten op AA: jullie mening

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Standaardroute zuidwesten op AA: jullie mening

Bericht door Dennis »

Hallo allen,

In dit bericht vraag ik jullie hulp bij het samenstellen en beoordelen van de "standaardroute" voor het zuidwesten die de mods en ik in samenspraak hebben opgebouwd, waarbij ik direct dien te vermelden dat verreweg het meeste werk is verzet door PSVwally (Paul). :clap:

We hebben deze standaardroute opgezet omdat het ons opviel dat veel mensen die voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaan kiezen voor een zeer vergelijkbare route. Om hen hierbij behulpzaam te zijn (en het voor jullie makkelijker te maken om steeds weer dezelfde vragen te beantwoorden), hebben we besloten om te proberen een standaardroute te bouwen die men

(a) ofwel geheel "as is" kan volgen, dus zonder wijzigingen; of
(b) als uitgangspunt kan nemen voor een eigen samen te stellen route.

PSVwally (en de rest van het modteam) hebben hierbij het voortouw genomen omdat niet iedereen hetzelfde idee zal hebben over wat een goede "standaardrondreis" door het zuidwesten zal zijn en er altijd verschillen in mening zullen zijn. Wij denken ook niet dat de door ons opgezette route per se de beste of de juiste is, maar wel dat deze rondreis een goed uitgangspunt kan bieden aan "Amerika-newbies".

Graag zou ik nu de ervaren zuidwest-reizigers willen verzoeken om een blik op de door ons samengestelde route te werpen en hun mening te geven! We zijn erg benieuwd wat jullie ervan denken en waar jullie eventueel nog mogelijkheden tot verbetering zien.

Let hierbij op het volgende:

- Het is ons plan om deze standaardroute toekomstig uit te breiden met mogelijke alternatieven, waarbij we ook hopen dat jullie ons verder kunnen helpen.

- We hopen natuurlijk op constructieve feedback die ons kan helpen de route beter te maken, dus alle constructieve suggesties zijn van harte welkom.

- We willen graag weten of jullie naar dit artikel zullen verwijzen als men vragen stelt over een reis naar het zuidwesten, dus laat ons eerlijk weten wat ervoor nodig is om dit te bereiken.

Je kunt het artikel hier vinden. We zijn erg benieuwd naar jullie vragen en opmerkingen! Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. :thumbup:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Standaardroute zuidwesten op AA: jullie mening

Bericht door Vito »

Een hele mooie uitgewerkte route maar het blijft toch persoonlijk vind ik.
Ik zou zelf de dag Zion verplaatsen naar Bryce of Page en daar langer doorbrengen. Misschien moet daar nog wel de nadruk opgelegd worden, in mijn omgeving vond iedereen Bryce mooier dan Zion en daar sluit ik me bij aan.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Elk stukje info dat een Amerika-n00b kan helpen de vakantie van zijn/haar leven te hebben is natuurlijk welkom.
Toch zullen mensen altijd eerst boeken en dan hier komen. Of niet snappen wat dat zoekveld rechtsboven voor is. Of denken dat hun reis weer uniek is. Of juist op zoek zijn naar waarom deze route anders is van 99% van de reisbureaus. Maar ik wil toch naar King's Canyon...

Inhoudelijk:
1) Aaargghh, een rondje.
Misschien een uitleg dat Phoenix - LA ook mogelijk is (multicity), en vaak efficiënter.
Voordelen LAX en SFO: rechtstreeks vliegen.

2) Misschien iets met meerdere overnachtingsplaatsen aangeven (ook bij andere nachten)?
Bijvoorbeeld in plaats van Prismo Beach. Arroyo Grande, Morro Bay, San Luis Obispo, etc. En waarom reisbureau's vaak voor Santa Maria kiezen.

2) Uitleg waarom we meteen op pad gaan, en de volle dag LA op 't laatst doen?
Maar misschien willen mensen eerst tot rust komen. En de volle dag LA op het begin doen (boodschappen doen / wennen aan het verkeer en de auto / etc.)

4) Beach Boardwalk kan voor mensen zonder pretparkenthousiasme rustig overgeslagen worden voor extra tijd in SF. Is ook alleen leuk 's avonds denk ik. Eigenlijk een reisbureaubestemming.

5) Mis in SF toch wel de Golden Gate.

8b) Alabama Hills. Nadere info in het bezoekerscentrum in Lone Pine (plattegrond). Onverharde weg -> huurauto niet verzekerd oid toevoegen. Misschien staat er ergens al een verwijzing.

12) Valley of Fire. Misschien toevoegen dat je toch wel best lang aan 't rijden bent, verschroeiend heet is in de zomer, toegang ivm State Park. Bij te laat vertrek uit Vegas toch maar meteen door naar Zion.

14) Panguitch

15) Ik vind de 89 mooier dan de 89a. Sorry. Misschien is dit soort 'dingen' niet bedoelt voor kwalitatieve uitdrukkingen. Zoals ook bij de ' discussie' over een volle dag Zion of Bryce. Twee totaal verschillende parken die niet te vergelijken zijn. Allebei prachtig en allebei kan je aardige wandelingen maken. Misschien een uitleg over waar je informatie kan halen over de verschillende wandelingen en hoe lang deze kunnen duren, zodat mensen beter kunnen inschatten hoe lang ze in een park willen blijven? Veel mensen blijken zich bijna persoonlijk beledigd te voelen als je een park mooier vind dan de ander (of er meer tijd aan geeft).
Jammer dus ook van de volle dag Las Vegas. Zou toch voor de overnachting in Monument Valley gaan :wink:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik vind een rondje LA - LA op 21 dagen net te veel van 't goede. Zo is 1 dag SF echt te weinig! En ik denk 1 dag LA ook wel (maar dan ben ik nog niet geweest). Een dag extra bij Page is ook altijd handig. Die dag zou je dan eventueel Monument Valley als alternatief kunnen voorstellen.

Is het geen optie om de plaatsen meer voor te stellen als ideale stops in je route? En ook te vermelden dat je niet persé een rondje moet hebben? Dus dat vertrekken in SF en eindigen in LA of Phoenix - SF ook best kunnen? Op die manier kunnen mensen zelf hun route "puzzelen" naargelang het aantal dagen dat ze hebben.

Voor de rest: een heel goed initiatief!! :thumbup: :clap:
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij moeten onze eerste reis nog gaan maken, maar ik vind zo'n opzet heel handig.
Toen wij begonnen met plannen heb ik me suf gelezen op het forum, ik denk dat een basisopzet voor veel starters handig is.
Zeker omdat het van ervaren reizigers komt!!
Misschien handig om een paar alternatieven erbij te zetten voor net iets korter of langer.
Maar iig een goed initiatief!
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Als ik zelf een dergelijk rondje zou plaatsen denk ik dat de meeste opmerkingen zouden gaan over gehaast en te veel in te weinig tijd.
Ik vraag me af of het niet eigenlijk 2 rondjes zijn. Namelijk:

Rondje kustlijn + Yosemite, DV, GC, Las Vegas
En het rondje Phoenix, Yosemite, DV, GC, LV, Bryce, Zion

Zelfs dan kan 21 dagen krap zijn.

Desalniettemin zou ik het rondje lekker zo laten als voorstel, want het is en blijft een uitgangspunt waar een ieder aan kan sleutelen. De een zal natuur willen zien, de andere steden, de derde pretparken. De ene is beter ter been en loopt alle trails terwijl de ander voldoende heeft aan een paar kleine uitstapjes. Etc. etc.

Is het, omdat forumberichten vaak naar het verleden verdwijnen en dan dezelfde vragen weer komen, geen idee om meerdere van dit soort kan en klaar mogelijkheden te verzamelen in artikelen? Dan kun je ook varianten en one-ways opnemen en bespreken wat de voor en nadelen zijn.
Als lezer en zeker nieuwkomer zonder gerichte vragen kan ik mij voorstellen dat het prettig is om eerst wat uitgewerkt leesvoer met tips te hebben om vervolgens daar de delen uit op te pakken die voor mij interessant zijn.
Op dit moment doe je dit vooral door blogs, fora en google af te struinen, maar een verzameling artikelen, wellicht door steeds een groep mensen gefinetuned, is natuurlijk ook waardevol.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als Tioga Pass en Sonora Pass (en Ebbett's Pass) gesloten zijn, zou ik zeker de Carson's Pass over Ca-88 ook als alternatief noemen. Deze weg wordt 's winters zoveel mogelijk open gehouden. Mammoth Lakes (of Lee Vining) kan dan als overnachtingsplaats gehandhaafd blijven bij vergelijkbare reistijden. Bezoeken aan Bodie, Mono Lake en andere bezienswaardigheden langs Us-395 blijven mogelijk.
Groet,

Old Faithful
Carla-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Carla-USA »

Na uren op dit forum en het lezen van heel veel reisverslagen ben ik op precies deze rondreis uitgekomen voor komende zomer.
Dat kan geen toeval zijn. :wink:
Wel in 25 dagen, omdat ook veel forum-leden adviseren om rust in te bouwen in de reis.
Het zal veel mensen zeker een goede start geven voor het maken van een reisschema.
Met name als je niet zoveel tijd wil/kan besteden aan het lezen van verslagen.
Al vind ik dat juist heel leuk om zoveel tijd aan de voorbereiding te besteden.

Tips/aanvullingen kan ik dus pas geven na de zomervakantie, maar zal dat zeker doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het lijkt mij dat er moet aangegeven worden dat voor een dergelijk rondje 21 dagen eigenlijk het minimum is. Dit inkorten vind ik niet echt een optie voor een kwalitatieve vakantie.

De opzet van een rondje vin dik heel goed. OK, als zoiets op het forum komt dan moeten we misschien alternatieven ook voorstellen die geen rondje zijn, maar de combinatie zoals ze hier staat met kustweg en parken is en blijft toch de meest ideale start voor een bezoek aan het zuidwesten.

Het voorbeeld creëert ook direct 3 startplaatsen: LA, San Francisco en Las Vegas, van waaruit je het rondje kan maken.

Mogen in een dergelijk artikel verwijzingen komen naar officiële websites van de te bezoeken plaatsen ? Ik denk dan aan Hearst Castle, Julia Pfeiffer Burns, 17 mile drive, ...., maar ook de nationale parken ? Indien dit kan lijkt het mij wel een meerwaarde dat je als bezoeker aan het forum met een klik op de juiste website terecht komt voor extra informatie en eventuele boekingen. Ik vermoed dat dit geen probleem kan zijn aangezien ik bvb toch een link naar de Camarillo outlet vond.

Met de alternatieve routes in de winter (88 bvb) zou ik toch een opmerking vermelden dat sneeuwkettingen vereist kunnen zijn. Dit kan ook op de 395 het geval zijn tussen Mammoth Lakes en Lake Tahoe.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Klopt, maar dat geldt dan ook voor bijvoorbeeld Yosemite. Midden in de winter zou de zuidelijke route dan ook duidelijke voorkeur hebben. De praktijk is echter dat toeristen vooral in het voorjaar, zeg mei, met dit probleem te maken krijgen, als de wegen wel maar de genoemde passen nog niet sneeuwvrij zijn omdat dit nu eenmaal tijd kost. De door mij genoemde route zou voor mij dan een aantrekkelijk alternatief zijn. Eventueel zou nog een linkje naar http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi toegevoegd kunnen worden. Ik vrees echter dat dit dan wel wat veel wordt.
Groet,

Old Faithful
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is de US-89 South van Page richting de Grand Canyon al weet open? Kan daar niets van vinden op de AZDOT site.
Mooie route voor een auto-trip maar 21 dagen lijkt mij toch wat te gehaast.
Met een camper is deze route zeker niet haalbaar.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Het is een heel mooie basisroute, waar je toch wel een goed beeld krijgt van de tijd die je ergens nodig hebt. Het is tenslotte de bedoeling als uitgangspunt, dus je kan zelf nog beslissen waar je aanpassingen maakt. Het enige wat ik er misschien aan zou toevoegen is de optie van een one-way en mss ook benadrukken dat voor de opgenomen stops de voorziene tijd vaak wel een minimum is. Verder mss ook toelichten dat de route ook in omgekeerde volgorde kan gereden worden. Verder ziet het er wel goed uit, vind ik.
Laatst gewijzigd door Kristel De Schryver op 20 feb 2015, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Ik vind het een prima initiatief en een goede uitwerking van de route.

Je ziet veel dezelfde vragen over rondje Zuid-West. En vaak dezelfde antwoorden ;- )
(Marianne die vaak zegt dat een extra dag Yosemite gewenst is :-)

Ik denk dat een beginner hier zeer goed mee uit de voeten kan en evt
zelf kan bedenken waar een dag extra en waar een dag minder.
Een beetje eigen initiatief mag toch ook worden verwacht van een avontuurlijke vakantieganger?
Feit is gewoon dat de meesten ong. 3 weken uit trekken voor zo'n reis.
Dan is dit gewoon een mooi rondje...

