Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis annevdberg85: advies is welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
annevdberg85
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis annevdberg85: advies is welkom!

Bericht door annevdberg85 »

Hoi allemaal,

Graag jullie advies over mijn routeplanning! Nu het bijna zo ver is ga ik toch een beetje twijfelen :oops:
Wij gaan (2 volw.) een rondreis van 23 dagen (21 nachten) in Zuidwest USA. Wij willen reizen met de auto en afwisselen tussen kamperen en hotels/airbnb.

Ik voel weerstand bij het idee om alles vast te leggen. Maar goed, ik krijg toch sterk het vermoeden dat het bij deze reis toch een must is om verblijfplaatsen vast te leggen.

Conceptversie routeplanning:

Dag 1 LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 BIG SUR (kamperen)
Dag 5 BIG SUR
Dag 6 BIG SUR
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 Yosemite (kamperen)
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Bishop of Lonepine
Dag 13 LV
Dag 14 LV
Dag 15 Zion (kamperen)
Dag 16 Zion
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Page/lake powel (kamperen)
Dag 20 Grand Canyon (kamperen)
Dag 21 Grand Canyon
Dag 22 Kingman
Dag 23 LA

vraag 1: heeft iemand tips voor het vinden van een leuke camping in of rond Yosemite?
vraag 2: is het mogelijk om van Zion via Bryce naar Page te reizen? Zo ja, dan sla ik overnachten in Bryce graag over.
vraag 3: Is het leuk om te kamperen bij de Grand Canyon? Zo niet, is het dan een alternatief om te kamperen bij Page/Lake Powel en daarvan uit GC te bezoeken?
Vraag 4: Weet iemand of er een leuke 'working ranch' op de route tussen ZION - Bryce - GC - LA, Dit is een droom van mij maar ik kan het niet vinden!

Wij zien het absoluut niet zitten om elke dag te rijden!! Liever een paar dagen op 1 plek en dan een lange dag rijden, heerlijk! :D

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes Anne
Laatst gewijzigd door annevdberg85 op 06 jun 2014, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis annevdberg85: advies is welkom!

Bericht door PSVwally »

Leuke trip voor de boeg hoor.

Een paar dingen zou ik er even uithalen.
Let wel, het is beter om je route in van en naar vorm uit te schrijven. Dan vallen gelijk de reisdagen wat beter op.

Bijvoorbeeld dag 4 wordt dan:
Dag 4 ma 14 jul Los Angeles - Big Sur

Deze afstand is eigenlijk te lang om in 1 dag te rijden. Ik neem aan dat je de kustweg gaat rijden? Ik zou deze dag niet verder rijden dan Pismo Beach/Morro Bay/San Simeon, dan kun je de 2 dagen erna kamperen in Big Sur.
vraag 2: is het mogelijk om van Zion via Bryce naar Page te reizen? Zo ja, dan sla ik overnachten in Bryce graag over.
In je route heb je zelfs 2 nachten Bryce staan? Ik zou er zeker 1 nacht doorbrengen, mooi gebied hoor.
Je krijgt dan dit:
Dag 15 vrij 25 jul Las Vegas - Zion (kamperen)
Dag 16 zat 26 jul Zion
Dag 17 zon 27 jul Zion - Bryce
Dag 18 maa 28 jul Bryce - Page
Dag 19 din 29 jul Page

Je zou evt. dag 19 ook nog in de ochtend iets in page kunnen doen en dan rond de middag naar Monument Valley (is ongeveer 2u rijden) kunnen gaan.
Dag 22 vrij 1 aug Kingman
Dag 23 zat 2 aug LA
Wat is jullie bedoeling van dag 22?
Als je al 1.5e dag Grand Canyon hebt gedaan is de rit naar Kingman erg kort namelijk. Ik zou je aanraden toch al verder richting LA te rijden. Bv twentynine palms oid. Tussen de GC en Kingman is niet zo veel te zien. Tussen Kingman en Needles ligt een mooi stuk route 66. Je zou bv Williams - Seligman - Hackberry - Kingman - Oatman - Topock kunnen rijden (en dan dus nog een stukje door richting LA).
vraag 3: Is het leuk om te kamperen bij de Grand Canyon? Zo niet, is het dan een alternatief om te kamperen bij Page/Lake Powel en daarvan uit GC te bezoeken?
Je kunt goed kamperen bij de Grand Canyon (mather campground). Vanuit Page is zeker géén alternatief, dat ligt er veel te ver vandaan.

Paul
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom, heerlijk zo'n rondreis :thumbup: . Zoals Paul as schreef zou ik niet helemaal tot het Big Sur gebied rijden vanaf LA maar ergens stoppen ter hoogte van San Simeon. Voor een overzicht van de bezienswaardigheden aan de kustroute zie hier.

Verder zou ik proberen tussen Yosemite en Las Vegas ook een nacht te spenderen in Death Valley. Dit is een schitterend nationaal park met omgevingen die je nergens anders zult tegenkomen.

Ik zou ook een dag minder Bryce doen en deze inzetten bij Page. Zoals gezegd is daar veel te zien en doen (varen op Lake Powell, Antelope Canyon, Glenn Canyon Dam, Horseshoe Bend etc).

Veel plezier nog met voorbereiden!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat het heel aantrekkelijk is om meerdere dagen op dezelfde plek te kamperen maar Bryce mag je echt niet overslaan voor een overnachting! Je zit daar prachtig als je in het park kampeert, vlakbij de rim. Ook Ruby's Campground ligt goed, tegen de ingang aan.
Op zich zou je wel in 1 dag naar Big Sur kunnen rijden, maar kijk eens of je niet iets wilt doen onderweg. Als je een bezoek aan Hearst Castle wilt brengen bijvoorbeeld dan wordt het te krap. Het lijkt me dat 2 nachten Big Sur ook voldoende is, maar wij hebben nooit veel gewandeld daar. Wel twee keer gekampeerd, een keer bij Pfeiffer Big Sur en een keer daar in de buurt. Zie daarvoor ons 1988 en 1991-verslag, ook voor andere kampeerervaringen.
Hebben jullie de route als eens in googlemaps uitgezet? Dan zie je wel dat de grand Canyon (gebruik Grand Canyon Village in de routeplanner) vanuit Page echt te ver is. En natuurlijk kamperen in het park! Dat is toch veel mooier, en goedkoper, dan kamperen in Page.

Voor Yosemite zou ik toch proberen om iets in het park te vinden. Check regelmatig of er iets vrij komt. Voor alternatieven zie http://jrabold.net/yosemite/campn.shtml
Je zou ook Housekeeping Camp of Curry Village kunnen proberen. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com.
Het helpt misschien ook als je het zo zou kunnen schuiven dat je er niet in het weekend zit. Dat zou ik sowieso proberen te vermijden. Misschien de dagen LA op het laatst doen? Of de route in omgekeerde richting?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 jun 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
m-unit
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door m-unit »

Anne als in JPT anne?
annevdberg85
Amerika-newbie

Wow!!! bedankt voor alle tips en feedback. Ik ga dit weekend weer even verder puzzelen.
Laatst gewijzigd door annevdberg85 op 06 jun 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
annevdberg85
Amerika-newbie

Een (voorlopig) laatste vraag: heeft iemand ervaring met het logeren op een Ranch?
Zo ja, toevallig in het gebied tussen LA en grand canyon? of in de buurt?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

http://www.evergreenlodge.com/cabins.html

Hier kan je ook een campeerplekje krijgen. Misschien is dit iets?? Ligt iets buiten het park, maar wij vonden het goed te doen (met name de rust en relaxen daar ter plekke,............super!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer