Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DeTulp050: Rondje vanallesennogwat

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
detulp050
Amerika-ontdekker

Reis DeTulp050: Rondje vanallesennogwat

Bericht door detulp050 »

Hi All,

Heb al veel geleerd op dit forum. Veel reistips gelezen, veel ideeën opgedaan (bedankt!) en we (mijn vrouw en ik, geen kinderen) tellen nu af naar het moment dat we in het vliegtuig naar Los Angeles stappen. Nog iets meer dan een maand en dan gaan we op pad. Tickets en auto zijn al geboekt en een aantal hotels ook al (zie overzicht). De route:

Dag 1: Aankomst Los Angeles. Auto ophalen, boodschappen doen. (Hotel: Hilton El Segundo $90, annuleerbaar)
Dag 2: Rondrijden regio, Beverly Hills, Hollywood, Rodeo Drive etc (Hotel: Hilton El Segundo $90, annuleerbaar)
Dag 3: In de ochtend sightseeing LA, daarna richting Grand Canyon, stop in Barstow, daarna naar Needles (Hotel: Americas Best Value Inn, $54, annuleerbaar)
Dag 4: In de ochtend naar de Grand Canyon, middag en avond Grand Canyon (Hotel: Maswik Lodge $99, annuleerbaar)
Dag 5: Ochtend Grand Canyon, vroeg naar Monument Valley, daarna naar Page (Hotel: Holliday Inn Page $69, annuleerbaar)
Dag 6: Ochtend Page/Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Middag naar Zion National Park (Hotel: Desert Pearl Inn $150, annuleerbaar)
Dag 7: Zion NP/Bryce? (Hotel: Desert Pearl Inn $150, annuleerbaar)
Dag 8: Zion NP, einde middag naar Las Vegas (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)
Dag 9: Las Vegas, sightseeing (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)
Dag 10: Ochtend Las Vegas, Middag naar Death Valley, daarna Lone Pine (Hotel: Best Western Frontier Motel $105, annuleerbaar)
Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Sequioa (Tioga pas gesloten), overnachting Exeter (Hotel: Best Western Exeter inn $108, annuleerbaar)
Dag 12: Van Sequoia naar Yosemite, dag in Yosemite (hotel: Best Western Yosemite Gateway Inn $ 93, annuleerbaar)
Dag 13: Yosemite (hotel: Best Western Yosemite Gateway Inn $ 93, annuleerbaar)
Dag 14: Van Yosemite naar San Francisco (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Dag 15: San Francisco, Alcatraz (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Dag 16: Monterey, (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)
Dag 17: Monterey, Whalewatching, Aquarium (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)
Dag 18: Van Monterey via Highway 1 afzakken (geen hotel nog)
Dag 19: Van Monterey via Highway 1 afzakken (geen hotel nog)
Dag 20: Aankomst in LA, LA Dodgers kijken, Jay Leno (?) (Marina del Rey Hotel $87, niet annuleerbaar)
Dag 21: Sightseeing regio LA (terugvlucht, dus geen hotel)

De niet te annuleren hotels zijn geboekt via Priceplan, de andere hotels rechtstreeks bij de ketens met AAA-discount en een enkeling via booking.com
Dit is mijn plan.

Mijn enige twijfel op dit moment is of ik in plaats van twee nachten Zion beter een nacht Bryce kan doen en een nacht Zion. Daarnaast weet ik nog niet goed waar we het beste kunnen overnachten tussen Monterey en LA.

We hebben overigens een Jeep gehuurd via Sunnycars (Alamo) en that's it eigenlijk :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis DeTulp050: Rondje vanallesennogwat

Bericht door vana »

Ik zou vanuit Page eerst naar Bryce NP gaan en dan pas naar Zion. Dat is logischer.

Marjon
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik vind dat je vooral te weinig tijd hebt op het volgende stuk:
detulp050 schreef: Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Sequioa (Tioga pas gesloten), overnachting Exeter (Hotel: Best Western Exeter inn $108, annuleerbaar)
Dag 12: Van Sequoia naar Yosemite, dag in Yosemite (hotel: Best Western Yosemite Gateway Inn $ 93, annuleerbaar)
Dag 14: Van Yosemite naar San Francisco (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Je hebt totaal geen tijd voor Sequoia & Kings NP en ook de tijd voor Yosemite NP is eigenlijk te kort. Ik zou de overnachting in Exeter annuleren en meteen doorrijden naar Yosemite, al denk ik niet dat er nog accommodatie in het park beschikbaar is. Dan is Oakhurst inderdaad een goede uitvalsbasis, wie weet komt er in Yosemite Village nog wat vrij. Je hebt dan in ieder geval 2 dagen voor Yosemite. Sequoia bomen kun je ook zien bij Mariposa grove in Yosemite.

Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Yosemite
Dag 12: dag in Yosemite (Tunnel View, Yosemite Village)
Dag 13: dag in Yosemite (Mariposa Grove, Glacier Point)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hmm in het niet annuleerbare deel zit nog wel wat winst eigenlijk. Als ik het goed begrijp blijven jullie 2 nachten in Monterey en hebben dan nog 2 nachten om L.A. te bereiken? Hiervoor is tussen Monterey en L.A. een overnachting op zich voldoende of je moet veel tijd in de SP's en Hearst Castle willen doorbrengen?

Je zou 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion kunnen hebben als je gelijk op dag 2 al richting de Grand Canyon gaat. Het bezoek aan L.A. zou je dan op het eind kunnen doen.

Dag 1: Aankomst Los Angeles.
Dag 2: L.A. - Needles
Dag 3: Needles - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)
Dag 9: Las Vegas, sightseeing (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)

Dag 10: Las Vegas - Death Valley (waarom slaap je niet in het NP zelf?)
Dag 11: Death Valley - Exeter (hou er rekening mee dat je met 1 overnachting geen tijd hebt voor Sequoia. De afstand is best groot, je moet onderlangs er is geen ingang naar het park vanuit het oosten)
Dag 12: Exeter -Yosemite (En waarom slaap je hier niet in het NP zelf?)
Dag 13: Yosemite
Dag 15: San Francisco, Alcatraz (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Dag 16: Monterey, (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)
Dag 17: Monterey, Whalewatching, Aquarium (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)

Dag 18: Van Monterey - Santa Barbara
Dag 19: Santa Barbara - L.A.
Dag 20: LA, LA Dodgers kijken, Jay Leno (?) (Marina del Rey Hotel $87, niet annuleerbaar)
Dag 21: Sightseeing LA (terugvlucht, dus geen hotel
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

oja en nog wat, ik zou Monument Valley overslaan. Vanuit Grand Canyon Village kom je eerst nog langs de viewpunten aan de Eastrim, vervolgens krijg je een redelijk saaie weg waar je ongeveer 2 uur over doet. Om na je bezoek aan MV deeels dezelfde saaie weg terug te rijden en dan door te rijden naar Page, ook een toch van ruim 2 uur. Monument Valley is op zijn mooist in de namiddag en dan zou je er eigenlijk bij moeten overnachten. En die tijd heb je niet.
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

vana schreef:Ik zou vanuit Page eerst naar Bryce NP gaan en dan pas naar Zion. Dat is logischer.

Marjon
Dat denk ik nu eerlijk gezegd ook. Ga ik rekening mee houden, bedankt :)
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

MichelH schreef:Ik vind dat je vooral te weinig tijd hebt op het volgende stuk:
detulp050 schreef: Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Sequioa (Tioga pas gesloten), overnachting Exeter (Hotel: Best Western Exeter inn $108, annuleerbaar)
Je hebt totaal geen tijd voor Sequoia & Kings NP en ook de tijd voor Yosemite NP is eigenlijk te kort. Ik zou de overnachting in Exeter annuleren en meteen doorrijden naar Yosemite, al denk ik niet dat er nog accommodatie in het park beschikbaar is. Dan is Oakhurst inderdaad een goede uitvalsbasis, wie weet komt er in Yosemite Village nog wat vrij. Je hebt dan in ieder geval 2 dagen voor Yosemite. Sequoia bomen kun je ook zien bij Mariposa grove in Yosemite.

Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Yosemite
Dag 12: dag in Yosemite (Tunnel View, Yosemite Village)
Dag 13: dag in Yosemite (Mariposa Grove, Glacier Point)
De reden van mijn verblijf in Sequioa was ook omdat ik dacht dat de rit van Lone Pine naar Yosemite niet prettig was om in één dag te doen. Ik heb nu in principe twee dagen in Yosemite, jij zou dus drie aanraden? We vertrekken op dag 12 vroeg naar Yosemite en komen dan om 11 uur/12 uur aan. Dus die dag heb ik in Yosemite en de hele dag erna ook (en misschien nog een stuk van dag 14). Denk je dat Lone Pine - Yosemite in één keer beter is?
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

jolanxyz schreef:Hmm in het niet annuleerbare deel zit nog wel wat winst eigenlijk. Als ik het goed begrijp blijven jullie 2 nachten in Monterey en hebben dan nog 2 nachten om L.A. te bereiken? Hiervoor is tussen Monterey en L.A. een overnachting op zich voldoende of je moet veel tijd in de SP's en Hearst Castle willen doorbrengen?
Op zich interessant. We hebben wel interesse in de viewpoints langs de kust, maar geen speciale bestemmingen op het oog tussen Monterey en LA.
Je zou 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion kunnen hebben als je gelijk op dag 2 al richting de Grand Canyon gaat. Het bezoek aan L.A. zou je dan op het eind kunnen doen.
Interessant idee, ga ik zeker naar kijken :thumbup:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

detulp050 schreef:Hi All,

Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Sequioa (Tioga pas gesloten), overnachting Exeter (Hotel: Best Western Exeter inn $108, annuleerbaar)

of de Tioga Pass gesloten is ligt aan de tijd van het jaar. In welke periode gaan jullie precies dat kan ik niet vinden.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

Half mei :-)
Laatst gewijzigd door Rob op 16 mar 2011, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Half mei vertrekken dan is het eind mei wanneer in Yosemite bent. Met een beetje geluk is de Tioga Pass dan open. :) :wink:
In 2007 is deze op 11 mei geopend en gemiddelde de laatste jaren in de laatste 1,5 week van mei.
Dat wordt duimen voor jullie

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

oh... mei... ik ging uit van april omdat je het er over had dat je over iets meer dan een maand gaat vertrekken. Half mei is nog bijna 2 maanden. :wink: Dan zou ik vanuit Death Valley naar Lee Vining gaan. Is de Tioga Pass open dan neem je die. Alternatieven zijn de Sonora Pass (die is eerder open als de Tioga Pass en ook mooi) en via South Lake Tahoe (altijd open). Beide alternatieven zijn een omweg maar wel te doen vanuit Lee Vining, zeker als je nog een volle dag in Yosemite hebt.
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

tcoppers schreef:Half mei vertrekken dan is het eind mei wanneer in Yosemite bent. Met een beetje geluk is de Tioga Pass dan open. :) :wink:
In 2007 is deze op 11 mei geopend en gemiddelde de laatste jaren in de laatste 1,5 week van mei.
Dat wordt duimen voor jullie

Groet Theo
We zullen 10 mei aankomen bij yosemite, de kans dat de tioga dan open is minimaal :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer