Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon

Bericht door Free Bird »

Ah, oke, is dat de reden, wist niet dat Google Maps dat automatisch deed. Had 'm inderdaad handmatig versleept via highway 6...

Jullie 2002 route van Yosemite naar Great Basin NP ziet er gaaf uit, alleen wij hebben wel wat minder tijd (2 overnachtingen tussen Yosemite en Moab). Daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen van de highway 6 route naar Great Basin NP, omdat die wat korter is. Maar als daar niks te zien en te doen is rij ik liever wat meer kilometers via die route zoals jullie gedaan hebben.

Ik heb jullie website trouwens al veelvuldig geraadpleegd voor route-ideeën en inspiratie Marianne, bedankt :)
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Nou, lang niet meer gereageerd hier...
We zijn net terug van onze roadtrip en het was geweldig! Bedankt voor alle tips, deze hebben zeker bijgedragen aan het slagen van onze reis!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad. :thumbup: Hoe was de route via Us-6? Of hebben jullie toch Us-50 genomen?
Groet,

Old Faithful
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

We hebben de US-50 genomen (van Yosemite naar Fallon, NV voor de eerste overnachting. In Ely, NV de tweede overnachting en toen door naar Moab), en ik vond het helemaal geweldig :)

Qua scenery en dorpjes was de route behoorlijk "lonely", maar qua aantal auto's die we tegenkwamen viel het wel mee. Maar erg gaaf rijden daar in het niks, lekker rustgevend. Met als hoogtepunt voor mij wel het plaatsje Austin, waar we geluncht hebben in een klein restaurantje, wat echt authentiek aanvoelde, heel gaaf. En regelmatig gestopt om effe te genieten van de stilte, zo gaaf!

Qua nationale parken vond ik Death Valley (51 graden bij Badwater Basin, pffff) en Zion het meest indrukwekkend (hoewel de rest ook erg gaaf was natuurlijk). We zijn verder bij Yosemite, Arches, Canyonlands, Grand Canyon north rim en Bryce geweest en daarnaast ook Monument Valley en Valley of Fire). En verder ook Mono Lake (apart!) bezocht, naar Bodie geweest, gezwommen in Lake Powell, Antelope Canyon, Hoover Dam bezocht, en nog veel meer...

Las Vegas vond ik helemaal niks, niks voor mij die gekte.

En een aanrader voor verblijf in Moab: http://www.moabundercanvas.com. Supermooie omgeving, ruim opgezet, luxe tenten (met bedden) en elke avond rond het kampvuur met een pilsje en andere kampeerders, heel gezellig.

Oh ja, en we hadden 2 stopcontacten in de tenten bij Curry Village :)
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

En iets wat me erg opviel deze reis, veel meer nog dan mijn vorige reizen naar Amerika: De vriendelijkheid en oprechte interesse van alle Amerikanen die we gesproken hebben, heel tof.
Laatst gewijzigd door Free Bird op 30 sep 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Free Bird schreef: Oh ja, en we hadden 2 stopcontacten in de tenten bij Curry Village :)
Ha, dat is mooi! Ik ben toch wel nieuwsgierig; was dat een heated tent (dus tent met kachel)?

Marianne
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Ja, het was inderdaad een heated tent (was ook wel fijn, -2 graden 's nachts).
Of er in de unheated tents ook stopcontacten zitten weet ik niet.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Vorig jaar niet in ieder geval :)
Groetjes,
Daniel
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Laat ik het anders stellen: Tent 429 had twee stopcontacten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer