Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien.: hulp en tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Evelien.
Amerikakenner

Reis Evelien.: hulp en tips gevraagd

Bericht door Evelien. »

na lang puzzelen kom ik er nog altijd niet uit..
we zouden graag volgende zomer ( juli of september) naar west usa gaan. Nu zit het zo, we willen een afwisseling tussen zowel "groene" parken en de "dorre".
Wat er zeker in moet zitten is SFo, LV, death valley, yosemite, zion, bryce, grand canyon en antelope canyon en we willen ook graag naar havasupai wandelen. Nu waren we daarstraks nog eens aan het opzoeken en kwamen we tot de conclusie dat het allemaal nogal "dor" is. Enkel yosemite is het enige groene park dat er tussen zit.

Dus nu is mijn vraag, zijn er in de buurt nog "groenere" parken alla yosemite die nog bij in de route kunnen eventueel? Heb eens liggen puzzelen met yellowstone en grand teton , maar dan zit je weer met een grote afstand en drop off kosten van de auto..
We hebben maar 3 weken duss dat zorgt ook voor een extra probleem. En tmoet toch ook allemaal wat haalbaar blijven, geen gejaag en af en toe toch meer dan 1 nacht op 1 plaats..

Dus als iemand onder jullie goede ideëen of tips heeft zijn ze altijd welkom!

ahja , en als ik fout ben over dat het allemaal overwegend dor is, schiet me dan niet dood ;-) maare.. maak me er wat wijzer over want we zijn complete leken op vlak van verre reizen en de usa.

alvast bedankt!
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: hulp en tips gevraagd

Bericht door gleuknie »

Hoi Evelien,

Wat je in je route op zou kunnen nemen om de route groener te maken is de kustroute met Big Sur (Dit ligt tussen Monterey en Cambria) en Sequoia/Kings Canyon National Park. Je zou dan de volgende route kunnen maken, waarbij alleen Havasupai zou komen te vervallen. In deze route wordt het pas vanaf dag 10 "dor". Leuke benaming trouwens. :lol:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Monterey
Dag 4: Monterey - Cambria
Dag 5: Cambria - Sequoia/Kings Canyon
Dag 6: Sequoia/Kings Canyon
Dag 7: Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lee Vining
Dag 10: Lee Vining - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Bryce Canyon
Dag 16: Bryce Canyon - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Sedona
Dag 20: Sedona - Phoenix
Dag 21: Phoenix - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

hey

bedankt voor de snelle reactie,
in de route die we nu zo wat in gedachten hadden ( eigenlijk het standaard tourtje west usa) hadden we de kust route ook al opgenome, maar dan eerder gewoon voor door te rijden. Op het whale watching na hadden we niet echt een uitstap gepland. Is er langst de kust eigenlijk vanalles te beleven qua natuurschoon?

Indien er een ander prachtig park is mag deze kustroute er plaats voor maken, daarmee dat ik hem niet expliciet vermeld had..
Havasupai daarentegen is een beetje een must! Dat lijkt ons prachtig en de wederhelft is helemaal in de ban van watervallen dus... :D

alvast bedankt!
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wat dan een optie is, is van Cambria naar Yosemite rijden en dus Sequoia/Kings Canyon niet meepakken. Het wordt dan wel weer iets meer dor haha, maar geloof me... Daar ga je je geen moment aan ergeren. Die 2 nachten Sequoia/Kings Canyon kun je dan dus omruilen met Havasupai. Ik weet overigens niet hoeveel nachten handig is voor Havasupai. Het schijnt nogal een pittige en lange wandeling te zijn.

Over de kustroute: Google maar eens op Big Sur. :wink: Veruit het prachtigste deel van de kustroute.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Evelien.: hulp en tips gevraagd

Bericht door jolanxyz »

Zion dor? Dat vond ik niet. De wanden zijn rotsig, maar omdat je op de bodem van een kleine canyon zit, heb je water van de rivier en het groen van de planten en bomen die daar van leven. Je zou het een kleine oase kunnen noemen tussen al die dorrigheid. :D Kijk anders eens op www.nps.gov/zio voor zion (en andere parken).
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

