In het voorsteltopic heb ik mezelf een aantal weken geleden al voorgesteld en op dit forum heb ik al veel gelezen en veel handige informatie gekregen. Het is voor ons de eerste keer dat we een reis naar Amerika gaan maken. Onze hotels liggen al vast en we zijn nu bezig om te bepalen welke route/wegen we het best kunnen rijden en welke bezienswaardigheden we onderweg en ter plekke niet willen missen. Om de route te plannen heb ik gebruik gemaakt van een wegenkaart en google maps. Ook heb ik gebruik gemaakt van veel informatie die ik hier op het forum heb gelezen. Omdat het de eerste keer is dat we naar Amerika gaan vinden we het echter moeilijk om te bepalen wat de mooiste route is met de leukste tussenstops, dus ben daarom toch nog een beetje onzeker over onderstaande planning. Hieronder dan onze planning, het zou fijn zijn als jullie even willen kijken of onderstaande een beetje klopt en hierop tips/feedback zouden willen geven. Mochten we onderweg nog bezienswaardigheden tegen komen die we zeker niet mogen missen horen we het ook graag

31 augustus: Los Angeles (Hollywood), 2 nachten (Doen: Huurauto ophalen, Citytour: Bekijken Hollywood, Santa Monica, Venice Beach en Beverly Hills)
- Los Angeles – Laughlin: Via I-15 naar Barstow en dan I-40 naar Laughlin (Klopt het dat je dan via de Route 66 rijdt? Dat zouden we namelijk graag willen doen…) = 453 km (6:20uur)
2 september: Laughlin, 1 nacht (Tussenstop)
- Laughlin – Grand Canyon: Weg vervolgen via I-40 via Kingman en dan via de AZ-66 (Dit is toch de route-66? Beter dan blijven volgen van de I-40?) en dan via Seligman weer de I-40 en vervolgens bij Williams via de AZ-64 = 358 km (4:16uur)
(Doen onderweg: Stop in Kingman & Hackberry)
3 september: Grand Canyon, 2 nachten (Doen: Nog uitzoeken wat we hier precies willen gaan doen)
- Grand Canyon – Page: Via AZ-64 naar Cameron en vanaf daar via US-89 naar Page = 220 km (2:43uur)
5 september: Page (Lake Powell), 1 nacht (Doen: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend)
- Page – Monument Valley – Moab: Vanaf Page de AZ-98, vervolgens de US-160 richting Kayenta. Bij Kayenta de US-163 op. (Page-Monument Valley = 195 km; 2:18uur) Vanaf Monument Valley via de US-163 en dan bij Bluff via de US-191 naar Moab. (Monument Valley-Moab = 239km; 2:54uur) = 433km; 5:12uur.
(Doen: Autoroute door Monument Valley)
6 september: Moab, 2 nachten (Doen: Arches NP & Canyonlands NP)
- Moab – Bryce Canyon: Is het een goede optie om via Capitol Reef NP te rijden? Dan zou de route er als volgt uitzien: De US-192 naar Crescent Junction, vanaf daar de I-70, afslag 149 naar UT-24 richting Hanksville. Bij Hanksville verder via de UT-24 richting Torrey. Bij Torrey de UT-12 op t/m Bryce Canyon = 434km (5:16uur)
8 september: Bryce Canyon, 2 nachten (Doen: Nog bedenken wat we precies willen doen, misschien een paardentocht?)
- Bryce Canyon – Zion NP – Las Vegas: Vanaf Bryce via de UT-12 en vervolgens de US-89 en daarna de UT-9 richting Zion NP. (Bryce-Zion = 139km; 1:58uur) Vanaf Zion via de UT-9 via Hurricane naar de I-15. De I-15 af rijden t/m Las Vegas. (Zion – Las Vegas = 265km; 2:58uur) = 403 km (4:56uur)
(Doen: Autoroute door Zion en nog bekijken welke punten in Zion we binnen de tijd die we daar hebben kunnen bezoeken, van Zion naar Las Vegas eventueel nog rijden via Valley of Fire)
10 september: Las Vegas, 2 nachten (Doen: The Strip bekijken & Hotels aan The Strip bezoeken & Een show boeken, welke weten we nog niet, Hoover Dam(?); Route vanaf Las Vegas naar Visalia via Death Valley, daar korte tussenstops maken om de belangrijkste/mooiste punten van Death Valley te zien omdat we niet veel tijd hebben die dag)
- Las Vegas – Death Valley - Visalia: Vanaf Las Vegas de I-15 op. Daar afslag 33 nemen en de NV-160 oprijden. Bij Pahrump linksaf slaan en vervolgens rechts naar de CA-127 en daarna links naar de CA-190 richting Furnace Creek. Bij Furnace Creek linksaf naar Badwater Basin. Vervolgens weer terug en linksaf via de CA-190. Door rijden t/m Olancha en daar linksaf de US-395 op. Weg vervolgen naar CA-14. Daarna rechtsaf de CA-178 op. Bij Bakersfield verder gaan op de CA-99. Afslag 96 nemen en rechtsaf de CA-198 naar Visalia nemen. = 745km (9:44uur)
12 september: Visalia (Sequoia NP), 1 nacht (Doen: Nog bedenken wat we in de tijd die we hebben willen zien in Sequoia NP)
- Visalia – Sequoia NP – El Portal (Yosemite): Vanaf Visalia naar CA-198 door Sequoia en dan de CA-180 richting Fresno. Bij Fresno de CA-41 op. Bij Oakhurst linksaf de CA-49 op en vervolgens bij Mariposa rechtsaf de CA-140 t/m El Portal. = 385km (5:37uur)
13 september: El Portal (Yosemite NP), 2 nachten (Doen: Nog bedenken wat we in Yosemite allemaal willen zien/doen, we komen niet via Tioga Pass, misschien daar eens heen rijden?)
- El Portal (Yosemite) – San Francisco: Via de CA-140 en daarna de CA-120. = 310km (4:30uur)
15 september: San Francisco, 3 nachten (Doen: Citytour, bekijken Golden Gate Bridge, Chinatown, Fisherman’s Wharf, winkelen & Tour naar Alcatraz)
- San Francisco – Monterey: Via CA-1 & 17-mile-drive. = 200km (2:29uur)
18 september: Monterey,1 nacht (Doen: Whale Watching Tour, bekijken Cannery Row, Fisherman’s Wharf en Monterey Bay Aquarium)
- Monterey – Santa Barbara: Via CA-1 = 387km (4:37uur)
19 september: Santa Barbara, 2 nachten (Doen: Strand, Neverland van Michael Jackson bezoeken of eventueel hier een Whale Watching Tour
- Santa Barbara – Los Angeles: Via CA-1 = 158km (2:40uur)
(Doen Highway-1: Point Lobos, Big Sur, eventueel Hearst Castle)
21 september: Vertrek vanaf LAX naar huis. (Doen: Huurauto inleveren)
Hopelijk snappen jullie iets van de route en planning en hoe ik het heb proberen weer te geven… Aangezien het de eerste keer is dat we gaan weet ik nog niet zo goed hoe ik alles moet doen/plannen dus misschien ziet het er nog niet helemaal duidelijk uit. Sorry dat het zoveel informatie is maar ik wist niet zo goed hoe ik het korter moest maken. Het zou fijn zijn als jullie hierover tips en advies willen geven, alles is welkom

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Suzanne