Vorig jaar (eind augustus/begin september) ben ik voor het 1st in the USA geweest: 12 dagen Las-Vegas. Ik ben namelijk een grote fan van Cirque du Soleil (heb intussen al bijna 30 shows gezien, waarvan 14 verschillende producties). Op dat vlak is Vegas natuurlijk het Mekka van elke CdS liefhebber

Tussen 29 augustus en 11 september zullen we -een vriend en mezelf- een roadtrip maken en hiervoor had ik graag van jullie nog de nodige info en tips gevraagd. Ik heb al heel veel info via deze handige site en forum opgedaan, maar een paar vragen blijven mij nog onbeantwoord.
Ons reisschema ziet er als volgt uit (dit was het maximale dat ik er kon uithalen gezien mijn vakantiedagen):
*29 augustus: Brussel-San Francisco: aankomst in SF om 18.33u (local time) met Continental airlines (via Newark) - verblijf: Comfort inn by the bay
1) Valt Continental airlines als maatschappij goed mee (ik heb vorig jaar met Delta gevlogen en was zeer tevreden over hun service, btw: is dit typisch Amerikaans of eerder voor Delta: als je drank kreeg waren de glazen dubbel zo groot, dan wanneer ik met een andere airliner naar Spanje of Italië vlieg

2) Wat is de goedkoopste manier om naar ons hotel (in de buurt van Lombard Street) te geraken. Ik heb 'BART' al gevonden, maar van het dichtsbijzijnde station waar we moeten afstappen zou het nog zo'n 30 minuten stappen zijn: niet echt te doen met een zware reiskoffer dus (extra busverbindingen of zo?)
*30 en 31 augustus: San Francisco: hier gaan we 2 volledige dagen de stad verkennen met alle gekende stops natuurlijk: golden gate bridge, alcatraz, fisherman's wharf,...
1) Het enige wat we al op voorhand geboekt hebben zijn onze e-tickets voor alcatraz via alcatraz cruises (de 'early bird tour' om 09.00 u 's ochtends), maar we denken er ook aan om via blazing saddles een fiets te huren (voor 1 dag). Hoofddoel: een rit over de golden gate bridge maken ed. Is dit aan te raden of door de steile straten eerder niet?
2) Iemand tips in SF om lekker (maar niet duur) te eten (geen fastfood)?
*1 en 2 september: auto ophalen aan de luchthaven (standard SUV bij Alamo) - verblijf: Yosemite lodge at the falls:
1) Misschien een domme vraag maar stel, onderweg krijg je panne met de auto: bel je dan gewoon de verhuurmaatschappij en wat als de auto echt niet meer verder kan: krijg je dan meteen een vervangwagen, want met een krap reisschema wil je natuurlijk niet een hele dag kwijt zijn naar het zoeken van een nieuwe auto?
2) In dit park zie ik soms door het 'bos de bomen niet meer '

*3 september: Y-Death valley - verblijf: Stove pipe wells: dit wordt opnieuw de gekende must-see's zoals devil's golfcourse, badwater ed.
1) Hier zouden we s' avonds even weg wil rijden van ons verblijf om te kunnen genieten van een sterrenhemel: een aanrader?
*4 september: DV-Las-Vegas - verblijf: Tropicana hotel: Vegas ken ik ondertussen wel goed genoeg na vorig jaar dus hier zal ik voor mijn reisgezel wel voor gids kunnen spelen. Hier gaan we een hele dag rustig rondkuieren op de Strip en 's avonds gaan we dan eerst iets eten, daarna naar 'Le Rêve', een tussenstop via de vulkaan van The Mirage en de fonteinen van Bellagio om tot slot nog de laatavond voorstelling van CdS's 'O' mee te pikken gevolgd door een backstagebezoek door 1 van de artiesten.
*5 september: LV-Grand Canyon - verblijf: Maswik South:
1) Omdat we op een later tijdstip nog een volldige dag in de Grand Canyon zullen zijn, zou ik op deze dag pas in de late namiddag in ons motel willen arriveren, daarom: iemand tips wat we allemaal zouden kunnen bezoeken tussen Vegas en de Grand Canyon (Hooverdam/Lake Mead heb ik vorig jaar al bezocht: hier zou ik dus niet willen stoppen).
*6 september: GC-Page - verblijf: Quality Inn Page:
1) We bezoeken hier de Antelope Canyon (hiervoor hebben we via Roger Ekis al de Photographer's tour geboekt omstreeks 11:30u omdat we beide amateurfotografen zijn). Deze tour duurt zo'n 2 à 3 uur: wat zijn aanraders in de buurt om nog te bezoeken?
*7 september: P-Monument Valley - verblijf: Kayenta Monument Valley:
1) Hierover lees ik allerlei tegenstrijdige verichten: is het nu juist wel of niet te doen om het park met je eigen huurwagen te verkennen en zoniet: via welke firma is het het meest aangeraden om ee tour te boeken. Eerlijk gezegd lijken mij al de verschillende agentschappen erg duur voor hetgeen je maar in de plaats krijgt. We hadden het idee opgevat om misschien 1st een uurtje of 2 te gaan paardijden en daarna mer eigen wagen in het park op verkenning te gaan.
*8 september: MV-Grand Canyon - verblijf: Maswik South:
1) Itt de 1ste keer in de Grand Canyon willen we hier wel een hele dag in de Canyon vertoeven: vorig jaar heb ik hier een 1/2 dag een rafttocht gemaakt + een korte helicoptervlucht. Dit jaar zou ik te voet de Canyon willen verkennen: kan dit en zo ja: wat/hoe?
*9 september: GC-Las Vegas - verblijf: Tropicana hotel: 1st de wagen opnieuw afleveren aan de luchthaven om dan opnieuw een hele dag de strip te verkennen. s' Avonds gaan we eerst iets eten, dan naar Kà van CdS kijken om dan via een pauze van 1,5u (een beetje gokken ondertussen) opnieuw Kà te zien maar ditmaal tussen de muziekanten van de show in 1 van Kà's musican's studio's onder het podium, op uitnodiging van 1 van de artiesten.
*10 september: LV-Brussel: nu vliegen we met United airlines:
1) Idem als bij Continental: een goede luchtvaartmaatschappij of niet?
*11 september: jammer genoeg terug in Brussel en al spijt hebben dat we opnieuw thuis zijn

+ 2 bijkomende, algemene vragen:
1) ik heb op mijn TomTom de nieuwst kaart van Amerika/Canada gedownload (met IQ-routes): volstaat dit voor onze reis of best ook nog een papieren kaart meebrengen?
2) Is ons reisschema goed te doen ondanks de eerder korte tijd dat we in de US zijn? (dat we op bepaalde dagen zeer vroeg moeten opstaan om op een deftig uur op onze bestemming aan te komen daar maak ik mij geen illusies over, bijslapen doen we wel als we terug thuis zijn

Dank voor jullie antwoorden!
Christophe