maar bryce, grand canyon, monument valley en page, daar valt toch niet veel groen te bespeuren eh, ofwel?
Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je hebt een vreemd beeld van de natuur. Het Zuidwesten is juist zeer gevarieerd. Mede daardoor trek 't zo vele bezoekers.
Het gaat bij Bryce Canyon toch vooral om de rode hoodoos, het rode/roze Navajo zandsteen in Grand Canyon en bij Lake Powell, die deze omgevingen zo fotogeniek en aantrekkelijk maken. Gelijktijdig heb je op de rim veel bos en groen. Dat geldt bijvoorbeeld voor Grand Canyon op de route richting Williams en ook de doorgaande weg in Bryce (kijk maar eens met GoogleMaps op satellietfoto's ). Niet voor niks dat daar veel wild zit. En zelfs in Death Valley is een hoge concentratie groen bij Furnace Creek, wat een mooi contrast geeft.
Wanneer je niks met zandsteen en steenwoestijnen hebt, misschien moet je dan maar naar de Flevopolders of de Veluwe ;-)
Ik denk dat de meesten juist naar Amerika gaan om eens wat anders te zien.
De beste manier om iest aan vooroordelen te doen is door zelf te aanschouwen en te ervaren.
En er is meer leven in dorre omgevingen dan je denkt.
Johan
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wanneer je niks met zandsteen en steenwoestijnen hebt, misschien moet je dan maar naar de Flevopolders of de Veluwe
Ik denk ook niet dat Evelien 't zo bedoeld :roll: , ik kan mij best wel voorstellen dat ze wat variatie wil in de route en ze zegt 't zelf, het gebied is haar onbekend dus zo'n vreemde vraag is het niet. 8)

Anyhow, :offtopic: dus: @ Evelien: zoals al gezegd: Zion is beslist geen 'dor' park, er is veel groen in de vallei, erg mooi. Ook langs de 'rims' van de Grand Canyon en Bryce is het behoorlijk groen met pijnbossen. Al dat 'woestijnachtige' valt dus best wel mee (als dat is waar je tegenop ziet). Als je echt een 'groen' park wil kan ik Seqouia/Kings Canyon van harte aanbevelen, wij vonden het er heerlijk, zelfs leuker eigenlijk dan Yosemite! Maar ik ben bang dat het er niet meer bijpast in jouw route, zeker omdat je aan Havasupai al zeker drie dagen kwijt bent en omdat je (terecht) niet langs de parken wil sjeesen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het hele gebied heeft een woestijnklimaat. Maar als je denkt dat je dan een zandbak voorgeschoteld krijgt alla de Sahara dan moet ik je teleurstellen. Het is veel rotsen met begroeing in alle vormen en maten. Verdiep je eens in de parken, lees een goede reisgids of google wat op het internet naar plaatjes. Maar als het je niets lijkt, waarom ga je er dan heen?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik bedoel dat van dor zijn niet slecht.. maar het is inderdaad zeer moeilijk om je een beeld te vormen over hoe het nu effectief gaat zijn.
Ik heb al veel gegoogled, maar vaak krijg je dan standaard fotos te zien van een bepaald uitzichtpunt ofzo en niet een "globaler" beeld van heel de omgeving.

het is niet dat we die rode zandstenen maar niks vinden, maar we willen gewoon graag afwisseling indien dit mogelijk is, door bv monument valley te laten vallen en een park ala yosemite in de plaats te doen.. Daarom dat ik de vraag ook stelden. Jullie zijn er allemaal al geweest en kennen de omgeving, wij niet..

Het was niet de bedoeling om hier iemand tegen de schenen te schoppen of wat dan ook, maar ik dacht ik vraag het gewoon eens, want het blijft toch wat meer dan gewoon een reisje naar zuid europa en als je dan thuis moet komen en moet vaststellen dat het toch niet dat was dan is dat wel echt zonde!

nuja, tips over de omgeving blijven nog steeds welkom :wink:
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En die uitzichtpunten vind je mooi? Dan komt het wel goed. Want daar ga je voor op reis.

Ik dacht ook aan grote zandbakken, met name in Death Valley. Maar dat het voor al een zoutvlakte is vol kristallen in een hele hete omgeving met bergen op de achtergrond, dat had ik ook niet gedacht. Al heb ik ook wel eens moeten lachen hoor, noemen ze iets een forrest omdat er wat laag bij de grond blijvende struikjes staan, bij een bos denk ik aan bomen. Waarschijnlijk iets te vaak in het Zwarte Woud geweest. :D Moraal van dit verhaal, ga met een open mind en laat je verrassen door het unieke landschap in al zijn facetten.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Evelien. schreef:Ik heb al veel gegoogled, maar vaak krijg je dan standaard fotos te zien van een bepaald uitzichtpunt ofzo en niet een "globaler" beeld van heel de omgeving.
Misschien moet je eens wat reisverslagen van mensen hier op het forum lezen. Daar staan meestal ook foto's bij.
Of kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl, daar staan ook mooie fotoreeksen van heel veel plaatsen :-)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

is er iemand al eens in muir woods np geweest? Is dit de moeite ?
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn tijdens onze laatste reis in Muir Woods geweest en ja, wij vonden het zeker de moeite waard. In ons reisverslag beschrijf ik de sfeer van dit park als 'sereen', het was een prachtige omgeving met mooie bomen, kabbelende beekjes, een paar herten zagen we ook nog.

Ik raad je aan om 's ochtends heel erg vroeg te gaan, dan is het er nog rustig. Er is maar heel weinig parkeerplaats, dus als je wat later komt kan dat problemen geven met het parkeren.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... woods.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer