Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cato235: hulp bij route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze reis, hulp gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Lastige keuze. Als je niet naar SF heb je nog aardig wat tijd over. Om SF wel op te nemen zou ik de route iets aanpassen: eerst naar Las Vegas en dan via Death Valley richting Yosemite en dan SF. Maar het wordt wel wat krap dan.
Wat wil je vanuit st George allemaal doen? Het is een behoorlijk eind rijden naar Zion, je rijdt er eerst helemaal voorbij. Is het niet handiger om eerst een overnachting in bijvoorbeeld Kanab te doen? Dan heb je meer tijd voor Horseshoe bend en bijvoorbeeld Antelope Canoyn of Lake Powell. En onderweg kun je in Zion alvast de Canyon Overlook Trail doen, dat is niet handig vanuit St George omdat het pad ten oosten van de tunnel ligt.
Ik vermoed dat Springdale geen optie is vanwege de kosten? Heb je het Zion Park Motel geprobeerd? Of de Canyon Ranch Motel? In het weekend is het niet fijn om hen en weer te rijden en een parkeerplaats te moeten zoeken terwijl je vanuit Springdale op de shuttlebus kunt stappen.

Je kunt je eigen berichten vinden door op je forumnaam te klikken. :wink:

Marianne
Cato235
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Cato235 »

Dank je wel Marianne :-) Is Cedar City dan eventueel een optie, of ligt dat weer te noordelijk?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Toch jammer met overnachtingsplaatsen zoals St george, Laughlin, Beatty, Flagstaff

Beatty ligt overigens niet in Death Valley.

Als jullie nog richting Yosemite en SF uitgaan is de gekozen volgorde niet direct logisch, dan doe je Death Valley beter na Vegas.

LA zien jullie volgens mij al meer dan voldoende.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cedar City in plaats van St George bedoel je? Nee, dat is voor Zion absoluut geen optie. Pak er eens een kaart bij (ik raad altijd aan om hier alvast de Hallwag nr 5 en/of 6 te kopen) of kijk op googlemaps. Kijk ook een naar het kaartje op http://www.nps.gov/zion onder directions. De ingang van Zion Canyon ligt bij Springdale. Op weg van Flagstaff naar Zion rij je langs Kanab, dus dat zou voor de eerste nacht een alternatief kunnen zijn. Je kunt ook eens in Hurricane kijken. het hangt er ook van af wat je nog meer wilt doen behalve Zion, of dat je twee dagen naar Zion wilt.
Kamperen was een leuke en goedkope optie geweest, ook voor de grand Canyon, maar het zal nu wel lastig zijn om voor Zion een camping te vinden.

Marianne
Cato235
Amerika-ontdekker

Bericht door Cato235 »

Is Kingman beter / leuker dan Flagstaff en handiger op de route en dan Laughlin eruit halen?
Kanab kan ik nog wel wat leuks vinden voor de periode dat wij er zijn dus dan zou
ik St George kunnen veranderen in Kanab.
Voor Death Valley kan ik niets anders vinden dan Beatty of ik moet in Pahrump gaan zitten, weet niet
wat beter is?
Las Vegas willen we doordeweeks zitten ivm de torenhoge prijzen in de weekenden dus dat wordt of de
12/8 voor 3 nachten of een week later.
Vind zelf de afstand vanaf Death Valley naar SF nogal lang maar vraag me af wat we moeten doen
als we niet die kant op gaan...Langer de tijd nemen om de parken te bezoeken?
Als ik alles hier lees is er zo enorm veel te zien dat we toch niet alles in 1 reis kunnen doen maar we willen
zeker de hoogtepunten eruit halen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kanab zou ik maar voor 1 nacht doen, maar zoals ik al zei is het afhankelijk van wat je daar in de omgeving nog meer wilt doen. Je zou ook naar Bryce kunnen gaan (en overnachten in bijvoorbeeld Tropic of Panguitch) en dan naar Zion.

Van Death Valley/Beatty naar SF is natuurlijk niet te doen in 1 dag, je rijdt dan via Yosemite dus je zou daar nog een paar overnachtingen kunnen plannen.
Als je via de Tioga Pass gaat rijden kun je beter in Lone Pine of Bishop overnachten in plaats van in Beatty. Je zit wel met het weekend in Las Vegas inderdaad.
Voor de grand Canyon is iets in het park het leukste (de Bright Angel Lodge is niet duur, maar je zult eens moeten bellen om te kijken of er nog iets vrij is, zie http://www.grandcanyonlodges.com). Kingman is niet handig als je al in Laughlin overnacht. Eerst maar eens een kaart kopen. :wink: Maar ik neem aan dat je wel op googlemaps kijkt?

Een optie met SF er in, rekening houdend met hotelprijzen (normaal gesproken zou ik Furnace Creek aanraden voor Death Valley):
8-aug vr AMS - Los Angeles
9-aug za Los Angeles
10-aug zo Los Angeles
11-aug ma Los Angeles
12-aug di Los Angeles - Laughlin
13-aug wo Laughlin - Flagstaff
14-aug do Flagstaff
15-aug vr Flagstaff - Kanab/Tropic
16-aug za Kanab/Tropic - Hurricane/Springdale (eventueel via Bryce)
17-aug zo Hurricane/Springdale
18-aug ma Hurricane/Springdale - Las Vegas
19-aug di Las Vegas
20-aug wo Las Vegas - Lone Pine/Bishop (via Death Valley)
21-aug do Lone Pine/Bishop - Yosemite
22-aug vr Yosemite
23-aug za Yosemite - San Francisco
24-aug zo San Francisco
25-aug ma San Francisco - Pismo Beach
26-aug di Pismo Beach - Los Angeles
27-aug wo Los Angeles

Overnachten in Yosemite is duur, maar wellicht is er iets vrij in Housekeeping Camp of Curry Village, of kijk anders eens naar de Yosemite bug. Je kunt ook alleen er doorheen rijden (en eerst nog overnachten in Mammoth Lakes voor een bezoek aan Bodie en Mono Lake). Zowel in Bishop als in ML heb je een Motel6 die heel betaalbaar is. SF is heel duur. Je kunt dat overslaan of buiten de stad overnachten. Voor de kust geldt ook dat hoe verder je van de kust af zit hoe goedkoper het zal zijn.

Als je niet via Yosemite en SF rijdt wordt het minder interessant lijkt me, Bear Lake ken ik niet.

Op zich kun je vanuit St George ook wel veel doen, er liggen wat State Parks in de omgeving.

Marianne
Cato235
Amerika-ontdekker

Re: Reis Cato235: hulp bij route

Bericht door Cato235 »

Alvast bedankt voor alle info, ik ben aan het schuiven geweest met data/plaatsen en kom nu tot het volgende:
8/8 - 12/8 Los Angeles
12/8 15/8 Las Vegas
16/8 Death Valley
17/8 2 nachten Zion
19/8 2 nachten Monument Valley
21/8 2 nachten Flagstaff
22/8 1 nacht Kingman
23/8 3 of 4 nachten Palm Springs

Wordt dit een te druk rondje of is het haalbaar?
Wederom bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Schrijf het liever per dag uit, dan zie je zelf ook waar je meerdere nachten zit en je ziet wat de rijdagen zijn. Twee nachten Monument Valley is niet nodig, wat wil je daar doen?
En waarom zoveel dagen Palm Springs?
Bekijk de route ook eens op Google Maps; Death valley plan je beter tussen LA en Las Vegas.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het even per dag uitgeschreven, klopt het zo?

8-aug naar - Los Angeles
9-aug Los Angeles
10-aug Los Angeles
11-aug Los Angeles
12-aug Los Angeles - Las Vegas
13-aug Las Vegas
14-aug Las Vegas
15-aug Las Vegas - death Valley
16-aug death Valley - Zion
17-aug Zion
18-aug Zion - Monument Valley
19-aug Monument Valley
20-aug Monument Valley - Flagstaff
21-aug Flagstaff
22-aug Flagstaff - Kingman
23-aug Kingman - Palm Springs
24-aug Palm Springs
25-aug Palm Springs
26-aug Palm Springs

Ik zou eest naar DV gaan (misschien overnachten in Lone Pine of Ridgecrest, ik neem aan dat je niet in het park gaat overnachten?). En een nacht MV inruilen voor Page. Kijk eens naar de Motel6 daar.
Kijk ook nog eens naar overnachten bij de GC; op de 20e is er nu een kamer vrij in de Maswik Lodge; voor 95 dollar.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Death Valley plan je inderdaad beter in tussen LA en Las Vegas, je rijdt er omzeggens voorbij en het ligt niet op de route naar Zion. In kilometers bespaar je hier toch echt wel 200 kilometer mee.

2 dagen Monument Valley is te veel. Je kan of Bryce of Page invoegen.

Flagstaff is niet ideaal voor een bezoek aan GC. Het is enkele rit anderhalf tot 2 uur rijden. Op minder dan 3 uur ben je vanuit de GC overigens reeds in Kingman. De etappe Flagstaff - Kingman lijkt me dan ook zinloos.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer