Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Estragon112: route LV-YS-DNV-LV
Re: Reis Estragon112: route LV-YS-DNV-LV
Ik vind dat je al een mooie route heb samengesteld!
Wij hebben dit jaar een roadtrip gemaakt vanuit Las Vegas en hebben een groot gedeelte van je route gereden. Om je nog een ander idee te geven: wij hebben minder tijd genomen voor Colorado en hebben in plaats daarvan South Dakota meegenomen. We vonden de omgeving van Custer State Park, Badlands National Park en Mount Rushmore fantastisch en zijn blij dat we hiervoor gekozen hebben. Wel een tweetal lange reisdagen gehad (RMNP naar Keystone en Deadwood naar Cody).
In ons topic kun je meer lezen.
Verder eens met Marianne. Wij vonden een volle dag wandelen - vanwege de hoogte - genoeg. Vanaf RMNP naar Grand Lake pak je ook al de Trail Ridge Road en viewpoints mee.
Wil je 13/8 van Zion naar Las Vegas rijden én Las Vegas ervaren en het vliegtuig naar huis pakken? Ik zou kijken of je 2 dagen Las Vegas achter elkaar kunt plakken.
Wij hebben dit jaar een roadtrip gemaakt vanuit Las Vegas en hebben een groot gedeelte van je route gereden. Om je nog een ander idee te geven: wij hebben minder tijd genomen voor Colorado en hebben in plaats daarvan South Dakota meegenomen. We vonden de omgeving van Custer State Park, Badlands National Park en Mount Rushmore fantastisch en zijn blij dat we hiervoor gekozen hebben. Wel een tweetal lange reisdagen gehad (RMNP naar Keystone en Deadwood naar Cody).
In ons topic kun je meer lezen.
Verder eens met Marianne. Wij vonden een volle dag wandelen - vanwege de hoogte - genoeg. Vanaf RMNP naar Grand Lake pak je ook al de Trail Ridge Road en viewpoints mee.
Wil je 13/8 van Zion naar Las Vegas rijden én Las Vegas ervaren en het vliegtuig naar huis pakken? Ik zou kijken of je 2 dagen Las Vegas achter elkaar kunt plakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou inderdaad niet gek zijn om South Dakota mee te nemen. Het betekent wel een paar lange rijdagen maar dit is wel een uitgelezen moment om dat deel te bezoeken, je komt niet zo snel in die hoek. Tussen Cody en SD is een extra stop wel aan te raden, en tussen SD en RMNP zou een stop ook niet gek zijn - hoewel ik dat stuk zelf in 1 keer zou rijden. Dat betekent, uitgaande van 3 nachten in SD, dat het je 3 of 4 extra dagen kost. Je hebt de ruimte ervoor, maar het betekent wel dat je het nodige in Colorado laat vallen.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Wij zijn er in 2022 geweest en vonden het prachtig. Voor een impressie en misschien ideeën kun je naar ons verslag kijken.Martin & Marianne schreef: ↑20 nov 2025, 10:39maar dit is wel een uitgelezen moment om dat deel te bezoeken, je komt niet zo snel in die hoek.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Afgelopen oktober ook in deze hoek geweest. O.a. vanaf Yellowstone naar Theodore Roosevelt National Park in North Dakota en toen recht naar het zuiden via South Dakota en Nebraska naar Salt Lake City. Ik vond het een geweldige omgeving.
27 States so far...
Is net het schema mooi rond en komen jullie met allemaal nieuwe mogelijkheden
Maar wel terecht, je zal anders niet meer zo snel in die hoek komen… dus als het in te passen is, doen!
Ik heb verder alleen een toevoeging voor de laatste dagen. Als je Zion al gehad hebt zo ik dit laten vallen. Ik zou dan ook een camping op de laatste dag veel dichterbij de inleverplek kiezen. Je wil die laatste dag geen stress van heel vroeg opstaan, flinke afstand rijden, op tijd komen voor 11 uur etcetera. Zorg dat je op de 1 na laatste dag ergens om een uur of 4 op een mooie camping bent met een zwembad, beetje opruimen, relaxen etc. Dat zorgt voor een ontspannen thuisreis !
Maar wel terecht, je zal anders niet meer zo snel in die hoek komen… dus als het in te passen is, doen!
Ik heb verder alleen een toevoeging voor de laatste dagen. Als je Zion al gehad hebt zo ik dit laten vallen. Ik zou dan ook een camping op de laatste dag veel dichterbij de inleverplek kiezen. Je wil die laatste dag geen stress van heel vroeg opstaan, flinke afstand rijden, op tijd komen voor 11 uur etcetera. Zorg dat je op de 1 na laatste dag ergens om een uur of 4 op een mooie camping bent met een zwembad, beetje opruimen, relaxen etc. Dat zorgt voor een ontspannen thuisreis !
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik begin me toch ernstig zorgen te maken of dit allemaal niet veel te lang is.
Misschien willen hier een aantal ervaringsdeskundigen nog iets over zeggen... Zeker met in het achterhoofd dat er een kindje van 2,5 jaar (dan) meereist.
Zie reisschema.
Mijn gedachtegang:
1) Moeten we niet Cody/Capser/Rocky Mountain/Grand lake/aspen/Crested Butte schrappen.
En van yellowstone op de een of andere manier rechtstreeks naar Moab. En dan daar meer tijd pakken.
of
2) Of vanuit Grand Lake -> Rechtstreeks naar Moab en aspen/crested butte overslaan.
Colorado is natuurlijk mooi in de zomer. Maar dan gaan we nog wel een keer. Het moet ook leuk blijven qua ritjes.
Het leest als heel veel in de auto dit.
Misschien willen hier een aantal ervaringsdeskundigen nog iets over zeggen... Zeker met in het achterhoofd dat er een kindje van 2,5 jaar (dan) meereist.
Zie reisschema.
Mijn gedachtegang:
1) Moeten we niet Cody/Capser/Rocky Mountain/Grand lake/aspen/Crested Butte schrappen.
En van yellowstone op de een of andere manier rechtstreeks naar Moab. En dan daar meer tijd pakken.
of
2) Of vanuit Grand Lake -> Rechtstreeks naar Moab en aspen/crested butte overslaan.
Colorado is natuurlijk mooi in de zomer. Maar dan gaan we nog wel een keer. Het moet ook leuk blijven qua ritjes.
Het leest als heel veel in de auto dit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voorsat we met suggesties komen: heb je - behalve in Yellowstone - al campings gereserveerd,? Dat moet 6 maanden van te voren als je in de parken wilt staan.
Moab overslaan is natuurlijk ook een optie, het is daar erg heet in de zomer. Qua weer is Colorado fijner in die periode.
Wanneer moet je de camper inleveren? Is het niet te gehaast om nog uit Zion te komen die dag?
En weet jé dat je in Zion niet meer met een camper door de tunnel mag?
Op zich is de route wel te doen maar ik denk dat de adviezen in het begin anders waren geweest als meteen duidelijk was geweest dat jullie met een peuter reizen.
Het is natuurlijk mogelijk om van Yellowstone naar Moab te rijden, met ondere andere een stop in Vernal.
Je kunt ook weer langs Salt Lake City rijden met misschien een stop bij Antelope Island.
Kijk ook eens naar Page, een dagje aan Lake Powell is ook niet gek.
Marianne
Moab overslaan is natuurlijk ook een optie, het is daar erg heet in de zomer. Qua weer is Colorado fijner in die periode.
Wanneer moet je de camper inleveren? Is het niet te gehaast om nog uit Zion te komen die dag?
Op zich is de route wel te doen maar ik denk dat de adviezen in het begin anders waren geweest als meteen duidelijk was geweest dat jullie met een peuter reizen.
Het is natuurlijk mogelijk om van Yellowstone naar Moab te rijden, met ondere andere een stop in Vernal.
Je kunt ook weer langs Salt Lake City rijden met misschien een stop bij Antelope Island.
Marianne
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
Goedemorgen. Fijn dat je even meedenkt.
Ik heb In Grand Teton:
20 juli Gros Ventra
21 juli Signal Mountain
Doel is rust en veel wandelen. Ook al is het met kleine. Dus we dachten met deze verdeling Grand Teton wandeling bij meer te kunnen maken. En volgende dag misschien wat langer, wat verderop in het park.
In Yellowstone hebben we vervolgens:
22 juli Madison
23 juli Madison
24 juli Canyoun
25 juli Canyon
Op advies van het forum. Zodat je wat verdeeld zit. Dan bekijken we eerst linksonder en gaan we dan naar het andere deel. Ook hier weer: rust & wandelen. Beetje koken etc.
In Cody zag ik een hele grappige (dure) optie in soort tent met panoramadak etc.
Maar dit soort dingen allemaal niet geboekt. Zelfde geldt voor Casper.
In Rocky Mountains helaas wat te laat. Daarom gekke constructie
28 juli Glacier Basin
29 juli nog niks
30 juli Glacier Basin andere plek
Dat geeft ons in ieder geval toegang tot aantal wandelingen op deel waar je permit voor nodig hebt.
Dan gaan we naar Grand Lake, via die scenic route en heb ik Stilwater gererveerd aan het meer.
Dan Fruita Campground van 7 aug tot 11 aug. Beetje ruim genomen. Ik dacht, annuleren/wijzigen tegen kleine vergoeding kan altijd nog. Dan is hebben we daar ergens die periode in ieder geval plek.
Dan helemaal op het einde nog Zion Canyon Campground, 11 en 12 augustus.
Die plek kennen we. Plekje aan de rivier. Camper schoonmaken, goede douches etc.
We zeggen telkens: O we willen wat verder Utah in (omdat we Zion erg waarderen). Dus staat Arches, Canyon Lands, Capitol Reef, Monument Valley wel hoog op het lijstje. Maar we zitten aan schoolvakanties vast. Dus vandaar dat je er ook nooit op andere tijden heel makkelijk komt.
Als de ervaring hier leert: je moet echt niet juli/augustus die kant op trekken. Dan moeten we 2e deel wat radicaler aanpassen en in Colorado blijven. Maar goed, we moeten links of rechtsom terug naar Las Vegas.
Camper & Vlucht staan vast.
21′ x 9’5″ x 6'9"
En ik zag tunnel restricties op:
Length: 35'-9" (10.9 m)
Width: 7'-10" (2.39 m)
Height: 11'-4" (3.45 m)
Weight: 50,000 lbs (22,680 kg)
Dus dat mag gelukkig nog.
Qua gehaastheid: we vliegen 20.25 uur. Dus mijn plan was: 06.15 vertrek uit Springdale. Dan uurtje of 10.15 uur camper inleveren. Max tijd is 11.00 uur. Moeten we denk ik ruim redden. En dan nog even wat lunchen ergens met alle bagage. En dan ruim op tijd naar het vliegveld. Die dag eerder wat tijd over en daardoor oncomfortabel dan dat er te weinig is denk ik.
Wat zou jouw globale advies zijn? We hebben best prima periode qua tijd, zo'n 28 dagen.
Grand Teton en Yellowstone moeten er echt niet af.
Ja, maar alles wijzigbaar, annuleerbaar. Je verliest dan paar euro op een reservering dat is prima.Martin & Marianne schreef: ↑09 feb 2026, 06:54Voorsat we met suggesties komen: heb je - behalve in Yellowstone - al campings gereserveerd,? Dat moet 6 maanden van te voren als je in de parken wilt staan.
Ik heb In Grand Teton:
20 juli Gros Ventra
21 juli Signal Mountain
Doel is rust en veel wandelen. Ook al is het met kleine. Dus we dachten met deze verdeling Grand Teton wandeling bij meer te kunnen maken. En volgende dag misschien wat langer, wat verderop in het park.
In Yellowstone hebben we vervolgens:
22 juli Madison
23 juli Madison
24 juli Canyoun
25 juli Canyon
Op advies van het forum. Zodat je wat verdeeld zit. Dan bekijken we eerst linksonder en gaan we dan naar het andere deel. Ook hier weer: rust & wandelen. Beetje koken etc.
In Cody zag ik een hele grappige (dure) optie in soort tent met panoramadak etc.
Maar dit soort dingen allemaal niet geboekt. Zelfde geldt voor Casper.
In Rocky Mountains helaas wat te laat. Daarom gekke constructie
28 juli Glacier Basin
29 juli nog niks
30 juli Glacier Basin andere plek
Dat geeft ons in ieder geval toegang tot aantal wandelingen op deel waar je permit voor nodig hebt.
Dan gaan we naar Grand Lake, via die scenic route en heb ik Stilwater gererveerd aan het meer.
Dan Fruita Campground van 7 aug tot 11 aug. Beetje ruim genomen. Ik dacht, annuleren/wijzigen tegen kleine vergoeding kan altijd nog. Dan is hebben we daar ergens die periode in ieder geval plek.
Dan helemaal op het einde nog Zion Canyon Campground, 11 en 12 augustus.
Die plek kennen we. Plekje aan de rivier. Camper schoonmaken, goede douches etc.
We zijn nu drie keer in Westen geweest en vooral het gedeelte SD-LA-SF-LV met Zion, Bryce en Grand Canyon.Martin & Marianne schreef: ↑09 feb 2026, 06:54Moab overslaan is natuurlijk ook een optie, het is daar erg heet in de zomer. Qua weer is Colorado fijner in die periode.
We zeggen telkens: O we willen wat verder Utah in (omdat we Zion erg waarderen). Dus staat Arches, Canyon Lands, Capitol Reef, Monument Valley wel hoog op het lijstje. Maar we zitten aan schoolvakanties vast. Dus vandaar dat je er ook nooit op andere tijden heel makkelijk komt.
Als de ervaring hier leert: je moet echt niet juli/augustus die kant op trekken. Dan moeten we 2e deel wat radicaler aanpassen en in Colorado blijven. Maar goed, we moeten links of rechtsom terug naar Las Vegas.
Camper & Vlucht staan vast.
Nee wist ik niet. We hebben zo'n popup busje DimensionsMartin & Marianne schreef: ↑09 feb 2026, 06:54Wanneer moet je de camper inleveren? Is het niet te gehaast om nog uit Zion te komen die dag?
21′ x 9’5″ x 6'9"
En ik zag tunnel restricties op:
Length: 35'-9" (10.9 m)
Width: 7'-10" (2.39 m)
Height: 11'-4" (3.45 m)
Weight: 50,000 lbs (22,680 kg)
Dus dat mag gelukkig nog.
Qua gehaastheid: we vliegen 20.25 uur. Dus mijn plan was: 06.15 vertrek uit Springdale. Dan uurtje of 10.15 uur camper inleveren. Max tijd is 11.00 uur. Moeten we denk ik ruim redden. En dan nog even wat lunchen ergens met alle bagage. En dan ruim op tijd naar het vliegveld. Die dag eerder wat tijd over en daardoor oncomfortabel dan dat er te weinig is denk ik.
Ja en nou hebben we dat eerder gedaan. Dus er kan wel e.e.a. Maar als ik ineens naar het schema kijk denk ik, ook zonder kleuter: het is wel veel auto. En weinig dagen om gewoon vanuit campings te gaan hiken.Martin & Marianne schreef: ↑09 feb 2026, 06:54Op zich is de route wel te doen maar ik denk dat de adviezen in het begin anders waren geweest als meteen duidelijk was geweest dat jullie met een peuter reizen.
Zal ik ook eens nakijken.Martin & Marianne schreef: ↑09 feb 2026, 06:54Het is natuurlijk mogelijk om van Yellowstone naar Moab te rijden, met ondere andere een stop in Vernal. Je kunt ook weer langs Salt Lake City rijden met misschien een stop bij Antelope Island.
Marianne
Wat zou jouw globale advies zijn? We hebben best prima periode qua tijd, zo'n 28 dagen.
Grand Teton en Yellowstone moeten er echt niet af.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou aan zoiets kunnen denken:
17-jul Amsterdam - Las Vegas
18-jul Las Vegas - St George
19-jul St George - Salt Lake cIty
20-jul Salt Lake cIty - Grand Teton
21-jul Grand Teton - Grand Teton
22-jul Grand Teton - Yellowstone
23-jul Yellowstone - Yellowstone
24-jul Yellowstone - Yellowstone
25-jul Yellowstone - Yellowstone
26-jul Yellowstone - Yellowstone (Bridge Bay?)
27-jul Yellowstone - Grand Teton
28-jul Grand Teton - Antelope Island
29-jul Antelope Island - Antelope Island
30-jul Antelope Island - Capitol Reef
31-jul Capitol Reef - Capitol Reef
1-aug Capitol Reef - Goblin Valley
2-aug Goblin Valley - Moab
3-aug Moab - Moab
4-aug Moab - Moab
5-aug Moab - Moab
6-aug Moab - Monument Valley
7-aug Monument Valley - Page
8-aug Page - Page
9-aug Page - ?
10-aug ? - ?
11-aug ? - Zion
12-aug Zion - Zion
13-aug Zion - Ams
14-aug Ams -
Het eerste stuk zou je ook wat rustiger kunnen doen, maar dan zit je met de reservering voor Grand Teton. Ik vind de tijd daar ook niet ruim dus ik heb nu na Yellowstone nog een nacht Grand Teton gedaan. Maar je kunt ook naar Cody en dan iets oostelijker rijden en eerst naar Moab.
Tussen Page en Zion kun je naar Bryce maar je zou ook ten oosten van Zion kunnen staan. Forumlid @sep heeft een aantal keren bij Bauers RV park gestaan, bij Mt Carmel Jct. Dat is een fijne omgeving om lekker rustig aan te doen. Maar Ruby's bij Bryce is ook fijn, dan heb je een zwembad erbij.
Wij zijn regelmatig in juli en augustus in Moab geweest en dat ging ook wel. Maar het is buiten die maanden wat fijner.
Marianne
21-jul Grand Teton - Grand Teton
23-jul Yellowstone - Yellowstone
24-jul Yellowstone - Yellowstone
25-jul Yellowstone - Yellowstone
26-jul Yellowstone - Yellowstone (Bridge Bay?)
27-jul Yellowstone - Grand Teton
28-jul Grand Teton - Antelope Island
29-jul Antelope Island - Antelope Island
30-jul Antelope Island - Capitol Reef
31-jul Capitol Reef - Capitol Reef
1-aug Capitol Reef - Goblin Valley
2-aug Goblin Valley - Moab
3-aug Moab - Moab
4-aug Moab - Moab
5-aug Moab - Moab
6-aug Moab - Monument Valley
7-aug Monument Valley - Page
8-aug Page - Page
9-aug Page - ?
10-aug ? - ?
11-aug ? - Zion
12-aug Zion - Zion
13-aug Zion - Ams
14-aug Ams -
Het eerste stuk zou je ook wat rustiger kunnen doen, maar dan zit je met de reservering voor Grand Teton. Ik vind de tijd daar ook niet ruim dus ik heb nu na Yellowstone nog een nacht Grand Teton gedaan. Maar je kunt ook naar Cody en dan iets oostelijker rijden en eerst naar Moab.
Tussen Page en Zion kun je naar Bryce maar je zou ook ten oosten van Zion kunnen staan. Forumlid @sep heeft een aantal keren bij Bauers RV park gestaan, bij Mt Carmel Jct. Dat is een fijne omgeving om lekker rustig aan te doen. Maar Ruby's bij Bryce is ook fijn, dan heb je een zwembad erbij.
Wij zijn regelmatig in juli en augustus in Moab geweest en dat ging ook wel. Maar het is buiten die maanden wat fijner.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou ik me voor nu inderdaad ook concentreren op het zuidwesten als je graag meer Utah wilt en het noordelijkere deel met Colorado en (Noord en) Zuid Dakota voor een andere reis bewaren. Niet helemaal uit je gedachten laten gaan, want het is er erg mooi.
Ik zou wel voor de laatste nacht een camping dichterbij de camperverhuurder kiezen. Las Vegas heeft er verschillende. Circus Circus is een veredelde parkeerplaats, maar ligt wel aan de strip. Daarmee krijg je ook het geluid van de Strip mee. Sam's Town ligt meer richting Downtown Las Vegas. Verschillende forumleden zijn er erg enthousiast over, maar wij vonden het niet prettig. Wij zijn dan wel weer erg gecharmeerd van Oasis Las Vegas, helemaal aan de andere kant van de Strip. Als je daar een premium plek neemt, heb je een stukje gras en sta je onder/bij de bomen. Ze hebben een mooi zwembad, zelfs met zandstrandje.
Uit ons verslag van 1995:
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... vegas.html Oasis Las Vegas in 2006. Helaas bestaat de shuttle naar de stad niet meer vanaf de camping
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html Oasis 2014 toen we uit Zion kwamen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html 2018 Sam's Town.
Dit jaar komen we vanuit Valley of Fire en leveren de camper in Las Vegas in, om met de auto verder naar LA te rijden. Dat was een stuk goedkoper qua vlucht.
Ik zou wel voor de laatste nacht een camping dichterbij de camperverhuurder kiezen. Las Vegas heeft er verschillende. Circus Circus is een veredelde parkeerplaats, maar ligt wel aan de strip. Daarmee krijg je ook het geluid van de Strip mee. Sam's Town ligt meer richting Downtown Las Vegas. Verschillende forumleden zijn er erg enthousiast over, maar wij vonden het niet prettig. Wij zijn dan wel weer erg gecharmeerd van Oasis Las Vegas, helemaal aan de andere kant van de Strip. Als je daar een premium plek neemt, heb je een stukje gras en sta je onder/bij de bomen. Ze hebben een mooi zwembad, zelfs met zandstrandje.
Uit ons verslag van 1995:
Dit was op 2 juni.Na een korte nacht i.v.m. warmte en drukte om ons heen (Las Vegas leeft echt 24 uur per dag) hebben we ons nuttig gemaakt door een was in de machine te doen. Tijdens het wassen zaten we lekker in het bubbelbad en het zwembad. Tussendoor even de was uit de machine in de droger gedaan en toen nog even in de zon gelegen. Niet lang, want met 35 - 36 C was het goed warm.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... vegas.html Oasis Las Vegas in 2006. Helaas bestaat de shuttle naar de stad niet meer vanaf de camping
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html Oasis 2014 toen we uit Zion kwamen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html 2018 Sam's Town.
Dit jaar komen we vanuit Valley of Fire en leveren de camper in Las Vegas in, om met de auto verder naar LA te rijden. Dat was een stuk goedkoper qua vlucht.
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
Ik zit te puzzelen met dat 2e deel.
Heb het over andere boeg gegooid en omgedraaid. Juist Colorado meer toegevoegd en dat warme deel in Utah eruit. Dan dat maar weer terug op het wensenlijstje voor een volgende keer:
21-jul Grand Teton
23-jul Yellowstone
24-jul Yellowstone
25-jul Yellowstone
26-jul Yellowstone - Cody
27-jul Cody - Casper
28-jul Casper - Rocky Mountain NP
29-jul Rocky Mountain NP
30-jul Rocky Mountain NP
31-jul Rocky Mountain - Grand Lake (Via Trail Ridge Route scenic)
1-aug Grand lake - Aspen
2-aug Aspen (Maroon lake)
3-aug Aspen -> Crested Butte (Via Bueno Vista / Cottonwood Pass)
4-aug Crested Butte
5-aug Crested Butte -> Montrose (Via Black Canyon)
6-aug Montrose - Durango (MIllion Dollar Highway)
7-aug Durango
8-aug Durango -> Monument Valley
9-aug Monument Valley -> Capitol Reef (Via Utah 95)
10-aug Capitol Reef
11-aug Capitol Reef -> Zion (Via Scenic Byway 12, kan met busje/popup is klein genoeg voor tunnel)
12-aug Zion
13-aug Zion - Las Vegas (1100 uur inleveren) -> 's avonds vliegen AMS (20.25)
14-aug Ams
Volgens mij ontstaat er zo wat meer tijd.
Hebben we een gevarieerde route.
Voorkomen we met een kind van 2,5 jaar dat we lang achterelkaar op hele warme plekken zitten.
@ojostravelusa volgens mij is die laatste dag van Zion naar Las Vegas wel te doen. Het moet zo'n 2,5 uur rijden zijn. We vertrekken vroeg in de ochtend. En dan moeten we denk ik 11.00 uur echt wel redden. Ik vind het zonde om nog dag Oasis Resort te doen. Hebben we al vaker gestaan. En we staan in Zion op RV in Springdale, dus met goede faciliteiten.
@marianne dank voor meedenken die route langs Moab. Maar gelet op alle temperaturen is dat misschien toch niet handig in juli/augustus.
Zit alleen even met waar te verblijven in Crested Butte. Want die enige camping daar (Iet smet Joy) is uiteraard al bezet.
We zouden ook nog 1 dag RMNP minder kunnen doen. En die dag later ergens kunnen gebruiken. Bijv. bij capitol Reef.
Heb het over andere boeg gegooid en omgedraaid. Juist Colorado meer toegevoegd en dat warme deel in Utah eruit. Dan dat maar weer terug op het wensenlijstje voor een volgende keer:
21-jul Grand Teton
23-jul Yellowstone
24-jul Yellowstone
25-jul Yellowstone
26-jul Yellowstone - Cody
27-jul Cody - Casper
28-jul Casper - Rocky Mountain NP
29-jul Rocky Mountain NP
30-jul Rocky Mountain NP
31-jul Rocky Mountain - Grand Lake (Via Trail Ridge Route scenic)
1-aug Grand lake - Aspen
2-aug Aspen (Maroon lake)
3-aug Aspen -> Crested Butte (Via Bueno Vista / Cottonwood Pass)
4-aug Crested Butte
5-aug Crested Butte -> Montrose (Via Black Canyon)
6-aug Montrose - Durango (MIllion Dollar Highway)
7-aug Durango
8-aug Durango -> Monument Valley
9-aug Monument Valley -> Capitol Reef (Via Utah 95)
10-aug Capitol Reef
11-aug Capitol Reef -> Zion (Via Scenic Byway 12, kan met busje/popup is klein genoeg voor tunnel)
12-aug Zion
13-aug Zion - Las Vegas (1100 uur inleveren) -> 's avonds vliegen AMS (20.25)
14-aug Ams
Volgens mij ontstaat er zo wat meer tijd.
Hebben we een gevarieerde route.
Voorkomen we met een kind van 2,5 jaar dat we lang achterelkaar op hele warme plekken zitten.
@ojostravelusa volgens mij is die laatste dag van Zion naar Las Vegas wel te doen. Het moet zo'n 2,5 uur rijden zijn. We vertrekken vroeg in de ochtend. En dan moeten we denk ik 11.00 uur echt wel redden. Ik vind het zonde om nog dag Oasis Resort te doen. Hebben we al vaker gestaan. En we staan in Zion op RV in Springdale, dus met goede faciliteiten.
@marianne dank voor meedenken die route langs Moab. Maar gelet op alle temperaturen is dat misschien toch niet handig in juli/augustus.
Zit alleen even met waar te verblijven in Crested Butte. Want die enige camping daar (Iet smet Joy) is uiteraard al bezet.
We zouden ook nog 1 dag RMNP minder kunnen doen. En die dag later ergens kunnen gebruiken. Bijv. bij capitol Reef.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de rit van Capitol Reef naar Zion wel lang, een tussenstop op dat stuk zou niet gek zijn.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het alleen een reisdag is moet het kunnen. 300 km is nog te overzien. Dan heb je ook nog wel tijd om hier en daar even te stoppen en evt. een kleine wandeling te maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En je wint een uur tussen Utah en Arizona.
Marianne
Marianne
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
Hi,
Als jullie deze optie zien, vind je dit gekke gedachte?
OF NUMMER A:
18-jul Las Vegas -> Zion
19-jul Zion
20-jul Zion -> Bryce
21-jul Bryce -> Capitol Reef
22-jul Capitol Reef
23-jul Capitol Reef
24-jul Capitol Reef -> Goblin Valley State
25-jul Goblin Valley State -> Moab
26-jul Moab Arches
27-jul Moab Canyonlands
28-jul Moab -> Glenwood springs
29-jul Glenwood Springs -> Grand lake
30-jul Grand Lake -> Rocky Mountains NP
31-jul Rocky Mountains NP
01-aug Rocky Mountains NP
02-aug Rocky Mountains NP -> Leadville
03-aug Leadville (dag fietsen)
04-aug Leadville -> Crested Butte
05-aug Crested Butte
06-aug Crested Butte -> Ouray
07-aug Ouray (dag om te zwemmen in bron)
08-aug Ouray -> Durango
09-aug Durango
10-aug Durango -> Monument Valley
11-aug Monument Valley -> Zion
12-aug Zion
13-aug Zion -> Las Vegas
OF NUMMER B:
17-jul Amsterdam 16:55 uur → Las Vegas 18:35 uur
18-jul Las Vegas → Zion
19-jul Zion
20-jul Springdale → Bryce
21-jul Bryce → Capitol Reef
22-jul Capitol Reef
23-jul Capitol Reef → Goblin Valley State
24-jul Goblin Valley State → Moab
25-jul Moab (Arches)
26-jul Moab (Canyonlands)
27-jul Moab → Aspen
28-jul Aspen → Leadville (in de ochtend naar Maroon Bells // Na de lunch de independence pass)
29-jul Leadville (dag om te fietsen
30-jul Leadville → Grand Lake
31-jul Grand Lake → Rocky Mountains NP
02-aug Rocky Mountains NP
03-aug Rocky Mountains NP → Breckenridge
04-aug Breckenridge → Crested butte
05-aug Crested Butte
06-aug Crested Butte → Ouray
08-aug Ouray → Durango
09-aug Durango
10-aug Durango → Monument Valley
11-aug Monument Valley → Zion
12-aug Zion
13-aug Zion Las Vegas
Dan heb ik nu drie versies uitgewerkt.
Zonder colorado
Zonder utah grootste deel
En nu deze zonder Yellowstone
Dat is ook zonde, yellowstone eruit, maar geeft wel heel veel ruimte. Want je hebt die hele trip heen en terug niet.
En dan gaat die op de lijst voor een route seatle denver ofzo.
Wat zouden jullie denken? Gelet op reistijd met kleine etc.
Als jullie deze optie zien, vind je dit gekke gedachte?
OF NUMMER A:
18-jul Las Vegas -> Zion
19-jul Zion
20-jul Zion -> Bryce
21-jul Bryce -> Capitol Reef
22-jul Capitol Reef
23-jul Capitol Reef
24-jul Capitol Reef -> Goblin Valley State
25-jul Goblin Valley State -> Moab
26-jul Moab Arches
27-jul Moab Canyonlands
28-jul Moab -> Glenwood springs
29-jul Glenwood Springs -> Grand lake
30-jul Grand Lake -> Rocky Mountains NP
31-jul Rocky Mountains NP
02-aug Rocky Mountains NP -> Leadville
03-aug Leadville (dag fietsen)
04-aug Leadville -> Crested Butte
05-aug Crested Butte
06-aug Crested Butte -> Ouray
08-aug Ouray -> Durango
09-aug Durango
10-aug Durango -> Monument Valley
11-aug Monument Valley -> Zion
12-aug Zion
13-aug Zion -> Las Vegas
OF NUMMER B:
17-jul Amsterdam 16:55 uur → Las Vegas 18:35 uur
18-jul Las Vegas → Zion
19-jul Zion
20-jul Springdale → Bryce
21-jul Bryce → Capitol Reef
22-jul Capitol Reef
23-jul Capitol Reef → Goblin Valley State
24-jul Goblin Valley State → Moab
25-jul Moab (Arches)
26-jul Moab (Canyonlands)
27-jul Moab → Aspen
28-jul Aspen → Leadville (in de ochtend naar Maroon Bells // Na de lunch de independence pass)
29-jul Leadville (dag om te fietsen
30-jul Leadville → Grand Lake
31-jul Grand Lake → Rocky Mountains NP
02-aug Rocky Mountains NP
03-aug Rocky Mountains NP → Breckenridge
04-aug Breckenridge → Crested butte
05-aug Crested Butte
06-aug Crested Butte → Ouray
08-aug Ouray → Durango
09-aug Durango
10-aug Durango → Monument Valley
11-aug Monument Valley → Zion
12-aug Zion
13-aug Zion Las Vegas
Dan heb ik nu drie versies uitgewerkt.
Zonder colorado
Zonder utah grootste deel
En nu deze zonder Yellowstone
Dat is ook zonde, yellowstone eruit, maar geeft wel heel veel ruimte. Want je hebt die hele trip heen en terug niet.
En dan gaat die op de lijst voor een route seatle denver ofzo.
Wat zouden jullie denken? Gelet op reistijd met kleine etc.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt Yellowstone en bv. Glacier ook doen vanuit Canada, Calgary of noordwest vanuit Vancouver. Daar hebben wij vaak de camper gehuurd en dat en de vluchten zijn vaak goedkoper. Maar dat is voor een andere keerEstragon112 schreef: ↑10 feb 2026, 17:22En dan gaat die op de lijst voor een route seatle denver ofzo.
Deze route doen wij in het voorjaar. Misschien kun je een deel ervan ter inspiratie gebruiken.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2026-02-11 112829.jpg (207.58 KiB) 1592 keer bekeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yellowstone eruit geeft in principe inderdaad veel ruimte, maar je vult die nu wel weer helemaal op. Het enige wat je wint zijn twee kortere rijdagen maar veel meer rust zit er niet in vind ik. Wil je niet wat langer om dezelfde plaats blijven als je meer rust wilt hebben?
In de B-optie heb je wel erg weinig tijd voor de Maroon Bells; tenzij je daar kunt overnachten, dan valt het misschien wel mee. Maar als je daar niet overnacht moet je met de bus.
Van Moab naar Aspen is wel te doen, maar het is wel een aanrader om via de UT128 te rijden vanuit Moab, en om voorbij Grand Junction de Grand Mesa Byway te nemen. Zie hier voor ons verslag daarvan.
Ik zie nu dat wij ook van Aspen naar Leadville reden en onderweg een bezoek brachten aan de Maroon Bell. Het kan dus wel.
Zie hier voor ons verslag.
Marianne
In de B-optie heb je wel erg weinig tijd voor de Maroon Bells; tenzij je daar kunt overnachten, dan valt het misschien wel mee. Maar als je daar niet overnacht moet je met de bus.
Van Moab naar Aspen is wel te doen, maar het is wel een aanrader om via de UT128 te rijden vanuit Moab, en om voorbij Grand Junction de Grand Mesa Byway te nemen. Zie hier voor ons verslag daarvan.
Ik zie nu dat wij ook van Aspen naar Leadville reden en onderweg een bezoek brachten aan de Maroon Bell. Het kan dus wel.
Marianne
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
Ja inderdaad! Yellowstone vanaf ander punt. Scheelt heel veel tijd. Thank voor je route!jojostravelusa schreef: ↑11 feb 2026, 11:29Je kunt Yellowstone en bv. Glacier ook doen vanuit Canada, Calgary of noordwest vanuit Vancouver. Daar hebben wij vaak de camper gehuurd en dat en de vluchten zijn vaak goedkoper. Maar dat is voor een andere keerEstragon112 schreef: ↑10 feb 2026, 17:22En dan gaat die op de lijst voor een route seatle denver ofzo.![]()
Deze route doen wij in het voorjaar. Misschien kun je een deel ervan ter inspiratie gebruiken.
-
Estragon112
- Amerika-ontdekker
Ja, alleen ik heb nu gemiddelde rijdagen van 2 uur.Martin & Marianne schreef: ↑11 feb 2026, 14:06Yellowstone eruit geeft in principe inderdaad veel ruimte, maar je vult die nu wel weer helemaal op. Het enige wat je wint zijn twee kortere rijdagen maar veel meer rust zit er niet in vind ik. Wil je niet wat langer om dezelfde plaats blijven als je meer rust wilt hebben?
Ik zie nu dat wij ook van Aspen naar Leadville reden en onderweg een bezoek brachten aan de Maroon Bell. Het kan dus wel.Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Denk je dat het alsnog teveel is? Qua kilometers scheelt het bijna 1500 namelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat het te veel is, maar ik vond de route met Yellowstone ook niet te veel. Ik zie alleen nog steeds erg veel verplaatsingen, maar dat is met een camper natuurlijk niet echt een probleem.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4077 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB