We hebben al twee keer een rondreis gemaakt door de USA, waarna we destijds al wisten wat we in een eventuele derde rondreis toch echt niet mochten missen. We hebben namelijk het gebied tussen Denver en Las Vegas nooit uitgebreid bekeken en hebben nu enkele must sees voor deze reis. Zo staan Arches, Mesa Verde, Momument Valley nog op ons to do lijstje. Ook willen proberen permits voor the Wave te bemachtigen en kan ik als fotografie-liefhebber ook Antelope Canyon niet laten liggen.
In 2008 hebben we een klassiek rondje westkust gedaan, waar we in sneltreinvaart in twee weken dit rondje reden: LA - SF - Yosemite - Kings Canyon - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Grand Canyon - Yoshua Tree - LA.
In 2009 hebben we een wat rustiger rondje gepland, waarbij we enkele dagen in elk park bleven. In het kort: Denver - RMNP - Grand Teton - Yellowstone - Mount Rushmore - Custer SP - Denver.
Nu lopen we een beetje vast met plannen. Boven in mijn bericht heb ik de must sees al beschreven, maar daarnaast houden we er erg van om ook wat wild te kunnen spotten. Met name het zien van beren vonden wij een gewelige ervaring.
We zouden graag Yosemite nog eens bezoeken, maar zien niet hoe dat in deze reis in te kunnen plannen.
Ook de eerste dagen vind ik wat lastig plannen. Hoeveel km rijd je zoal per dag met een camper? En wat is er te zien in Iowa/Nebraska?
We halen op 5 juni de camper op en moeten hem 23 juni weer inleveren, dus hebben 18 vrije nachten om in te plannen.
We zouden graag in Moab enkele nachten blijven en ook in Page lijkt me genoeg te zien om wat langer te verblijven (zeker als we permits voor the Wave zouden kunnen bemachtigen
Zoals we het nu bekijken zouden we voor de eerste helft van de reis een ommetje langs Yellowstone en Grand Teton kunnen maken om aan onze wildlife behoefte te kunnen voldoen, maar daar zijn we in 2009 al een week geweest. Het zijn geweldige parken, daar ligt het niet aan, maar er zijn nog zoveel dingen die we niet of nauwelijks hebben kunnen ontdekken.
Ook hebben we plannen om de Grand Canyon wat uitgebreider te bekijken, omdat we in 2008 veel hebben gezien maar nergens tijd hadden om echt goed rond te kijken.
In Las Vegas eindigen we, maar daar hoeven we geen extra tijd door te brengen.
Onze globale route tot nu toe:
Forrest City
.....?
RMNP?? of Yellowstone en Grand Teton??
Moab (enkele dagen)
Mesa Verde
Monument Valley
Page (enkele dagen)
Grand Canyon??
Las Vegas
Ik heb me de afgelopen weken weer intensief gestort op het lezen van berichten op dit forum en reisverslagen, wat me weer veel duidelijkheid heeft verschaft maar ook weer nieuwe vragen heeft opgeroepen. Omdat ik dit een geweldig forum vind, waar men elkaar zo fijn helpt met het plannen en voorbereiden van de verschillende reizen, heb ik besloten om mijn (enigszins lange) verhaal met de vele vragen toch te plaatsen. Ik kijk uit naar jullie tips en reacties!