Ik vind het een perfecte mix tussen stad en natuur.....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Allereerst alvast bedankt voor de reacties. We zullen de komende tijd jullie input doornemen en daar waar nodig toevoegen in het verhaal.

Even om wat te verduidelijken. Het is inderdaad een basis. Aangevuld met de al bestaande informatie die al op AllesAmerika te vinden is. Eigenlijk staat in de intro al het antwoord op veel opmerkingen hier
Met het reisadvies dat wij op deze pagina’s geven willen we geenszins zeggen dat het de beste route is en ook niet dat u hier per definitie zo lang in elke stad of Nationale Park moet verblijven. Het is ten eerste onmogelijk om het gehele zuidwesten van de USA in drie weken te bekijken en ten tweede vindt u misschien hele andere zaken mooier dan uw buurman. De één wil graag wat meer tijd in de stad doorbrengen, waar een ander meer tijd voor de natuur wil.

Dus nogmaals: deze rondreis is een startpunt en een suggestie, die perfect kan zijn voor u maar misschien ook aanpassing behoeft aan uw eisen. De route geeft u echter wel een goed haalbare tijdsplanning voor een Amerikareis waarin de hoogtepunten van het zuidwesten op een strak maar doenbaar tempo te bekijken zijn.

De route is geschreven als een retour met startpunt Los Angeles, maar de route is zo uitgeschreven dat u ook kunt starten in San Francisco en/of Las Vegas, en het is ook mogelijk om de route in tegengestelde richting te doen. Het is de bedoeling om deze pagina op een later tijdstip uit te breiden met meer alternatieven en suggesties van ervaren Amerikagangers, dus hou dit artikel zeker in de gaten.
Het multicity verhaal. Het is zeker dat we daar ook aan gedacht hebben. De reden dat daar op dit moment nog niet voor gekozen is om te benoemen is omdat we het in dit verhaal wat willen beperken qua informatie en wij het gevoel hadden dat het voor de basis beter is om te beginnen met een rondje. Zoals hier ook al aangegeven wordt, veel mensen kijken pas op deze pagina's op het moment dat de reis of vliegtickets al zijn geboekt. Wat je steeds vaker leest is dat mensen een overkill aan info krijgen en daardoor de lijn in de reis erg kwijt raken. Iets met bomen en bos.... Het verhaal kan d.m.v. jullie input zeker nog verbeterd worden, wat ook de bedoeling van dit verhaal is, maar het is niet de bedoeling dat het een overkill aan informatie gaat geven. Er zullen weinig vakantiegangers zijn die tijdens hun 1e zuidwest Amerika reis cottonwood canyon rd of de burr trail rijden. En daarom bijvoorbeeld de keuze voor Yosemite en niet voor Sequoia NP. En in dit geval bv geen Monument Valley. Als we juist de alternatieven wel benoemen is denk ik de kracht van het bondigere verhaal weg en wordt het wat onduidelijker. Maar een Multicity route zit zeker in de pijpleiding.

In de openingspost van Dennis staat dat we deze standaardroute in de toekomst uit willen breiden met mogelijke alternatieven. Dan zal dit verhaal zo nog blijven bestaan, maar bijvoorbeeld voor bezoekers die een 2e, 3e of 25e reis gaan maken en die dus juist meer van de standaardroutes zullen afwijken zou er wat meer specifiekere info en dergelijke bij komen. Daar zou dan Sequoia & Kings Canyon, Capitol Reef, Moab etc. etc. bij komen. Even puur speculatief zou je dan bv kunnen ingeven dat je van Phoenix naar SLC gaat rijden grotendeels via de 89. Welke bezienswaardigheden liggen er dan allemaal aan de 89. En het is de bedoeling dat het natuurlijk uitgebreider wordt dan alleen het zuidwesten. Want het is natuurlijk AllesAmerika en niet alleen het ZuidwestAmerika Maar dat is nu nog even niet aan de orde.

Toch zijn wij zeker opzoek naar constructieve bijdrages om dit verhaal te verbeteren en uit te breiden, want het is niet compleet. Zo is het mij duidelijk dat dit voor de camperreiziger bijvoorbeeld een probleem kan zijn om als je de camper ophaalt nog naar Pismo Beach, de Grand Canyon of naar Yosemite te rijden. Want wat nu als je pas later op de dag je camper kunt halen. Voor nu laat ik het wel even qua route zo, maar ben ik bijvoorbeeld nog wel op zoek naar goede campings. Zaken zoals tijdsaanduidelingen van bv Valley of Fire en een klein beetje meer info over San Francisco (oa golden gate) icm het al bestaande SF artikel en de carsons pass en sneeuwkettingen zijn inderdaad de dingen die ik zoek.

Voor nu iig alweer info om het verhaal bij te werken. Thanks

@Rob In het artikel staat Medio 2015 gaat Route 89 tussen Page en de Grand Canyon weer open, maar tot dan moet de 89T worden gevolgd. Op de Azdot site staat is anticipated to be completed by late spring 2015.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Super initiatief!

Planning is OK en ook de beschrijvingen en links zijn handig.
Een newbie zal hier zeker veel aan hebben.

Ik vind dat er een enorm werk gedaan is met het schrijven van het artikel, respect.
Ik had enkele ideetjes, was begonnen aan een reactie, weer gewist want durfde het niet posten maar nu toch besloten een reactie te plaatsen. Tenslotte staat in de titel van dit topic 'jullie mening'.

Bij "De route & dagindeling" (nog voor het overzichtskaartje)
Eventueel een melding bijvoegen over het kiezen van vertrekplaats en rijrichting van de route. Met als grote tips: probeer de weekenden te vermijden in Yosemite en Las Vegas.

Ik zou misschien toch een langere route plaatsen. Meer iets van een maximum dan een minimum aan dagen. Het gevaar is dat mensen de voorgestelde standaard route op minder dagen gaan willen doen maar toch alle stops willen aanhouden.
Ik bedoel zo iets:
Minimum tijd: 21 dagen (de dagen met ° zijn optioneel, ze bieden meer rust maar kunnen ook gemakkelijk weggelaten worden)
Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
°Dag 6: uitbreiding SF
Dag 7: San Francisco - Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP
°Dag 9: uitbreiding Yosemite: nodig als men een lange wandeling wilt doen zoals bv Panorama Trail
Dag 10: Yosemite NP - Mammoth Lakes*
Dag 11: Mammoth Lakes* - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Page
°Dag 18: Page - Monument Valley (kan wegvallen door van Page naar GC te rijden en MV over te slaan)
Dag 19: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Kingman
Dag 21: Kingman - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
°Dag 23: uitbreiding LA: nodig indien men een bezoek wilt brengen aan een filmstudio of een pretpark
Dag 24: Los Angeles - vlucht naar huis
Dag 25: Aankomst thuis

Rijrichting Highway 1: het blijft natuurlijk in beide richtingen een prachtige weg maar persoonlijk vind ik dat je van LA naar SF aan de verkeerde kant van de weg zit wat betreft uitzichten (voor de chauffeur) en wat betreft het op- en afrijden van de viewpoints.
In het artikel van Mrvanilla wordt hier wel naar gerefereerd maar niet in de beschrijving van de route.

Zowel in het artikel over Highway 1 als in de voorbeeldroute mis ik eigenlijk Pfeiffer Beach. Het is werkelijk een schitterend, lichtjes verborgen strandje.

Alternatieven voor gesloten Tioga Pass: dag 8a - als hier een melding van sneeuwkettingen bij zou komen misschien ook vermelden dat je die niet bij een huurauto mag aanbrengen.

Misschien een melding dat je van camperverhuurbedrijven in de zomermaanden niet door DV mag.

Dag 14: het is Panguitch (niet Panchuits)

Tussen Page en GC misschien ergens melding maken van Monument Valley?

Puur technisch: ik vind het veel scrollen, misschien bij het overzicht van de route de mogelijkheid bieden om op 1 specifieke dag te klikken (page jump?)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik vind dit een zeer goed initiatief. Ik had zelf ook al eens met zo'n idee gespeeld, maar dacht dat zoiets bijna onmogelijk zou zijn, maar Paul heeft duidelijk het tegendeel bewezen. Wat mij wel opvalt is dat de tekst veel routebeschrijving bevat, maar relatief weinig beschrijving van de highlights. Ik weet dat hier wel naar wordt verwezen door middel van links, maar ik denk dat het toch nuttig is om bepaalde bezienswaardigheden in de tekst te beschrijven. Dit valt me bv. op bij de volle dag Yosemite, Zion. Maar ook bij Bryce bv (vermelden dat een wandeling naar beneden tussen de hoodoos een aanrader is. In andere parken (bv Death Valley) wordt er wel meer uitleg gegeven. Mensen gaan sneller de indruk krijgen dat ze die volledige dag misschien wel kunnen overslaan om iets anders toe te voegen. Ik zou iets meer focussen op wat er te zien is en minder op de uitgebreide routebeschrijving.

Ik denk ook, zoals al door anderen vermeld, dat het nuttig is om in de intro te vermelden dat dit het absolute minimum is dat nodig is qua tijd. En misschien in de tekst zelf bij de steden vermelden dat een extra dag niet verkeerd is (en wat je die dag dan kan doen). Ik zou in de intro ook vermelden dat bij het plannen van een rondrit zoals deze men zich niet mag focussen op de routetijden van Google maps. Veel mensen denken: 700 km rijden, da's 7u, da's goed te doen, maar vergeten de tijd nodig voor de eigenlijke bezoeken en denken dan bv. dat ze LV - Yosemite wel op één dag kunnen doen.

Iets specifieker:
- Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik er geweest ben, dus misschien is de staat van de weg sindsdien verslechterd, maar ik ben het er toch niet mee eens dat de weg naar Bodie een "zeer slechte zandweg" is. Het rammelt wel een beetje met een camper, maar ik vind dit eigenlijk een goede onverharde weg.
- De beschrijving van de route Bryce - Page is voor een newbie niet zo duidelijk denk ik. Ik zou gewoon de meest logische route vermelden.
- Horseshoe Bend: ik denk dat veel nieuwelingen dit niet kennen, dus in de beschrijving misschien even vermelden dat dit een prachtig uitzichtpunt op een bocht in de Colorado rivier is. Idem voor Antelope Canyon. Het valt me ook op dat er voor Horseshoe Bend wordt vermeld dat dit niet rolstoeltoegankelijk is, maar niet bij Antelope Canyon waar dit evenzeer geldt.

Ik vind het in elk geval al een zeer mooi resultaat en een zeer goed idee om iets als dit op te stellen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Ik sluit me aan bij de opmerking van Koen dat de onverharde weg naar Bodie met enige voorzichtigheid prima is te rijden. En een bezoek aan Bodie vond ik persoonlijk ook allezins de moeite waard. Verder een compliment :thumbup: voor de samenstellers van de standaardroute. Zal vast nog het nodige aan te verbeteren of toe te voegen zijn, maar voor een newbie zoals ik staan hierin al zeer veel bruikbare tips. Daarvoor dank.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
DirkF
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DirkF »

Ik zou de kustweg 1; van San Francisco naar Los Angeles rijden, want dan rijd je aan de goede kant van de weg (Oceaan kant). Dus de reis vanuit San Francisco starten.
Het deel tussen Pismo Beach en Los Angeles viel mij tegen, veel bebouwing. Ik ben bij een later bezoek land inwaarts gereden en naar Sequoia NP gegaan, daar moet je dan wel minstens 1 dag extra voor uittrekken.

MvG,

DirkF
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk vind ik dat van 'de goede kant vd weg' echt grote onzin. Net of je de andere kant op niets ziet? En ook dat het moeilijk zou zijn om soms je auto langs de kant te zetten? Totaal geen problemen mee gehad. Ik zou daar iig niet de vakantie op afstemmen. Ik zou de startplaats eerder af laten hangen van ticketkosten, evt. bezoek aan concerten , theater, beurzen of sportwedstrijden en hoe bv, vooral in de zomer, de weekenden vallen. Vooral Yosemite en Las Vegas zijn dan erg druk of duur, maar als er bv een golfwedstrijd of autoshow rond Monterey of Pebble Beach Carmel is dan is het daar ook vol of enorm duur. Je zal ook zien dat bv autohuur in sommige gevallen voor 1 of 2 dagen langer helemaal niet zo veel scheelt id kosten. Maargoed je kan deze standaardroute gelukkig alle kanten op doen :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik deel diezelfde mening. Ik deed de kustroute al in beide richtingen en dat maakte wat mij betreft geen verschil. Soms zijn er ook parkeerplaatsen aan de landzijde, meer nog, ik heb de laatste keer richting LA genomen en zelfs moeten oversteken naar de andere kant omdat het aan mijn kant vol stond.

Eenieder zal ook wel snappen dat je een rondje in eerder welke richting kan doen vermoed ik. Dit kan overigens ook in de intro vermeld worden.

Ik stel mij wel de vraag of het de beste oplossing is om alles zoals nu op te nemen op de site. Is het niet interessant dat je bvb via een link een pdf krijgt die je kan afdrukken en rustig doorlezen ? Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, de site is immers gemakkelijker voor links.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer